Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
7 ścieżek do szkolnego sukcesu
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
psychologiczno –pedagogiczne
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
90 – 552 Łódź, ul. Kopernika 40 tel.: (042) , (042)
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
1  Zamość  ul. Okrzei 24  ;  
Opracowanie : Joanna Zamojska
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Podstawa: art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Prezentacja instytucji
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi ul. Hipoteczna 3/5 91-335 Łódź tel: 42 651-36-52, fax: 42 651-49-72 www.ppp1lodz.pl e-mail: ppp1lodz@gmail.com

Naszym nadrzędnym celem jest dobro dziecka i jego rodziny Misja naszej placówki Naszym nadrzędnym celem jest dobro dziecka i jego rodziny Udzielamy nieodpłatnie pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej Naszym klientom oferujemy: rzetelną diagnozę i terapię oraz wieloaspektowe wspomaganie rozwoju psychicznego, kształcenie umiejętności efektywnego uczenia się, radzenia sobie ze stresem, agresją, negocjowania, skutecznego komunikowania się i odczytywania uczuć

Misja naszej placówki Podejmujemy działania profilaktyczne w zakresie niepowodzeń szkolnych, wad mowy, zaburzeń zachowania, uzależnień oraz niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży Systematycznie podwyższamy jakość naszej pracy oraz rozszerzamy ofertę postdiagnostyczną Wspieramy przedszkola, szkoły i inne placówki oświatowe w świadczeniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży

Zakres prowadzonej działalności Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna Konsultacje dla uczniów, rodziców, nauczycieli Terapia psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna Psychoedukacja Doradztwo Mediacje Interwencje w środowisku ucznia Działalność profilaktyczna Działalność informacyjna

Nasza kadra Zatrudniamy psychologów, psychoterapeutów, pedagogów i logopedów Stawiamy sobie wysokie wymagania w zakresie kwalifikacji i umiejętności zawodowych W gronie pracowników poradni znajdują się autorki pomocy dydaktycznych, książek i artykułów

Nasza oferta na rok szk. 2011/2012 PROPOZYCJE

Oferta dla przedszkoli Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i logopedyczna dzieciom z ryzyka dysleksji, wadami mowy,  zaburzeniami emocjonalnymi i innymi Specjalistyczna diagnoza psychologiczno-pedagogiczna Terapia indywidualna i grupowa dla dzieci z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego, ryzyka dysleksji i innych Konsultacje  dla rodziców i nauczycieli Terapia logopedyczna Terapia psychologiczna dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami zachowania i in.

Oferta dla przedszkoli Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodzin Prelekcje, wykłady  i warsztaty dla rodziców (tematyka do uzgodnienia) Indywidualne konsultacje dla rodziców Wspomaganie edukacyjnej i wychowawczej funkcji przedszkola Warsztaty, szkolenia dla nauczycieli (tematyka do uzgodnienia) Konsultacje dla nauczycieli Współpraca przy opracowywaniu i realizowaniu IPET-ów, PDW

Oferta dla przedszkoli Profilaktyka oraz wspieranie rozwoju psychoruchowego dzieci Przesiewowe badania logopedyczne Badania przesiewowe słuchu „Platformą zmysłów” Współpraca z nauczycielami w określaniu gotowości szkolnej dzieci Grupowe i indywidualne zajęcia dla dzieci odroczonych od obowiązku szkolnego oraz dzieci z ryzyka dysleksji

Propozycje programów terapeutyczno-rozwojowych i profilaktycznych dla dzieci przedszkolnych realizowanych w poradni „Będę uczniem” Cele i założenia: wspieranie rozwoju psychoruchowego; wdrażanie do podejmowania wysiłku intelektualnego; wspomaganie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci 6-letnie z zaburzeniami funkcji percepcyjno-motorycznych Adresat: „Klucz do odwagi” Wspieranie dzieci z trudnościami adaptacyjnymi i zahamowanych emocjonalnie dzieci 6-letnie o obniżonym rozwoju społeczno-emocjonalnym Grupowa terapia logopedyczna Rozwijanie mowy i kompetencji językowych Dzieci w wieku 5-6 lat

„Przyjaciele Zippiego” Propozycje programów dla dzieci przedszkolnych realizowanych w przedszkolach „Przyjaciele Zippiego” Cel: Rozwijanie kompetencji społecznych dzieci, przeciwdziałanie agresji dzieci 6-letnie o obniżonym rozwoju społeczno-emocjonalnym Adresat: „Supełki czyli rozwiązywanie dziecięcych problemów” Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego Dzieci w wieku przedszkolnym „Drogowskazy”

