Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pozycja konkurencyjna firmy

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pozycja konkurencyjna firmy"— Zapis prezentacji:

1 Pozycja konkurencyjna firmy
Analiza, rekomendacje, kierunki rozwoju Jakub Klimaszewski Warszawa,

2 Agenda Profil działalności firmy Adecco. Analiza silnych i słabych stron Rynek agencji zatrudnienia w Polsce – analiza Business Units. Kierunki rozwoju, rekomendacje, zagrożenia Praca tymczasowa Praca stała Praca za granicą Podsumowanie oraz rekomendacje

3 Profil działalności Adecco
Praca tymczasowa Praca stała Praca za granicą Business Units FAKTY Działalność od 1994 roku na polskim rynku 50 biur w Polsce 320 pracowników wewnętrznych 46 tysięcy osób, które znalazło prace dzięki Adecco w roku 12 tysięcy, które Adecco zatrudnia dla klientów Ponad 1100 klientów Przychody rzędu 535 mln PLN przy 22 mln zysku PLN Dwukrotny laureat prestiżowego konkursu Perły Polskiej Gospodarki

4 Analiza SWOT S W O T Silne strony Słabe strony Szanse Zagrożenia
Ponad 50 lat doświadczenia w Europie, 21 lat w Polsce 2 największa firma branżowa w Polsce Stabilny zarząd, prowadzący długoterminowa strategię rozwoju Dobra wyniki finansowe Szeroka baza klientów oraz kandydatów Stabilna pozycja na rynku Biura w całej Polsce Marka znana wśród przedsiębiorców Słabe strony Marka słabiej rozpoznawalna w mniejszych miastach Relatywnie słaba pozycja na rynku rekrutacji stałych Dość niska marża zysku Niska znajomość marki wśród młodych ludzi poszukujących pracy O T Szanse Dwucyfrowy wzrost rynku zarówno rekrutacji stałych, jak i tymczasowych Szybko rosnąca branża SSC/BPO Stosunkowo niska penetracja rynku przy silnej bazie rozwojowej Wzrost PKB powyżej 3% oznaczający zwiększenie akcji rekrutacyjnych wśród przedsiębiorstw Większa skłonność outsourcowania procesów rekrutacyjnych przez firmy Zagrożenia Szybko wzrastająca liczba agencji zatrudnienia Możliwy spadek popularności zatrudnienia tymczasowego w przypadku zmian prawnych Potencjalny wzrost płacy minimalnej obniżający perspektywy rynkowe

5 Rynek agencji zatrudnienia w Polsce
FAKTY Wartość rynku szacowana na ponad 5 mld PLN (z tego prawie 3 mld przychodów realizowane przez członków Polskiego Forum HR) W 2014 na rynku było zarejestrowanych agencji zatrudnienia W 2014 roku agencje znalazły zatrudnienie dla około 830 tysięcy osób Istnieje wyraźny podział na agencje w większym stopniu zajmujące się pracą tymczasową oraz te zajmujące się pracą stałą

6 Konkurencja na rynku agencji zatrudnienia
TOP 10 AGENCJI W POLSCE

7 Praca tymczasowa Analiza i perspektywy rozwoju
Największy z BU w polskim oddziale Adecco; rokrocznie generuje powyżej 90 % przychodów spółki Dla grupy Adecco jest to 90% przychodów i 74% zysków Najwięksi rywale na rynku pracy tymczasowej to Randstad, Manpower Group, Trankwelder Wzrost przychodów ze sprzedaży usług o 43% w 2014 Znaczny potencjał wzrostowy wynikający z dużego rozdrobnienia rynkowego; duże agencje rekrutacyjne realizują jedunie 36% zatrudnienia Perspektywy rozwojowe wysokie, stopa penetracji rynku wynosi jedynie 1,2%, podczas gdy w krajach zachodnich jest to ponad 2 % Ewentualna podwyżka płacy minimalnej w wysokości żądanej przez związki zawodowe może stanowić zagrożenie oraz spowolnić rozwój branży Rekomendacje Większa obecność w mniejszych miejscowościach (również we wschodniej Polsce) ,; tacy kandydaci cechuje się duża skłonnościa do podejmowania pracy tymczasowej (zwłaszcza fizycznej) i migracji Akcja uświadamiająca o bezpieczeństwie korzystanie z usług dużych agencji pośrednictwa, większa skłanność do zatrudniania na umowę o pracę w porównianiu do mniejszych agencji Dalszy wzrost bazy klientów; nawiązywanie współpracy z dużymi spółkami

