SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA ZAKŁADU DYDAKTYKI LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO
PLAN PREZENTACJI JAK PRZYGOTOWUJEMY DO ZAWODU? STANDARDY W ZAKRESIE SPECJALNOŚCI NAUCZYCIELSKIEJ GDZIE PRZYDAJĄ SIĘ ZDOBYTE UPRAWNIENIA? 3. OFERTA ZAKŁADU ZAJĘCIA FAKULTATYWNE SEMINARIA MAGISTERSKIE OFERTA DODATKOWA
OPIS PROCESU I OGRANIZACJI KSZTAŁCENIA Dwie drogi uzyskania uprawnień do nauczania języka polskiego w szkole ponadpodstawowej: – kontynuacja specjalności – pełny kurs pedafogiczny
OPIS PROCESU I OGRANIZACJI KSZTAŁCENIA I (330 godz. + 150 godz. praktyk) (30 ETCS) Uprawnienia do nauczania języka polskiego w szkole podstawowej I STOPIEŃ (180 godz. + 150 godz. praktyk) (21 ETCS) Uprawnienia do nauczania języka polskiego w szkole ponadpodstawowej II stopień (uzupełniająca)
Przedmioty sp. uzupełniająca Psychologia rozwojowa 30 Pedagogika III – IV etap 30 Semiotyka tekstów kultury 30 Metodyka nauczania 60 + 30 Praktyka metodyczna 150
OPIS PROCESU I OGRANIZACJI KSZTAŁCENIA II Uprawnienia do nauczania języka polskiego wyłącznie w szkole ponadpodstawowej uzyskiwane w pełni podczas studiów II stopnia część zajęć ze specjalnością uzupełniającą specjalność z pełnym przygotowaniem (330 godz. + 150 godz. praktyk (30 ETCS) Brakująca część modułu II – osobne zajęcia Warunkiem jest ukończenie studiów polonistycznych I stopnia
OPIS PROCESU I ORGANIZACJI KSZTAŁCENIA PRZYGOTOWANIE DO WYKONYWANIA ZAWODU NAUCZYCIELA PRZEDMIOTY POLONISTYCZNE PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE MODUŁ I PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE MODUŁ II PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNE MODUŁ III
OPIS PROCESU I ORGANIZACJI KSZTAŁCENIA MODUŁ II i III, np. PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA KOMUNIKACJA W EDUKACJI METODY POZNAWANIA UCZNIÓW KONTAKTY SPOŁECZNE UCZNIA PRACA OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZA NAUCZYCIELA DYSHARMONIE I ZABURZENIA ROZWOJOWE WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZE ŚRODOWISKIEM BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW W SZKOLE I POZA NIĄ.
OPIS PROCESU I ORGANIZACJI KSZTAŁCENIA MODUŁ II i III SZKOŁA JAKO INSTYTUCJA PRAWNE ASPEKTY ZAWODU NAUCZYCIELA WSPÓŁCZESNE KONCEPCJE EDUKACJI TRUDNOŚCI I UCZENIU SIĘ KONTROLA I OCENIANIE EFEKTYWNOŚĆ NAUCZANIA FORMY PRACY: ORGANIZACJA PRACY W KLASIE METODY PRACY Z UCZNIAMI PRAKTYKI ZAWODOWE
OPIS PROCESU I ORGANIZACJI KSZTAŁCENIA PRZYKŁADOWE PRZEDMIOTY: PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA PEDAGOGIKA OGÓLNA PODSTAWY DYDAKTYKI POLONISTYCZNEJ METODYKA NAUCZANIA PRAWNE ASPEKTY ZAWODU NAUCZYCIELA EMISJA GŁOSU TECHNOLOGIE INFORMACYJNE
GDZIE PRZYDAJĄ SIĘ ZDOBYTE UPRAWNIENIA: INSTYTUCJE ZWIĄZANE Z EDUKACJĄ: Szkoły ponadpodstawowe Szkolne Punkty Konsultacyjne przy Ambasadach RP 3. Centra Doskonalenia Nauczycieli 4. Gminny/ Miejski Wydział Oświaty 5. Kuratorium Oświaty i Wychowania
