Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Gniezna na lata 2017 - 2022 realizowany w terminie od 01.06.- 31.12.2016r. przy współfinansowaniu ze środków Unii.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata Warsztat I DIAGNOZA GMINY ORAZ WYNIKI BADAŃ GÓRA,
Advertisements

LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻORY KONSULTACJE SPOŁECZNE PROJEKTU LPR.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Opiekun osób starszych
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
WSPARCIE REWITALIZACJI ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ Zawadzkie, 18 marca 2016 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Program Aktywizacja i Integracja Poznań, styczeń 2015r.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Olsztyn, 9 czerwca 2016 r. Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Propozycje kryteriów wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA JST O ŚRODKI Z EFS W RAMACH RPO WM Kozienice, 12 września 2016 r. Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
Propozycje wyzwań i celów strategicznych opracowanych w ramach sekcji Nauka i Gospodarka.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
WSPARCIE LOKALNYCH STRATEGII ROZWOJU W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA Warszawa roku.
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Prezentacja Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Suchedniów na lata
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
Lokalny Program Rewitalizacji
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI dla Gminy Kornowac
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Hyżne na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Współpraca organizacji strzeleckich w Polsce
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
WYZNACZENIE OBSZARU ZDEGRADOWANEGO I OBSZARU REWITALIZACJI W GMINIE JAWORZE JAWORZE, r. 1.
Obszaru Funkcjonalnego Partnerstwo Nyskie 2020
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa
„Nie wystarczy mieć cel – 
Konsultacje społeczne
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Warsztat konsultacyjny
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ZAŁĄCZNIK 17 REWITALIZACJA WŁOCŁAWKA
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
„Ludzi można spostrzec zamykając oczy” Jan Paweł II
lokalny PROGRAM REWITALIZACJI GMINY TYCZYN NA LATA
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Miasto Przyjazne Dzieciom
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Zapis prezentacji:

Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Gniezna na lata 2017 - 2022 realizowany w terminie od 01.06.- 31.12.2016r. przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Kwota dotacji 113 265 PLN

W ramach Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Miasta Gniezna na lata 2017-2022 wyznaczone zostały cele i działania sformułowane na podstawie zidentyfikowanych problemów i potrzeb, które w perspektywie kolejnych lat umożliwią ograniczenie lub eliminację negatywnych zjawisk. Cele rewitalizacji oraz odpowiadające zidentyfikowanym potrzebom rewitalizacyjnym kierunki działań określono na podstawie przeprowadzonej diagnozy poszerzonej o doświadczenie i wiedzę specjalistyczną oraz wyniki przeprowadzonych konsultacji społecznych. Tym samym są komplementarne z występującymi na obszarze miasta Gniezna problemami.

Cele główne odnoszące się do obszaru rewitalizacji POPRAWA JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW POPRZEZ DZIAŁANIA W ZAKRESIE INTEGRACJI I AKTYWIZACJI SPOŁECZNEJ ZAPOBIEGANIE I PRZECIWDZIAŁANIE WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU ORAZ OGRANICZENIE PATOLOGII SPOŁECZNEJ Przy określaniu obszarów, mających zostać objętych Programem Rewitalizacji, będą brane pod uwagę Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014 – 2020 oraz Ustawa z 9 października 2015r. o rewitalizacji, które w następujący sposób kwalifikują obszary zdegradowane, będące w stanie kryzysowym: Po pierwsze, stan kryzysowy charakteryzuje obszary, na których skoncentrowane są negatywne zjawiska społeczne tj. bezrobocie, ubóstwo, przestępczość, niski poziom edukacji lub kapitału społecznego, niewystarczający poziom uczestnictwa w życiu publicznym i kulturalnym; Po drugie, z powyższymi wytycznymi musi występować przynajmniej jedno z wymienionych negatywne zjawisko ze sfery: Gospodarczej – niski poziom przedsiębiorczości, słaba kondycja lokalnych przedsiębiorstw; Środowiskowej - w zakresie przekroczenia standardów jakości środowiska, obecności odpadów stwarzających zagrożenie dla życia, Przestrzenno-funkcjonalnej – w zakresie niewystarczającego wyposażenia w infrastrukturę techniczną i społeczną, braku dostępu do podstawowych usług lub ich niska jakość, niedostosowania rozwiązań urbanistycznych do zmieniających się funkcji obszaru, niskiego poziomu obsługi komunikacyjnej, deficytu lub niskiej jakości terenów publicznych; Technicznej – w zakresie m.in. degradacji stanu technicznego obiektów budowlanych, w tym o przeznaczeniu mieszkaniowym oraz braku funkcjonowania rozwiązań technicznych umożliwiających efektywne korzystanie z obiektów budowlanych, w szczególności w zakresie energooszczędności i ochrony środowiska. Ibidem PODNIESIENIE POZIOMU ROZWOJU GOSPODARCZEGO POPRAWA WARUNKÓW ŻYCIA MIESZKAŃCÓW W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ I PRYWATNEJ

