„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Generator przyszłości
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
PROJEKT PN: 'WSZECHSTRONNA EDUKACJA GWARANCJĄ SUKCESU ZAWODOWEGO' Projekt wspó ł finansowany przez Uni ę Europejsk ą w ramach Europejskiego Funduszu Spo.
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
„Szkolne Centrum Nauki”
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
PROGRAM COMENIUS.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Staże europejskie drogą do sukcesu
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli” 1

Program: Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Priorytet: Oś IV Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa Działanie: Działanie 4.2 Programy mobilności ponadnarodowej

Wartość projektu: 54 720 Euro Organizacja Koordynująca – Powiat Kielecki odpowiedzialny za prawidłową realizację projektu i jego rozliczenie Beneficjenci: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Bodzentynie, Zespół Szkół Nr 2 w Chęcinach, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 5 w Łopusznie Uczestnicy: nauczyciele przedmiotów językowych i tzw. „ścisłych” (matematyki, informatyki, fizyki, chemii, biologii, geografii)

Organizacja Przyjmująca: Sistema Turismo s. I Organizacja Przyjmująca: Sistema Turismo s.I.r Via Soardi, Rimini – Italy odpowiedzialna za organizację i przeprowadzenie kursów we Włoszech: „Nowe techniki nauczania” „Innowacyjne technologie stosowane w procesie nauczania na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej”

Cele szczegółowe projektu: Główny cel projektu: - podniesienie wiedzy Uczestników wymiany w zakresie stosowania nowych technik nauczania języków obcych oraz przedmiotów „ścisłych” (matematyki, informatyki, fizyki, chemii, biologii, geografii) Cele szczegółowe projektu: - doskonalenie umiejętności związanych z profilem zawodowym kadry (nauczanie, szkolenie, zarządzanie jakością); - osiągnięcie lepszej jakości pracy kadry i podejmowanie działań, które przyniosą korzyści uczniom; 5

- osiągnięcie przez kadrę pedagogiczną wiedzy w zakresie stosowania nowych technik nauczania; - osiągnięcie przez kadrę pedagogiczną wiedzy w zakresie stosowania innowacyjnych technologii ze szczególnym uwzględnieniem języków obcych i przedmiotów „ścisłych”; - zwiększenie możliwości rozwoju zawodu i kariery zawodowej; - poprawa znajomości języków obcych; - zwiększenie motywacji i satysfakcji w codziennej pracy pedagogicznej.

Program wyjazdu na kursy obejmował: - zapoznanie się z włoskim systemem edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem ponadgimnazjalnego systemu kształcenia; - zapoznanie się z zakresem treści programowych włoskiego szkolnictwa ponadgimnazjalnego; - zapoznanie się ze szkolnym systemem oceniania przedmiotowego oraz oceniania zachowania; - zapoznanie się z systemem rozwoju zawodowego nauczycieli we Włoszech; 7

- zapoznanie się ze sposobami efektywnej komunikacji we włoskiej szkole oraz doborem metod przekazu; - zapoznanie się z technikami i rozwiązaniami metodycznymi, stosowanymi na zajęciach z języków obcych oraz przedmiotów „ścisłych”

Przewidywane rezultaty i oddziaływanie projektu: - podniesienie kwalifikacji nauczycieli w zakresie metod nauczania przedmiotów objętych projektem; - wdrożenie nowych metod nauczania z wykorzystaniem innowacyjnych technologii; - wzrost zainteresowania wśród młodzieży językami obcymi oraz przedmiotami „ścisłymi”; zwiększenie wśród uczniów motywacji do nauki języków obcych; - wzrost prestiżu zawodu nauczyciela, jako osoby dbającej o jakość kształcenia i przygotowania młodego człowieka do wymagań rynku pracy.

Wyjazd do Rimini poprzedził kurs przygotowujący, który obejmował 50 godzin zajęć z następujących zagadnień: - przygotowanie kulturowe 10 godzin – zapoznanie się z ogólną wiedzą o Włoszech – jej historią, geografią, kulturą, sztuką, gospodarką; - słownictwo i frazeologia z zakresu zwyczajów z życia codziennego Włocha, włoska kuchnia, formy spędzania wolnego czasu, popularne sporty i gry, tradycje i obyczaje – 20 godzin; - słownictwo i frazeologia z zakresu: edukacji ogólnej oraz metod nauczania wykorzystujących innowacyjne technologie informatyczne – 20 godzin. 10

Dokumenty potwierdzające uczestnictwo w projekcie: Certyfikat potwierdzający uczestnictwo w danym kursie Europass - Mobilność

Dziękuję za uwagę 13