Zapraszamy do obejrzenia prezentacji podsumowującej zespołową pracę uczestników projektu edukacyjnego realizowanego w Publicznym Gimnazjum w Jońcu w roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
na projekt edukacyjny zrealizowany w Powiatowych Ośrodkach Wspierania
Advertisements

C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
na podstawie książki Astrid Lindgren "Dzieci z Bullerbyn"
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
I DEKORACJI ŚWIĄTECZNYCH
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Anna Klimowicz, FRSE, Program Socrates Comenius Produkty końcowe projektów programu Socrates Comenius.
Tydzień eTwinning debiut – 2007 Zespół Szkół Ekonomicznych w Brzegu 11 – 18 X 2007.
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Boże Narodzenie dawniej i dziś
PROJEKT SZKOLNY BOŻE NARODZENIE Sułów,
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Ciekawostki o Bożym Narodzeniu
Nasza drużyna projektowa to: Joanna Borzymek, Ewelina Kuligowska, Przemysław Soliwoda, Joanna Stalmach, Katarzyna Stalmach, Opiekun Pani Profesor Bożena.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Jasełka W dniach grudnia 2012 roku w Domu Kultury LSM w Lublinie odbył się IV Przegląd Spektakli Bożonarodzeniowych. Jasełka 2011.
Mój świat wernisaż i wystawa prac Aleksandry Gawlik 18 stycznia 2008.
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
Projekt Socrates Comenius Szkoła Podstawowa nr 69 Szkoła Mistrzostwa Sportowego im. Jarogniewa Drwęskiego w Poznaniu Temat projektu.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
POLSKA FUNDACJA DZIECI I MŁODZIEŻY PROJEKT: Z PRZESZŁOŚCIĄ W PRZYSZŁOŚĆ WYSOKOŚĆ DOTACJI: 7 000,00 zł
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Restrukturyzacja otoczenia szkoły Luty Maj 2009.
18 grudnia 2013 roku po raz trzeci gościliśmy w naszej szkole gimnazjalistów z powiatu mieleckiego.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Prezentacja świąteczna
To projekt zawodoznawczy zrealizowany w Zespole Placówek Specjalnych w Legnicy w ramach projektu unijnego Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„ Serce jako organ życia i uczuć”
BOŻE NARODZENIE W POLSKIEJ TRADYCJI
SMAKI ROSJI w Szkole Podstawowej nr 100
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
Sala sztuki ludowej Zrealizowana w ramach lekcji plastyki metodą projektu.
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
WIGILIJNE SPOTKANIE 0c i Ia. 22 grudnia odbyła się nasza klasowa Wigilia. Święta Bożego Narodzenia kryją w sobie niepowtarzalną magię: radość i niecierpliwe.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Szkoła zapewnia uczniom i uczennicom możliwość wyznawania różnorodnych wartości i poglądów oraz obrony naruszanych praw. Szkoła jest również otwarta na.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
PROJEKT EDUKACYJNY DLA Uczniów klasy III c Ulubione święta - Boże Narodzenie w naszej klasie Opracowanie projektu: Urszula Sobaszek.
Christmas in Poland and England
Magia Świąt Bożego Narodzenia
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Szkoła Promująca Zdrowie
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
PROJEKT EDUKACYJNY „ŚWIĘTA”
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Zaangażowanie społeczne
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji podsumowującej zespołową pracę uczestników projektu edukacyjnego realizowanego w Publicznym Gimnazjum w Jońcu w roku szkolnym 2012/2013.

Projekt realizował zespół nauczycielski w składzie: Halina Sumińska – nauczyciel historii Agnieszka Lechman – nauczyciel plastyki i muzyki Marzena Majewska - katecheta Anna Ludwiczak – nauczyciel informatyki Katarzyna Bauman – nauczyciel języka niemieckiego Paweł Gościniak – nauczyciel języka angielskiego Zdzisław Król – nauczyciel wychowania fizycznego

Projekt interdyscyplinarny „Boże Narodzenie - tradycje i zwyczaje w kraju i za granicą”

