W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Advertisements

Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 im. Obrońców Pokoju w Radomiu ul. Malenicka 29 Szkoła ma bogatą bo, aż 100-letnią tradycję. Staramy się aby, nasza placówka.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 301 SAS Szkoły Aktywne w Społeczności.
Ul.T.Gajcego 7/ Łódź tel Szkoła Podstawowa nr 204 im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego.
Koncepcja pracy Przedszkola nr 119 „ Zielona Łąka” we Wrocławiu..
Gimnazjum nr 9 im. Jana Pawła II w Sosnowcu Sosnowiec, ul. Kalagi 9a.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Nasza szkoła jest: Bezpieczna Nowoczesna Atrakcyjna Opiekuńcza.
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Podstawa programowa WF założenia
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka 2017
ORGANIZACJA.
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Moje szczęście.
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Szkoła Promująca Zdrowie
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Przedszkole Promujące Zdrowie
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Program profilaktyczno-wychowawczy
HISTORIA 2009-Rozpoczęcie działań dla tworzenia Szkoły Promującej Zdrowie 2010-przyjęcie Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Brzegu.
Podstawa programowa WF założenia
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Miejskie Przedszkole i Żłobek „Ekoludki” w Ełku
ul. Grzybowska Warszawa
KODEKS ETYKI Przygotowała Tamara Bużantowicz
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola   PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 3 NIEZAPOMIANAJKA W ŚWIEBODZICACH   Ewaluacja wewnętrzna, wymaganie 3: Dzieci.
Zapis prezentacji:

W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne AUTOEWALUACJA W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne Miejskie Przedszkole nr 22 „Kraina Ekoludków ” W Zielonej Górze 2015/2016

STANDARD PIERWSZY Przedszkole promujące zdrowie pomaga członkom społeczności przedszkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję przedszkola promującego zdrowie

WYNIKI EWALUACJI Wymiar Średnia liczba punktów Upowszechnianie koncepcji przedszkola promującego zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności przedszkolnej i lokalnej 3,75 II. Zrozumienie i akceptacja koncepcji przedszkola promującego zdrowie w społeczności przedszkolnej 4,3 Ocena łączna 4,0

Przedszkole promujące zdrowie pomaga członkom społeczności przedszkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję przedszkola promującego zdrowie Upowszechnianie koncepcji przedszkola promującego zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności przedszkolnej i lokalnej Zrozumienie i akceptacja koncepcji przedszkola promującego zdrowie w społeczności przedszkolnej

Nauczyciele i rodzice dostrzegają możliwość zwiększenia swojego udziału w podejmowanych w przedszkolu działaniach w zakresie promocji zdrowia

Wnioski:   - Nauczyciele są zapoznani z ideą PPZ ( szkolenia), współdziałają zgodnie jako zespół, wzbogacają swoja wiedze i rozpowszechniają ja innym, korzystają głownie z publikacji ze przedszkolnej biblioteki oraz na stronach internetowych, - W przedszkolu jest wystarczająco dużo publikacji na temat promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, - Większość pracowników przedszkola uczestniczyła w zajęciach, które pogłębiały ich wiedzę o zdrowiu, jednak nie do końca rozumieją koncepcję PPZ, - Rodzicom wyjaśniono dokładnie co to jest PPZ, jednak nie do końca rozumieją koncepcję PPZ - Większość dzieci rozumie prawidłowo założenia PPZ jednak wiedza ta nie jest uporządkowana i wystarczająca, dzieci podają tylko jedną cechę PPZ.

Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: - Zbyt mała wiedza o koncepcji PPZ dzieci, pracowników, nowych nauczycieli i rodziców.

STANDARD DRUGI Przedszkole promujące zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społeczności przedszkolnej, w tym rodziców i społeczności lokalnej, skuteczności i długofalowości działań.

Wymiar Średnia liczba punktów Działalność szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia 4,75 II. Działalność szkolnego zespołu promocji zdrowia 5 III. Miejsce promocji zdrowia w działalności (polityce) przedszkola IV. Diagnozowanie potrzeb społeczności przedszkolnej w zakresie promocji zdrowia 4,5 V. Planowanie działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia Ocena łączna 4,8

Przedszkole promujące zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społeczności przedszkolnej, w tym rodziców i społeczności lokalnej, - skuteczności i długofalowości działań. Działalność szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia Działalność szkolnego zespołu promocji zdrowia Miejsce promocji zdrowia w działalności (polityce) przedszkola Diagnozowanie potrzeb społeczności przedszkolnej w zakresie promocji zdrowia Planowanie działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia

