SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Advertisements

SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA ZAKŁADU DYDAKTYKI LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Szkoła Podstawowa nr 8 im. Martyrologii Piaśnicy Gimnazjum nr 3 im. Martyrologii Piaśnicy.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
Prof. nadzw. dr hab. Radosław Ignatowski Zakład Rachunkowości Międzynarodowej, Katedra Rachunkowości Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki 1 Prezentacja.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Awans zawodowy nauczycieli.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Wydział Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów Dr inż. Barbara Niekraszewicz.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
System edukacji w Polsce
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Dziekan WNEI Dr Mariola Szewczyk-Jarocka
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
Program edukacyjny „Kultura bezpieczeństwa”
Wydział Nauk Ekonomicznych i informatyki (zajęcia w Płocku)
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2016/2017 Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej "WOM"w.
Zapraszamy na studia Promocja WNEI. Wydział Nauk Ekonomicznych i Informatyki Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku.
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
KATEDRA DYDAKTYKI SPORTU
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Programy nauczania.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem w Specjalistycznych Placówkach Wsparcia Dziennego na przykładzie działalności ELEOS Prawosławnego Ośrodka Miłosierdzia.
OLIMPIADA BIBLIOLOGICZNA I INFORMATOLOGICZNA
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
POLSKIE BIBLIOTEKI DLA NAUCZYCIELI
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Aktywny RODZIC.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Seminarium Pedagogiczne dla doktorantów i nowoprzyjętych asystentów
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA ZAKŁADU DYDAKTYKI LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO

PLAN PREZENTACJI JAK PRZYGOTOWUJEMY DO ZAWODU? STANDARDY W ZAKRESIE SPECJALNOŚCI NAUCZYCIELSKIEJ GDZIE PRZYDAJĄ SIĘ ZDOBYTE UPRAWNIENIA? 3. OFERTA ZAKŁADU ZAJĘCIA FAKULTATYWNE SEMINARIA MAGISTERSKIE OFERTA DODATKOWA

OPIS PROCESU I OGRANIZACJI KSZTAŁCENIA Dwie drogi uzyskania uprawnień do nauczania języka polskiego w szkole ponadpodstawowej: – kontynuacja specjalności – pełny kurs pedafogiczny

OPIS PROCESU I OGRANIZACJI KSZTAŁCENIA I (330 godz. + 150 godz. praktyk) (30 ETCS) Uprawnienia do nauczania języka polskiego w szkole podstawowej I STOPIEŃ (180 godz. + 150 godz. praktyk) (21 ETCS) Uprawnienia do nauczania języka polskiego w szkole ponadpodstawowej II stopień (uzupełniająca)

Przedmioty sp. uzupełniająca Psychologia rozwojowa 30 Pedagogika III – IV etap 30 Semiotyka tekstów kultury 30 Metodyka nauczania 60 + 30 Praktyka metodyczna 150  

OPIS PROCESU I OGRANIZACJI KSZTAŁCENIA II Uprawnienia do nauczania języka polskiego wyłącznie w szkole ponadpodstawowej uzyskiwane w pełni podczas studiów II stopnia część zajęć ze specjalnością uzupełniającą specjalność z pełnym przygotowaniem (330 godz. + 150 godz. praktyk (30 ETCS) Brakująca część modułu II – osobne zajęcia Warunkiem jest ukończenie studiów polonistycznych I stopnia

OPIS PROCESU I ORGANIZACJI KSZTAŁCENIA PRZYGOTOWANIE DO WYKONYWANIA ZAWODU NAUCZYCIELA PRZEDMIOTY POLONISTYCZNE PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE MODUŁ I PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE MODUŁ II PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNE MODUŁ III

OPIS PROCESU I ORGANIZACJI KSZTAŁCENIA MODUŁ II i III, np. PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA KOMUNIKACJA W EDUKACJI METODY POZNAWANIA UCZNIÓW KONTAKTY SPOŁECZNE UCZNIA PRACA OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZA NAUCZYCIELA DYSHARMONIE I ZABURZENIA ROZWOJOWE WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZE ŚRODOWISKIEM BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW W SZKOLE I POZA NIĄ.

