studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Role w zespole projektowym
Poznawanie metody projektu
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Grupa to dwie lub więcej osób, które przyjmują na siebie role związane z zaangażowaniem w struktury grupowe; różnią się statusem; wchodzą.
Średnie z poszczególnych pytań. Ocena jakości dydaktyki Studencka ocena jakości realizacji przedmiotów przeprowadzona w roku akademickim 2011/201 2.
Kształtowanie motywacji pracowników
Szkoła Języków Obcych UW dr Hanna Mrozowska dr Sławomir Maskiewicz
Zespół szkolny w Cegłowie
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Być ekspertem Komisji Europejskiej - ogólne doświadczenia Berenika M. Marciniec Poznański Park Naukowo - Technologiczny Zostań ekspertem Komisji Europejskiej!
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
S TRUKTURA ORGANIZACJI ORAZ ZASADY DZIAŁANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W ZESPOLE SZKOLNO GIMNAZJALNYM W GROTNIKACH KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ocenianie, które pomaga się uczyć
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Lider- Przywódca.
Metodyka harcerska i starszoharcerska
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Pozycja lidera – kierowanie
SEMINARIUM AKADEMICKIE ŁOWICZ WPROWADZENIE.
WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Kołowy model pracy w grupach w pedagogice planu daltońskiego
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Co chcieliśmy osiągnąć?
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Podstawa prawna: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Analiza skuteczności lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy pomocy społecznej Barbara Kowalczyk Katarzyna Rys Na podstawie.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Zarządzanie grupami i zespołami prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Co chcieliśmy osiągnąć?
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego Efektywność różnych sposobów oceny pracy grupy podczas zajęć akademickich Agnieszka Bujno, Aleksandra Czarnecka Marta Tierentiew, Kinga Rusinowska studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego

Ocenianie a role grupowe w studenckich zespołach zadaniowych podczas obserwacji współdziałania w zespołach najczęściej można było dostrzec rolę lidera i zwyczajnych wykonawców czasami pojawia się też rola outsider´a czy też „adwokata diabła” w obserwowanych zespołach nie pojawiły się takie role jak: błazen, obserwator lub kierownik emocjonalno-społeczny oceny koleżeńskiej innych zespołów lub samoceny własnego zespołu dokonywał zwykle lider

Ocenianie a role grupowe w studenckich zespołach zadaniowych w sytuacjach, gdzie nie było ingerencji odnośnie podziału ról zadaniowych, niezależnie od składu członków grupy- niektórzy studenci przejawiali tendencję do podejmowania tej samej roli w różnych zespołach ( np. lider, wykonawca ) samoocena w grupie, a także ocena koleżeńska innych grup nadal prezentowana była zwykle przez lidera w sytuacji, kiedy role zostały przydzielone przez Nauczyciela lub studenci samodzielnie deklarowali przyjęcie roli, której zwykle nie podejmowali , osoby o silnych tendencjach przywódczych lub wycofujących, powracały do swych naturalnych ról lub pełniły obie role jednocześnie w tym przypadku zdarzały się sytuacje, że w samoocenie i ocenie koleżeńskiej brały udział inne osoby ( np. wzajemnie uzupełniały swoje wypowiedzi)

Ocenianie a sposoby tworzenia zespołów zadaniowych podczas zajęć akademickich zespoły najczęściej tworzone są w sposób dowolny, spontaniczny, ale w składzie zespołu rzadko pojawiają się inne osoby często czynnikiem decydującym o powstaniu zespołu jest przestrzeń w sali ( np. studenci tworzą zespół z osób zajmujących miejsce najbliżej siebie) bardzo rzadko wykorzystywany jest podczas zajęć dobór losowy lub dobór oparty na współdziałaniu o podobnych lub różnych umiejetnościach

Ocenianie a sposoby tworzenia zespołów zadaniowych podczas zajęć akademickich zaobserwowany został brak zależności pomiędzy sposobem utworzenia zespołu, a jakością dokonywanej samooceny w sposób werbalny (niezależnie od sposobu utworzenia zespołu zwykle podkreślany jest przez lidera wspólny wkład wszystkich uczestników grupy w wykonanie zadania niezależnie zaobserwowanego stanu faktycznego) bardziej rzetelna i efektywna w tym zakresie jest ocena pracy członków własnej grupy i swojego własnego w niej udziału zapisana indywidualnie na małych kartkach Wniosek: ocena werbalna udzielona na forum grupy w obecności wszystkich uczestników może być mniej skuteczna, ponieważ osoby te czują się mniej swobodnie, obawiają się, że istniejące stosunki w grupie mogą zostać zaburzone

  Ocenianie a sposoby tworzenia zespołów zadaniowych podczas zajęć akademickich istnieje zależność pomiędzy sposobem utworzenia zespołu, a jakością dokonywanej oceny koleżeńskiej w sposób werbalny ( oceny były niezróżnicowane, często pozbawione sugestii, co można byłoby poprawić, czasami też bardziej prezentujące wspólne stanowisko grupy niż odnoszące się do przyjętych wcześniej wspólnie kryteriów oceny) bardziej efektywna jest niewerbalna i anonimowa ocena koleżeńska ( po prezentacji wszystkich zespołów, studenci swobodnie przemieszczali się po sali i indywidualnie zapisywali na kartach oceny każdej grupy swoje uwagi, komentarze, wskazówki i przemyślenia, które potem były wspólnie dyskutowane)

Efektywność oceniania-inne czynniki doświadczenie studentów w systematycznym stosowania samooceny i oceny koleżeńskiej, liczebność grup utworzonych podczas zajęć, liczba ich członków oraz skład osobowy wykorzystanie podczas oceny koleżeńskiej innych grup oraz podczas samooceny własnej pracy w zespole ustalonych wcześniej kryteriów podnosi efektywność tego procesu, ale w niektórych przypadkach może ograniczać kreatywność w wykonaniu zadania przez grupę