Wnioski:   -Społeczność przedszkolna akceptuje koordynatora, koordynator ma satysfakcje z pełnienia swojej roli, - Członkami zespołu są przedstawiciele różnych grup społeczności przedszkolnej, maja oni satysfakcje ze swojej pracy, przedszkolny zespół ściśle współpracuje z dyrekcją, - Działania zespołu są planowane i systematycznie realizowane, - Dyrekcja przedszkola ma satysfakcję z kierowania przedszkolem promującym zdrowie, często motywuje nauczycieli do uczestniczenia w różnych akcjach, pomaga w realizacji podjętych działań, - Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna jest wpisana w Program Wychowawczy i Program Profilaktyki Przedszkola, szczegółowe zadania ujęte są w Planie Promocji Zdrowia, wybór problemów priorytetowych odbył się po przeprowadzeniu autoewaluacji, - Przedszkole współpracuje w zakresie promocji zdrowia z różnymi organizacjami i instytucjami w społeczności lokalnej, - Nauczyciele dostrzegają możliwość zwiększenia własnego udziału w podejmowanych działaniach w zakresie promocji zdrowia,

Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: Brak zapisu zasad współpracy koordynatora z zespołem oraz dyrekcją przedszkola.

STANDARD TRZECI Przedszkole promujące zdrowie prowadzi edukację zdrowotną dzieci i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakości i skuteczności.

Wymiar Średnia liczba punktów I. Polityka, warunki i organizacja życia przedszkola sprzyjają edukacji prozdrowotnej 4,8 II. Dziecko jest aktywnym uczestnikiem procesu realizacji edukacji zdrowotnej 4,6 III. Przedszkole współpracuje ze środowiskiem i wykorzystuje jego zasoby 5 IV. Przedszkole prowadzi ewaluację i wykorzystuje jej wyniki dla podnoszenia jakości edukacji prozdrowotnej

Przedszkole promujące zdrowie prowadzi edukację zdrowotną dzieci i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakości i skuteczności. Polityka, warunki i organizacja życia przedszkola sprzyjają edukacji prozdrowotnej Dziecko jest aktywnym uczestnikiem procesu realizacji edukacji zdrowotnej Przedszkole współpracuje ze środowiskiem i wykorzystuje jego zasoby Przedszkole prowadzi ewaluację i wykorzystuje jej wyniki dla podnoszenia jakości edukacji prozdrowotnej

Wnioski:   - Polityka, warunki i organizacja życia przedszkola sprzyjają edukacji prozdrowotnej, działania planuje sie na podstawie wyników autoewaluacji, nauczyciele uczestniczą w szkoleniach WDN oraz Radach Szkoleniowych dotyczących promocji zdrowia, współpracują ze sobą w prowadzeniu różnych działań dotyczących promocji zdrowia, stosują różnorodne metody i formy pracy, - Realizacja zadań obejmuje całą społeczność przedszkolną, - Dyrekcja traktuje edukacje zdrowotną jako bardzo ważne zadanie przedszkola, - Dzieci mogą wybierać zadania do wykonywania podczas zajęć, aktywnie uczestniczą w realizacji zadań, - Przedszkole współpracuje ze środowiskiem zewnętrznym, zaprasza różnych specjalistów pomocnych w realizacji różnych zadań, uczestniczy w konkursach, przedsięwzięciach organizowanych przez środowisko lokalne, - Wyniki autoewaluacji przedstawiane są całej społeczności i wykorzystywane do podnoszenia jakości przedszkola, - Rodzice maja zbyt mały wpływ na treści zdrowotne realizowane na zajęciach, powinny one być dostosowane do ich potrzeb i zainteresowań oraz iż powinno w realizowaniu tych treści uczestniczyć więcej specjalistów, - Informacje dotyczące realizowania treści zdrowotnych są nie zawsze systematycznie uaktualniane.

Problemy priorytetowe do rozwiązania: - Zbyt mały wpływ dzieci i rodziców na treści zdrowotne realizowane na zajęciach, - Za rzadko uaktualniane informacje dotyczące realizacji edukacji zdrowotnej (strona internetowa, gazetka w holu, gazetka przedszkolna), - Zbyt mała ilość zapraszanych specjalistów do realizacji edukacji zdrowotnej.

