Modele pracy edukacyjnej i wybrane teorie uczenia się dorosłych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bogusława Dorota Gołębniak DSW we Wrocławiu
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Od kompetencji do kwalifikacji
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Społeczno-ideologiczne konteksty edukacji Ćwiczenia 1-3
Publikacja została sfinansowana ze środków pochodzących z darowizny Departamentu Stanu USA. Zawarte w niej opinie, stwierdzenia i konkluzje wyrażają przekonania.
w kontekście rozwoju człowieka dorosłego
Kształcenie praktyczne
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
TECHNIKA Pewien sposób wykonywania zadania ruchowego. Jest to ściśle określony ruch człowieka, którego celem jest najefektywniejsze rozwiązanie zadania.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Podstawy socjologii- wykład VI
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Konstruktywizm w dydaktyce
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Uczenie się przez całe życie w Małopolsce 18 marca 2011.
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Poznanie Aktywne interpretowanie, modyfikowanie, rekonstruowanie informacji i doświadczeń w umyśle.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Metateorie teorii wychowania
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Andragogika jako nauka
Kategoria dorosłości w andragogice
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej.
Dr Ewa Szumigraj Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii.
Zabezpieczenia socjalne Seniorów
Praca socjalna z osobami starszymi w środowisku
Teoria i praktyka kształcenia
PORADNICTWO (zagadnienia ogólne)
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Ocenianie holistyczne
Odpowiedzialny nauczyciel - (nie)odpowiedzialna wspólnota – co pomaga, a co przeszkadza w budowaniu nauczycielskich wspólnot praktyków Hanna Kędzierska.
Zagadnienie wadliwej pomocy czyli jak nie pomagać… Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie.
Cele kształcenia.
Publiczny wizerunek starości
PRZECIWDZIAŁANIE NEGATYWNYM STEREOTYPOM NA TEMAT STAROŚCI
Treści kształcenia.
Małe dziecko w systemie edukacji
Teorie osobowości Literatura podstawowa
Uczenie aktywne na „jałowym biegu” o (nie)dobrych praktykach w dobrej szkole Dr hab. Hanna Kędzierska (UW-M Olsztyn)
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Zapis prezentacji:

Modele pracy edukacyjnej i wybrane teorie uczenia się dorosłych Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

Modele pracy edukacyjnej Technologiczny Humanistyczny Krytyczny Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

Model technologiczny – rozumienie wiedzy Sfera naukowych prawd, która stanowi uświęcony przedmiot kształcenia Wiedza usystematyzowana, technologia Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

realizowany ze środków Unii Europejskiej Model technologiczny – uczenie się Proces kubłowy- nasz umysł jest kubłem z początku pustym, albo pustym z grubsza do którego wpada poprzez zmysły albo poprzez lejek od góry materiał, który gromadzi się tam i podlega procesowi trawienia” (K. Popper) Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

Model humanistyczny – rozumienie wiedzy Projekt poznawczy Obecne doświadczenie Użyteczna sprawność/umiejętność Weryfikowana w działaniu Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

Model krytyczny – rozumienie wiedzy Wytwór powstający w dyskursie społecznym Zbiór uzgodnionych znaczeń Zróżnicowana Zależna od czasu historycznego i społecznych warunków Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

Indywidualna świadomość Opresywne warunki życia Struktura społeczna Kryteria różnicujące Model technologiczny Model humanistyczny Model krytyczny Ontologia człowieka Istota poznająca Istota działająca Istota wolna Kluczowa wartość Demokracja, dobrobyt Samorealizacja Wolność Najważniejszy problem społeczny Rozwój społeczny Indywidualna świadomość Opresywne warunki życia Kontekst edukacji Struktura społeczna Indywidualna osobowość „ja” w społeczeństwie Ideał edukacji Zaangażowanie społeczne, odpowiedzialność w rolach Zintegrowana osobowość Orientacja emancypacyjna Charakter edukacji Nauczanie Uczenie się Budzenie świadomości Metody nauczania Podające Uprzystępniające Dialogowe Rola nauczyciela Przewodzenie Podtrzymywanie uczenia się Zadanie nauczyciela Transmisja wiedzy Konstruowanie kompetencji Kwestionowanie tożsamości słuchaczy Pozycja nauczyciela Dominacja Partnerstwo Służba Odpowiedzialność Nauczyciel Nauczyciel i słuchacze Uczący się Rola doświadczenia życiowego słuchaczy Bezwartościowe Potencjalne źródło uczenia się Podstawowe źródło samowiedzy Kryteria efektywności edukacji Reprodukcja wiedzy Umiejętność rozwiązania problemów Zdolność do zmiany życia Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

realizowany ze środków Unii Europejskiej Model technologiczny Uczenie się kumulatywne Model humanistyczny Uczenie się kompetencji Doświadczanie Model krytyczny Uczenie się transformatywne Uczenie się sytuacyjne Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

Uczenie się kumulatywne Gromadzenie nowych informacji Brak powiązań nowych informacji z doświadczeniem Mechaniczne uczenie się Odtwarzanie informacji w sytuacjach identycznych/podobnych Tworzenie wzorów pierwotnych Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

realizowany ze środków Unii Europejskiej Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

realizowany ze środków Unii Europejskiej Warunki życia, możliwości ograniczenia, procedury Środowisko społeczno-kulturowe Wpływ na decyzje Środowisko osobiste Pomoc w podejmowaniu decyzji, organizacji nauki Rola nauczyciela Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

realizowany ze środków Unii Europejskiej Doświadczenie życiowe Uprzednie właściwości Obecne właściwości Samowiedza Zachowania Aspiracje Rozbieżności Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

realizowany ze środków Unii Europejskiej Obserwacja i refleksja Tworzenie abstrakcyjnych pojęć i generalizacji Testowanie implikacji praktycznych Konkretne doświadczenie Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

realizowany ze środków Unii Europejskiej Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

Uczenie się sytuacyjne wg E. Wegner, J. Lave Praktykowanie związane z warunkami życia Proces przechodzenia od peryferii do centralnej pozycji w środowisku praktyków Wiedza- to treści, które są ustanawiane i wytwarzane w praktyce Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

realizowany ze środków Unii Europejskiej Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

realizowany ze środków Unii Europejskiej Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

Uczenie się sytuacyjne wg E. Wegner, J. Lave Wiedza jest produktem społecznym, wytwarzana jest przez ludzi Uczenie się jest częścią życia - zamiana pozycji nie jest specjalnie organizowana Uczenie się poprzez interakcję Uczenie się jest autentyczne - określa tożsamość Stale aktualizujące Zamyka uczenie w sferze praktyki np. konserwatywnej lub radykalnej Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

realizowany ze środków Unii Europejskiej Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

realizowany ze środków Unii Europejskiej Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

realizowany ze środków Unii Europejskiej Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

realizowany ze środków Unii Europejskiej Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

Uczenie się transformatywne wg J. Mezirowa Uczenie się poprzez schematy znaczeniowe Transformacja schematów znaczeniowych i jakościowa zmiana perspektywy znaczeniowej Uczenie się transformatywne = radykalna zamiana warunków życia Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

Uczenie się transformatywne wg J. Mezirowa Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej

Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej