Wojciech Budzyński Strategia kształtowania postaw społecznych odnośnie rozbudowy sieci dróg i autostrad w Polsce www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations PROBLEM Wizerunek Programu budowy dróg i autostrad jest negatywny www.budzynski.w.pl
www.budzynski.w.pl
www.budzynski.w.pl
www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations UZASADNIENIE BUDOWANIA WIZERUNKU Pomimo stereotypu, że w tym zakresie robi się niewiele ... w 2001 r. wyremontowano ok. 200 km dróg a w 2004 r. wyremontowano ok. 1800 km dróg w 2005 r. wyremontowano ok. 1800 km dróg Do połowy 2006 r. oddanych zostanie 284 km autostrad Z zaczętych inwestycji wynika, że do połowy 2008 r. oddanych zostanie 735 km autostrad i 784 km dróg ekspresowych www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations W Program zaangażował się Bank Światowy www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations Wizerunkiem dróg są zainteresowani także ich wykonawcy www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations Strategia została oparta na szczegółowych badaniach www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations Opinie kierowców o drogach wojewódzkich i krajowych Raport z badania ilościowego dla Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations C12. Chęć otrzymywania informacji o nowych inwestycjach i stanie dróg (1/2) www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations Dokonano diagnozy sytuacji wyjściowej www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations Analiza SWOT dla przedsięwzięcia Program budowy autostrad i dróg ekspresowych Silne strony Program bardzo potrzebny i oczekiwany przez społeczeństwo. Wspierany przez źródła finansowania zewnętrznego. Podnoszący komfort życia społeczeństwa. Przyczyniający się do obniżenia stopy bezrobocia i rozwoju infrastruktury przydrogowej. Popierany przez Unię Europejską i Bank Światowy. www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations Analiza SWOT dla przedsięwzięcia Program budowy autostrad i dróg ekspresowych Słabe strony Program realizowany zbyt wolno. Wysoki koszt realizacji niektórych fragmentów autostrad. Atmosfera afery związana z określonymi odcinkami. Brak dostatecznej informacji. Konflikty związane z wykupem gruntów. Zbyt mało przejrzysty społecznie w zakresie przetargów. Nie wyeksponowane podmioty kontrolujące. Związany z koniecznością ponoszenia kosztów przez użytkowników w postaci wysokich opłat. www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations Analiza SWOT dla przedsięwzięcia Program budowy autostrad i dróg ekspresowych Okazje do wykorzystania Możliwości finansowania zewnętrznego (pożyczki dużych instytucji finansowych). Możliwości zaangażowania kapitału prywatnego. Kreowanie pozytywnych newsów prasowych przy okazji oddawania kolejnych odcinków autostrad. Duże zainteresowanie ze strony prasy. Możliwości zarabiania na ruchu tranzytowym wschód-zachód i północ-południe. www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations Analiza SWOT dla przedsięwzięcia Program budowy autostrad i dróg ekspresowych Zagrożenia Kryzysy wizerunkowe związane z publikacjami prasowymi. Możliwość zbyt małego zainteresowania ze strony kierowców użytkowaniem autostrad ze względu na wysokie opłaty. Zbyt intensywna eksploatacja dróg równoległych do autostrad (problem opłat). Poślizgi czasowe związane z oddaniem obiecywanych odcinków. Brak konkurencyjności przy negocjacjach z posiadaczami koncesji w zakresie kosztów (stworzenie pozycji monopolistycznej przed negocjowaniem kosztów). Destabilizacja związana z wyborami. www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations Dokonano pozycjonowania wizerunku www.budzynski.w.pl
www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations STRATEGIA Część 1. Analiza sytuacji wyjściowej Część 2. Plan strategiczny Część 3. Zasady realizacji strategii w wybranych grupach docelowych Część 4. Harmonogram działań wizerunkowych wobec kluczowych grup docelowych w roku 2006 Część 5. Założenia budżetowe i podział odpowiedzialności Część 6. Zasady oceny skuteczności programu www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations GRUPY DOCELOWE Społeczeństwo (opinia publiczna) Kierowcy Dziennikarze Pożyczkodawcy Inne grupy docelowe otoczenia zewnętrznego Instytucje państwowe Wykonawcy robót Osoby i organizacje opiniotwórcze Instytuty branżowe Sieci stacji benzynowych www.budzynski.w.pl
Budowa strategii public relations www.budzynski.w.pl