Cele projektu: Cel ogólny: Kultywowanie tradycji związanych z Bożym Narodzeniem w Polsce, Niemczech, Rosji i Anglii. Cele szczegółowe: Uczeń: Kultywuje polskie tradycje: wystawiania jasełek, przygotowania stołu wigilijnego, śpiewania kolęd, strojenia choinki Zna tradycje i słownictwo związane ze Świętami Bożego Narodzenia w Niemczech, Rosji i Anglii Zna i przygotuje tradycyjne potrawy wigilijne Potrafi wykonać ozdoby choinkowe, dekoracje i kart świątecznych Korzysta z różnych źródeł informacji Porównuje i wypowiada się na temat dawnych i współczesnych tradycji świąt bożonarodzeniowych Posługuje się językiem ojczystym w mowie i piśmie Rozwija swoje umiejętności manualne i własne zainteresowania  Kultywuje tradycje zabaw na śniegu Planuje i organizuje pracę własną oraz w grupie Potrafi dokonać publicznej prezentacji efektów swojej pracy

Zadania nauczycieli realizowane z uczniami w ramach projektu: Wystawienie jasełek Przygotowanie stołu wigilijnego Organizacja XII Szkolnego Przeglądu Kolęd i Pastorałek Galeria choinek i ozdób choinkowych Promocja Świąt Bożego Narodzenia w Niemczech i Rosji Święta Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii Od kartki świątecznej do sms-a Kultywowanie tradycji zabaw na śniegu

Wystawienie jasełek Uczniowie z wielkim zaangażowaniem poszukiwali ciekawego scenariusza jasełek. Sami wybierali role, utożsamiając się z postaciami scenicznymi. Wpłynęło to pozytywnie na motywację, by swoją postać zagrać jak najlepiej. Zadanie wykonało sześcioro uczniów pod kierunkiem mgr Marzeny Majewskiej. Grupa zrealizowała projekt   „Jasełka - Świąteczne opowiadanie o szewcu Mateuszu”.

oraz mieszkanie głównego bohatera - szewca Mateusza. Uczniowie sami zaprojektowali scenografię. Przygotowali szkice na papierze, a następnie malowali, kleili, mierzyli aż powstała ulica kamieniczek oraz mieszkanie głównego bohatera - szewca Mateusza. Każdy z uczniów przygotował dla siebie kostium, a niektórzy wykazali się umiejętnościami krawieckimi szyjąc je własnoręcznie. .

Spektakl był wspaniałym wprowadzeniem do przeżycia spotkań opłatkowych Jasełka zostały przedstawione w Dniu Szkolnych Projektów 20 grudnia 2012 roku uczniom gimnazjum, ich rodzicom, nauczycielom i zaproszonym gościom. Następnego dnia, przygotowane w projekcie gimnazjalnym przedstawienie, obejrzały z wielkim zaciekawienie dzieci ze szkoły podstawowej. Spektakl był wspaniałym wprowadzeniem do przeżycia spotkań opłatkowych w klasach i świętowania Bożego Narodzenia w rodzinnych domach.

Przygotowanie wigilijnego stołu Zadanie wykonało sześcioro uczniów pod kierunkiem mgr Haliny Sumińskiej. Grupa zrealizowała projekt „ Przygotowanie tradycyjnej wieczerzy wigilijnej”. Uczniowie zebrali informacje na temat tradycji i zwyczajów związanych z polską wigilią i przygotowali prezentację multimedialną. Korzystając z zasobów Internetu, dawnych ksiąg kucharskich i receptur zebranych od lokalnej ludności, wybrali 12 przepisów potraw wigilijnych, które następnie sami przygotowali. Na stole znalazły się dania z różnych regionów Polski. Była między innymi: śląska moczka, podlaska kutia, śledzie po kaszubsku, mazowiecki barszcz czerwony z uszkami itp.

