ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Miejski Obszar Funkcjonalny
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Ścieżki Rowerowe.
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
PARK MIEJSKI W SZCZECINKU
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
Stan przygotowań w obszarze inteligentnych specjalizacji na poziomie krajowym XIII posiedzenie Grupy roboczej ds. MŚP przy KK NSRO 12 kwietnia 2013 r.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Strategia Rozwoju Koszalina
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO Robert Urbański Kierownik Zespołu Studiów Transportowych Suchy Las, 18 kwiecień 2013.
Przygotowanie projektu technicznego
Infrastruktura rowerowa w Gdyni Stan obecny i wyzwania na przyszłość
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Lokalny program rewitalizacji Gniewkowa na lata 2009 – sierpnia 2009 r.
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis.
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Planowanie i wdrażanie inteligentnych systemów transportowych w Polsce
S TRATEGIA R OZWOJU M IEJSKIEGO O BSZARU F UNKCJONALNEGO M IASTA P UŁAWY NA LATA Cele Strategii rozwoju miejskiego obszaru funkcjonalnego Miasta.
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Etap 1 Warszawa, wrzesień 2011.
Delimitacja miejskich obszarów funkcjonalnych Włocławka oraz wsparcie ich rozwoju poprzez przygotowanie dokumentów planistyczno-strategicznych KONFERENCJA.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Aktualizacja strategii rozwoju województw Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 3 luty 2011 r.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Plac Długosza.
KOMUNIKACJA ROWEROWA NA TERENIE MIASTA OTWOCK. KOALICJA ROWEROWA OTWOCK.
Kompleksowa Gospodarka Odpadami - Przykład m.st. Warszawy Program ochrony środowiska dla m.st. Warszawy na lata z perspektywą do 2023 r. Urząd.
Gdańsk w nowej perspektywie Porozmawiajmy o Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Raport z debat (kwiecień-czerwiec 2015)
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich m.st. Warszawa | Zarząd Dróg Miejskich.
Celem Polityki Transportowej Państwa jest spełnienie: racjonalnych oczekiwań społeczeństwa wywołanych wzrostem mobilności, co oznacza wzrost zapotrzebowania.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP Zadanie (1): - (1.1) określenie głównych wyzwań - (1.2) propozycja celów strategicznych.
Program ochrony środowiska dla gminy Popielów na lata z perspektywą do roku 2011 Popielów, 2004 FINANSE&ŚRODOWISKO Biuro doradztwa i analiz.
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Dlaczego nowe studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Gdańska? Konferencja: „Gdańsk w nowej perspektywie – porozmawiajmy.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Zapis prezentacji:

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Przyczyny powstania Programu 1. Brak miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla kluczowych obszarów Śródmieścia. 2. Potrzeba uporządkowania śródmiejskiej przestrzeni. 3. Zgłaszane przez mieszkańców problemy: – dominacja ruchu samochodowego; – mało tras rowerowych (Śródmieście niedostę- pne dla rowerów); – uciążliwości dla pieszych (wąskie chodniki, dużo przejść ze światłami, barierki; – zbyt mało atrakcyjnych przestrzeni publicznych, – potrzeba większej dbałości o zieleń śródmiejską i jej ochrony; 4. Formuła Programu pozwalająca na: – dowolne kształtowanie programu konsultacji społecznych; – koordynowanie działań bieżących; – poszerzenie analizy o aspekt społeczny i gospodarczy.

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Dokumenty wyjściowe (planis- tyczno-strategiczne, część z nich przyjęta przez Radę Miasta) 1. Strategia Rozwoju Miasta – Olsztyn Studium uwarunkowań i kierunków rozwoju przestrzennego Olsztyna, Obowiązujące w Śródmieściu plany zagos- podarowania przestrzennego 4. Raport o stanie miasta na lata Badanie opinii mieszkańców Olsztyna Program Ochrony Środowiska dla Miasta Olsztyna na lata z perspektywą do Program ochrony środowiska przed hałasem Strategia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT OLSZTYŃSKI – Miejski Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Program Budowy Dróg Rowerowych W Olsztynie, 2009

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Działania wstępne 1. Delimitacja 2. Analiza SWOT dla Śródmieścia 3. Konsultacje społeczne 4. Inwentaryzacja urbanistyczna 5. Spotkania robocze zespołu ds. Śródmieścia 6. Wytyczne wydziałów merytorycznych 7. Indywidualne wnioski

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA POWIERZCHNIA I ODLEGŁOŚCI STARE MIASTO PROJEKTOWANA GRANICA ŚRÓDMIEŚCIA POTENCJALNE OBSZARY ROZWOJU 1200 m 1100 m GEOMETRYCZNY ŚRODEK ŚRÓDMIEŚCIA 2,84 km2

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Opracowania wygenero- wane w czasie prac nad Programem 1. Program Zieleni dla Olsztyna 2. Inwentaryzacja urbanistyczna (materiały graficzne i zdjęciowe) 3. Raporty z konsultacji społecznych 4. Studium komunikacyjne dla Śródmieścia Olsztyna

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Cel główny Cele strategiczne Cele operacyjne Kierunki Działania

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Cel główny Wzrost atrakcyjności przestrzeni Śródmieścia znaczącym czynnikiem wzrostu jakości życia w Olsztynie

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Cele strategiczne 1. Atrakcyjne ciągi przestrzeni publicznych 2. Efektywne zagospodarowanie Śródmieścia wykorzystujące istniejacą infrastrukturę – REURBANIZACJA 3. Zieleń istotnym czynnikiem kształtującym charakter Śródmieś- cia – Olsztyn – O!GRÓD Z NATURY

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Cele operacyjne 1. Uspokojony ruch samochodowy w Śródmieściu 2. Śródmieście połączone z Zatorzem – likwidacja barier 3. Plany zagospodarowania przestrzennego dla Śródmieścia

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Kierunki 1.Komunikacja (ruch pieszy, rowerowy, samochodowy, transport publiczny) 2. Przestrzenie publiczne 3. Zieleń 4. Funkcja 5. Zabytki 6. Infrastruktura

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Kierunki – komunikacja (tezy wyjściowe do Studium Komunikacji) 1. Przekierowanie tranzytu miejskiego na zewnątrz obszaru Śródmieścia. 2. Prowadzenie spójnej polityki parkingowej. 3. Wprowadzanie stref uspokojonego ruchu (tempo 30, strefy zamieszkania). 4. Poprawianie jakości transportu zbiorowego. 5. Poprawa warunków dla rowerzystów (udostępnienie Śródmieścia dla rowerów). 6. Poprawa komfortu pieszych. 7. Propagowanie transportu publicznego i rowerowego jako alternatywy dla samochodów.