Sprawozdanie z awansu zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Zapraszamy do naszego przedszkola. O PRZEDSZKOLU -NASZE PRZEDSZKOLE DZIAŁA OD PONAD 50 LAT -STARAMY SIĘ ABY NASZA PLACÓWKA BYŁA BEZPIECZNA I PRZYJAZNA.
Awans zawodowy nauczycieli.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Koncepcja pracy Przedszkola nr 119 „ Zielona Łąka” we Wrocławiu..
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
"BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE"
PRZEDSZKOLE GMINNE W SKIBINIE
Wyjazd do niemiec, 2016r..
Sześciolatek idzie do szkoły
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Projekt „Lekki tornister”
Co to jest spacer edukacyjny?
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
„Stwarzanie sytuacji edukacyjnych służących kształtowaniu umiejętności pisania i czytania jako głównego elementu przygotowania dziecka przedszkolnego.
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Programy nauczania.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Sześciolatek w obliczu zmian
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
SAMORZĄD SZKOLNY Przeprowadził DZIAŁANIA samopomocy na rzecz uczniów w szkole „UCZYMY SIĘ UCZYĆ INNYCH”- pomoc młodszym kolegom.
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
Sześciolatek idzie do szkoły
Zmiany w systemie oświaty – co dla nas oznaczają?
Oferta Programu.
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
w powiatach malborskim i sztumskim”
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
PRZEDSZKOLA NR 5 W SOKÓŁCE NA LATA
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Program profilaktyczno-wychowawczy
Podsumowanie działalności Samorządu Uczniowskiego
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
INSTRUKCJA.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Konkurs na najlepiej przeprowadzoną kampanię „Cała Polska czyta dzieciom” w roku szkolnym 2017/2018.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
Instrukcja.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola   PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 3 NIEZAPOMIANAJKA W ŚWIEBODZICACH   Ewaluacja wewnętrzna, wymaganie 3: Dzieci.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z awansu zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego. Nauczyciel stażysta: Natalia Butkiewicz Opiekun stażu: Anna Kajdaniak Czas trwania stażu: -1.09.2011 – 31.05.2012

Niniejsze sprawozdanie powstało w związku z zakończeniem przeze mnie przygotowań do awansu na stopień nauczyciela kontraktowego. Stanowi podsumowanie realizacji założonych w planie rozwoju celów i zadań.

W trakcie trwania stażu wykonywałam różne zadania, które przedstawię pokrótce w niniejszym sprawozdaniu.

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola w którym nauczyciel odbywa staż. § 6 ust.2 pkt 1 1. Zapoznałam się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli. (Przeanalizowałam Kartę Nauczyciela oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1.12.2004 w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.) 2. Zapoznałam się z zasadami funkcjonowania i organizacji pracy przedszkola. (Statut Przedszkola, Koncepcja Pracy Przedszkola, Procedury Bezpieczeństwa w Przedszkolu). Dzięki tej lekturze zrozumiałam jak działa Przedszkole i jakie mechanizmy regulują jego funkcjonowanie. Dowiedziałam się, jakie są kompetencje poszczególnych organów regulujących życie przedszkola: - Rada Pedagogiczna, - Rada Rodziców oraz jakie są moje własne obowiązki i prawa

Określiłyśmy warunki współpracy za pomocą kontraktu. 3. Nawiązałam współpracę z opiekunem stażu, Anną Kajdaniak. Określiłyśmy warunki współpracy za pomocą kontraktu. Opracowałam harmonogram naszych spotkań. 4. Zapoznałam się ze sposobami prowadzenia dokumentacji w przedszkolu. Prawidłowe prowadzenie wpisów w dzienniku. Opracowywanie planów pracy dydaktyczno- wychowawczej. Konstruowanie scenariuszy zajęć i uroczystości. Projektowanie narzędzi badawczych, pomocy dydaktycznych.

Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań przedszkola, w którym nauczyciel odbywa staż. §6 ust. 2 pkt 2 W trakcie trwania stażu prowadziłam zajęcia które obserwował opiekun stażu. Starałam się żeby zajęcia przeze mnie prowadzone były zawsze ciekawe i atrakcyjne dla dzieci. ( tu zajęcia związane z tematyką wielkanocną i niedzielą palmową, dzieci wykonywały palmy wielkanocne. )

Zajęcia o tematyce wiosennej, dzieci wykonywały gniazda dla ptaków z materiałów jakimi są: siano,pióra,gałązki,wata,mech.