Potrawy prezentowano na uroczyście nakrytym stole. Przygotowując dekoracje stołu, uczniowie wzorowali się na wystawach, jakie widzieli w czasie zwiedzania skansenu w Sierpcu i na obrazach zamieszczonych w Internecie. Stare naczynia i ozdoby zebrali wśród społeczności szkolnej.

gdzie można było degustować tradycyjne potrawy przygotowane przez Podczas publicznej prezentacji uczniowie odczytali fragment „Chłopów” W. Reymonta opisujący tradycyjną wieczerzę wigilijną na polskiej wsi oraz urywek „Pamiętników czasów moich” J.U. Niemcewicza, który opisywał wigilię na polskim dworze. Po zakończeniu prezentacji wszystkich projektów, odbyło się spotkanie wigilijne, gdzie można było degustować tradycyjne potrawy przygotowane przez zespół projektowy.

Organizacja XII Szkolnego Przeglądu Kolęd i Pastorałek Zadanie wykonała grupa w skład, której wchodziło pięć uczennic z klasy II. Opiekunem była – mgr Agnieszka Lechman. Grupa realizowała projekt: „ Jak przygotować szkolny przegląd kolęd i pastorałek?”. Dziewczyny zorganizowały i przeprowadziły w Zespole Szkół w Jońcu w dniu 18 grudnia 2012r. XII Szkolny Przegląd Kolęd i Pastorałek.

Wykonanie uczestników przeglądu oceniało zaproszone przez członków zespołu jury w składzie: Wójt Gminy Joniec – Bogdan Maranowski, Dyrektor Zespołu Szkół w Jońcu – Bożena Jaworska, wicedyrektor – Teresa Sumińska, nauczyciel muzyki – Grzegorz Bauman Kapelmistrz Młodzieżowej Orkiestry Dętej w Jońcu -Benedykt Celian. Przegląd poprzedzony został koncertem kolęd w wykonaniu, zaproszonej specjalnie na tę imprezę, Młodzieżowej Orkiestry Dętej składającej się z uczniów naszej szkoły.

W przeglądzie wzięli chętni uczniowie z Zespołu Szkół w Jońcu. I miejsce zajęła uczennica klasy I SP - Aniela Maj. Ogłoszenie wyników przeglądu i wręczenie ręcznie wykonanych nagród, odbyło się przy wtórze fanfar 20 grudnia 2012 roku w Dniu Szkolnych Projektów. Zebrani mogli obejrzeć zdjęcia z przeglądu i zapoznać się z historią kolęd zamieszczoną na kolorowej gazetce.

Galeria choinek i ozdób choinkowych Zadanie wykonało sześcioro uczniów pod kierunkiem mgr Agnieszki Lechman . Grupa zrealizowała projekt „ Dekoracje choinkowe tradycyjne i nowoczesne”. Uczniowie zebrali informacje związane z tradycją ozdabiania drzewka bożonarodzeniowego oraz symboliką ozdób choinkowych. Przedstawili je w formie gazetki ściennej. Jednocześnie przygotowali wystawę składającą się z 22 choinek.

i plasterki suszonych pomarańczy. Na choinkach znalazły się różnego rodzaju ozdoby własnoręcznie wykonane przez uczniów - malowane ręcznie bombki, piernikowe ludziki, papierowe zabawki i łańcuchy, zabawki z wydmuszek, malowane orzechy. Choinki były udekorowane ozdobami tradycyjnymi takimi jak: czerwone i złote bombki, lameta, łańcuchy, lampki, jabłka i plasterki suszonych pomarańczy.

Choinki były wykonane z różnych materiałów, takich jak: plastikowe butelki, krążki tektury, pudełka od zapałek, pióra, makaron, kłosy zbóż, szyszki, gazety, cekiny, wstążki, suszone owoce itp. Galeria choinek cieszyła się dużym zainteresowaniem nie tylko wśród członków grupy projektowej, ale również uczniów w różnym wieku, nauczycieli , rodziców i zaproszonych gości. Była piękną dekoracją świąteczną naszej szkoły w dniu szkolnej wigilii.

Święta Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii Zadanie wykonały uczennice pod kierunkiem mgr Pawła Gościniaka. Grupa zrealizowała projekt „Jak obchodzi się Święta Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii? ” Zadaniem nauczyciela była pomoc w zdobywaniu przydatnych i ciekawych informacji związanych z w/w tematem. Uczniowie mieli udostępnione linki internetowe, podręczniki i książki, w których można było znaleźć istotne i interesujące informacje związane z obchodzeniem świąt przez Brytyjczyków. Nauczyciel pomógł przygotować świąteczne babeczki „Rudolf”, których konsumpcja odbyła się w dniu prezentacji projektu. Przykładowy model tradycyjnego świątecznego cukierka „Christmas Cracker” został przywieziony z Londynu, dzięki czemu uczniowie wykonujący sami „Christmas Crackers”, mogli wzorować się na oryginale.

