„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
ocenianie, które pomaga się uczyć
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
im. Króla Jana III Sobieskiego
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Zanim wybierzesz program nauczania
Planowanie pracy nauczyciela
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
dr Anna Okońska-Walkowicz Warszawa, r.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Taksonomia Benjamina Blooma
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
ocenianie, które pomaga się uczyć
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Model treści nauczania
Co to jest TIK?.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Pedagogika szkoły wyższej
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Obserwacja wybranych uczniów
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Idea oceniania kształtującego
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Metody przygotowujące do nauki matematyki
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
Cele kształcenia.
Przed wejściem do klasy nauczyciel powinien wiedzieć:
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Poznawana przez uczniów rzeczywistość jest wieloraka, wielostronna. Skoro tak, to aby ją poznać trzeba podążać różnymi drogami. Proces kształcenia winien.
Treści kształcenia.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Wartości i cele w edukacji- pojęcie, rodzaj i hierarchia wartości:
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
Informator dla rodziców
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Informatyka i technologia informacyjna?
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka

Cele nauczania

Cele nauczania (wg W. Okonia) - to świadome założone efekty, które zamierzamy osiągnąć w wyniku kształcenia.

Taksonomia celów nauczania - to układ hierarchicznie uporządkowanych celów (od celów lotów niższych do celów lotów wyższych). Przykład

Taksonomia Blooma

Cele nauczania matematyki

Cele nauczania (wg S. Turnaua) - to przewidywane lub pożądane zmiany w sposobie myślenia lub działania uczniów, do których zmierzają decyzje i czynności nauczyciela.

Poziomy kwalifikacji wg Z.Krygowskiej

Trzy poziomy celów: I (najniższy) CELE SZCZEGÓŁOWE (wyniki nauczania): wiadomości, umiejętności i sprawności matematyczne określone programem nauczania. II CELE SPECYFICZNE - specyficzne dla matematycznej aktywności postawy intelektualne (strategie i techniki intelektualne) stosowane w toku rozwiązywania matematycznych problemów oraz rozumienia związanych z tym podstawowych elementów metodologii matematyki. III (najwyższy) CELE OGÓLNE kształcenia przez matematykę: wykraczające poza aktywność matematyczną, kwalifikacje intelektualne, które uznajemy dziś za konieczne elementy wykształcenia ogólnego, potrzebne współczesnemu człowiekowi niezależnie od dziedziny jego działalności.

Taksonomia celów Wintera-Wittmanna

Podział celów ze względu na ich realizację w czasie CELE BLIŻSZE CELE DALSZE osiągane w jednej lub kilku lekcjach osiągane po dłuższym procesie uczenia się

Model uczenia się - podstawowe pytania służące jako model nauczania Czego chcę, aby uczniowie się nauczyli? W jaki sposób mogę pomóc uczniom uczyć się? Jak dowiem się, czego nauczyli się uczniowie? Ch. Galloway, Psychologia uczenia się i nauczania

Uwaga Formułując cel musimy mieć jasność tego, co ma robić uczeń oraz kiedy jego działanie uznamy za osiągnięcie celu

Cele operacyjne stanowią opis wyników, które mają być uzyskane są sformułowane jako zamierzone osiągnięcia uczniów

Cele operacyjne - przykłady Uczeń potrafi poszukać miejsce danej liczby na osi liczbowej Uczeń potrafi dodawać i odejmować liczbę zero

Taksonomia „ABC” B. Niemierki

Taksonomia „ABC” B. Niemierki

„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka