Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej
Europejski Test Sprawności Fizycznej
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
ZASADY PRZEPROWADZANIA TESTU
Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej (nowa podstawa programowa)
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
Diagnoza sprawności fizycznej
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Tychach
Wiesław Wojtanowski1 Agnieszka Jankowicz-Szymańska1,
OCENA MOTORYCZNOŚCI W WYCHOWANIU FIZYCZNYM
TERESA PIECHO Nauczyciel WF Gimnazjum nr 132 w Warszawie
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Obszar nr 1- Wychowanie Fizyczne zajęcia edukacyjne. Scenariusz nr 1 .
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Propozycje tematów prac magisterskich
Indeks Sprawności Fizycznej K. Zuchory.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Aktywność fizyczna czynnikiem pozytywnie wpływającym na zdrowie
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017.
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę”
PODSUMOWANIE II EDYCJI PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ” w powiecie giżyckim
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkoła Promująca Zdrowie
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
◦ Osiągnięte przez poszczególne grupy badanych wyniki obrazują poziom cech motorycznych wpływających na ogólną sprawność fizyczną, a przez to na przyswajanie.
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Czym jest sprawność fizyczna i jak ją można zmierzyć?
Próba nr 1: Siła eksplozywna Badany staje w lekkim rozkroku ze stopami ustawionymi przed linią startową, ugina kolana przenosząc równocześnie ramiona dołem.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Wychowanie ekologiczne
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Program finansowany przez: Realizator Programu:. Program rozszerzenia zakresu działania samorządu lokalnego poprzez współfinansowanie projektu MultiSport.
Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015.
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Test Zuchory Temat: Sprawdzamy swoją sprawność fizyczną
Sprawozdanie zespołu przedmiotowego wychowanie fizyczne
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej chłopców klas I Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie wyników sprawności fizycznej.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej – siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie.
KLASA SPORTOWA ROK SZKOLNY 2018/2019 IV SP w DYWITACH.
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu Samokontrola, samoocena sprawności oraz wydolności fizycznej dzieci i młodzieży – zastosowanie wybranych prób i testów w szkolnej praktyce Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu

Diagnoza sprawności fizycznej, rozwoju fizycznego i aktywności fizycznej to obowiązek każdego nauczyciela wychowania fizycznego i nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej wynikający z nowej podstawy programowej wychowania fizycznego (2009 r.)

„Samoocena jest podstawą poczucia własnej wartości „Samoocena jest podstawą poczucia własnej wartości. Natomiast wzmacnianie poczucia własnej wartości generuje z kolei potrzebę osiągnięć” Prof. Stanisław Strzyżewski

Sprawność fizyczna wg profesora Ryszarda Przewędy Filar I – MOGĘ (ludzka morfologia – budowa wewnętrzna i zewnętrzna organizmu, fizjologia – funkcjonowanie organizmu Filar II – UMIEM (zasób naszych umiejętności i doświadczeń ruchowych) Filar III – CHCĘ (nasze motywacje, siła woli czy wytrwałość)

Kilka powodów, dla których warto uczyć dzieci i młodzież kontrolowania własnej sprawności fizycznej Po pierwsze – sprawność fizyczna jest jednym z pozytywnych mierników zdrowia dzieci i młodzieży Po drugie – uczniowie poznają aktualny stan własnego rozwoju fizycznego (jacy są i jak się zmieniają) Po trzecie – zaspokajamy ich naturalne potrzeby udowodnienia sobie samym i otoczeniu, że są silniejsi, szybsi, wytrzymalsi Po czwarte – może zmienią w sposób istotny swoją postawę do aktywności fizycznej w ogóle, a przede wszystkim w trakcie lekcji wf