WIZJA Obszaru Rewitalizacji Obszary bezpieczne i estetyczne, które poprzez optymalne wykorzystanie swoich potencjałów oraz procesów rewitalizacji ograniczą skalę problemów społecznych i gospodarczych oraz przyczynią się do rozwoju lokalnej społeczności   Obszar zdegradowany – obszar, na którym zidentyfikowano stan kryzysowy. Dotyczy to najczęściej obszarów miejskich, ale także wiejskich. Obszar zdegradowany może być podzielony na podobszary, w tym podobszary nieposiadające ze sobą wspólnych granic pod warunkiem stwierdzenia sytuacji kryzysowej na każdym z podobszarów. Obszar rewitalizacji - obszar obejmujący całość lub część obszaru zdegradowanego, cechującego się szczególną koncentracją negatywnych zjawisk, na którym, z uwagi na istotne znaczenie dla rozwoju lokalnego, zamierza się prowadzić rewitalizację. Obszar rewitalizacji może być podzielony na podobszary, w tym podobszary nieposiadające ze sobą wspólnych granic, lecz nie może obejmować terenów większych niż 20% powierzchni gminy oraz zamieszkałych przez więcej niż 30% mieszkańców gminy. W skład obszaru rewitalizacji mogą wejść obszary występowania problemów przestrzennych, takich jak tereny poprzemysłowe (w tym poportowe i powydobywcze), powojskowe lub pokolejowe, wyłącznie w przypadku, gdy przewidziane dla nich działania są ściśle powiązane z celami rewitalizacji dla danego obszaru rewitalizacji.

1. CEL GŁÓWNY: POPRAWA JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW POPRZEZ DZIAŁANIA W ZAKRESIE INTEGRACJI I AKTYWIZACJI SPOŁECZNEJ 1.1. Kierunek: Stworzenie warunków infrastrukturalnych wspierających rozwój, integrację oraz aktywność dzieci i młodzieży, rodzin, seniorów i osób niepełnosprawnych 1.2. Kierunek: Zwiększanie aktywności mieszkańców na rzecz rozwoju lokalnego, tworzenie warunków dla inicjatyw społecznych oraz powstawania i rozwoju lokalnych społeczności 1.3. Kierunek: Stworzenie zintegrowanego systemu pomocy i wsparcia, w tym rozwój usług społecznych, opiekuńczych oraz integracyjnych. 1.4. Kierunek: Ułatwienie mieszkańcom dostępu do edukacji, kultury, sztuki, rozrywki, sportu i rekreacji oraz wypoczynku 1.5 Kierunek: Dostosowanie zasobów kadrowych do obowiązujących norm i podnoszenie kwalifikacji pracowników instytucji publicznych świadczących usługi społeczne, edukacyjne i inne

2. CEL GŁÓWNY: ZAPOBIEGANIE I PRZECIWDZIAŁANIE WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU ORAZ OGRANICZENIE PATOLOGII SPOŁECZNEJ 2.1 Kierunek: Wsparcie realizacji potrzeb osób z niepełnosprawnościami 2.2 Kierunek: Realizacja działań na rzecz eliminacji dyskryminacji (w szczególności osób wykluczonych z rynku pracy, ubogich, niepełnosprawnych, mniejszości rasowych i etnicznych) 2.3 Kierunek: Aktywizacja i integracja osób oraz rodzin ze środowisk zagrożonych wykluczeniem i wykluczonych społecznie 2.4 Kierunek: Podnoszenie świadomości społecznej w zakresie radzenia sobie z trudnościami i problemami.

3. CEL GŁÓWNY: PODNIESIENIE POZIOMU ROZWOJU GOSPODARCZEGO 3.1 Kierunek: Realizacja przedsięwzięć podnoszących poziom kwalifikacji i umiejętności mieszkańców 3.2 Kierunek: Wsparcie dla rozwoju przedsiębiorczości poprzez realizację działań na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw.  

4. CEL GŁÓWNY: POPRAWA WARUNKÓW ŻYCIA MIESZKAŃCÓW W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ I PRYWATNEJ 4.1. Kierunek: Kształtowanie przestrzeni publicznych przyjaznych mieszkańcom oraz prowadzenie działań eliminujących chaos przestrzenny, w tym: Budowa i przebudowa dróg oraz infrastruktury towarzyszącej, Modernizacja oświetlenia ulicznego, Ochrona, zachowanie i zabezpieczenie obiektów zabytkowych. 4.2. Kierunek: Dbałość o estetykę obiektów oraz terenów publicznych i prywatnych z poszanowaniem kontekstu społecznego, kulturowego i przyrodniczego. 4.3. Kierunek: Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w sferze publicznej i prywatnej. 4.4. Kierunek: Poprawa infrastruktury ochrony zdrowia, stworzenie warunków do rozwoju poradnictwa specjalistycznego oraz poprawa dostępu do usług medycznych.