Seminarium dyplomowe II studia stacjonarne II stopnia dr inż

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Advertisements

Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Jak rozwijać PS po zakończeniu finansowania ze środków projektowych? OWES subregion centralno-zachodni Tadeusz Durczok
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
REFERAT USTNY Czyli na co zwrócić uwagę podczas tworzenia prezentacji i tekstu naukowego Zakład Ekologistyki I Zarządzania Ryzykiem Środowiskowym Wrocław,
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Literary Reference Center Przewodnik
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Technologia nieorganiczna Lechowicz Jaromir, dr inż. Pok. 244 (termin konsultacji do ustalenia) Pok. 238 (zajęcia laboratoryjne) Tel
Seminarium magisterskie/licencjackie dr Renata Karkowska Zakład Ubezpieczeń i Rynków Kapitałowych Katedra Systemów Finansowych Gospodarki (wpisać proponowany.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
BIBLIOTEKA SZKOLNA I JEJ WARSZTAT INFORMACYJNY INFORMACYJNY.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
BADANIA STATYSTYCZNE. WARUNKI BADANIA STATYSTYCZNEGO musi dotyczyć zbiorowościstatystycznej musi określać prawidłowościcharakteryzujące całą zbiorowość.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Jak zaliczyć wykład: Dobrzy żołnierze, dobrzy aktorzy – kształtowanie swojego wizerunku w pracy? dr Aleksandra Spik.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Krajowe Centrum Europass
Przyroda.
WYKWALIFIKOWANI, AKTYWNI, KOMUNIKATYWNI – ABSOLWENCI UKW
Psychologiczne Kompetencje Menedżera
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Logo afiliacji autora Tytuł referatu (minimalna wysokość czcionki 37pkt) Imię, nazwisko i afiliacja autora/ów (minimalna wysokość czcionki 27pkt) Wprowadzenie.
Informacja o maturze w 2018 roku
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Charakterystyka prawoznawstwa
Wyniki projektu naukowego
Sylabusy.
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Części składowe treści pisma
Człowiek w systemie transportowym
Szczegółowe zasady organizacji oraz przeprowadzania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów za pomocą komputera i/lub oprogramowania specjalistycznego Ewelina Marć.
Technologie informacyjne w zarządzaniu sylwetka absolwenta www. ioz
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Reforma Edukacji
ODnRZ zasady zaliczenia
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Egzamin ósmoklasisty 2019.
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Zgłoszenie do konkursu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zgłoszenie do konkursu
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
AGH: Sprawy pracownicze
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
ćwiczenia 1 mgr Barbara Zyzda
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Seminarium dyplomowe Wymagania
Specjalność wydawnicza
Pracownia techniki biurowej
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Wspomaganie pracy szkół
PRAKTYKI STUDENCKIE W ECOVIS SYSTEM REWIDENT
Zapis prezentacji:

Seminarium dyplomowe II studia stacjonarne II stopnia dr inż Seminarium dyplomowe II studia stacjonarne II stopnia dr inż. Marian Waldemar Brol B-1 s. 315 konsultacje: wtorek 13.00 – 15.00 śr. TN 14.45 – 16.45 marian.brol@pwr.edu.pl http://www.ioz.pwr.wroc.pl/pracownicy/brol/index.html

1. Cel seminarium Cel merytoryczny: Cele dydaktyczne: Korekta tematu, doprecyzowanie celu i uszczegółowienie struktury pracy magisterskiej ( zmiany Deklaracji do końca stycznia) Zdefiniowanie problemów i hipotez badawczych, wybór metod i technik badawczych, opracowanie narzędzi badawczych. Cele dydaktyczne: motywowanie studentów do systematycznej pracy; umożliwienie swobodnej dyskusji nad formułowanymi przez studentów problemami badawczymi. Polecana literatura: Bogumiła Brycz, Tadeusz Dudycz, Przewodnik dla piszących prace magisterskie w zakresie zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.

2. Przedmiotowe efekty kształcenia Z zakresu umiejętności: PEK_U01 Potrafi dokonać krytycznej oceny przydatności metod i technik w rozwiązaniu problemu badawczego . PEK_U02 Umie zinterpretować i sformułować wnioski z treści tekstów polskich i obcojęzycznych dotyczących zarządzania. PEK_U03 Ma umiejętność sformułowania i prezentacji własnych opinii tekstów dotyczących problematyki zawartej w naukach o zarządzaniu. Z zakresu kompetencji społecznych: PEK_K01 Ma świadomość samodzielnej realizacji opracowania i świadomość własnych poglądów dotyczących wspólnych celów.

