Strategia przedsiębiorstwa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oligopol – konkurencja i współpraca
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
6. Strategie zarządzania
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
prof. dr hab. Bogna Pilarczyk Katedra Strategii Marketingowych
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Podstawy wyboru strategii marketingowej
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
STRATEGIA - rodzaje strategii
Rynki konkurencji niedoskonałej
Strategie Marketingowe Dużych Koncernów Międzynarodowych
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Rynek usług medycznych
opis projektu jednym zdaniem
Rola celów i przyczyny ich formułowania:
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Analiza pięcioczynnikowa M. Portera
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Zarządzanie Strategiczne
STRATEGIE LOGISTYCZNE
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
Segmentacja rynku.
Firmy globalne.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Prezentacja biznesplanu
Model „pięciu sił” M.Portera
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Nazwa firmy.
Zapis prezentacji:

Strategia przedsiębiorstwa Strategia konkurencji oraz pozycjonowanie firmy na tle konkurencji.

Definicja strategii przedsiębiorstwa Strategia przedsiębiorstwa to zespół skoordynowanych, dostosowanych do sytuacji firmy oraz otoczenia, sposobów osiągnięcia celów tego przedsiębiorstwa Źródło: Pierścionek, Z., 1998, Strategie Rozwoju Firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa

Definicja strategii konkurencji Długofalowa koncepcja polegającą na określeniu: możliwych i priorytetowych obszarów konkurowania, rynków i segmentów rynku, zachowania się przedsiębiorstwa wobec konkurentów, podstawy konkurowania, źródeł przewagi konkurencyjnej. Źródło: Porter M. E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 1998.

Modele strategii konkurencji Przywództwo jakościowe Strategia zintegrowana Koncentracja na jakości Przywództwo kosztowe Brak strategii Koncentracja na kosztach Źródło: Romanowska, M., 2000, Startegie rozwoju i konkurencji, CIM, Warszawa

Przewagi konkurencyjne Koszt Jakość Kompleksowość Czas

Strategia przywództwa kosztowego Przynosi wyższe zyski od przeciętnych. Jest bezpieczniejszym rozwiązaniem w przypadku zaciętej konkurencji. Korzystna w przypadku zmieniających się cen komponentów/materiałów. W zakresie substytutów stwarza firmie korzystne warunki konkurencyjne. Zmiany technologiczne, mogą sprawić, że firma nie będzie w stanie się dostosować. Firma skupiona na obniżaniu kosztów może nie dostrzegać potrzeby wprowadzania koniecznych zmian w zakresie marketingu.

Strategia przywództwa jakościowego Pozwala na odróżnienie produktu od konkurencji. Ogranicza pozycję rynkową konkurentów. Wymaga innowacji i inwestycji. W jej przypadku konieczna jest analiza rynku, weryfikacja preferencji cenowo - jakościowych.

Pozycjonowanie na rynku Jest to działanie związane z kształtowaniem oferty i wizerunku przedsiębiorstwa, prowadzące do zajęcia wyraźnego, znaczącego miejsca w pamięci odbiorców docelowych. Strategiczne możliwości pozycjonowania: wzmocnienie dotychczasowej własnej pozycji w świadomości odbiorców, poszukiwanie nowej, nie zdobytej jeszcze pozycji w świadomości dużej liczby odbiorców i przechwycenie jej, zmiana pozycjonowania (wizerunku) konkurentów, wejście do ekskluzywnej grupy.