E-Administracja - wprowadzenie e-Podlaskie – kierunki rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Podlaskiego E-Administracja - wprowadzenie Mariusz Madejczyk Pełnomocnik Wojewody Podlaskiego ds. informatyzacji Białystok, 24 września 2010 r.
Wymiary działania – wewnątrz, na zewnątrz, frontem do klienta!! Definicje w akcji Administracja e-Administracja Podmioty realizujące zadania publiczne e-Usługi Strategia Wymiary działania – wewnątrz, na zewnątrz, frontem do klienta!!
Stan informatyzacji – świat i Podlasie „e” główną dźwignią gospodarki!! Nowe filary legislacyjne Dobre i złe praktyki – wyciągajmy wnioski, uczmy się na cudzych błędach Uporządkujmy procedury – informatyzacja nie jest lekiem na całe zło!!! Podlasie liderem???
e-Problemy Brak interoperacyjności Wzrost cyberprzestępczości i niski poziom zaufania do sieci Brak umiejętności wykorzystywania technologii cyfrowych Niewykorzystane możliwości w zakresie sprostania wyzwaniom społecznym
Trochę statystyk – usługi on-line Źródło: 8th Benchmark Measurement | November 2009 PREPARED BY: CAPGEMINI, RAND EUROPE, IDC, SOGETI AND DTI FOR EUROPEAN COMMISSION, DIRECTORATE GENERAL FOR INFORMATION SOCIETY AND MEDIA
Trochę statystyk – czego się boimy Źródło: Europejska Agenda Cyfrowa - program rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Unii Europejskiej w latach 2010-2015
Wyzwania Przed administracją i przed strategią: Interoperacyjność Transparentność Przyjazność Klient oczekuje, aby w jego życiu było jak najmniej administracji. „Wyrzućmy” klienta z urzędu!!
Kierunki działań, cele Inwentaryzacja Badania Strategia Wskaźniki, narzędzia pomiaru Kierunek rozwoju e-administracji – art. 220 KPA. Generalne porządki – procedury, procesy, dokumentacja, szkolenia …
Dziękuję za uwagę mmadejczyk@bialystok.uw.gov.pl