Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
Advertisements

Działalność kancelarii odszkodowawczych na rynku ubezpieczeń OC
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
DASHWOOD Polska Broker. DASHWOOD Polska Broker jest spółką polską ściśle współpracującą z renomowaną angielską firmą brokerską Dashwood, Brewer & Phipps.
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Ul. Gdyńska 31/33 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ALBA THYMENT Sp
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
MARKETING STRATEGICZNY
Katedra Marketingu Usług
Wdrażanie Systemu Obsługi Klientów
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Dlaczego banki podążają za rewolucją technologiczną? Janusz Mieloszyk, mBank Rewolucja w finansach, 29 maja 2012 r.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Search Engine Optimization
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Szkolenia, Coaching, PR.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Konferencja Innowacyjna gospodarka Innowacyjność w biznesie Panel II Warszawa, 03 marca 2008 r.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Analiza i planowanie startegiczne 3
Strategia przedsiębiorstwa
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Planowanie strategiczne w odniesieniu do Obszar u Rozwoju Społeczno- Gospodarczego Przysiek,
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
jutrzejsza konieczność
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Modele zarządzania jakością
10 marca 2010Forum Poligrafii Jak zdobyć i obsłużyć kilkaset zleceń dziennie ?! Jolanta Trzcińska Xerox Polska Sp. z o.o.
Postrzeganie wizerunku gospodarstw agroturystycznych z okolic Białowieskiego Parku Narodowego w opinii użytkowników porównywarek ofert turystycznych Krzysztof.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Opracował: Jan Załęcki – Wiceprezes Marketing Relacji Sp z o.o. na podstawie publikacji Philipa Kotlera oraz opracowania Mark Angelo Reyes, MARKMA Warszawa,
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Oligopol oferentów Założenia modelu: 1.Na rynku danego dobra jest kilku dużych oferentów i bardzo wielu drobnych nabywców. 2.Na rynku a) nie ma preferencji.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
Segmentacja rynku.
Obligacje przychodowe a strategia. 2 teza bez zdefiniowanej strategii jednostka organizacyjna jest niewiarygodna.
Odpowiedź na potrzeby klienta
Afektywne podejście do lojalności
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
Prezentacja biznesplanu
Innowacyjna gospodarka definicje, przykłady, dobre praktyki
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
BUDŻETOWANIE Biuletyn Obsługi Klienta czas zacząć… BOK
Prezentacja biznesplanu
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Firma Bolix to: Specjalizujemy się w produkcji systemów elewacyjnych, a w szczególności systemów ociepleń, czyli produktów, dzięki którym zewnętrzne ściany.
Zapis prezentacji:

Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć? Joanna Hirsz-Kropińska

Co to jest Customer Experience Management? Agenda Co to jest Customer Experience Management? Co mówią klienci firm ubezpieczeniowych? Jak budować pozytywne doświadczenia klientów? W jaki sposób lojalność i satysfakcja klientów przekłada się na przychody firmy?

Świadome zarządzanie doświadczeniami klientów Definicja Customer Experience Świadome zarządzanie doświadczeniami klientów poprzez pro aktywne, zaplanowane strategie i działania, które: są ukierunkowane na potrzeby klienta i jego pozytywne doświadczenia z marką, dotyczą procesów/systemów i produktów/usług firmy, dążą do zbudowania lojalności i preferencji klientów, ich rzeczywistego przywiązania do marki i firmy, które w rezultacie zwiększa przychody firmy.

Definicja Customer Experience Uczucia Emocje Myśli Percepcja Intereakcje Customer Touch Points Marketing Sprzedaż Social media Online Produkty Usługi Obsługa klienta Systemy Procesy Ludzie Przewaga konkurencyjna

Jakość obsługi ważniejsza od ceny? Wśród polskich klientów dominują negatywne doświadczenia z firmami tylko 49 % deklaruje, że jest zadowolona z jakości obsługi przez nie oferowanej. Jakość obsługi staje się coraz ważniejsza od ceny tylko 32% badanych deklaruje, że jest odwrotnie. Infografika Firmy telekomunikacyjne i finansowe, operatorzy telewizji i Internetu Badanie Ipsos-MORI 2012 we wrześniu 2012 r. 7000 respondentów z następujących krajów: Wielka Brytania (2000), Stany Zjednoczone (1000), Francja (1000), Niemcy (1000), Polska (1000) i Rosja (1000).