Oferta dla szkół podstawowych i gimnazjów Specjalistyczna diagnoza psychologiczno-pedagogiczna, logopedyczna Terapia psychologiczna dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi, moczących się, z zaburzeniami zachowania i innymi problemami Szkolenia Rad Pedagogicznych /tematyka zgodnie z zapotrzebowaniem/ Terapia logopedyczna Konsultacje dla rodziców i nauczycieli Badania przesiewowe uczniów kl. I szkół podstawowych Terapia indywidualna i grupowa dla uczniów z ryzyka dysleksji lub z dysleksją rozwojową Warsztaty przygotowujące do wyboru zawodu i kierunku dalszego kształcenia Zajęcia psychoedukacyjne

Oferta dla szkół podstawowych i gimnazjów Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodzin Prelekcje, wykłady  i warsztaty dla rodziców (tematyka do uzgodnienia) Indywidualne konsultacje dla rodziców Dyżury w szkołach Wspomaganie edukacyjnej i wychowawczej funkcji szkoły Warsztaty, szkolenia dla nauczycieli (tematyka do uzgodnienia) Konsultacje dla nauczycieli Współpraca przy opracowywaniu i realizowaniu IPET-ów, PDW Grupa wsparcia dla nauczycieli-wychowawców

Propozycje programów terapeutyczno-rozwojowych i profilaktycznych dla uczniów szkół podstawowych realizowanych w poradni „Z dysleksją w krainie 7 inteligencji” Podnoszenie kompetencji w czytaniu i pisaniu w kontekście rozwijania inteligencji wielorakich Cel: Uczniowie z dysleksją z kl. VI-tych Adresat : „Pisariada” Rozwijanie sprawności grafomotorycznej, nauka ładnego pisania Uczniowie klas I i II z zaburzeniami grafomotorycznymi „Tajemnice tabliczki mnożenia” Pokonywanie trudności w nauce tabliczki mnożenia Uczniowie z trudnościami w uczeniu się matematyki z kl. IV-VI

Propozycje programów terapeutyczno-rozwojowych i profilaktycznych dla uczniów szkół podstawowych realizowanych w szkołach Warsztaty kreatywności Rozwijanie myślenia i twórczej postawy Cel: Adresat : Uczniowie z klas IV-VI „Kim chcę zostać?” Pomoc uczniom w rozpoznaniu mocnych stron i predyspozycji Uczniowie klas VI szkół podstawowych Warsztaty z profilaktyki uzależnień Zapobieganie uzależnieniem dzieci i młodzieży Uczniowie klas IV-VI

Zajęcia w ramach Innowacji pedagogicznej „7 ścieżek do szkolnego sukcesu Jest to kontynuacja działań realizowanych w ramach Projektu „7 ścieżek do szkolnego sukcesu” w latach szk. 2009/10 i 2010/11 Zajęcia dla uczniów klas I i II szkół podstawowych z ryzyka niepowodzeń szkolnych w roku szk. 2011/2012 Udział w Innowacji zgłosiło 10 spośród 15 szkół podstawowych, w których realizowany był projekt Zajęcia będą również prowadzone w Poradni

Propozycje programów terapeutyczno-rozwojowych i profilaktycznych dla uczniów GIMNAZJÓW realizowanych w poradni „LAST MINUTE” – zajęcia socjoterapii Rozwijanie kompetencji społecznych, zapobieganie niedostosowaniu społ. Cel: Uczniowie klas I-III z oceną naganną z zachowania Adresat : „Trening skutecznego uczenia się” Pomoc uczniom w opanowaniu skutecznych technik uczenia się i zapamiętywania Uczniowie klas I-III Warsztaty z profilaktyki uzależnień Zapobieganie uzależnieniem dzieci i młodzieży

Propozycje programów terapeutyczno-rozwojowych i profilaktycznych dla uczniów GIMNAZJÓW realizowanych w Szkołach „BRAT” – zajęcia socjoterapii Rozwijanie kompetencji społecznych, zapobieganie niedostosowaniu społ. Cel: Uczniowie z kl. I-III z trudnościami wych. Adresat : „Mediator w szkole” Transformacja sposobu rozwiązywania konfliktów w szkole Uczniowie klas I-III, nauczyciele i rodzice „Tak czy nie” Zapobieganie uzależnienieniom wśród młodzieży Uczniowie z w z kl. I-III

Propozycje programów terapeutyczno-rozwojowych i profilaktycznych dla uczniów GIMNAZJÓW do realizacji w szkołach Znam siebie i swoje potrzeby Poznanie siebie, mocnych stron, predyspozycji . Cel: Uczniowie z kl. II. Adresat : „Mój los w moich rękach” Orientacja zawodowa Uczniowie klas III, „Fighter”- zajęcia socjoterapeutyczne Rozwijanie kompetencji społecznych, zapobieganie zachowaniom destrukcyjnym Uczniowie z kl. I-III zagrożeni niedostosowaniem społ.

