STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
„INŻYNIERIA BEZPIECZEŃSTWA”
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
EDUKACJA TECHNICZNO – - INFORMATYCZNA
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Zawody przyszłości.
Poradnik dla wyższych uczelni
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz poradnictwa zawodowego Stan aktualny oraz projekty na przyszłość.
E-learning dla osób z niepełnosprawnością słuchową Dorota Pisula.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Virtual Design and Automation Centre
Prof. UW dr hab. Dariusz Kuźmina
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Stosowanych Nauk Społecznych Kierownik Katedry: dr hab. Jacek Rąb, prof. nzw.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Wodzisław Śląski, 7 marca 2013r.
KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji ( ) CIP Antonina.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Doświadczenie Politechniki Rzeszowskiej w zakresie współpracy z przemysłem Konferencja inaugurująca działalność Preinkubatora Akademickiego Podkarpackiego.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Szczegółowe informacje o kierunkach na stronie:
ale (a może przede wszystkim)
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
Tematyka badawcza Grupy Roboczej Czynniki ludzkie i organizacyjne odnosi się do następujących aspektów związanych z zapewnieniem BHP: ocena ryzyka zawodowego.
STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP
GRUPA ROBOCZA 1 Technologie Redukcji Ryzyka Zawodowego
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
Zapraszamy na nowy kierunek
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
Program Leonardo da Vinci: Projekt EDFORSA Zapobieganie ryzyku i ochrona zdrowia w edukacji dorosłych Risk prevention and health protection in adult education.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Katedra Inżynierii Produkcji
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wychowanie ekologiczne
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Współczesne technologie.
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
Technologia kształcenia zawodowego
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Środowiskiem i Bezpieczeństwem Kierownik Katedry: dr hab. Zygmunt.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Wykluczenie cyfrowe.
Zarządzanie i inżynieria produkcji to interdyscyplinarny kierunek, łączący przygotowanie inżynierskie z nowoczesną wiedzą i umiejętnościami menedżerskimi.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Inżynier biomedyczny. Inżynieria biomedyczna dzieli się na następujące działy: biomateriały biomechanika bioinformatyka informatyka i elektronika medyczna.
Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy 1 dr inż. Małgorzata Suchecka Bezpieczeństwo i higiena pracy na stronach internetowych CIOP-PIB.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
Politechnika Krakowska Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej Kierunek Inżynieria Chemiczna i Procesowa Inżynieria chemiczna i procesowa jest dyscypliną.
Centra kształcenia ustawicznego
OŚRODKI DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
ISO 14001:2015 Spotkanie otwarte Stowarzyszenia Polskie Forum Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy ISO Biuro Usług Doskonalenia Zarządzania.
MARKETING INTERNETOWY
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP Grupa 4 "EDUKACJA I ROZWÓJ KULTURY BEZPIECZEŃSTWA"

Cele działalności GRUPY 4 Rozwój innowacyjnych metodologii i środków kształcenia kadry inżynieryjno-technicznej dla przemysłu w zakresie problematyki związanej z bezpieczeństwem pracy i ergonomią Metodyczne i technologiczne wsparcie procesu kształcenia: projektantów i konstruktorów w zakresie projektowania środków pracy zgodnie z zasadami bhp i ergonomii kadry kierowniczej w zakresie organizacji procesów technologicznych i stanowisk pracy z uwzględnieniem bhp i ergonomii Rozwój nowoczesnych platform i środków dydaktycznych kształcenia ustawicznego pracodawców i pracowników w zakresie bhp i ergonomii oraz specjalistów w tej dziedzinie

Tematyka prac badawczych Stymulowanie rozwoju edukacji w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny oraz ergonomii w środowisku pracy poprzez kreację: efektywnych metod nauczania nowoczesnych środków dydaktycznych oryginalnych zastosowań współczesnych technologii przekazu informacji

Wyodrębnione obszary badawcze Identyfikacja obszarów oraz rozwój i adaptacja nowych metod kształcenia (m.in. metodyki on-site training) w zakresie bezpieczeństwa pracy, higieny i ergonomii Rozwój zastosowań nowoczesnych technologii informa-tycznych i multimedialnych (np. rzeczywistości wirtualnej, technik symulacyjnych) w edukacji z zakresu bhp Rozwój internetowych środowisk kształcenia na odległość w zakresie bhp i ergonomii Rozwój nowoczesnych środków i pomocy dydaktycznych w zakresie bhp i ergonomii

Przykłady zadań badawczych zapropono-wanych w ramach prac GRUPY IV Projekt wirtualnego ośrodka kształcenia w zakresie bezpieczeństwa, higieny pracy i ergonomii Politechnika Warszawska Instytut Organizacji Systemów Produkcyjnych Wirtualne środowisko pracy do celów projektowania szkoleń w zakresie BHP Centralny Instytut Ochrony Pracy - PIB Metodologia nauczania bezpiecznych metod wykonywania czynności manualnych z zastosowaniem form on-site training Politechnika Śląska Katedra Podstaw Systemów Technicznych, Wydział Organizacji i Zarządzania Identyfikacja potrzeb oraz rozwój i adaptacja skutecznych metod edukacji i nauczania w zakresie bezpieczeństwa pracy w przemyśle maszynowym Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich SIMP (Ośrodka Doskonalenia Kadr SIMP w Warszawie)

Horyzont badawczy do roku 2009 Kreatywne wykorzystanie współczesnych środków technologicznych (w tym np. multimediów, Internetu i rzeczywistości wirtualnej) w tworzeniu efektywnych i nowatorskich środowisk i materiałów dydaktycznych w dziedzinie bhp i ergonomii Równoległy rozwój nowych metodologii dydaktycznych Horyzont badawczy 2009 – 2013 Korelacja kierunków badań z: długoterminową ewolucją środowiska pracy rozwojem dziedzin związanych z zarządzaniem wiedzą rozwojem społeczeństwa informacyjnego rozwojem technicznych środków obrotu informacją