Kiedy możemy mówić o samokontroli i samoocenie sprawności fizycznej? Czynności pedagogiczne nauczyciela: przygotowanie pomocy dydaktycznych (taśmy, stopery, drążki, kalkulatory, ławeczki, materace, opisy testów itp. w trakcie pomiaru: informowanie, kontrolowanie, korygowanie, wyjaśnianie, wsparcie przy interpretacji wyników Czynności pedagogiczne uczniów: zapoznanie się ze sposobem wykonania testu samodzielne wykonanie danej próby sprawnościowej samoocena na podstawie porównania własnych wyników z normami danego testu czy próby

Propozycje testów i prób do samokontroli i samooceny sprawności fizycznej Indeks Sprawności Fizycznej K. Zuchory Międzynarodowy Test Sprawności Fizycznej Zmodyfikowana Próba Harwardzka (Test Montoya) Próba Ruffiera

Indeks Sprawności Fizycznej K. Zuchory Indywidualna karta badań sprawności fizycznej wg prób Indeksu Sprawności Fizycznej Krzysztofa Zuchory Imię i nazwisko Rok szkolny Płeć: M/K………… Klasa:……………………………… Semestr Rodzaj próby I II III IV V VI Poziom wykonania (ocena) Szybkość   Skoczność Siła ramion Gibkość Wytrzymałość Siła m. brzucha Ogólna ocena

Międzynarodowy Test Sprawności Fizycznej Wyniki badań sprawności fizycznej klasy wg wybranych prób Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej (MTSF) Klasa …………………………. Rok szkolny…………………. Płeć: M/K…………………… Lp. Imię i nazwisko Bieg na 50 m Skok w dal z miejsca Bieg na 600/800/1000 m semestr I II III IV V VI 1.   2. 3. 4.

Międzynarodowy Test Sprawności Fizycznej Lp. Imię i nazwisko Zwis na ugiętych rękach/uginanie rąk w zwisie Bieg 4 x 10 m Siady z leżenia semestr I II III IV V VI 1.   2. 3. 4.

Zmodyfikowana Próba Harwardzka (Test Montoya) Opis próby: Badany wchodzi na ławeczkę gimnastyczną o wysokości 30 cm w ciągu 5 min (taki sam czas dla chłopców i dziewcząt) w tempie 30 wejść na minutę. Po wykonaniu próby badany siada na ławce i po upływie 1 min dokonuje pomiaru 𝐹𝐼= 𝑇 𝑥 100 5.5 x p T – czas próby w sekundach 5.5 – stały współczynnik p – częstość tętna Wskaźnik wydolności Ocena wydolności Powyżej 60 Bardzo wysoka 50,1-60 wysoka 40,1-50 średnia 30,1-40 niska Poniżej 30 upośledzona

Karta indywidualnej sprawności i wydolności fizycznej Imię i nazwisko:…………………………………………………………, klasa……………… Data badania sprawności i wydolności fizycznej………………………………….  TEST MONTOYA P – TĘTNO PO UPŁYWIE 1 MIN WYPOCZYNKU………………………….. WSKAŹNIK WYDOLNOŚCI…………………………………………………… OCENA WYDOLNOŚCI………………………………………………………..  

Prób Ruffiera Opis próby: w ciągu 1 min badany wykonuje 30 przysiadów. Oznaczamy częstotliwość tętna w trzech momentach: przed próbą, bezpośrednio po próbie, po 1 min wypoczynku (siedząc) 𝐼𝑅= 𝑃+𝑃1+𝑃2 −200 10 IR – WSKAŹNIK RUFFIERA P – TĘTNO SPOCZYNKOWE P1 – TĘTNO BEZPOŚREDNIO PO WYSIŁKU P2 – TĘTNO PO 1 MINUCIE WYPOCZYNKU OCENA WYDOLNOŚCI NA PODSTAWIE WSKAŻNIKA RUFFIERA 0 – BARDZO DOBRA 1 – 5 DOBRA 6 – 10 ŚREDNIA POWYŻEJ 10 - SŁABA

Dziękuję za uwagę