Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System ewaluacji NPR i NSRO
Advertisements

Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Miasto Gdańsk / Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
URZĄD MIEJSKI W SŁUPSKU
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU
Zestaw narzędzi do budowania relacji partnerskich w organizacji Urząd Miasta w Dzierżoniowie   Warszawa,
„Urząd Miasta Zielonka miejscem pracy i dialogu”
Partycypacja pracowników w procesie zarządzania personelem w Urzędzie Gminy Tarnowo Podgórne rozwiązania.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
WYRÓŻNIENIE PRACOWNIKA URZĘDU MIEJSKIEGO W SŁUPSKU MIASTO SŁUPSK
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
1 Zdjęcia ze stron: Skorzystaj z dofinansowań bez biurokracji.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
DOBRE PRAKTYKI SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO Z PARTNERAMI SPOŁECZNYMI R ZESZÓW 21 LISTOPADA 2012 ROKU.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
Młodzieżowa Rada Gminy
wynagradzania i nagradzania Urząd Miasta Dzierżoniowa
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
Aktywne słuchanie podstawą dialogu Urząd Gminy w Popielowie Powiat Opolski Województwo Opolskie.
ZARZĄDZANIE PORZEZ DOM WARTOŚCI REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W POZNANIU (ROPS)
Ministerstwo Finansów
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
„Szerokie partnerstwo trójsektorowe jako narzędzie rozwiązywania problemów Obszaru Funkcjonalnego Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów” oraz „Dobre praktyki.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
WDROŻENIE ZARZĄDZANIA PROJEKTOWEGO W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Maciej Madziński Dyrektor Operacyjny Maciej Zadworny Oskar Kurlanc Mariusz Łopaciński.
Analiza skuteczności lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy pomocy społecznej Barbara Kowalczyk Katarzyna Rys Na podstawie.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Warszawa, Forum konserwatorskie Białystok 2011.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
w województwie pomorskim
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Równościowe zarządzanie projektem
Komitet Rewitalizacji – inspiracja do doradztwa i monitorowania procesu rewitalizacji dr Aleksandra Jadach-Sepioło.
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. Doradcze zespoły jako narzędzie wspomagające efektywne zarządzanie w Urzędzie Miasta Gorzowa Wlkp. Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. Bulwar Wschodni, Gorzów Wlkp.

Zwięzły opis zgłaszanego rozwiązania (1) Prezydent Miasta, sprawując funkcję zarządzania Urzędem, w wielu przypadkach powołuje zespoły ds. rozwiązań systemowych (np. Kolegium Doradcze Prezydenta Miasta, Zespół ds. analizy kosztów i dochodów Urzędu Miasta, grupa merytorycznych pracowników odpowiedzialnych za prawidłowe wdrożenie w Urzędzie zadań wynikających z projektu „Lubuskie e-Urząd”, Zespół ds. opracowania koncepcji Systemu Informacji Miejskiej, Zespół ds. kontroli zarządczej w Urzędzie Miasta). Dostrzeżone zostało to, iż efektywność Urzędu w dużej mierze wynika ze sposobu wykorzystania jej zasobów. Jednym z najistotniejszych jest odpowiednio wykwalifikowana i zmotywowana kadra. Zespoły te dążą do tego, aby wspólnie wypracować efektywne rozwiązania. Jest to też swego rodzaju odpowiedzialna i wieloaspektowa rola Kierownika Urzędu, który uwzględnia opinie pracowników – budując tym samym wzajemny dialog. Jednym z istotnych elementów dialogu między Pracodawcą a pracownikami jest powołanie Przedstawiciela reprezentującego pracowników Urzędu Miasta, na podstawie przeprowadzonych bardzo sformalizowanych wyborów.

Zwięzły opis zgłaszanego rozwiązania (2) Spotkania zespołów doradczych uwzględniają obustronną komunikację. Wspólne poszukiwanie rozwiązań, to efektywne wykorzystanie potencjału ludzi, poprzez zaangażowanie ich w proces podejmowania decyzji, a nawet wyznaczania strategii określonego działania. Często zdarza się że spotkania pracowników różnych wydziałów prowadzą do tego, że podjęte przez Kierownika Urzędu decyzje są rodzajem kompromisu oraz wspólnie wypracowanej strategii współdziałania. W Urzędzie ocenia się, iż takie działania jak zachęcanie pracowników do kreatywności, aktywne analizowanie opinii zespołów, sprzyja również budowie kultury wymiany informacji. Takie działania dają poczucie pracownikom (zwłaszcza kiedy ich pomysły są nagradzane i wdrażane w politykę Urzędu) realnego wpływu na sukcesy a czasami też i porażki instytucji.

