This project has been funded with support the European Commission

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Imigracja studentów zagranicznych do UE jako temat badawczy Europejskiej Sieci Migracyjnej Joanna Jaracz de Czartoszewska Krajowy Punkt Kontaktowy ESM.
Advertisements

ECVET European Credit System for Vocational Education and Training
Europejskie instrumenty rozwoju umiejętności zawodowych
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Deklaracja Bolońska Europejska Przestrzeń Edukacyjna
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Informatyka w kształceniu zawodowym ICT in vocational training Kształcenie osób dorosłych w sposób użyteczny, ciekawy oraz odpowiadający potrzebom Making.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Agnieszka Chłoń-Domińczak Instytut Badań Edukacyjnych
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
Tomasz Saryusz-Wolski, Instytut Badań Edukacyjnych
STATUS NAUCZYCIELA - KATEGORIE
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
STATUS ZAWODOWY NAUCZYCIELI W EUROPIE WYBRANE PRZYKŁADY
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Mini Słownik popularnych zwrotów
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
compulsory full-time education
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Rama Kwalifikacji Celem projektu Europejskich Ram Kwalifikacji jest ułatwienie porównywania kwalifikacji zdobywanych w różnym czasie, miejscach i formach,
SPAIN. Spanish weather report thermometers barometer Rain gauge Spanish weather report.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Europejski system akumulowania i przenoszenia osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET) Organizowanie mobilności edukacyjnej Zgierz.
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Dane kontaktowe This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Ona nazywa się… This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Ile masz lat? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Jestem z Warszawy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
Co dla Pana? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Co robisz jutro rano? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Co Pan robi? Kim Pani jest? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors,
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
LEADER, RLKS i wielofunduszowość w Unii Europejskiej Urszula Budzich-Tabor ENRD Contact Point #LeaderCLLD Spotkanie GTL Klaudyn, 3 marca 2016 r.
PK4: Zakres ochrony znaków czarno- białych „Zharmonizowanie różnych interpretacji dotyczących zakresu ochrony znaków towarowych wyłącznie w kolorze czarnym,
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Mój czas wolny This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Marcin SŁOWIKOWSKI (PIAP) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA (PG)
Płatności bezpośrednie: podsumowanie najważniejszych decyzji
Dr inż. Anna GRABOWSKA Ewa KOZŁOWSKA
Ocena efektów kształcenia i ewaluacja gry PowerPlayer
RLKS na obszarach rybackich .
Zakupy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Projekty zrealizowane w ZS1
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Europejski wymiar w nowatorskich działaniach kadry edukacyjnej koszalińskiego Ekonoma Małgorzata Kwiatkowska Uczestnik Erasmus+ MALTA 2017 ETI Zespół Szkół.
3D students – dialoGue, democracy,digital
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Ireneusz Ratuszniak – Prezes Zarządu EffiCon sp. z o.o. s.k.
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Jestem Polką This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Zabytki LIZBONY Ryszard Dunikowski Gdańsk,
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Zapis prezentacji:

Moduł V Podnoszenie świadomości na temat walidacji nabytych kompetencji This project has been funded with support the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held for any use which may be made of the information contained therein. No 2015-1-LT01-KA204-013404

Cel główny Modułu V Głównym celem Modułu V jest przedstawienie europejskiego kontekstu dla walidacji i uznawania poza formalnych osiągnięć w nauce, ze szczególnym uwzględnieniem walidacji kompetencji nabytych przez słuchaczy w ramach LSE.

Cele szczegółowe Moduł ma na celu: Dokonanie przeglądu rozwoju procesu walidacji w krajach UE. Analizę metod, środków, procedur i korzyści wynikających z walidacji nieformalnego i poza formalnego uczenia się. Budowę świadomości na temat możliwości walidacji kompetencji słuchaczy nabytych w trakcie szkolenia LSE.

Efekty uczenia się Po zakończeniu szkolenia uczestnik kursu będzie potrafił: Zrozumieć kontekst i korzyści walidacji i uznawania nauczania poza formalnego i nie formalnego; Zastosować procedurę ewaluacji poza formalnych i nieformalnych wyników nauczania na ich krajowych poziomach; Przekonać dorosłych słuchaczy z defaworyzowanych środowisk do walidacji ich kompetencji pozyskanych w trakcie szkolenia LSE.

Część ogólna Modułu V W części ogólnej Modułu V przedstawione są następujące tematy:  Walidacja, jej znaczenie oraz rozwój procesów walidacji w krajach UE. Metody, środki, procedury oraz korzyści płynące z walidacji kształcenia poza formalnego i nieformalnego.

Walidacja Walidacja jest procesem potwierdzania przez instytucję uprawnioną wyników kształcenia (wiedzy, umiejętności, oraz/lub kompetencji) nabytych przez osobę w efekcie kształcenia formalnego, poza formalnego czy nieformalnego pod kątem spełniania przyjętych kryteriów i zgodności ze standardami walidacji. Wynikiem walidacji jest zwykle certyfikacja.

Powody ustanowienia spójnego systemu walidacji kompetencji w krajach UE. Zwiększany dostęp systemu edukacji formalnej i związana z tym większa wydajność; Potrzeba ustanowienia gospodarki opartej na wiedzy i szybszy rozwój przedsiębiorczości; Zwiększanie szans osób w niekorzystnej sytuacji, posiadających ograniczone szanse rozwoju; Starzenie się społeczeństwa i wzrost migracji; Rozwój nowych technologii i uwzględnienie umiejętności technicznych uzyskanych w wyniku kształcenia nieformalnego i poza formalnego; Wzrost świadomości doprowadził do większego zaangażowania w rozwój systemu edukacji.