Customer Experience a lojalność 82% firm - liderów rankingu CX ma o 16 pp. lepsze wyniki w zakresie: „chęci powtarzania zakupów”, „niechęci zmiany dostawcy”, „chęci rekomendacji firmy znajomemu” niż firmy mające najniższe pozycje w rankingu. Customer Experience jest silnie skorelowana z lojalnością klientów. The ROI of Customer Experience Report Temkin Group Research

Customer Experience a przychody 82% firm liderów rankingu CX ma lepsze rezultaty finansowe niż ich konkurenci. Tylko 53% firm, które mają najsłabsze pozycje w rankingu CX może pochwalić się takim osiągnięciem. Źródło: The State of Customer Experience Management, 2013 Report Temkin Group Research We surveyed more than 200 large. When compared with CX Laggards, CX Leaders have stronger financial results, more CX ambition, more CX leadership, and they are more successful with their employee engagement efforts. Executives in companies with stronger CX competencies also focus more on delighting customers and less on cutting costs.

Satysfakcja, lojalność klientów ubezpieczeń Ocena klientów w zakresie satysfakcji, lojalności i skłonności do polecania – firm, z którymi aktualnie mają zawarte umowy, w tym firm ubezpieczeniowych. Respondents were asked to evaluate up to four industry sectors out of a possible 10. One of these sectors was life insurance. The main focus areas of the research were: • How do consumers learn about/ choose providers in a selected industry? • What is the current state of customer satisfaction, loyalty and advocacy, and what are customers’ future intentions? • How aligned are providers’ promises and delivery, and are customers re-evaluating choices made in the past? Źródło: Accenture: 12,662 consumers in 32 countries via the Internet in July 2012.

Co buduje satysfakcję klientów ubezpieczeń? Czynniki budujące satysfakcję klientów firm ubezpieczeniowych Zdolny zespół świadomy potrzeb klientów Dopasowane do potrzeb doświadczenie klienta Wysoka jakość obsługi klienta Wiarygodność 2011 2012 2011 2012 2011 2012 2011 2012 Źródło: Accenture:12,662 consumers in 32 countries via the Internet in July 2012.

Nonstop - Customer Podróż klienta jest dynamiczna. Wspomagani technologią (internetem) klienci kontrolują i zmieniają kanały kontaktu (multichannel). Klasyczny lejek sprzedaży już nie działa. Podróż klienta jest poddana / bardziej otwarta na czynniki zewnętrzne. Klienci mają więcej wiedzy, znają opinię innych. Inne doświadczenia. To rzutuje na ich decyzje. Podróż jest ciągła. Klienci są stale doświadczani przez różne punkty styku z firmą, ich decyzja zakupowa lub pozostanie z daną firmą może być podejmowana w każdym czasie.

Model Customer Experience Management – London Eye

Model Customer Experience Management OCZEKIWANIA KLIENTÓW STRATEGIA CEM ZDEFINIOWANIE OPTYMALNEGO CUSTOMER EEXPRIENCE WDRAŻANIE ZMIAN W FIRMIE POMIAR EFEKTÓW Jakie mierniki sukcesu ustalić? Co, jak i jak i jak często mierzyć? Customer Journey Map Badania klientów Analiza danych własnych Jak wdrożymy zmiany? Jak zaangażujemy pracowników? Jak będziemy komunikować zmiany? Jakie wartości firma chce dostarczać klientom? Jak chce się pozycjonować na rynku? Co ma stanowić jej przewagę konkurencyjną? Ustalenie CE pryncypiów Jak wygląda idealny procesu obsługi klienta, który dostarczy pożądane CE? Jakie procesy i produkty/usługi muszą zostać zmienione?

Branża ubezpieczeń (USA)

NPS (Net Promotor Score) Kazus USAA USAA strona www USAA Facebook

„Customer experience is the single most exciting opportunity for 2014” 2014 Digital Trends - Adobe „Customer experience is the single most exciting opportunity for 2014”

Jak wygląda Customer Experience w Państwa firmie? www.GoodCustomerExperience.pl