Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Advertisements

INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Program wychowawczy szkoły
PRZYSTOSOWANIE BEMOWSKICH SZKÓŁ DO PRZYJĘCIA SZEŚCIOLATKÓW.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
PRAWA CZŁOWIEKA.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
ROCZNY PLAN PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. JANA KLIŃSKIEGO W GNIEŹNIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Witaj ! Skoro tu jesteś to znaczy, że chcesz dowiedzieć się czegoś na mój temat  zapraszam !!!!
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Zebranie organizacyjne
Szkoła wspomaga wychowanie
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
i bezpieczeństwa uczniów
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
29 września 2014r. SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
RODZICE W SZKOLE.
Szkoła Promująca Zdrowie
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów  Przeprowadzenie rozmów z uczniami, których tematem były m.in. sytuacja edukacyjna, motywacja do.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
Szkoła Promująca Zdrowie
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjra Henryka Sucharskiego w Bolesławcu Dyrektor szkoły: Laura Słocka – Przydróżna Wicedyrektor szkoły: Dorota Wojtyniak Kierownik warsztatów szkolnych: Barbara Sikora Adres szkoły: Ul. Komuny Paryskiej 6, 59-700 Bolesławiec Tel. 732-40-09;

Program rozwoju szkoły na rok szkolny 2013/2014 Priorytety: Monitorowanie przez nauczycieli i w ramach nadzoru pedagogicznego realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego i w zawodach. Proces edukacyjny a współpraca i współdziałanie nauczycieli z uczniami. Rozpoznawanie trudności i problemów uczniów, a w konsekwencji indywidualizowanie pracy przez dostosowanie form i metod. Ewaluacja własnych działań nauczycieli w odniesieniu do efektów kształcenia. Działania szkoły na rzecz bezpieczeństwa i zdrowia uczniów.

Akty prawa szkolnego Statut Szkoły. Program Wychowawczy. Szkolny Program Profilaktyki. Regulaminy i procedury szkolne.

Statut szkoły zawiera: Nazwę i typy szkoły Siedzibę szkoły Kierunki kształcenia Nazwę Organu prowadzącego szkołę i sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą Opis zadań szkoły – wychowawczych, opiekuńczych i dydaktycznych Zakres zadań wychowawców, nauczycieli oraz innych pracowników szkoły Zakres kompetencji organów szkoły - dyrektora, rady pedagogicznej, Samorządu Uczniowskiego, Rady Rodziców Prawa i obowiązki ucznia, w tym zasady udzielania nagród i kar uczniom, Tradycje szkolne.

Statut określa w sposób ramowy: - organizację szkoły, - zasady podziału klas na grupy, - ustalenie czasu trwania zajęć edukacyjnych, - zasady oceniania z poszczególnych przedmiotów oraz wystawiania ocen z zachowania (WSO – Wewnątrzszkolny System Oceniania) , - zasady organizacji zajęć dodatkowych dla uczniów, - zasady organizacji i przeprowadzania egzaminów poprawkowych i klasyfikacyjnych, - zasady skreślania ucznia z listy uczniów szkoły, - strój codzienny, galowy, sportowy i zawodowy każdego ucznia.

Program Wychowawczy „Jesteśmy szkołą przyszłości – wychowujemy obywateli świata, którzy umieją sprostać wyzwaniom nowych czasów”. Celem wszystkich nauczycieli jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia, uczenie samodzielności, współpracy i odpowiedzialności za swoje działania oraz kształtowanie postawy kreatywności i otwartości na drugiego człowieka, świat i jego problemy. W programie ujęte zostały cele, zadania i treści dotyczące działań wychowawczych, jakie podejmuje szkoła, m.in. Edukacja patriotyczna, Wdrażanie do uczestnictwa w różnych formach życia kulturalnego, Wdrażanie do aktywnego wypoczynku i zdrowego stylu życia, Edukacja prozdrowotna, Profilaktyka uzależnień, Wychowanie do życia w rodzinie, Edukacja ekonomiczna i europejska, Estetyka i kultura życia codziennego, Wdrażanie do rozwijania zainteresowań i zamiłowań, Zapewnianie pomyślnej realizacji kształcenia ogólnego i zawodowego, Uczestnikami zajęć i oddziaływań są uczniowie i rodzice, wychowawcy, nauczyciele, a także personel techniczny. Program określa zasady współpracy z instytucjami wspomagającymi działania wychowawcze szkoły.

Szkolny Program Profilaktyki Działania profilaktyczne są najskuteczniejszą formą zapobiegania różnego typu zachowaniom negatywnym. Punktem wyjścia w opracowaniu niniejszego programu profilaktyki była diagnoza środowiska szkolnego, jego potrzeb, wpływów, którym podlega oraz etapu rozwojowego uczniów. Zawiera treści dotyczące: - narkomanii, - alkoholizmu, - nikotynizmu, - sekt, - Internetu, - stresu, przemocy i agresji.

Szkolny Program Profilaktyki Realizacja programu : pedagogizacja rodziców poprzez: spotkania z wychowawcami, pedagogiem, specjalistami np. ds. nieletnich, lekarzem rozmowy indywidualne według potrzeb z pedagogiem szkolnym, wychowawcami i pielęgniarką szkolną, rady szkoleniowe dla nauczycieli, zajęcia profilaktyczne dla uczniów: lekcje wychowawcze, wychowanie do życia w rodzinie, ścieżki edukacyjne, zajęcia w kołach zainteresowań i uczestnictwo w zajęciach pozalekcyjnych, organizacja konkursów prozdrowotnych (przygotowanie młodzieży do konkursów i przeprowadzania konkursów), spotkania z osobami z poza szkoły no.: lekarzem, specjalistą ds. nieletnich, psychologiem, przedstawicielem Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej współpraca z instytucjami pozaszkolnymi .

Regulaminy: Regulamin wycieczek szkolnych, Regulamin biblioteki szkolnej, Regulamin warsztatów szkolnych, Regulamin pomocy materialnej uczniów, Regulamin Rady Rodziców. Procedura dotycząca egzekwowania obowiązku nauki, Procedura dotycząca promowania uczniów, Procedura dotycząca skreślenia z listy uczniów, Procedura dotycząca udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

Godziny pracy sekretariatu: Poniedziałek 7.00 – 15.30 Wtorek 7.00 – 15.30 Środa 7.00 – 15.30 Czwartek 7.00 – 15.30 Piątek 7.00 – 17.00

Godziny pracy biblioteki: Poniedziałek 7.30 – 16.00 Wtorek 7.30 – 16.00 Środa 7.30 – 15.00 Czwartek 7.30 – 16.00 Piątek 7.30 – 16.00 (2 razy w miesiącu do 18.00)

Godziny pracy pedagoga: Pedagog szkolny: Sylwia Brońska Poniedziałek 10.00 - 14.00 Wtorek 10.00 - 16.00 Środa 9.00 – 13.00 Czwartek 9.00 - 13.00 Piątek 9.00 - 12.00

Terminy zebrań z rodzicami: 18.09.2013r. 19.12.2013r. 23.01.2014r. 22.05.2014r.

Godziny pracy stołówki szkolnej: Poniedziałek – piątek 13.00 – 15.30 Koszt obiadu: 9,00 zł

Kalendarium roku szkolnego: Zimowa przerwa świąteczna: 23.12-31.12.2013r. Ferie zimowe: 17.02 – 02.03.2014r. Wiosenna przerwa świąteczna:17.04 – 22.04.2014r. Zakończenie roku szkolnego: 28.06.2014r.

Gdzie można znaleźć ważne informacje o szkole i klasie? Strona internetowa szkoły: www.sucharski.edu.pl e-mail: zsoiz1@poczta.onet.pl