Prowadziłam również zajęcia dla dzieci i ich rodziców o charakterze warsztatowym o tematyce wiosennej.

Doskonalenie zawodowe §6 ust 2. pkt 5 Pasowanie na przedszkolaka Wigilia Spotkanie z gwiazdorem Zajączek Dzień Babci i Dziadka Wycieczki W trakcie trwania stażu brałam udział w licznych imprezach i uroczystościach przedszkolnych.

Dzień Babci i Dziadka w mojej grupie.

Nasza praca konkursowa Wraz z moją grupą wzięłam udział w konkursie plastycznym organizowanym przez MPK pt: Mikołajki z Bimbolą. W ramach nagrody pojechaliśmy z dziećmi zwiedzić muzeum przy zajezdni na ul. Głogowskiej. Nasza praca konkursowa Zwiedzanie muzeum

Pamiątkowe zdjęcie z wycieczki do zajezdni MPK.

Przygotowałam swoją grupę do wzięcia udziału w Przedszkolnych festiwalach piosenki. Zimowy Festiwal talentu. Festiwal Piosenki Pana Kleksa

Jesienny Festiwal talentu

Trójkę dzieci z mojej grupy przygotowałam do wzięcia udziału w Przeglądzie Piosenki Dziecięcej Solistów organizowanym przez Przedszkole nr 150 na os. Rusa.

Ważnym dla mnie elementem doskonalenia zawodowego w trakcie odbywania stażu było: Aktywny udział w warsztatach Rady Pedagogicznej. Udział w kursach i szkoleniach organizowanych przez ODN i Klanza Poznań. Czytanie literatury z zakresu pedagogiki i psychologii. Wyszukiwanie ciekawostek i nowinek z zakresu wychowania przedszkolnego na stronach www. Wykonywanie ciekawych pomocy dydaktycznych, planów pracy, scenariuszy zajęć, sprawozdań, ogłoszeń itp. Przy pomocy nowoczesnych technik komputerowych. Założenie maila grupowego w celu usprawnienia kontaktu z rodzicami dzieci, przekazywania ważnych informacji z życia grupy, dzielenie się z rodzicami ciekawymi artykułami z zakresu psychologii i pedagogiki, przesyłanie dodatkowych kart pracy i ćwiczeń .

PODSUMOWUJĄC: Słabe strony: Mocne strony: 9 miesięczny okres stażu był dla mnie niezwykle cennym doświadczeniem. Pozwolił odkryć moje mocne i słabe strony. ( wiem, z czym radzę sobie dobrze, i pokazał nad czym muszę jeszcze pracować). Słabe strony: Trudności w kontaktach z rodzicami. Trudności w wystąpieniach publicznych ( np. przemawianie na zebraniu) Brak pewności siebie, nieśmiałość. (w relacjach z dorosłymi) Mocne strony: Umiejętność nawiązania bliskich relacji z poszczególnymi dziećmi jak i z całą grupą. Pokazywanie szczerych uczuć i emocji dzieciom, bycie w zgodzie ze sobą. (naturalność) Zamiłowanie do pracy. Kreatywność, otwartość na nowe idee. Systematyczność i dobra organizacja pracy.

WNIOSKI: Dzięki radzie pedagogicznej o charakterze warsztatowym na temat wykorzystania elementów pedagogiki zabawy w prowadzeniu spotkań z rodzicami, w której wzięłam udział, odkryłam ciekawe formy prowadzenia takich spotkań. Będę również szukać ciekawych pozycji literackich, artykułów na ten temat by wzbogacać swoje umiejętności prowadzenia rozmów z rodzicami dzieci przedszkolnych. ( przekazywanie pozytywnych jak i negatywnych informacji o dziecku, informacje dotyczące porad u specjalistów). Obejmując nową grupę dzieci zmienię system prowadzenia zebrań z rodzicami. ( zebrania prowadzone w innej formie- siedząc w kole, większa integracja rodziców dzieci, większe zachęcanie rodziców do aktywności na rzecz przedszkola). aktywny udział w szkoleniach i warsztatach metodycznych, poszukiwanie ciekawych metod pracy z dziećmi i wcielanie ich do swojej pracy. Rozwijanie swoich mocnych stron, być elastycznym nauczycielem, kreatywnym, kompetentnym, oddanym swojej pracy i dzieciom, szczerym w stosunku do nich.