PROPOZYCJE DLA RODZICÓW, NAUCZYCIELI I PEDAGOGÓW SZKOLNYCH

Rodzice i pragnący doskonalić swoje umiejętności wychowawcze dla rodziców” „Grupa wsparcia Program: rozwijanie umiejętności nawiązywania kontaktów z dziećmi poprzez lepsze zrozumienie relacji rodzic – dziecko Cele i założenia: Rodzice i pragnący doskonalić swoje umiejętności wychowawcze Adresat:

„"Skuteczny wychowawca ” Program: rozwijanie kompetencji wychowawczych nauczycieli Cele i założenia: Wychowawcy pragnący doskonalić swoje umiejętności wychowawcze Adresat:

„Nasze sprawy, czyli grupa wsparcia dla pedagogów szkolnych” Program: Cele i założenia: Integracja pedagogów szkolnych, pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów dydaktyczno-wychowawczych, zajęcia warsztatowe zgodnie z zapotrzebowaniem Adresat: Pedagodzy szkolni

„Skuteczniej pomagać” Program: „Skuteczniej pomagać” Wymiana doświadczeń nauczycieli terapii pedagogicznej w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach, doskonalenie warsztatu pracy n-la terapeuty Cele i założenia: Nauczyciele terapii pedagogicznej Adresat:

„Tutoring w szkole” Program: Wspieranie uczniów w pokonywaniu trudności poprzez relację z tutorem Cele i założenia: Uczniowie i nauczyciele gimnazjum Adresat:

Ponadto proponujemy Szkolenia rad pedagogicznych w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w świetle nowych przepisów prawnych Szkolenia rad pedagogicznych nt. przeciwdziałania depresji u młodzieży Warsztaty dla rodziców, uczniów i nauczycieli w ramach Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji Interwencję kryzysową

Nasze osiągnięcia w ostatnim czasie Czynny udział pracowników poradni w ogólnopolskich konferencjach Konferencja UMSC „Trudności i zaburzenia w uczeniu się – perspektywa interdyscyplinarna” Lublin 2011 – D. Gmosińska, V. Woźniak Konferencja ORE „Szkoła i poradnia – razem na rzecz ucznia” – 2011 – D. Gmosińska i J. Wójcicka

Nasze osiągnięcia w ostatnim czasie Autorstwo i realizacja projektu „7 ścieżek do szkolnego sukcesu” w latach szk. 2009/10 i 2010/11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Ogólny cel projektu Wyrównanie szans edukacyjnych 256 uczniów z klas I-II szkół podstawowych z rejonu działania PPP1, napotykających problemy edukacyjne w opanowaniu podstawowych umiejętności szkolnych /czytanie, pisanie liczenie/ poprzez organizację zajęć terapeutyczno-rozwojowych w okresie lat szkolnych 2009/2010 oraz 2010/2011. Zajęcia inspirowane koncepcją inteligencji wielorakich H. Gardnera

„7 ścieżek do szkolnego sukcesu” Najważniejsze działania w projekcie Akcja promocyjno- informacyjna – spotkanie z dyrektorami szkół, plakaty, ulotki, strona www, spotkania z rodzicami w szkołach Nabór realizatorów zajęć – zajęcia prowadzone były przez parę: nauczyciela z danej szkoły i pracownika poradni psychologiczno- pedagogicznej Szkolenia realizatorów – 48 godz. Zakup i przekazanie szkołom bogatego pakietu pomocy dydaktycznych

Najważniejsze działania w projekcie – ciąg dalszy Przeprowadzenie w każdym roku szkolnym po 1600 godz. zajęć terapeutyczno- rozwojowych w 15 szkołach i w Poradni – łącznie 3200 godz. zajęć dla 256 dzieci z klas I i II

Najważniejsze działania w projekcie – ciąg dalszy Wydanie publikacji „7 ścieżek do szkolnego sukcesu. Wykorzystanie koncepcji inteligencji wielorakich w nauczaniu i terapii” Organizacja Konferencji, której celem jest popularyzowanie wśród nauczycieli wszechstronnego podejścia do edukacji opartego na idei rozwijania wszechstronnych zdolności dzieci Nagranie filmu obrazującego wykorzystanie idei inteligencji wielorakich w projekcie.

Korzystanie z naszej pomocy jest dobrowolne i nieodpłatne Nie wymagamy skierowań Na wniosek rodziców/opiekunów prawnych wydajemy opinie, orzeczenia oraz informacje po badaniach

Więcej informacji i szczegółów na stronie www. ppp1lodz Więcej informacji i szczegółów na stronie www.ppp1lodz.pl oraz tel: 42 651-36-52, fax: 42 651-49-72 e-mail: ppp1lodz@gmail.com Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty Zaproszenie do oferty naszej Poradni