CEDEFOP CEDEFOP Regularnie monitoruje rozwój procesów walidacji w krajach członkowskich Wpływa na polityki krajowe w zakresie walidacji Opracował wspólne europejskie zasady dotyczące walidacji Przygotował wykaz europejskich narzędzi walidacji Opracował europejskie wytyczne w zakresie walidacji Przeprowadza badania i dokonuje analizy porównawczej

Common European tools and principles Doradztwo przez całe życie EQAVET EQF ECTS ECVET ENQA Europass

CEDEFOP, 2014: Istniejące narodowe strategie walidacji Kompleksowa strategia w użyciu FI, FR, ES Strategia w użyciu, ale brakuje pewnych elementów CZ, DK, EE, IT, IS, LU, LV, NO, NL, PL, RO Strategia w rozwoju AT, BE-Flanders, CH, CY, DE, EL, LI, LT, MT, PT, SI, SK,TR Brak strategii w użyciu   BE-Wallonia, BG, HR, HU, IE, SE, UK- E&NI, UK-Scotland, UK-Wales

CEDEFOP, 2014 : Istniejące prawne podstawy walidacji Kraje, które mają jednolite, działające ramy walidacji FR, MT, TR Kraje, które mają zróżnicowane, działające ramy, obejmujące różne sektory AT, BE (Flanders & Wallonia), BG, CH, CZ, DK, FI, ES, EE, DE, IT, LT, LV, LU, NL, NO, PL, SE, SI Kraje, które posiadają działające ramy wykorzystywane również do innych inicjatyw, w tym walidacji IS (Adult education), IE, HU (HE, Adult education), PT (HE and non-HE), RO, SK Kraje, które nie mają prawnych ram odnoszących się do walidacji CY, EL, HR, LI, UK (E&NI, Wales, Scotland)

Walidacja poprzez jednostki akredytowane WALIDACJA odbywa się w jenostce akredytowanej i składa się z kilku zintegrowanych etapów Identyfikacja Tworzenie dokumentacji Ocena Certyfikacja

Metody walidacji kształcenia nieformalnego i pozaformalnego Portfel wiedzy Euro pass lub CV Obserwacja

Metody walidacji kształcenia nieformalnego i pozaformalnego Testy i egzaminy Obserwacje Rozmowy i wywiady

Validation results Walidacja może prowadzić do uzyskania formalnych kwalifikacji Kwalifikacji innych niż te nadawane przez instytucje edukacyjne i szkoleniowe Do pewnej formy certyfikacji bez uznania kwalifikacji Do dostępu do edukacji formalnej i kursów szkoleniowych

Część szczegółowa Modułu V W części szczegółowej Modułu prezentujemy następujące tematy: Świadomość dotyczącą możliwości walidacji kompetencji nabytych w trakcie szkoleń nieformalnych i pozaformalnych. Istotność zachęcania dorosłych słuchaczy ze środowisk defaworyzowanych do walidacji swoich kompetencji i rozpoczęcia działalności.

Podnoszenie świadomości na temat walidacji kompetencji uzyskanych na kursie LSE Wiele osób nie mam możliwości walidacji swoich kompetencji uzyskanych w wyniku kształcenia nieformalnego i pozaformalnego. Możliwie przyczyny nieznajomości tego zagadnienia to: Walidacja jest wciąż dosyć świeżym pojęciem; Brak promocji na szczeblu krajowym, która podniosła by świadomość w zakresie walidacji; Walidacja dostępna jest jedynie dla wybranych grup; Brakuje kultury uczenia się przez całe życie i pojęcie walidacji nie jest zrozumiałe dla wszystkich.

Świadomość istnienia różnych sposobów walidacji kompetencji. Walidacja jest nowym pojęciem Korzystają z niej jedynie wybrane grupy Brakuje kultury uczenia się przez całe życie Nie wszyscy rozumieją pojęcie walidacji Brak promocji na szczeblu krajowym

CEDEFOP, 2014: Świadomość społeczna na temat możliwości walidacji kompetencji Europejski zbiór narzędzi walidacji kształcenia nieformalnego i pozaformalnego, 2014 Większość społeczeństwa FI Część społeczeństwa CZ, EE, LV, NO, PL, UK-Scotland Mała część społeczeństwa AT, BE (Wallonia & Flanders), BG, CY, DE, HR, IE, IS, MT, NL, TR, SE, SI, UK (E&NI). Zdecydowana mniejszość społeczeństwa HU, IT, LT, RO, SK

  W odniesieniu do kompetencji uzyskanych przez słuchaczy w trakcie kształcenia nieformalnego w zakresie postaw przedsiębiorczych (LSE), proces walidacji musi zostać przedstawiony w sposób, który uwzględnia ich główny cel i umożliwia im wybór formy najlepiej dopasowanej do potrzeb. Szczególnie ważne w dotarciu do osób defaworyzowanych i uwolnieniu ich potencjału jest doradztwo.

Indywidualny wybór Doradztwo Jeśli dana osoba nie jest zainteresowana zdobyciem formalnych kwalifikacji, większa uwaga powinna zostać poświęcona na identyfikację i dokumentację

Why Validation? Wzrost pewności siebie Większa samoświadomość Zwiększona motywacja Wizualizacja procesu nauczania Większa autorefleksja Większe zaangażowanie Lepsze możliwości zrobienia kariery Uprawomocnienie