3. Kryteria zaliczenia Prezentacja I dotycząca Deklaracji realizacji pracy magisterskiej lub jej korekty (max. 20 pkt): Kryteria oceny: Kompletność ( tytuł, cel, struktura w rozwinięciu do podrozdziałów); max. 5 pkt Jakość ( komunikatywność wypowiedzi i redakcji slajdów); max 5 pkt Walory merytoryczne; max. 10 pkt Prezentacji II dotycząca wybranego rozdziału pracy dyplomowej lub specjalnie zredagowanego opracowania prezentującego ( max. 50 pkt): Temat, cel i strukturę opracowania; Obiekt badań empirycznych; Problemy badawcze oraz hipotezy lub pytania badawcze; Metody i narzędzia badawcze Wyniki badań empirycznych lub plan ich realizacji oraz narzędzia badawcze, schemat analizy wyników badań (lub wnioski ze studiów literaturowych dokumentujące wkład własny) Kompletność max. 10 pkt Jakość ( komunikatywność wypowiedzi i redakcji slajdów); max 10 pkt Poprawność merytoryczna; max. 20 pkt Poprawność formalna; max 10 pkt

3. Kryteria zaliczenia Warunki konieczne do zaliczenia: Aktywność studenta (max. 30 pkt): obecność: max. 5 pkt udział w dyskusjach dotyczących prezentacji przynajmniej 25 pkt. Skala ocen: ndst. < 50 pkt dst. 51 - 59 pkt. dst + 60 - 67 pkt. db. 68 - 77 pkt db.+ 78 - 85 pkt. bdb 86 - 95 pkt. celujący > 95 pkt. Warunki konieczne do zaliczenia: Obecność na min. 5 seminariach Wygłoszenie obu prezentacji Uzyskanie akceptacji prowadzącego odnośnie osiągnięcia wszystkich PEK

Forma zajęć - seminarium 4. Przebieg zajęć Forma zajęć - seminarium Liczba godzin Se1 3.X 1. Cele, przebieg i kryteria zaliczenia seminarium dyplomowego II 2. Zalecenia dotyczące prac licencjackich i magisterskich obowiązujące na kierunku Zarządzanie na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. 3. Wymagania merytoryczne, formalne i edytorskie dla prac magisterskich. 1  Se 2, 3,4 17; 31X, 14 XI Omówienie sposobów: zdefiniowania problemu do rozwiązania, określenia celu pracy, sformułowania problemów cząstkowych pracy (wstępna struktura pracy), zbierania informacji, określenia szczegółowej struktury pracy na przykładzie krótkich prezentacji studentów: temat, cel, obiekt badań, struktura pracy - aktualizacja. (5 min. + dyskusja 10 min.) 3*5 osób  2 Se 5 28 XI 1. Procedura dyplomowania http://wiz.pwr.edu.pl/studenci/dyplomanci/procedura-dyplomowania-i-i-ii-stopien-ksztalcenia-15-tygodni 2. Kryteria oceny pracy magisterskiej (druk recenzji): Twórcze cechy pracy, Poprawność merytoryczna i metodologiczna, Poprawność logiczna, redakcyjna, językowa i stylistyczna, Aktualność i poprawność wykorzystania źródeł informacji, Przydatność naukowa i praktyczna 2. Przebieg egzaminu dyplomowego. Prezentacja pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym Zagadnienia dyplomowe ( egzamin dyplomowy)

3. Przebieg zajęć Prezentacje zasadnicze (ok. 15 – 20 min): Se 6,7,8 12 XII; 9; 23 I Prezentacje zasadnicze (ok. 15 – 20 min): Obiekt i zakres badań, Problem badawczy Hipotezy, tezy lub pytania badawcze, Narzędzia badawcze i schemat analizy wyników – w formie konkretnego rozdziału pracy lub specjalnie zredagowanego opracowania ( redakcja zgodna z obowiązującymi zasadami edytorskimi)  6   Suma godzin 15

4. Wymagania dla prac magisterskich PRACA MAGISTERSKA PRACA LICENCJACKA Ma być materialnym dowodem opanowania przez autora: Wiedzy i umiejętności merytorycznych właściwych dla obowiązującego programu kształcenia na kierunku Zarządzanie (w nawiązaniu do specyfiki danej specjalności), pozwalających na opracowanie dzieła „naukowego” na wybrany temat; Umiejętności pisania i redagowania prac naukowych, przez co rozumie się: stosowanie poprawnego języka naukowego, dbanie o właściwy układ, logikę i przejrzystość wywodu, umiejętność wykorzystania źródeł wiedzy i kreatywnego wykorzystania wiedzy zdobytej w trakcie studiów oraz przygotowania pracy magisterskiej.   Dzieło „naukowe” – ma weryfikować wiedzę, umiejętności i predyspozycje studenta do pracy naukowej. Wiedzy i umiejętności merytorycznych właściwych dla programu kształcenia na kierunku Zarządzanie, pozwalających na opracowania dzieła „zawodowego” na zadany temat; Umiejętności pisania i redagowania prac pisemnych adekwatnie do ich celu i formy (tj. ekspertyzy, sprawozdania z badań, raportu z realizacji przedsięwzięcia, projektu), czyli obejmuje takie zagadnienia jak: stosowanie poprawnego języka zawodowego, dbanie o właściwy układ, logikę i przejrzystość prezentowanych informacji, umiejętność wykorzystania źródeł informacji i kreatywnego wykorzystania wiedzy zawodowej zdobytej w trakcie studiów oraz przygotowania pracy licencjackiej. Dzieło „zawodowe” – ma weryfikować umiejętności i predyspozycje studenta do wykonywania określonych zadań zawodowych.

