Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
Informacja o sposobie dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Sprawdzian w klasie VI opracowanie na podst
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Integracja w kształceniu zawodowym
Sposoby dostosowania warunków i form sprawdzianu (egzaminu)
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
BARBARA WOLAŃSKA WRZESIEŃ 2011
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Egzamin maturalny w 2011 roku
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Zrozumieć indywidualne potrzeby
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
PEDAGOG SZKOLNY.
Podstawy prawne, rola psychologa,
II Ogólnopolska Debata
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
INFORMACJA O EGZAMINIE MATURALNYM OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
INFORMACJE DLA RODZICÓW
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Jeszcze o maturze w maju Porównywanie wyników z różnych przedmiotów.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
EGZAMIN MATURALNY 2017r. EGZAMIN MATURALNY 2017r..
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
EGZAMIN MATURALNY 2018r..
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
Informacje dla uczniów:
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.
Egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2018/2019
egzaminy, egzaminy, egzaminy….
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

KOGO DOSTOSOWANIA EGZAMINU DOTYCZĄ ZAWODOWEGO Do egzaminu zawodowego W WARUNKACH DOSTOSOWANYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB mogą przystąpić uczniowie/słuchacze/absolwenci/eksterni, którzy: posiadają orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, niepełnosprawności posiadają opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się, są chorzy lub niesprawni czasowo i mają zaświadczenie, byli objęci pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, zaburzenia komunikacji językowej lub sytuację kryzysową lub traumatyczną

Dostosowanie warunków egzaminacyjnych przysługuje uczniom : niepełnosprawnym ruchowo słabo słyszącym i niesłyszącym słabo widzącym i niewidomym z przewlekłymi chorobami somatycznymi z trudnościami w uczeniu się (upośledzonym w stopniu lekkim) ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią)

DOSTOSOWANIA DOTYCZĄ: Czasu trwania egzaminu, Formy arkusza egzaminacyjnego (powiększona czcionka, brajl, plik dźwiękowy itd.) Przygotowania stanowiska egzaminacyjnego (specyficzne maszyny, narzędzia, układ itd.) Obecności podczas egzaminu specjalisty z zakresu danej niepełnosprawności.

Za dostosowania egzaminu odpowiada Dyrektor szkoły lub placówki

WYMAGANIA EGZAMINACYJNE W egzaminie potwierdzającym kwalifikacje zawodowe nie ma odrębnych wymagań egzaminacyjnych, Dla uczniów (słuchaczy) lub absolwentów, wymienionych wyżej, nie przygotowuje się odrębnych arkuszy egzaminacyjnych,

WNIOSKI Z punktu widzenia skuteczności egzaminu zawodowego lepiej jest KSZTAŁCIĆ w zawodach, do których wykonywania predestynuje dana dysfunkcja niż DOSTOSOWYWAĆ sam egzamin. (przykład: Pracownik pomocniczy obsługi hotelowej) W nowym systemie kształcenia zawodowego istnieje możliwość kształcenia w wybranych kwalifikacjach na kwalifikacyjnych kursach zawodowych (niekoniecznie trzeba kształcić się w zakresie całego zawodu)

Dziękuję za uwagę w imieniu Danuty Zakrzewskiej Małgorzata Świerzyńska