GDZIE PRZYDAJĄ SIĘ ZDOBYTE UPRAWNIENIA: INNE INSTYTUCJE Domy Kultury Centrum Kultury i Sztuki Ośrodki sportowe Ogniska pracy pozaszkolnej Biblioteki
GDZIE PRZYDAJĄ SIĘ ZDOBYTE UPRAWNIENIA: INSTYTUCJE WYCHOWAWCZE Świetlice i internaty Schroniska dla dzieci i młodzieży Ośrodki wychowawcze Domy Pomocy Społecznej
GDZIE PRZYDAJĄ SIĘ ZDOBYTE UPRAWNIENIA: INNE: Wydawnictwa i portale edukacyjne Fundacje, organizacje, stowarzyszenia na rzecz dzieci Firmy produkujące pomoce edukacyjne Szkolenia, kursy
DODATKOWA OFERTA ZAKŁADU DYDAKTYKI JĘZYKA POLSKIEGI I LITERATURY
OFERTA DODATKOWA FAKULTETY METODYCZNE
OFERTA DODATKOWA FAKULTETY METODYCZNE
OFERTA DODATKOWA FAKULTETY METODYCZNE „MUZYCZNE PERSPEKTYWY INTERMEDIALNOŚCI” DOTYCZY FILIACJI LITERACKO-MUZYCZNYCH W LITERATURZE XX I XXI WIEKU UZUPEŁNIANYCH INTERPRETACJAMI DZIEŁ MULTIMEDIALNYCH.
EDUKACJA WIZUALNA NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO
OFERTA DODATKOWA SEMINARIA LICENCJACKIE PRZYKŁADOWE TEMATY Obraz szkoły w cyklu powieściowym Rafała Kosika Felix, Net i Nika Świat wyobraźni Andrzeja Maleszki. Na podstawie cyklu powieściowego „Magiczne drzewo” Szkoła jako przestrzeń. Wpływ architektonicznego kształtu budynku na jej wartościowanie w literaturze dla dzieci i młodzieży
OFERTA DODATKOWA SEMINARIA LICENCJACKIE. PRZYKŁADOWE TEMATY Biblioterapia w pracy nauczyciela polonisty Tabu we współczesnej literaturze dla młodego czytelnika Obraz miasta Poznania w "Jeżycjadzie" Małgorzaty Musierowicz Badanie percepcji filmu animowanego przez gimnazjalistów na przykładzie Mnicha i ryby Michaela Dudoka de Wit oraz Starego człowieka i morza Alexandra Petrowa
OFERTA DODATKOWA SEMINARIA MAGISTERSKIE PRZYKŁADOWE TEMATY Współczesna powieść dla dziewcząt o problemach dojrzewania. Na przykładzie wybranych utworów powstałych po 1989 roku Stereotypy płciowe w podręcznikach do języka polskiego dla gimnazjum. Analiza dyskursu Współczesny model rodziny w wybranych powieściach dla młodzieży powstałych po 1990 roku. Rozpoznanie Droga do kobiecości. Praktyki socjalizacji płciowej w wybranych powieściach dla dziewcząt przełomu XX i XXI wieku
OFERTA DODATKOWA SEMINARIA MAGISTERSKIE PRZYKŁADOWE TEMATY Od doświadczenia ofiary/świadka do doświadczenia ucznia. Holocaust w kształceniu polonistycznym w szkole. Propozycje dydaktyczne Znaczenie edukacji regionalnej w kształceniu polonistycznym. Projekt edukacyjny „Ziemia Gostyńska” wczoraj i dziś „Ćpanie robi z nami, co chce?” Temat uzależnień od narkotyków w wybranych współczesnych powieściach dla młodzieży
OFERTA DODATKOWA. WYCIECZKI EDUKACYJNE
Wycieczka do muzeów Gemäldegalerie i Alte Nationalgalerie w Berlinie
KONTAKT Zapisy: do 14 X jerzykaniewski@o2.pl STRONA ZAKŁADU: http://www.staff.amu.edu.pl/~ifp/