Podstawowe wartości ekonomiczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marcin Otorowski Paulina Berdysz grupa 243
Advertisements

Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Analiza progu rentowności
Próg rentowności.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Gra kierownicza WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Równowaga przedsiębiorstwa w różnych strukturach rynkowych
Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym
Klasyfikacja kosztów do celów kontroli.
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Rachunek kosztów planowanych – zagadnienia podstawowe
LITERATURA Begg D., Fischer S., Dornbusch R.: Makroekonomia. PWE, Warszawa.
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
Podstawy wyboru strategii marketingowej
PRÓG RENTOWNOŚCI.
Zarządzanie projektami
Dr inż. Sebastian Saniuk
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
CZYLI JAK USTALAMY DOCHÓD W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
opis projektu jednym zdaniem
Analiza relacji „koszty-wielkość sprzedaży-wynik”
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Szkolenia, Coaching, PR.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
rachunkowość zajęcia nr 6
rachunkowość zajęcia nr 11
Kluczowe czynniki sukcesu
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
Planowanie przepływów materiałów
Formuły cenowe.
Lokalizacja Opisy lokalizacji. Lokalizacja Opisy lokalizacji.
Forma zaliczenia, sytuacja wyjściowa, zasady planowania
Podsumowanie pierwszego roku
Analiza ekonomiczno – finansowa
Kondycja finansowa Pomorskiego Oddziału PCK. Pomorski Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża w Gdańsku jako jednostka prowadząca działalność pożytku.
Wskaźniki monitorujące zarządzanie finansami
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
Wprowadzenie do rachunkowości sprawozdawczej Rachunek zysków i strat Przepływy finansowe.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Podstawowe funkcje ekonomiczne
Dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW 1. 2 Koszty produkcji.
Działalność gospodarcza: przychody i koszty
Ranking Od najbliższej rundy do gry zostanie wprowadzony ranking. Dzięki niemu będziecie mogli porównać swoje wyniki z innymi zespołami w klasie. Czy.
ANALIZA PRODUKCJI I PRZYCHODÓW
PRÓG RENTOWNOŚCI – BEP (Break- Even- Point)
Podstawy analizy kosztów
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
ZASADY USTALANIA CEN.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
ANALIZA ZYSKU I RENTOWNOŚCI
RACHUNKOWOŚĆ WEDŁUG OŚRODKÓW ODPOWIEDZIALNOŚCI
PRÓG RENTOWNOŚCI – BEP (Break- Even- Point)
1 REZYGNACJA Z PRODUKTU PRZYNOSZACEGO STRATĘ WEDŁUG TRADYCYJNEGO RACHUNKU KOSZTÓW.
Projektowanie systemów transportowych
1 DŹWIGNIA OPERACYJNA. 2 Zjawisko dźwigni operacyjnej oznacza, że przedsiębiorstwo uzyskuje procentowo większy wzrost zysków (strat), przy mniejszym procentowym.
Analiza CPV analiza koszty - produkcja - zysk
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Decyzje cenowe (ceny zewnętrzne). Cena wstępnie ustalona zapłata za określone świadczenia, koszt, który musi być poniesiony w momencie zakupu,koszt wyrzeczenie.
Przedsiębiorstwo jako oferent dóbr Dlaczego przedsiębiorstwa musiały powstać? Dlaczego przedsiębiorstwa uzyskały osobowość prawną? Przedsiębiorstwem będziemy.
Nazwa, logo i motto firmy
dr Zofia Skrzypczak Katedra Ekonomii WSPiZ
Przedsiębiorstwo w gospodarce rynkowej
Rachunkowość finansowa – część 4
Ustalanie wyniku finansowego (zysku)
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Zapis prezentacji:

Podstawowe wartości ekonomiczne Przychody; koszty (stałe, zmienne); planowanie; budżet.

Przychód Przychód (utarg) przedsiębiorstwa jest to ilość pieniędzy uzyskana ze sprzedaży dóbr i usług w jakimś okresie, na ogół jednego roku. W Waszym przypadku będzie to ilość pieniędzy uzyskana z wynajmowania pokoi w ciągu jednego kwartału. Źródło: Begg, D., Fischer, S., Dornbusch, R. "Ekonomia", PWE Warszawa 1994

Koszty Koszty firmy to wydatki poniesione na wytworzenie dóbr i usług w danym okresie. W przypadku hotelu w skład kosztów będzie wchodzić m.in.: wybudowanie pomieszczeń, zapewnienie wyposażenia, opłacenie obsługi.

Zysk Zyski firmy to nadwyżki przychodów nad kosztami. Koszt Przychód

Koszty stałe i zmienne Koszty stałe to koszty, które nie zmieniają się wraz ze wzrostem liczby świadczonych usług np. koszty zarządu i administracji. Koszty zmienne to koszty, które zmieniają się wraz ze zmianami liczby świadczonych usług. Rozwijając hotel będziecie mieli do czynienia ze wzrostem tego typu kosztów (np. kosztów prania i sprzątania).

Budżet Budżet jest to plan wydatków i przychodów. Skonstruowanie poprawnego planu pomoże Wam zbudować silny biznes. Planujcie każdy rok rozgrywki z podziałem na kwartały. Po zaplanowaniu przychodów sprawdźcie czy pokryją one wygenerowane koszty. Najlepszym sposobem będzie zestawienie odpowiednich pozycji w tabeli. Źródło: Begg, D., Fischer, S., Dornbusch, R. "Ekonomia", PWE Warszawa 1994

Planowanie rozwoju przedsiębiorstwa Przyjęcie odpowiedniej strategii przy prowadzeniu działalności pomoże Wam szybciej podejmować trafne decyzje oraz reagować na zmiany zachodzące w otoczeniu firmy. Dobry plan rozwoju uwzględnia takie czynniki jak: Jakość świadczonej usługi Skala dzialalności Lokalizacja Kim ma być wasz kluczowy klient? Czy Waszymi klientami będą ludzie bogaci, oczekujący luksusów, czy może rodziny z dziećmi masowo odwiedzające Pekunię latem? Jeżeli okaże się, że nie osiągasz oczekiwanych wyników w dłuższym okresie, w ramach założonej strategii, pamiętaj, że zawsze możesz ją zmienić.

Planowanie rozwoju przedsiębiorstwa Plan rozwoju jest ściśle związany z planowaniem wydatków i przychodów. Należy pamiętać o wyznaczeniu realnych celów do osiągnięcia. Zadania i cele do realizacji warto podzielić na elementy składowe i przypisać im odpowiednią kolejność.