Prezentacja projektu odbyła się w formie przekazu ustnego na temat typowych zwyczajów bożonarodzeniowych w Wielkiej Brytanii. Ustawiono też tablicę informacyjną na Sali gimnastycznej, gdzie zaproszeni goście mogli obejrzeć wykonane przez uczniów przedmioty charakterystyczne dla obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia na Wyspach Brytyjskich. Dzięki przygotowaniu projektu uczniowie poszerzyli w praktyczny sposób swoją wiedzę na temat zwyczajów i tradycji bożonarodzeniowych w Wielkiej Brytanii. Nauczyli się również pracować w grupie i wymieniać informacjami oraz doświadczeniami.

Promocja Świąt Bożego Narodzenia w Niemczech i Rosji Zadanie wykonały cztery uczennice pod kierunkiem mgr Katarzyny Bauman. Grupa zrealizowała projekt „Jak wyglądają Święta Bożego Narodzenia w Niemczech i Rosji”. Zadaniem było zbudowanie makiety, której wyposażenie oddawało niemiecki bożonarodzeniowy wystrój wnętrza oraz zgromadzone wokół tego słownictwo związane z Bożym Narodzeniem. Uczniowie wykonali ją ze styropianu w kształcie państwa niemieckiego i umieścili na niej niezbędne rekwizyty własnoręcznie robione lub gotowe. Dodatkowo zrobili gazetkę „Tradycje i symbole związane z Bożym Narodzeniem w Niemczech.

Zorganizowano wystawę kart świątecznych oraz życzeń w języku rosyjskim Zorganizowano wystawę kart świątecznych oraz życzeń w języku rosyjskim. Umieszczone zostały informacje dotyczące obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia w Rosji, które w czasie projektu zostały odczytane po rosyjsku.

Od kartki świątecznej do sms-a Zadanie wykonało pięć uczennic pod kierunkiem mgr Anny Ludwiczak. Grupa zrealizowała projekt „Od pocztówki do sms-a.” Dziewczęta wykonywały karty świąteczne wykorzystując różne techniki i materiały. Wyszukiwały gotowe życzenia i układały własne. Zaprojektowały i wydrukowały dyplomy na przegląd kolęd oraz zaproszenia na Szkolny Dzień Projektów klasy II gimnazjum.

Uczennice zebrały informacje na temat technik plastycznych: kolaż, wycinanka ludowa, quilling. Korzystając z zasobów Internetu i opracowań naukowych, wykonały samodzielnie kartki, które podarowały emerytowanym nauczycielom, pracownikom naszej placówki i Przyjaciołom Szkoły .

Karty można było oglądać na wystawie „Od pocztówki do sms-a”. W dniu projektu członkowie zespołu zaprezentowali wykonane własnoręcznie kartki i omówili wykorzystane techniki. Karty można było oglądać na wystawie „Od pocztówki do sms-a”. Później wraz z życzeniami zostały dostarczone do adresatów. . Podczas ogłoszenia wyników XII Szkolnego Przeglądu Kolęd i Pastorałek uczennice wręczyły dyplomy wcześniej przez siebie wykonane.

Kultywowanie tradycji zabaw na śniegu Zadanie wykonało pięcioro uczniów pod kierunkiem mgr Zdzisława Króla. Grupa zrealizowała projekt „ Sporty zimowe i zabawy na śniegu”. Zadaniem było zapoznanie uczniów z różnorodnością sportów zimowych, możliwością ich podziałów na grupy tematyczne (sporty olimpijskie, ekstremalne, dla niepełnosprawnych ) oraz możliwości ich uprawiania w najbliższej okolicy (wskazanie źródeł poszukiwania tych sportów np. internet czasopisma, książki ).