STANDARD CZWARTY Przedszkole promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - bezpieczeństwu fizycznemu i psychicznemu, -umożliwia dziecku wszechstronny i optymalny rozwój fizyczny, umysłowy, duchowy, społeczny i kulturowy. -satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u dzieci i pracowników, -zdrowiu i rozwojowi dzieci i pracowników, -uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności przedszkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej

Satysfakcja z pracy w przedszkolu 4,7 II. Lp Podskal i badane osoby Średnia liczba punktów Nauczyciele (N=8 ) I. Satysfakcja z pracy w przedszkolu 4,7 II. Stwarzanie nauczycielom możliwości uczestnictwa w życiu i pracy przedszkola oraz wsparcie ze strony dyrekcji 4,5 III. Wsparcie dzieci ze strony nauczycieli 4,8 IV. Podejście dzieci do zabawy, nauki i zachowania na zajęciach 4,6 V. Relacje nauczyciele - nauczyciele VI. Uczestnictwo rodziców dzieci z grupy wychowawczej w życiu grupy/przedszkola 4,2 VII. Poczucie przeciążenia pracą przedszkolna i stres w pracy 2,2 VIII. Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród dzieci 1,9 *We wszystkich badanych grupach osób podskale: powyżej zacienionego wiersza zawierają sformułowania pozytywne – im większa średnia liczba punktów, tym korzystniejszy wynik; poniżej zacienionego wiersza zawierają sformułowania negatywne – im mniejsza średnia liczba punktów, tym korzystniejszy wynik.

Przedszkole promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - bezpieczeństwu fizycznemu i psychicznemu, -umożliwia dziecku wszechstronny i optymalny rozwój fizyczny, umysłowy, duchowy, społeczny i kulturowy. -satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u dzieci i pracowników, -zdrowiu i rozwojowi dzieci i pracowników, -uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności przedszkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Satysfakcja z pracy w przedszkolu Stwarzanie nauczycielom możliwości uczestnictwa w życiu i pracy przedszkola oraz wsparcie ze strony dyrekcji Wsparcie dzieci ze strony nauczycieli Podejście dzieci do zabawy, nauki i zachowania na zajęciach Relacje nauczyciele – nauczyciele Uczestnictwo rodziców dzieci z grupy wychowawczej w życiu grupy/przedszkola Poczucie przeciążenia pracą przedszkolna i stres w pracy Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród dzieci

Pracownicy szkoły, którzy nie są nauczycielami (N= 13) I. Satysfakcja z pracy w przedszkolu oraz wsparcie ze strony dyrekcji 4,4 II. Stwarzanie pracownikom, którzy nie są nauczycielami, możliwości uczestnictwa w życiu i pracy przedszkola 4,3 III. Relacje między pracownikami, którzy nie są nauczycielami 4,8 IV. Stosunek dzieci do pracowników, którzy nie są nauczycielami V. Poczucie przeciążenia pracą w przedszkolu i stres w pracy 1,8 VI. Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród dzieci 1,9 *We wszystkich badanych grupach osób podskale: powyżej zacienionego wiersza zawierają sformułowania pozytywne – im większa średnia liczba punktów, tym korzystniejszy wynik; poniżej zacienionego wiersza zawierają sformułowania negatywne – im mniejsza średnia liczba punktów, tym korzystniejszy wynik.

Przedszkole promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - bezpieczeństwu fizycznemu i psychicznemu, -umożliwia dziecku wszechstronny i optymalny rozwój fizyczny, umysłowy, duchowy, społeczny i kulturowy. -satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u dzieci i pracowników, -zdrowiu i rozwojowi dzieci i pracowników, -uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności przedszkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej I . Satysfakcja z pracy w przedszkolu oraz wsparcie ze strony dyrekcji II. Stwarzanie pracownikom, którzy nie są nauczycielami, możliwości uczestnictwa w życiu i pracy przedszkola III. Relacje między pracownikami, którzy nie są nauczycielami IV. Stosunek dzieci do pracowników, którzy nie są nauczycielami V. Poczucie przeciążenia pracą w przedszkolu i stres w pracy VI . Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród dzieci

Satysfakcja ze przedszkola dziecka 5 Rodzice (N= 30) Satysfakcja ze przedszkola dziecka 5 Stwarzanie rodzicom możliwości uczestnictwa w życiu grupy/przedszkola 4,9 Wsparcie dzieci ze strony nauczycieli Uczestnictwo rodziców w życiu i pracy grupy/przedszkola 4,6 Wsparcie dla rodziców 4,8 Poczucie niedostosowania wymagań do możliwości dzieci i stres w przedszkolu 1,4 *We wszystkich badanych grupach osób podskale: powyżej zacienionego wiersza zawierają sformułowania pozytywne – im większa średnia liczba punktów, tym korzystniejszy wynik; poniżej zacienionego wiersza zawierają sformułowania negatywne – im mniejsza średnia liczba punktów, tym korzystniejszy wynik.

