Analiza strategiczna spółki AmRest

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

Związek Banków Polskich
Bilansowe uwarunkowania rozwoju akcji kredytowej w Polsce
Optymalizacja podatkowa
Tytuł prezentacji Miejscowość, DD MM RRRR Tytuł prezentacji Miejscowość, DD MM RRRR Tytuł prezentacji Miejscowość, DD MM RRRR Tytuł prezentacji Miejscowość,
GO CHINA! GO AFRICA! Ministerstwo Gospodarki
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Strategia Warszawa, styczeń 2005.
1 Wyniki za III kwartał 2003 – rekordowy poziom sprzedaży Nowy zakład w strefie ekonomicznej Warszawa, listopad 2003.
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
Damian Korczowski Jakub Patykowski
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Czy możliwy jest wzrost inwestycji przedsiębiorstw w 2011 r.?
Sytuacja makroekonomiczna gospodarki polskiej IX 2011 Wrzesień
CZY GOSPODARKA EUROPEJSKA I GOSPODARKA POLSKA SŁABNIE? Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek 17 sierpnia 2011 r.
INDEKS BIZNESU PKPP Grudzień INDEKS BIZNESU PKPP Grudzień
Propozycje zmiany zatwierdzonych kryteriów wyboru projektów dla Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Danuta Sokołowska Warszawa, 20.
Ministerstwo Gospodarki Zmiana systemu promocji gospodarczej Polski.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Wolność a wyniki gospodarcze ze szczególnym uwzględnieniem Polski MINH VIET NGUYEN.
Czynniki wzrostu gospodarczego w krajach Afryki
Dolnośląski rynek pracy w drodze do gospodarki w drodze do gospodarki opartej na wiedzy.
Strategia rozwoju systemu płatniczego w Polsce Adam Parfiniewicz 21 marca 2006 Warszawa.
Biuro Rady Gospodarczej 1 Podsumowanie zmian deregulacyjnych w polskiej gospodarce oraz wyzwania na przyszłość Adam Jasser Podsekretarz Stanu w Kancelarii.
Raport o stanie polskiej gospodarki
The Stanford Game X edycja, listopad kwiecień 2012
Działalność Spółki w 2012 NWZA 12 lutego Działalność w 2012 Skonsolidowane obroty wyniosły 894,7 miliona, czyli lekko spadły – o 1,7% (1,5% po.
Franchising TWÓJ sposób na sukces
Jesteśmy tym, co powtarzamy. Więc perfekcja nie jest czynem, lecz przyzwyczajeniem. Arystoteles Anna Hejka Dyrektor Zarządzający H E Y KA C APITAL M ARKETS.
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
Seminarium naukowe WSZiP w dniu Tendencje zmian w gospodarce w 2011 roku Polska na tle Europy Finanse państwa Prognozy na 2012 rok P relegenci:
Asseco wczoraj….
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Perspektywy inwestycyjne na polskim rynku HoReCa
Przygotowali: Emilia Małek Leszek Smaga.
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
FAST FOOD Fast food – to z angielskiego dosłownie szybka żywność, to rodzaj pożywienia szybko przygotowywanego i serwowanego na poczekaniu. Zawiera.
Specyfika Rynku Buyout-ów we Wschodzącej Europie
Szansa czy zagrożenie Michał Broniek Prezes Zarządu ChinaWay Poland.
Lider wzrostowych rynków Konferencja WallStreet Karpacz, czerwiec 2014 r.
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Źródło: Dział Badań i Analiz firmy Emmerson S.A. na podstawie danych Wojewódzkich Urzędów Statystycznych Aktualna sytuacja na rynku mieszkaniowym. Prognozy.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Tomasz Grzegorz Grosse Uniwersytet Warszawski 1 Warszawa, 16 października 2014 roku.
WYZWANIA DLA BIZNESU. Przedsiębiorstwa w Europie Włączają się w proces globalizacji (integracja, konkurencyjność, regulacje wspólnotowe, polityka wobec.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Pozycja konkurencyjna firmy
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
Fast food Dlaczego jest niezdrowy ?.
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu. 2 Osiąganie przez dwie firmy powiązane relacjami biznesowymi znaczących rezultatów z tych relacji nie.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
OD RECESJI DO KONIUNKTURY CZYLI ZMIENNA GOSPODARKA
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
ŚWIAT I POLSKA PRZED NOWYMI WYZWANIAMI KONIUNKTURA GOSPODARCZA ŚWIATA I POLSKI Koniunktura i handel światowy. Podstawowe tendencje Juliusz Kotyński.
Firmy globalne.
Juliusz Kotyński IBRKK Warszawa, 28 czerwca 2017 r.
Wskaźniki ekonomiczno-społeczne 2. WSKAŹNIKI EKONOMICZNE
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Zapis prezentacji:

Analiza strategiczna spółki AmRest Maja Kudlicka, Mariya Kosogovska, Katarzyna Cichoń, Maciej Woźniak

Profil spółki AmRest Holdings SE jest jedną z największych niezależnych firm prowadzących sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku Spółka działa na rynku światowym w branży sektora restauracyjnego w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. Obecnie AmRest zarządza ok. 460 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants). Marki stworzone przez AmRest to KFC, Pizza Hut, Rodeo Drive, Burger King, Starbucks oraz Applebee's (Stany Zjednoczone).