Zabawy na śniegu - zorganizowano wyjście na sanki, zabawę w śnieżki i lepienie ze śniegu oraz wyjazd na lodowisko. Dodatkowo nauczyciel przystąpił do grupy morsów i własnym przykładem udowodnił możliwość ekstremalnych zabaw zimowych, powiązanych z hartowaniem organizmu.

Odzwierciedleniem działań z uczniami były trzy gazetki tematyczne i makieta wykonane przez uczniów pod kontrolą nauczyciela.

Opis i odzwierciedlenie efektu końcowego projektu Publiczna prezentacja projektu odbyła się 20 grudnia 2012 roku na sali gimnastycznej. Uczestniczyli w niej uczniowie Publicznego Gimnazjum, ich rodzice, nauczyciele, pracownicy szkoły, władze gminy i inni zaproszeni goście. Wszystkie zadania projektowe zostały na forum publicznym przedstawione, a cele projektu zrealizowane. Taka forma prezentacji projektu, cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem u odbiorców, niezależnie od wieku, potwierdzając słuszność wyboru tematu. Praca nad projektem lokalnym wymogła współpracę między nauczycielami opiekującymi się poszczególnym zespołami projektowymi, co pozytywnie wpłynęło na finalny efekt prezentacji. Rolę koordynatora Szkolnego Dnia Projektów przyjęła wychowawczyni klasy II, która wraz z wychowankami przygotowała plan przebiegu publicznej prezentacji.

Podsumowaniem wiadomości przekazanych podczas prezentacji projektu był quiz przeprowadzony wśród publiczności. Zarówno Pan Wójt, Pani Dyrektor, przedstawiciele rodziców i uczniów, prawidłowo udzielali odpowiedzi na pytania związane z Bożym Narodzeniem i nagrodzeni zostali upominkami wykonanymi własnoręcznie przez uczniów. Zwieńczeniem wszystkich działań projektowych i podsumowaniem Szkolnego Dnia Projektów, było wigilijne spotkanie uczniów realizujących projekt, ich rodziców, nauczycieli i zaproszonych gości, na którym składano sobie życzenia, dzielono się opłatkiem, śpiewano kolędy i degustowano przygotowane dania wigilijne. Uczniowie zostali obdarowani na pamiątkę świątecznymi upominkami.

Informacja o realizowanym przez klasę II projekcie świątecznym w roku szkolnym 2012/2013, znalazła się w kronice szkolnej i na stronie internetowej. Nasz Szkolny Dzień Projektów, opisała również powiatowa gazeta „Płońszczak” w numerze, który ukazał się 3 stycznia 2013 roku. Pozwoliło to na promocję działań szkoły w środowisku lokalnym. Podsumowując należy stwierdzić, że wszyscy wykonawcy projektu wywiązali się ze swoich obowiązków, przez co zwyczaje i tradycje Bożego Narodzenia będą niezapomniane i kultywowane w naszych domach.

Wnioski i refleksje Praca nad projektem dała dużo radości zarówno uczniom jak i nauczycielom. Temat, który wybraliśmy okazał się bardzo trafny i cieszył się dużym zainteresowaniem, nie tylko realizujących go uczniów i nauczycieli. W pierwszych dniach maja zadzwoniła do naszej szkoły nauczycielka ze szkoły w Siemiątkowie gratulując projektu, o którym dowiedziała się z lokalnej prasy. Jednocześnie poprosiła o udostępnienie materiałów. Fakt ten świadczy, że należy takie działania podejmować. Dzień projektów okazał się świętem ogólnoszkolnym. Wystawy choinek, kart świątecznych, makiety, gazetki, jasełka czy konkurs kolęd, obejrzeli wszyscy uczniowie naszej szkoły oraz rodzice i zaproszeni goście. Według uczniów klas gimnazjalnych, projekt działania lokalnego cieszy się większym zainteresowaniem niż projekty badawcze realizowane w poprzednich latach i takie chcieliby w przyszłości realizować. Ten uroczysty dzień na pewno wszystkim na długo utkwi w pamięć, a tradycje i zwyczaje bożonarodzeniowe będą z pieczołowitością kultywowane w naszych polskich domach.

Dziękujemy za uwagę !