Teoretyczne podstawy treningu fitness

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRADYCYJNE METODY PLANOWANIA I ORGANIZACJI PROCESÓW PRODUKCYJNYCH
Advertisements

Programowanie w PMC.
ANALIZA BADAŃ WSTĘPNYCH NA TEMAT STRESU przeprowadzonych na spotkaniu w dniu r. Badania dotyczyły: OBJAWÓW STRESU I ODPORNOŚCI ORGANIZMU.
Osobisty model zdrowego stylu życia.
PIŁKA SIATKOWA PREZENTACJA WYBRANYCH ELEMENTÓW TAKTYKI I TECHNIKI GRY
Michał Pelczar Studenckie Koło Naukowe
Funkcjonowanie układu oddechowego w procesie pracy
GIBKOŚĆ.
KOORDYNACJA.
Katedra Lekkoatletyki i Gimnastyki
FITNESS Paulina Multan kl. 3 C.
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
SIEĆ P2P 1. Definicja sieci równouprawnionej. To taka sieć, która składa się z komputerów o takim samym priorytecie ważności, a każdy z nich może pełnić.
Edukacja taneczna dzieci i młodzieży szkolnej w ramach programu Integracji Społecznej „ Taniec naszą pasją”
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
Nordic Walking.
Projekt Dance and move Ten projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Ta publikacja [ten materiał] odzwierciedla jedynie stanowisko.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała
Serce i rozum, czyli kilka słów o masażu „Shantala”
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Tańce irlandzkie.
Opracowała: Joanna Kozieł
Szkolny klub siatkowy.
„Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?”
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Tworzenie prezentacji
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Teoretyczne podstawy treningu fitness
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Matematyka i fizyka sportu!
Głoska GŁOSKA –najmniejszy element dźwiękowej formy wypowiedzi charakteryzujący się stałym zespołem cech: artykulacyjnych, tzn. związanych z położeniem/
CECHY MOTORYCZNE.
Nordic Walking - marsz z kijami
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę”
Rekreacyjny trening zdrowotny
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Metabolizm i produkty przemiany materii
TRENING Z MISTRZAMI /ANANAS.TV
Podsumowanie ćwiczeń z Informatyki
Zasady budowania mikrocykli jako podstawa dobrego planu rocznego
Teorie powstania Wszechświata
RUCH TO ZDROWIE.
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Komunikacja.
Program finansowany przez: Realizator Programu:. Program rozszerzenia zakresu działania samorządu lokalnego poprzez współfinansowanie projektu MultiSport.
Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015.
„Po zdrowie na start seniorze”
mgr Zofia Wasilewska – Sobolewska dr Krzysztof Ludwik Sobolewski
Ćwiczenia na płaski brzuch
Komunikacja.
FITNESS I PILATES.
Ruch to zdrowie ! „Człowiek nie przestaje biegać, dlatego że się starzeje. Człowiek się starzeje, dlatego że przestaje biegać”
Mileną Radecką.  Z ogromną przyjemnością chcielibyśmy, by do naszej szkoły zawitał taki gość jak Pani Milena Radecka. W ramach zachęty przygotowaliśmy.

Projekt gimnazjalny „Nordic walking” Realizatorzy: Kamila Burandt, Nikodem Kozikowski i Mateusz Pepliński.
Programowanie dla każdego
TERAPIA PSYCHOMOTORYCZNA
Rolzumba ZS 6 Ełk.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
EKONOMOIŚ Zajęcia taneczne w Dąbrowie Górniczej
Webquest 2019 Z matematyka po zdrowie. .. Aktywność fizyczna jest niezbędna do prawidłowego działania procesów metabolicznych oraz fizjologicznych. Rezygnacja.
Zapis prezentacji:

Teoretyczne podstawy treningu fitness Część II

1. Monitorowanie zajęć 2. Kroki podstawowe i zaawansowane w aerobiku 3 1. Monitorowanie zajęć 2. Kroki podstawowe i zaawansowane w aerobiku 3. Warm-up – rozgrzewka i jej znaczenie 4. Choreografia w zajęciach fitness 5. Budowa i metodyka nauczania choreografii

Monitorowanie zajęć Inaczej ujmując jest to informowanie ćwiczących o tym, jakie następne ćwiczenie mają wykonać, kiedy zmienić krok oraz w jakim kierunku. Monitorowanie jest jedną z najważniejszych umiejętności instruktora, gdyż decyduje o zachowanie prawidłowej intensywności zajęć. Informowanie grupy o każdej zmianie kroku lub ćwiczenia powinno być wykonane w sposób prosty, krótki i przed wszystkim zrozumiały dla uczestników.

