OD KONTROLI DO AUDITU HACCP

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU

Jak mierzyć efektywność realizacji procesu
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
Hotel Courtyard – Warszawa
Audity Opracował: Tomasz Greber
Norma modelowa ISO 9001.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Skuteczność systemu - kryteria oceny Jacek Węglarczyk
ZASADY AUDITOWANIA PLANOWANIE AUDITU
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
10 błędów / wg E. Cochran’a /
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Rola audytu wewnętrznego w systemie zapewnienia
Kształtowanie motywacji pracowników
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
EUROPEJSKIE STANDARDY PROCEDURY ADMINISTRACYJNEJ I SĄDOWEJ
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
Geneza norm ISO serii 9000 ISO 9000:2005 – Systemy Zarządzania Jakością. Podstawy i terminologia ISO 9001:2008 – Systemy zarządzania jakością. Wymagania.
Wdrożenie MiFID – nowe obowiązki dla domów maklerskich
Marek Bugdol Zarządzanie jakością w administracji
CENTRUM TECHNOLOGII PRÓŻNI
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Audity i certyfikacja systemu zarządzania jakością
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
SYSTEM JAKOŚCI Audit wewnętrzny
Przestrzeganie przepisów bhp,
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Przewidywany harmonogram dostosowania do zmian akredytowanej certyfikacji wg ISO 14001:2015 Barbara Zengel Warszawa, r.
1 Nowe przepisy unijne Dyrektywa z roku 2014 w sprawie ustawowych badań rocznych sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Maria.
Audit wewnętrzny – proces oceny zgodności systemu z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2009.
Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.
Kształtowanie jakości w przedsiębiorstwie turystycznym
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ wg ISO 9001 : 2000
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
2015 Koncepcja weryfikacji wymagań dotyczących jakości usług świadczonych za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
SYSTEMY ZARZĄDZANIA.
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
Autor: Piotr Bigosiński, Quality Systems
Al. Gen. Józefa Hallera 126, Gdańsk, tel Pomorska Nagroda Jakości 2010 Michał Gałecki.
KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY. AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDIT WEWNĘTRZNY AUDYT WEWNĘTRZNY - KONTROLA WEWNĘTRZNA AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDYT ZEWNĘTRZNY.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Metoda weryfikacji zakresu wdrożenia standardu ISO w przedsiębiorstwach Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy według projektu normy ISO/DIS dr inż. Zofia Pawłowska.
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Nadzór Wojewody nad realizacją zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego Olsztyn, 20 września 2018.
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

OD KONTROLI DO AUDITU HACCP J.Augustyniak

Relacje między GMP, GHP, HACCP, ISO 9000, TQM GMP HACCP ISO 9000

WAŻNE DLA OBIEKTYWNEJ OCENY Kodeksy GMP Konieczna formalna ocena (UE) co przewiduje już krajowa ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia także dla poradników handlu środkami spożywczymi Oceny zgodności z wymaganiami higieny mają dokonywać organy urzędowej kontroli żywności  WAŻNE DLA OBIEKTYWNEJ OCENY  

Dobrej Praktyki Kateringowej Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej Kodeksy GMP   Obowiązek producentów żywności wdrożenia Dobrej Praktyki Produkcyjnej bądź Dobrej Praktyki Rolniczej Dobrej Praktyki Kateringowej Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej  przez małe firmy Postanowienie ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia z 11 maja 2001 r. i ustawy o zmianie ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia z 24 lipca 2002r.

AUDIT ” systematyczny, niezależny i udokumentowany proces uzyskiwania dowodu z auditu oraz jego obiektywnej oceny, w celu określenia w jakim stopniu spełniono uzgodnione kryteria auditu” - pkt.3.9.1 ISO 9000:2000 -

AUDIT ........i KONTROLA Ustawa wymusza „kontrole bez wcześniejszego uprzedzenia kontrolowanego podmiotu o terminie i zakresie kontroli”  Lepsza znajomość kontrolowanego podmiotu Możliwość krótkich kontroli inspekcyjnych Ukierunkowana specyficznie kontrola

CELE AUDITU Audit systemu zarządzania (wg ISO 19011) ma m.in. na celu: stwierdzenie zgodności systemu zarządzania auditowanego z kryteriami auditu, stwierdzenie, czy system zarządzania został właściwie wdrożony i jest właściwie utrzymywany, określenie słabych elementów systemu, w których można się udoskonalić, ocenę zdolności wewnętrznego procesu przeglądu wykonywanego przez kierownictwo w celu zapewnienia ciągłej odpowiedzialności i skuteczności systemu zarządzania, przedstawienie klientowi wyników auditu w sposób jasny i stanowczy w czasie uzgodnionym w planie auditu, przedstawienie zaleceń dotyczących doskonalenia systemu zarządzania, jeżeli uzgodniono to w zakresie auditu.

TYPY AUDITÓW

KATEGORIE NIEZGODNOŚCI

ZASADA POSZUKIWANIA FAKTÓW Nie wyzbywaj się wątpliwości i pytaj o wszystko Poznaj różnice pomiędzy stwierdzeniami płynącymi z racjonalnych dowodów, a tymi, które są jedynie perswazją Bądź precyzyjny w słowach i oczekuj precyzji od innych Spodziewaj się błędów nawet w Piśmie Świętym

DOWÓD AUDITOWY Zapisy, oświadczenia, fakty lub innego rodzaju informacje, które są istotne z punktu widzenia kryteriów auditu i które można zweryfikować

PROCES WYWIADU Pytanie Słuchanie odpowiedzi Jednoczesna obserwacja Jeśli trzeba – prośba o powtórzenie lub uzupełnienie Podejmowanie decyzji Notowanie Upewnienie się czy auditowany rozumie o czym mówimy

UZYSKIWANIE INFORMACJI Dwoje oczu Dwoje uszu Jedne usta

PYTANIA OTWARTE Co? Kto? Gdzie? Kiedy? Jak? Dlaczego?

AUDIT BO............ Trudno świadczyć o jakości produktu nie śledząc stabilności warunków procesu- potwierdzenie stałej jakości możliwe poprzez audit procesu Zapowiedziany mobilizuje do intensyfikacji działań przed wizytacją Możliwość lepszego zorganizowania nadzoru – przygotowujemy plan dotyczący obszaru i zaangażowania ludzi z ocenianej firmy Możliwość doskonalenia - poprzez śledzenie poprawy zgodnie z nadzorem nad działaniami poaditowymi Uwzględnianie dokumentów odniesienia dot. jakości i bezp. przywołanych przez jednostkę organizacyjną