Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska realizowane na terenie Szkoły Podstawowej im. Ks. J. Twardowskiego w Widomej
Zajęcia edukacyjne dotyczące selektywnej gospodarki odpadami Wszystkie dzieci w szkole - od najmłodszych z Punktu Przedszkolnego po szóstoklasistów - uczestniczyły w cyklu zajęć o tematyce dotyczącej selektywnej gospodarki odpadami a także dodatkowo każda z grup wg własnego pomysłu poszerzała zakres działań pod hasłem „Czysta Małopolska”
Ekologia w przedszkolu
Dzieci z Punktu Przedszkolnego przygotowały również plakat pod hasłem „Los ziemi w naszych rękach” i zastanawiały się co mogą zrobić dla swojej planety.
Konkurs ekologiczno – zdrowotny prowadzony przez wróżkę śmieciuszkę
Konkurs był przeznaczony dla dzieci z punktu przedszkolnego i oddziałów przedszkolnych
Wszyscy dobrze się bawili, wiedzę swą udowodnili i na zawsze obiecali, że o ziemie będą dbali. A w nagrodę wszyscy otrzymali upominki
Dzieci z I klasy zaczarowały odpady w nowe, ciekawe przedmioty
Dzieci z klasy II postanowiły posprzątać świat (poczynając od najbliższej okolicy)
Zajęcia edukacyjne w starszych klasach
Konkurs plastyczny Dla dzieci z klas Iv-VI
Konkurs literacki dla dzieci z klas IV - VI
Wiersz Wiktorii Warszawskiej „Pomyśl o naszej planecie” Zanim się stanie jednym wielkim śmieciem Byłby to problem nie lada Zatem teraz pomyślmy o odpadach Bo śmieci i odpady nie są jednakowe Są szklane, plastikowe a także papierowe Więc posłuchaj dobrej rady I segreguj swe odpady Osobno plastik, osobno szkło Osobno papier. Zapamiętaj to!
W salach zostały umieszczone kosze do segregacji odpadów
Plakaty umieszczone na wystawie - na korytarzu szkoły
Zadania realizowane w ramach projektu „Czysta Małopolska” służyły kształtowaniu świadomości ekologicznej i wyrobienie nawyków proekologicznych. Problematyka zajęć dotyczyła między innymi: zasad segregacji odpadów, zasady 3R (Reduce, Reusue, Recycle), źródeł zanieczyszczeń środowiska oraz poznaniu wynikających z tego zagrożeń dla zdrowia i przyrody. Na zajęciach wykorzystywane były filmy, gry edukacyjne oraz różnorodne karty pracy. U dzieci młodszych główną forma była zabawa oraz praktyczne działanie w sytuacjach edukacyjnych. Starsi uczniowie pracowali również wykorzystując sprzęt komputerowy. Od lat praktykujemy w naszej szkole zbiórkę nakrętek i makulatury (przeznaczone na cele charytatywne) oraz baterii.
PREZENTACJI OCZYWIŚCIE NIE DZIAŁAŃ PROEKOLOGICZNYCH I TO JUŻ KONIEC ! PREZENTACJI OCZYWIŚCIE NIE DZIAŁAŃ PROEKOLOGICZNYCH DZIĘKUJEMY!