Strategia Wzrost organiczny na rynku Europy Środkowo-Wschodniej Monitorowanie rynek przejęć i akwizycji Otwieranie nowych restauracji oraz zwiększenie sprzedaży w istniejących restauracjach Rozwijanie nowych marek, Burger King i Starbucks, głównie w Polsce i Czechach (100 nowych placówek w 2011) Kontynuacja programu ciągłej modernizacji istniejących restauracji

Polska Analiza rynku Analiza sektora Strategia PKB – trend rosnący (4,4%) Inflacja – 2,7% Duży potencjał wzrostu Rynek stabilny politycznie Sektor restauracyjny nienasycony Główni konkurenci to SPHINX, McDonald’s i Da Grasso Szybszy wzrost popularności fast-foodów względem tradycyjnych restauracji 211 restauracji Dalsze plany ekspansji na terenie Europy środkowo-wschodniej 39,4 % łącznej wartości przychodów

USA Analiza rynku Analiza sektora Strategia największy rynek restauracyjny na świecie Wysoko rozwinięta gospodarka Wzrost PKB o 2,9% Inflacja 1,8% Silnie nasycony rynek restauracyjny AmRest ma niewielki udział w rynku AmRest posiada jedynie sieć Applebee’s Rewitalizacja istniejących restauracji Zakup kolejnych restauracji Applebee’s 34,4% łącznej wartości przychodów

Czechy Analiza rynku Analiza sektora Strategia Rynek rozwijający się PKB zaczęło na nowo rosnąć po kryzysie (wzrost wyniósł 2,4%) Inflacja – 1,2% Duży potencjał w zakresie chłonności rynku Niewielka konkurencja Niewielka sezonowość rynku 75 restauracji (KFC, SB, BK) Rozwój zorientowany na SB 14,3% łącznej wartości przychodów

Rosja Analiza rynku Analiza sektora Strategia Niestabilny rynek, ale szybko rozwijający się (trzykrotny wzrost PKB per capita w latach 2002-2007) Wzrost siły nabywczej konsumentów Duża konkurencja w dużych miastach Niewykształcone przyzwyczajenie do restauracji fast food 61 restauracji (KFC i PH) Wzrost obrotu o 20% Otworzenie 5-8 restauracji

Węgry Analiza rynku Analiza sektora Strategia Niestabilna gospodarka Wzrost PKB na poziomie 1,1% Inflacja – 4,7% (w tym indeks cen żywności – 16,3%) Duży potencjał wzrostu 21 restauracji (KFC, SB, PH) Plan rozwoju sieci SB

Bułgaria Analiza rynku Analiza sektora Strategia Niska konkurencyjność gospodarki Udział inwestycji zagranicznych w PKB zwiększył się do ok. 18% Rosnące PKB Inflacja – 3% Widoczna sezonowość sprzedaży Duża chłonność Konkurencja ze strony rozwijających się sieci kawiarni (Ugo, Godzilla, Divaka) 10 restauracji (BK, KFC)

Serbia Analiza rynku Analiza sektora Strategia Niestabilna sytuacja polityczna Rosnący PKB Rosnąca inflacja Dobre perspektywy rozwoju Zmiana nawyków żywieniowych 4 restauracje (KFC)

Hiszpania Analiza rynku Analiza sektora Strategia Wzrost PKB o 0,6% Poziom bezrobocia przekraczający 20% Inflacja 2% Rynek gastronomiczny nasycony Widoczna sezonowość sprzedaży Zakup 73,6% udziałów Restauravii Rozwój istniejących marek

Analiza SWOT Strengths Weaknesses Opportunities Threats - rozpoznawalność marek - wierność konsumentów wobec marki - licencje na wyłączną działalność w Czechach, Polsce i na Węgrzech w ramach marek Pizza Hut i KFC - doświadczony zarząd - zmiana podatku VAT w Polsce do poziomu 23% - brak wyłączności na sieć Starbucks - silna konkurencja ze strony McDonald’s i Subway - rozwój BK i SB kosztem KFC i PH - niestabilność polityczno-gospodarcza Węgier, Serbii, Bułgaria Opportunities Threats - otworzenie sieci Applebee’s na zasadach wyłączności na rynku europejskim - ekspansja na nowych rynkach np. rynek hiszpański - duży potencjał wzrostu rynków rozwijających się (Serbia, Bułgaria, Węgry, Czechy, Polska) - rosnące perspektywy dla wszystkich rynków po wyjściu z kryzysu finansowego - niebezpieczeństwo zmiany prawa podatkowego szczególnie w dziedzinie podwójnego opodatkowania - wzrost cen żywności (na Węgrzech 16,7%) - pozwy sądowe przeciwko promowaniu niezdrowego stylu odżywiania i powodowaniu otyłości