Adekwatność zgłaszanego rozwiązania: Powołanie zespołów doradczych , sprawia, że pracownicy mając określone zadania, identyfikują się z celami określonymi przez te zadania które nałożone są na Prezydenta Miasta jako na organ wykonawczy gminy. W dłuższej perspektywie prowadzi to do przekładania sensu istn慩鐁ⰾ렉퉃焊䠶ꛟ࢔Ὓ霿梙wianych przed Urzędem na działania i zaangażowanie pracowników oraz na zmianę i kształtowanie kultury organizacyjnej. Pracownicy dostrzegają to, że zarządzanie poprzez misję staje się odpowiedzią na potrzeby funkcjonowania Urzędu XXI wieku. Urząd XXI wieku musi zmienić swoje oblicze, m.in. poprzez zaangażowanie swoich pracowników włączając ich w proces zarządzania.

Skuteczność zgłaszanego rozwiązania Powoływanie zespołów doradczych adekwatne jest do potrzeb pracodawcy dążącego do prawidłowych relacji międzyludzkich, pracodawcy który wysoko ceni sobie zdanie współpracowników. Kierownictwo i pracownicy wysoko oceniają wzajemny dialog w procesie podejmowania strategicznych decyzji zarówno dla Urzędu jak i dla miasta. Możliwość partycypacji pracowników w decyzjach dotyczących funkcjonowania Urzędu i miasta jest istotnym elementem motywującym, zachęcającym do kreatywności i podejmowania decyzji dla rozwoju społeczności samorządowej. Pracownik rozumie istotę swojej roli w organizacji. Pozwala to szerzej spojrzeć na funkcjonowanie innych komórek organizacyjnych i wspierać je w działaniu.

Przejrzystość procesu wdrożenia rozwiązania Podejmowanie decyzji przez Prezydenta Miasta, przy wsparciu powołanych zespołów ds. rozwiązań systemowych jest dalece pożądane z punktu możliwości wykorzystania posiadanych zasobów ludzkich oraz osiągnięcia zamierzonych celów. Uznano że powoływane zespoły biorące udział w procesie decyzyjnym, w których uczestniczą przedstawiciele pracowników, powinni zostać wybrani w sposób przejrzysty, sformalizowany. Wykorzystanie potencjału ludzi, ich wiedzy, kwalifikacji zawodowych w procesie podejmowanych decyzji kształtuje poziom kultury organizacyjnej. Bezpośredni kontakt pracowników z interesantami i ich udział w zespołach doradczych Prezydenta ułatwia rozstrzygnięcie wielu kwestii na szczeblu lokalnym. Działania takie budują pozytywne relacje między pracodawcą a pracownikami oraz przejrzystość podejmowanych działań.

Trwałość zgłaszanego rozwiązania Efekty wprowadzenia tych rozwiązań nie są jednorazowe Rozwiązania te są stosowane systematycznie, podlegają ciągłej analizie, są udoskonalane. Stały się częścią systemu zarządzania Urzędem i uznawane są za skuteczne. Przy podejmowaniu strategicznych dla Urzędu czy miasta decyzji, Prezydent Miasta korzysta z wypracowanego przez lata pozytywnego dialogu. Powoływani do zespołów pracownicy odczuwają dowartościowanie i uznanie ich kompetencji.

Możliwość zastosowania w innych jednostkach samorządowych: Powielenie przyjętych rozwiązań jest wysoko replikowalne. Wprowadzone rozwiązania w drodze zarządzeń Prezydenta Miasta , pozwalają na ich zastosowanie we wszystkich grupach podmiotów samorządowych. Niezbędnymi nakładami do powielenia w innych podmiotach jest wiedza i doświadczenie wysoko wykwalifikowanych i doświadczonych zawodowo pracowników. Wymaga to dostosowania do funkcjonowania danego podmiotu, jego potrzeb wynikających ze struktury organizacyjnej oraz realizowanych zadań. Rozwiązania te nie posiadają negatywnej replikowalności .

Dziękuję za uwagę Lidia Matys Dyrektor Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. e-mail: matys@um.gorzow.pl