PO KL 2007-2013 sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wykorzystanie środków europejskich w latach w województwie dolnośląskim
Advertisements

Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Monitorowanie postępów we wdrażaniu rekomendacji wypływających z badania pt.: Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu kształcenia i szkolenia.
Szczegółowe kryteria wyboru projektów w ramach planowanych konkursów dla Działania 9.2 PO KL w 2012 roku 08 lutego 2012r. Człowiek – najlepsza inwestycja.
Stan wdrażania PO KL Bydgoszcz, 13 maja 2011 r.. Postęp finansowy.
Modernizacja kształcenia zawodowego
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Wpływ wdrażania działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego Plan Działania na rok 2010 Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wsparcie dla edukacji z Europejskiego Funduszu.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości aplikowania o środki dla szkół podstawowych.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki KOMPONENT REGIONALNY Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław,
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Planowany sposób wdrażania POKL w Małopolsce w 2012r. Najważniejsze konkursy i kryteria Roman Ciepiela Wicemarszałek.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat płocki otrzymał ponad.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
TYTUŁ PREZENTACJI listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach oraz w ramach nowej perspektywy finansowej.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie opolskim (z wyłączeniem Działania 8.2) 01 grudnia 2014 r. Jacek Suski Dyrektor Wojewódzkiego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Realizacja Priorytetu IX PO KL w Województwie Zachodniopomorskim.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Dodatkowe środki dla regionu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Szczecin, dnia r.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat gostyniński otrzymał.
Wydział Gospodarki UMWD Luty Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego 2020 Cel: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy Makrosfera: Edukacja, nauka,
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
PO KL Komponent Regionalny podsumowanie i rezultaty.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ul. Pogodna Białystok
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Perspektywą Rozwoju Edukacji Województwa Lubelskiego Sławomir Sołtys Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
Zapis prezentacji:

PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego

2 Problemy edukacji (i rynku pracy) Wysokie bezrobocie wśród ludzi młodych. Niski udział kobiet w rynku pracy Niedopasowanie kształcenia do potrzeb rynku pracy Niska jakość kształcenia Jeden z najniższych w UE wskaźnik upowszechnienia edukacji przedszkolnej Niski udział dorosłych w kształceniu ustawicznym, z najniższym udziałem osób o niskich kwalifikacjach i osób starszych Rosnący wskaźnik bezrobocia osób poza systemem kształcenia

3 na kwotę ,00 zł wybraliśmy projektów

4

5 Liczba ośrodków wychowania przedszkolnego, które uzyskały wsparcie w ramach działania Liczba dzieci w wieku 3-5 lat, które uczestniczyły w różnych formach edukacji przedszkolnej na obszarach wiejskich Liczba szkół (podstawowych, gimnazjów i ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie ogólne), które zrealizowały projekty rozwojowe w ramach działania: -w tym na obszarach miejskich -w tym na obszarach wiejskich Liczba szkół, które zrealizowały projekty dotyczące indywidualizacji nauczania Liczba uczniów szczególnie uzdolnionych, którzy otrzymali stypendia. 796

rok 2012rok 2008

7 Rośnie liczba dzieci objętych edukacją przedszkolną w wieku 3-4 lat – POKL przyczynia się do poprawy danych latki37%42%46%48% 4-latki46%52%57%60% Wielu gminom udaje się utrzymać przedszkola utworzone w ramach POKL.

8 Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które wdrożyły programy rozwojowe. Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które współpracowały z przedsiębiorstwami w zakresie wdrażania programów rozwojowych. Liczba uczniów w szkołach prowadzących kształcenia zawodowe, którzy zakończyli w stażach i praktykach w ramach działania

9

10 Projekty POKL zmierzają w kierunku kształcenia dostosowanego do gospodarki ! Z sukcesem promujemy branże kluczowe dla rozwoju województwa podlaskiego: spożywczą, drzewną i meblarską, maszynową w tym elektromaszynową, elektroniczną, mechatroniczną, szkutniczą, turystyczną, bieliźniarską, medyczną, rehabilitacyjną oraz budownictwo. Z sukcesem promujemy włączanie pracodawców do procesu kształcenia. Poprawa wyników nauczania i wyników egzaminów zewnętrznych w szkołach które sięgnęły po dotację z EFS. W projektach coraz bardziej popularne staje się doradztwo zawodowe – od poziomu gimnazjum. W projektach proces kształcenia organizowany jest w sposób nowoczesny i ciekawy (z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych).

Liczba nauczycieli, którzy uczestniczyli w doskonaleniu zawodowym w krótkich formach: -w tym nauczyciele na obszarach wiejskich -w tym nauczyciele kształcenia zawodowego

12 Liczba osób dorosłych w wieku lata, które uczestniczyły w kształceniu ustawicznym w ramach działania: -w tym w zakresie form szkolnych -w tym w zakresie języków obcych -w tym zakresie ICT

13

14 Kierunki interwencji Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty. Zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości kształcenia na każdym jego etapie (edukacja przedszkolna, podstawowa, gimnazjalna, ponadgimnazjalna). Zwiększenie potencjału szkół zawodowych. Dostosowanie kształcenia do wymogów rynku pracy, w tym wsparcie praktyk i staży zawodowych, włączanie pracodawców do procesu kształcenia. Rozwój doradztwa zawodowego. Sprawny system edukacji ustawicznej i szkolnej (system wysokiej jakości, dopasowany do potrzeb gospodarczych i społecznych). Działania na rzecz upowszechnienia wykorzystania technologii informacyjnych (rozwój kompetencji cyfrowych)

15 Wyzwania Promowanie kształcenia wysokiej jakości, elastycznego, nowoczesnego i dostosowanego do potrzeb gospodarki (dostosowanie kompetencyjno–kwalifikacyjne podaży pracy do potrzeb rynku). Poprawa jakości i dostępności edukacji na każdym poziomie począwszy od edukacji przedszkolnej (wyrównywanie szans edukacyjnych na obszarze województwa podlaskiego). Przeciwdziałanie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej. Kształtowanie postawy przedsiębiorczej od najmłodszych lat.

16