4. Wymagania dla prac magisterskich PRACA MAGISTERSKA PRACA LICENCJACKA Student powinien wykazać się umiejętnością krytycznej analizy i autorskiego opisu problemu naukowego w ujęciu teoretycznym i/ lub empirycznym i jego rozwiązania.   Student powinien starać się identyfikować, analizować i rozwiązywać bieżące problemy oraz diagnozować towarzyszące im zjawiska, z którymi będzie miał lub ma do czynienia w praktyce zawodowej. Praca ma mieć charakter projektowy lub dignostyczny Wymaga poznania i zrozumienia oraz rzetelnego wykorzystania bogatego dorobku teoretycznego i naukowych metod do analizowania i oceny zebranych informacji teoretycznych i empirycznych, w celu rozwiązania problemu naukowego w dyscyplinie Nauk o zarządzaniu, powiązanego ze studiowaną specjalnością. Wymaga poznania i zrozumienia oraz rzetelnego wykorzystania podstawowej literatury fachowej i typowych profesjonalnych metod do analizowania i oceny zebranych informacji empirycznych w celu rozwiązania prostego problemu praktycznego związanego z kierunkiem studiów Zarządzanie.

4. Wymagania dla prac magisterskich PRACA MAGISTERSKA PRACA LICENCJACKA Student sam określa swój temat, cel i strukturę pracy współpracując z opiekunem. We wstępie musi być zdefiniowany cel naukowy (badawczy, poznawczy) oraz cel praktyczny pracy, jeżeli wynika on z jej tematu. Ponadto we wstępie mają być przedstawione: Problem badawczy; Przedmiot i obiekt badań; Stosowane metody badawcze. W Zakończeniu pracy muszą sformułowanie wniosków wynikających z przeprowadzonych badań. Opiekun ustala temat, cel i strukturę pracy po konsultacji ze studentem. We wstępie musi być: Zdefiniowany cel praktyczny pracy; Przedstawiony przedmiot i obiekt badań; Wskazana metoda(y) stosowana w pracy lub inne narzędzie analityczne. W Zakończeniu pracy muszą być sformułowanie wnioski wynikające z realizacji celu pracy.

5. Wymagania edytorskie 1. Marginesy: górny, dolny, lewy, prawy – 25 mm 2. Czcionka: Times New Roman 12 pkt 3. Pojedynczy odstęp 4. Tekst wyrównany do prawego i lewego marginesu 5. Wersja archiwalna drukowana dwustronnie 6. Tytuły rozdziałów: czcionka Times New Roman 14 pkt. - pogrubiona 7. Tytuły podrozdziałów: czcionka Times New Roman 13 pkt. - pogrubiona 8. Tabele numerowane możliwość numeracji dwustopniowej, np. Tabela 2.1., gdzie pierwsza cyfra oznacza numer rozdziału a druga – kolejny numer tabeli w tym rozdziale tytuł tabeli centralnie pod tabelą jeśli tabela jest cytowana - podać centralnie pod tabelę źródło jej pochodzenia np. opracowanie własne, lub opracowano na podstawie danych z GUS 9. Rysunki numerowane możliwość numeracji dwustopniowej, np. Rys.2.1., gdzie pierwsza cyfra oznacza numer rozdziału a druga – kolejny numer rysunku w tym rozdziale podpisy centralnie pod rysunkami jeśli rysunek jest cytowany - podać centralnie pod rysunkiem źródło pochodzenia

5. Wymagania edytorskie 10. Równania matematyczne, numeracja podawana w nawiasach (….) wyrównanych do prawego marginesu, zasady numeracji dwustopniowej analogiczne jak w przypadku tabel i rysunków 11. Źródła literaturowe (także adresy internetowe) zebrane w postaci numerowanego wykazu, przywoływane w tekście poprzez umieszczenie numeru pozycji na wykazie w nawiasie […]. Opis cytowanej literatury, w kolejności alfabetycznej nazwisk autorów, według następującego wzoru: nazwisko autora, inicjał imienia, tytuł pracy (ewentualnie nr kolejnego wydania, nr tomu) lub artykułu, tytuł czasopisma z którego pochodzi artykuł, miejsce wydania pracy, wydawnictwo, rok wydania, numer zeszytu (w przypadku czasopisma), ewentualnie numery stron. Przykłady cytowań: [1] Brandt A. M.., Zastosowanie doświadczalnej mechaniki zniszczenia do kompozytów o matrycach cementowych. W: Mechanika kompozytów betonopodobnych, Wrocław, Ossolineum, 1983, 449-501 [2] Nowacki W., Plasticity of polycrystal, Warszawa, PWN, 1987, 687-704 [3] Spears W.M. Adapting crossover in evolutionary algorithms, 1995 htpp://citeseer.ist.psu.edu/192723.html

5. Wymagania edytorskie 12. Układ strukturalny pracy: strona tytułowa spis treści streszczenie pracy dyplomowej - jedna strona formatu A – 4 w tym: streszczenie w języku polskim ½ strony, w języku angielskim ½ strony zawartość pracy – rozłożona w rozdziałach i podrozdziałach literatura ewentualne załączniki