Projekt Promocja zdrowia pracowników szkoły Realizacja w latach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
Advertisements

SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
SP 8SP 20SP 44 SP 50SP 67SP 74SP 78 SP 83SP 93SP 107 ZSzP 4 SOSzW 10 SP 98 SSzP Optimum III GRUPA ZSz 15 SP 12.
Znaczenie podręcznika
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Zespół Szkół Gastronomiczno- Hotelarskich w Sosnowcu
HISTORIA PROMOCJI ZDROWIA W NASZEJ SZKOLE
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła Współpracy.
w praktyce pedagogicznej
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Psarach realizuje dwuletni projekt systemowy na lata Praca się opłaca współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Szkoła Promująca Zdrowie
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Szkoła Promująca Zdrowie
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE. Promocja zdrowia jest procesem społecznym, w którym wszyscy powinniśmy brać udział, procesem daleko wykraczającym poza zadania.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Co to jest spacer edukacyjny?
Nasz udział w programie „Szkoła z klasą 2.0” rok szkolny 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Glichowie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Największe osobiste korzyści z uczestnictwa w projekcie – opinie dyrektorów lub wicedyrektorów szkół projektowych Opracowanie: Mariola Jarmołowicz.
Europejski Fundusz Społeczny -
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
Szkoła Promująca Zdrowie
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Spotkanie z Panią dietetyk
Szkoła Promująca Zdrowie
Program polityki zdrowotnej dotyczący prewencji cukrzycy typu 2
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Opracowała: Ewa Wierzba Gimnazjum im
Zapis prezentacji:

Projekt Promocja zdrowia pracowników szkoły Realizacja w latach 2012-2015 Opracowanie: Ewa Wierzba, Iwona Andraszewicz Gimnazjum im. Józefa Piłsudskiego w Sierakowicach

OBSZARY, JAKIE WYBRALIŚMY DO REALIZACJI W CIĄGU TRZECH LAT TRWANIA PROJEKTU: Relacje interpersonalne Kondycja fizyczna Zdrowe odżywianie

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

1. ZWIĘKSZENIE ŚWIADOMOŚCI, WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI W ZAKRESIE WYBRANEJ TEMATYKI uświadomienie, jak wiele czynników wpływa na nasze zdrowie, samopoczucie, funkcjonowanie; wzrost przekonania, że zdrowie w dużym stopniu zależy od naszych osobistych decyzji i wyborów, których dokonujemy każdego dnia; wzbogacenie wiedzy na temat zdrowia i zdrowego stylu życia; lepsze poznanie zespołu, z którym pracujemy; wymiana informacji i dzielenie się doświadczeniami z innymi szkołami; doskonalenie umiejętności planowania .

Zwiększenie aktywności fizycznej 2. ZMIANY W STYLU ŻYCIA Zwiększenie aktywności fizycznej Motywowanie innych

Zdrowe odżywianie wprowadzenie zdrowych przekąsek w czasie spotkań integracyjnych i rad pedagogicznych; opracowanie broszurki z własnymi przepisami na domowe przetwory; wprowadzenie zmian w sposobie żywienia członków rodziny; zwrócenie większej uwagi na to, co jemy; staranniejsze dobieranie produktów żywnościowych.

Przywiązywanie większej wagi do dbałości o zdrowie psychiczne wprowadzenie w życie umiejętności radzenia sobie ze stresem, które zdobyliśmy na szkoleniach z tego zakresu; szczegółowe zaplanowanie kalendarza roku szkolnego uwzględniającego w nim wszystkie terminy spotkań i czas ich trwania; usprawnienie przepływu informacji; wspieranie się w sytuacjach trudnych, pomoc koleżeńska, akcje charytatywne. Mam problem z wprowadzeniem kropek!.I słowo STRES STRES

Podejmowanie systematycznych badań profilaktycznych prowadzenie akcji informacyjnych w formie rozprowadzania ulotek; „Przypominajki” informujące o sposobie wykonywania samobadania –rak piersi.