Wyróżniamy dwa sposoby monitorowania ćwiczeń: Werbalne Niewerbalne Są to wszystkie pozostałe techniki którymi posługuje się instruktor w celu lepszego przekazania informacji grupie. Najczęściej są to różne gesty wykonane rękoma np. odliczanie palców na dłoni itp. Taki sposób komunikowania się z grupą nosi nazwę cueingu Wszystkie kroki mają swoje nazwy i wypowiedziane w odpowiednim czasie ułatwiają pracę z grupą. Optymalnym momentem na wypowiedzenie informacji o zmianie jest moment wybicie 7 bitu. Pozostaje jeszcze 8 bit, który upływa na moment przyjęcia i przetworzenia uzyskanej informacji przez grupę.

Kroki w aerobiku Kroki podstawowe Kroki zaawansowane Setp touch (2 bity) Setp out (2) Double step (4) Heel back (2) Knee up (2) V-step (4) Grape wine (4) Kroki zaawansowane Over (4) Chasse (2) Cha cha (2) Lounge (2) Mambo (2) Pivot (4)

Warm up – rozgrzewki i jej znaczenie Rozgrzewka stanowi jeden z aspektów przygotowujących organizm do wysiłku fizycznego. W zajęciach fitness, przyjmuję formę połączenia prostych kroków bazowych oraz różnych ruchów ramion, które powinny uwzględniać wszystkie główne partie mięśniowe obręczy barkowej. Czas trwania rozgrzewki to 8-15 minut. Podczas trwania pierwszych 3 min rozgrzewki nie należy unosić ramion powyżej wysokości barków. Główne zadanie rozgrzewki to: Zwiększenie ciepłoty ciała Lepsze ukrwienie organizmu Zwiększenie pobudliwości układu nerwowego Przyspieszenie reakcji energetycznych

Choreografia w zajęciach fitness Choreografia rozwinęła się na bazie tańca. Tworzenie układu, opracowanie metodyki wymaga wiele wysiłku zarówno od instruktora jak i od uczestników zajęć – wysiłek intelektualny czy zapamiętywanie kompozycji ruchowej. Celem instruktora jednak jest tak uczyć, aby uczący nawet nie spostrzegli się jak skomplikowanych kroków byli w stanie się nauczyć.

Korzyści stosowania choreografii na zajęciach: Zwiększa atrakcyjność zajęć. Odwraca uwagę od bezlitośnie pojawiającego się zmęczenia, przez co łatwiej adaptuje się organizm do wysiłku. Formuła tańca pozwala na kreatywność i wyzwolenie w sobie ekspresji ruchu. Polepsza zdolności koordynacyjne organizmu, rytmizację oraz orientację przestrzenną . Wzbogaca zajęcia o walory estetyczne i artystyczne

Metodyka nauczania choreografii Choreografia powinna tworzyć zamkniętą całość, czyli powinna składać się z sekwencji kroków mieszczących się w blokach muzycznych a początkiem i końcem. Ważne aby początek układu zaczynał się zawsze w pierwszej frazie. Obowiązuje zasada przystępności i systematyczności nauczania, wg których należy stopniowo przechodzić od łatwych do trudnych elementów, od znanych do nieznanych, od prostych do złożonych. Uczymy najpierw korku następnie dodajemy pracę ramion, a na samym końcu zmieniamy kierunek. Rozpoczynamy nauczanie od prostych kroków, stopniowo je utrudniając tworząc docelową kombinację etapami. Całą choreografię uczymy blokami, każdy blok powinien zawierać 32 bity, natomiast końcowa liczba bloków uzależniona jest od stopnie zaawansowanie grupy, dla początkujących nie powinna być większa niż 4.

Gimnazjum nr.1 w Luboniu ul. Armii Poznań 27 62-030 Luboń Autor: Mateusz Niedźwiedź Gimnazjum nr.1 w Luboniu           ul. Armii Poznań 27 62-030 Luboń Telefon : (61) 810 28 38 Fax : (61) 810 28 38 Email :  gim1lubon@op.pl www.gimnazjumnr1lubon.pl

Nauczanie choreografii A - marsz w miejscu B - mambo C - V-step D - Heel back Krok A  marsz w miejscu Krok A+B  marsz w miejscu + mambo Krok A+B+C  marsz + mambo + V-step Krok A+B+C+D marsz + mambo + V-step + heel back