Przedszkole promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - bezpieczeństwu fizycznemu i psychicznemu, -umożliwia dziecku wszechstronny i optymalny rozwój fizyczny, umysłowy, duchowy, społeczny i kulturowy. -satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u dzieci i pracowników, -zdrowiu i rozwojowi dzieci i pracowników, -uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności przedszkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Satysfakcja ze przedszkola dziecka Stwarzanie rodzicom możliwości uczestnictwa w życiu grupy/przedszkola Wsparcie dzieci ze strony nauczycieli Uczestnictwo rodziców w życiu i pracy grupy/przedszkola Wsparcie dla rodziców Poczucie niedostosowania wymagań do możliwości dzieci i stres w przedszkolu

Wnioski: - Nauczyciele chętnie przychodzą do pracy, czują satysfakcję ze swojej pracy. Współpracują ze sobą, wspierają się nawzajem, maja wsparcie ze strony dyrekcji. Przemoc i zachowania antyspołeczne wśród dzieci występują sporadycznie. - Pracownicy nie będący nauczycielami maja satysfakcję z pracy w przedszkolu, są dla siebie życzliwi, nie czuja przeciążenia pracą, dzieci reagują na ich prośby i zalecenia. -Rodzice są zadowoleni z przedszkola do którego uczęszczają ich dzieci, aktywnie uczestniczą w życiu przedszkola, maja pełne wsparcie ze strony nauczycieli,

Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: - Brak

STANDARD PIĄTY Przedszkole promująca zdrowie tworzy środowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu dzieci i pracowników.

Średnia liczba punktów Wymiar Średnia liczba punktów Budynek i teren przedszkola 5,0 II. Warunki sanitarne, czystość i estetyka pomieszczeń 4,9 III. Mikroklimat, oświetlenie, ochrona przed hałasem IV. Meble dla uczniów i nauczycieli V. Warunki i organizacja zajęć ruchowych VI. Zdrowe żywienie i organizacja posiłków 4,7 VII. Zabezpieczenie przed wypadkami, urazami i dostępność pierwszej pomocy Średnia liczba punktów łącznie

Przedszkole promująca zdrowie tworzy środowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu dzieci i pracowników. Budynek i teren przedszkola Warunki sanitarne, czystość i estetyka pomieszczeń Mikroklimat, oświetlenie, ochrona przed hałasem Meble dla uczniów i nauczycieli Warunki i organizacja zajęć ruchowych Zdrowe żywienie i organizacja posiłków Zabezpieczenie przed wypadkami, urazami i dostępność pierwszej pomocy

Wnioski:   - Estetyczny wygląd budynku (nowa elewacja) ładnie zagospodarowany teren wokół przedszkola(nowy plac zabaw, boisko, ogródki z kwiatami i ogród botaniczny, podjazdy dla wózków dziecięcych). Pomieszczenia w przedszkolu są na bieżąco remontowane, - Przedszkole jest zlokalizowane w pobliżu lasu, z dala od ruchliwych ulic, - Wielkość, umeblowanie i wystrój pokoju nauczycielskiego stwarzają warunki do odpoczynku, sprzyjają dobremu samopoczuciu, - Warunki sanitarne są na dobrym poziomie, każdy oddział posiada swoja łazienkę, - W każdej sali wymienione zostały urządzenia do wentylacji, ponadto dba się aby pomieszczenia były na bieżąco wietrzone, okna są zaopatrzone w rolety eliminujące nadmiar nasłonecznienia, oświetlenie jest zgodne z normami, temperatura powietrza jest zgodna z przepisami, - Stan techniczny i jakość mebli jest bardzo dobra, są one dostosowane do wysokości dzieci, - Przedszkole posiada sale gimnastyczną, pomieszczenie do prowadzenia gimnastyki korekcyjnej, plac zabaw jest bezpieczny i zadbany, sprzęty posiadają atest, dzieci uczestniczą w zajęciach ruchowych w stroju sportowym, wychodzą codziennie na świeże powietrze, w przedszkolu organizowane są różnego rodzaju zajęcia sportowe, zajęcia otwarte dla dzieci i rodziców, pracownicy uczestniczą w różnego rodzaju warsztatach ruchowych,

- Wszystkie posiłki przygotowywane są w przedszkolu, każda grupa ma zapewniony stały dostęp do wody, dzieci każdego dania jedzą warzywa i owoce, - Teren przedszkola zapewnia bezpieczne warunki pobytu w przedszkolu, jest ogrodzony i oświetlony, wyjście z przedszkola zabezpieczone jest bramka, korytarz i schody zapewniają swobodna przestrzeń komunikacyjną, sale gimnastyczne posiadają zabezpieczenia przed urazami, stan techniczny sprzętu jest na bieżąco kontrolowany, piach w piaskownicy jest systematycznie wymieniany i okryty, wszyscy pracownicy uczestniczyli w kursie pierwszej pomocy, każda grupa posiada odpowiednio wyposażona apteczkę, - Dokonując analizy siedmiu wymiarów środowiska fizycznego przedszkola i opisując jego wskaźniki można stwierdzić, iż nasza placówka tworzy środowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu dzieci i pracowników.

Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: - brak