Podjęcie próby zerwania z nałogiem palenia papierosów

3. POPRAWA RELACJI INTERPERSONALNYCH W SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ zmotywowanie pracowników do wspólnych spotkań i wyjazdów integracyjnych; uwzględnienie obecności pracowników niepedagogicznych na posiedzeniach rad szkoleniowych; poprawa relacji między pracownikami pedagogicznymi i niepedagogicznymi.

4. NOWE ZNAJOMOŚCI I WYMIANA DOŚWIADCZEŃ W GRUPIE PROJEKTOWEJ Poznanie wielu nowych ludzi. Poznanie przykładów dobrych praktyk. Uczestniczenie w ciekawych zajęciach. Inspiracja do podejmowania kolejnych działań w zakresie poprawy samopoczucia pracowników szkoły.

5. ZMIANY SYSTEMOWE Wprowadzenie zmiany w regulaminie rozdziału środków z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Uwzględnienie tematyki zdrowotnej w planowaniu rad szkoleniowych.

TRUDNOŚCI W REALIZACJI PROJEKTU

1. STOSUNEK PRACOWNIKÓW DO DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH Początkowy opór wynikający z poczucia obowiązku udziału „w kolejnym projekcie”. Brak czasu na udział w realizacji wspólnych przedsięwzięć spowodowany nadmiarem obowiązków zarówno w pracy jak i w domu. Wewnętrzny opór do robienia czegoś, co robią wszyscy. Przełamywanie własnych przyzwyczajeń i stereotypów. Problemy ze zdrowiem. Lęk przed oceną. Ograniczenia finansowe.

2. TRUDNOŚCI ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZAPLANOWANYCH DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH wybór zadań, które byłyby interesujące dla wszystkich pracowników; zaplanowanie czasu działań w ramach projektu, tak aby pracownicy nie odczuwali tego jako dodatkowego obciążenia; brak finansów na realizację planowanych przedsięwzięć; wprowadzenie zmian w regulaminie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych; położenie placówki — wieś — ograniczone możliwości korzystania z usług zewnętrznych. Rozmoeszczenie

RADY DLA TYCH SZKÓŁ, KTÓRE CHCIAŁYBY WPROWADZIĆ PROJEKT W SWOJEJ SZKOLE

Pozytywnie nastaw się do projektu, nie zrażaj się trudnościami! Bądź cierpliwy! Bądź wiarygodny!

2. Szukaj entuzjastów, pozyskuj sojuszników, angażuj dużą grupę, motywuj!

3. Wyznacz koordynatora, wspieraj go 3. Wyznacz koordynatora, wspieraj go! Zadbaj o właściwy przepływ informacji!

4. Wykonaj wstępną dobrą diagnozę, uważnie słuchaj innych!

5. Wspólnie wybierajcie problem priorytetowy, przygotujcie plan z konkretnymi, realnymi działaniami dostosowanymi do potrzeb i możliwości grupy oraz pracowników! Małymi krokami dążcie do celu!

6. Angażuj się osobiście, nie bój się zmian 6. Angażuj się osobiście, nie bój się zmian! Nie zrażaj się niepowodzeniami! SUKCES

TYTUŁEM PODSUMOWANIA Dziękuję Udział w projekcie: dał nam możliwości lepszego poznania  osób, z którymi pracujemy, zwiększył motywację pracowników do dbania o zdrowie, pozwolił zauważyć problemy i  mobilizował do tego, by wspólnie podejmować, działania zmierzające do ich rozwiązania, był impulsem do podejmowania wspólnych działań pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych, zmobilizował nas do wprowadzenia zmian systemowych. Mimo, że ten projekt w naszej szkole się zakończył, nadal realizujemy działania związane z promocją zdrowia pracowników, szukając sojuszników i entuzjastów. Dziękuję