OPIS PROCESU I ORGANIZACJI KSZTAŁCENIA MODUŁ II i III SZKOŁA JAKO INSTYTUCJA PRAWNE ASPEKTY ZAWODU NAUCZYCIELA WSPÓŁCZESNE KONCEPCJE EDUKACJI TRUDNOŚCI I UCZENIU SIĘ KONTROLA I OCENIANIE EFEKTYWNOŚĆ NAUCZANIA FORMY PRACY: ORGANIZACJA PRACY W KLASIE METODY PRACY Z UCZNIAMI PRAKTYKI ZAWODOWE

OPIS PROCESU I ORGANIZACJI KSZTAŁCENIA PRZYKŁADOWE PRZEDMIOTY: PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA PEDAGOGIKA OGÓLNA PODSTAWY DYDAKTYKI POLONISTYCZNEJ METODYKA NAUCZANIA PRAWNE ASPEKTY ZAWODU NAUCZYCIELA EMISJA GŁOSU TECHNOLOGIE INFORMACYJNE

GDZIE PRZYDAJĄ SIĘ ZDOBYTE UPRAWNIENIA: INSTYTUCJE ZWIĄZANE Z EDUKACJĄ: Szkoły ponadpodstawowe Szkolne Punkty Konsultacyjne przy Ambasadach RP 3. Centra Doskonalenia Nauczycieli 4. Gminny/ Miejski Wydział Oświaty 5. Kuratorium Oświaty i Wychowania

GDZIE PRZYDAJĄ SIĘ ZDOBYTE UPRAWNIENIA: INNE INSTYTUCJE Domy Kultury Centrum Kultury i Sztuki Ośrodki sportowe Ogniska pracy pozaszkolnej Biblioteki

GDZIE PRZYDAJĄ SIĘ ZDOBYTE UPRAWNIENIA: INSTYTUCJE WYCHOWAWCZE Świetlice i internaty Schroniska dla dzieci i młodzieży Ośrodki wychowawcze Domy Pomocy Społecznej

GDZIE PRZYDAJĄ SIĘ ZDOBYTE UPRAWNIENIA: INNE: Wydawnictwa i portale edukacyjne Fundacje, organizacje, stowarzyszenia na rzecz dzieci Firmy produkujące pomoce edukacyjne Szkolenia, kursy

DODATKOWA OFERTA ZAKŁADU DYDAKTYKI JĘZYKA POLSKIEGI I LITERATURY

OFERTA DODATKOWA FAKULTETY METODYCZNE

OFERTA DODATKOWA FAKULTETY METODYCZNE

OFERTA DODATKOWA FAKULTETY METODYCZNE „MUZYCZNE PERSPEKTYWY INTERMEDIALNOŚCI” DOTYCZY FILIACJI LITERACKO-MUZYCZNYCH W LITERATURZE XX I XXI WIEKU UZUPEŁNIANYCH INTERPRETACJAMI DZIEŁ MULTIMEDIALNYCH.

EDUKACJA WIZUALNA NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO

OFERTA DODATKOWA SEMINARIA LICENCJACKIE PRZYKŁADOWE TEMATY Obraz szkoły w cyklu powieściowym Rafała Kosika Felix, Net i Nika Świat wyobraźni Andrzeja Maleszki. Na podstawie cyklu powieściowego „Magiczne drzewo” Szkoła jako przestrzeń. Wpływ architektonicznego kształtu budynku na jej wartościowanie w literaturze dla dzieci i młodzieży

OFERTA DODATKOWA SEMINARIA LICENCJACKIE. PRZYKŁADOWE TEMATY Biblioterapia w pracy nauczyciela polonisty Tabu we współczesnej literaturze dla młodego czytelnika Obraz miasta Poznania w "Jeżycjadzie" Małgorzaty Musierowicz Badanie percepcji filmu animowanego przez gimnazjalistów na przykładzie Mnicha i ryby Michaela Dudoka de Wit oraz Starego człowieka i morza Alexandra Petrowa

OFERTA DODATKOWA SEMINARIA MAGISTERSKIE PRZYKŁADOWE TEMATY Współczesna powieść dla dziewcząt o problemach dojrzewania. Na przykładzie wybranych utworów powstałych po 1989 roku Stereotypy płciowe w podręcznikach do języka polskiego dla gimnazjum. Analiza dyskursu Współczesny model rodziny w wybranych powieściach dla młodzieży powstałych po 1990 roku. Rozpoznanie Droga do kobiecości. Praktyki socjalizacji płciowej w wybranych powieściach dla dziewcząt przełomu XX i XXI wieku

OFERTA DODATKOWA SEMINARIA MAGISTERSKIE PRZYKŁADOWE TEMATY Od doświadczenia ofiary/świadka do doświadczenia ucznia. Holocaust w kształceniu polonistycznym w szkole. Propozycje dydaktyczne Znaczenie edukacji regionalnej w kształceniu polonistycznym. Projekt edukacyjny „Ziemia Gostyńska” wczoraj i dziś „Ćpanie robi z nami, co chce?” Temat uzależnień od narkotyków w wybranych współczesnych powieściach dla młodzieży

OFERTA DODATKOWA. WYCIECZKI EDUKACYJNE

Wycieczka do muzeów Gemäldegalerie i Alte Nationalgalerie w Berlinie

KONTAKT Zapisy: do 14 X jerzykaniewski@o2.pl STRONA ZAKŁADU: http://www.staff.amu.edu.pl/~ifp/