8 Praca stała Analiza i perspektywy rozwoju Rekomendacje
Stanowi bardzo małe źródło przychodów dla firmy (2% dla członków Forum HR) Ponad 19% wzrost rynku rekrutacji w roku 2014; bardzo dynamiczny rozwój sektora SSC/BPO stanowiący motor napędowy rekrutacji Rentowność rekrutacji stałych wyższa niż tymczasowych; w strukturze międzynarodowej rekrutacja stała stanowi 2% przy 9% udziału w zyskach Wyraźny rodział między agencjami specjalizującymi się w akcjach stałych i tymczasowych; głowni konkurenci to m.in. Hays, Antal Badanie wykonane przez autora pokazuje że jedynie 13% studentów warszawskich uczelni (SGH, UW, PW) rozpoznaje markę Adecco Z uwagi na zmiany demograficzne rekrutacja na konkretne stanowisko będzie wymagało więcej pracy Rekomendacje Zaangażowanie w większym stopniu w działalność rekrutacyjną z uwagi na jej dynamiczny rozwój i wysoką rentowność Wyższa obecność na uczelniach; budowanie marki wśród przyszłych specjalistów Dalszy rozwój mobilnych technologi- AdeccoWeb, Adecco Jobs in Poland

9 Praca za granicą Analiza i perspektywy rozwoju
Wartość sprzedaży usług dla Polskiego Forum HR wyniosło w roku 108 mln złotych Sprzedaż stanowi jedynie 4 % przychodów Niższe perspektywy wzrostu niż w przypadku pozostałych BU Adecco realizują znaczące akcje rekrutacyjne, głównie w kierunku Skandynawii Ewentualne zmiany prawne w UE (patrz płaca minimalna w Niemczech, ewentualne zmiany w prawie Wielkiej Brytanii) Większe otwarcie na polską służbę zdrowia Ewentualna zmiana ośrodka ciężkości z Europy na kraje bliskiego wschodu czy Kanadę Z uwagi na sytuacje na wschodzie Europy zwiększony napływ coraz bardziej wykwalifikowanej siły roboczej z Ukrainy Rekomendacje Z uwagi na niższe tempo wzrostu jest to mniej priorytetowy BU; obecna tendencja w kierunku Skandynawii wydaje się być najlepszą perspektywą Możliwość przeprowadzania procesu rekrutacji razem z całkowitą obsługą procesu akomodacji realizowaną z pomocą lokalnych biur Adecco

10 Podsumowanie oraz wnioski
Praca tymczasowa -Silna pozycja rynkowa -Duże perspektywy wzrostu -Wysoka konkurencja -Dalsza penetracja rynku związana z przejęciem klientów od mniejszych spółek -Zwiększanie rozpoznawalności marki Praca stała -Słaba pozycja rynkowa -Bardzo dynamiczny wzrost rynku -Wysoka marża zysku -Rozwój związany z działalnościa SSC/BPO -Umacnianie obecności na uczelniach i ośrodkach naukowych Praca za granicą -niski udział w rynku i w przychodach spółki -niższa perspektywa wzrostu -duża konkurencja -rozwój w kierunku Skandynawii -utrzymywanie pozycji rynkowej w celu zachowania rentowności i możliwości inwestycji w pozostałych BU


Pobierz ppt "Pozycja konkurencyjna firmy"

Podobne prezentacje


Reklamy Google