T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Interfejs użytkownika do zarządzania konfiguracją oprogramowania
Advertisements

SIECI KOMPUTEROWE (SieKom) PIOTR MAJCHER WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I MARKETINGU W SOCHACZEWIE Zarządzanie.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
WINDOWS 95 WYCINEK AUTOSTART TWORZENIE POWIĄZAŃ PLIKÓW Z APLIKACJAMI
Panel sterowania.
Błędy popełniane przy tworzeniu prezentacji – zadanie dodatkowe
ACTIVE DIRECTORY Definicja Active Directory.
PRACA W DOMENIE Różnice użytkowe między pracą w domenie i grupie roboczej. 1. Ekran logowania. - wciśnięcie klawiszy [Ctrl+Alt+Delete], a następnie podanie.
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
SIEĆ P2P 1. Definicja sieci równouprawnionej. To taka sieć, która składa się z komputerów o takim samym priorytecie ważności, a każdy z nich może pełnić.
Temat: Eksplorator Windows - wędrówka po drzewie folderów
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
Linux - polecenia.
Instrukcja USOS Rejestracja na zajęcia obieralne wersja by Marek Opacki.
Temat: Operacje na plikach i folderach str.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu w Sochaczewie Wykorzystanie Crystal Reports do projektowania raportów w VisualStudio.Net Janusz Górczyński.
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Na pasku komunikatów kliknij przycisk Włącz edytowanie,
Dla. Dostęp do panelu admina Na potrzeby szkolenia logowanie odbywa się na witrynie:
Instrukcja obsługi systemu CMS Przygotowanie
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
System rejestracji zawodników Polski Związek Judo 2006.
Bazy danych.
Konfiguracja systemu Windows
Struktura folderów w systemie Windows
Tworzenie przedmiotów, zajęć i protokołów
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Współpraca z innymi aplikacjami. Organizacja informacji 10 XII 2013.
Ms Access Formularze i raporty Marzena Nowakowska KIS, WZiMK, PŚk
Projektowanie stron WWW
Model obiektowy bazy danych
Smart Portal – podstawy użytkowania. W celu uruchomienia aplikacji Smart Portal, należy: -uruchomić nowe okno przeglądarki internetowej, -wpisać w pole.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wykresy
PULPIT WINDOWS.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Uprawnienia w Windows Server
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
1. Logowanie z usługą Active Directory. a) logowanie do domeny Windows 2003 Server odbywa się znacznie szybciej niż w poprzednich wersjach. b) nie ma odwołania.
Portal edukacyjny A.Ś. Zarz ą dzanie informacj ą w ś rodowisku Windows.
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Formatowanie dokumentów
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Ms Access Raporty Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Jak robić własne style w Word’dzie 2010? Poradnik W 2012 roku.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Projektowanie postaci formularza:
Tworzenie wykresów część I
Przewodnik Wprowadzenie do
Temat: Edytor tekstu Word – redagowanie tekstu. Szukanie i zamiana tekstu Znajdowanie tekstu w dokumencie Znajdowanie tekstu i jego zamiany dokonujemy.
Tworzenie wykresów część II Tworzenie wykresu domyślnego Modyfikacja wykresów Pasek narzędzi Wykres.
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Style i szablony w MS Word 2010
Microsoft® Office Word
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Temat: Tworzenie bazy danych
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
ACCESS - FORMULARZE TEMAT:. Tworzenie formularza Formularz tworzony jest w celu łatwiejszego przeglądania i edytowania danych zawartych w bazie. Tworzymy.
Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań, dr inż. mirosław Loręcki
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
Temat: Zasoby komputera
AudaPad / AudaShare AudaShare PRO (2.8)
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Ms Access - formularze Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zapis prezentacji:

T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka). Tworzenie nowego projektu. Folder projektu. Zakładki projektu (obiektów). Style tekstu. Użytkownicy. Zarządzanie użytkownikami. Logowanie do programu. Dodawanie grup diagramów. Dodawanie diagramów i tabel - cz. 1. Dodawanie diagramów i tabel - cz. 2. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki.

Tworzenie nowego projektu. Projektem w e Proces DGA nazwano zespół działań, podjętych w celu modelowania procesów firmy. Podczas modelowania tworzone są elementy opisu firmy, odzwierciedlające stan aktualny i przyszłe stany firmy. Do tych elementów zalicza się np..: schematy organizacyjne, hierarchie funkcji, diagramy przepływów, diagramy ról i in. Wszelkie dokonania , zrealizowane w ramach projektu, e Proces DGA gromadzi w folderze o określonej nazwie, zwanej „nazwa projektu”. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki.

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki. Folder projektu. Folder projektu, pojawiający się w oknie eksploratora e Proces DGA, w chwili utworzenia nowego projektu zawiera 3 podfoldery: STYLE TEKSTU, UŻYTKOWNICY, GRUPA GŁÓWNA. Każdy projekt a także każdy obiekt w projekcie (diagram, tabela, grupa, ... ), utworzone w e Proces DGA posiadają: zestaw właściwości, zestaw atrybutów. Kliknięcie projektu (obiektu) w panelu drzewa folderów powoduje wyświetlanie stosownych zakładek w prawym panelu okna eksploratora e Proces DGA. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki.

Zakładki projektu (obiektu). Zakładka „Właściwość” zawiera pola: Nazwę projektu, Data utworzenia, Utworzył, Data i czas ostatniej modyfikacji, Nazwa użytkownika, który ostatnio modyfikował projekt, Uwagi. Zakładka „Atrybuty” zawiera dodatkowe pola umożliwiające wprowadzenie dodatkowych informacji o obiekcie. Uwaga: pola atrybutów są identyczne dla wszystkich obiektów tego samego typu, konieczne jest zatwierdzanie wprowadzonych zmian. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki.

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki. Style tekstu. „Styl” umożliwia unifikację wyglądu napisów projektu. Styl, identyfikowany nazwą, zawiera: definicję czcionki, wielkość czcionki, kolor, wyrównania, atrybuty. E Proces DGA umożliwia tworzenie nowych styli tekstu lub modyfikację istniejących (narzędzia w pasku „Styl tekstu”). Aby ustawić aktywny styl tekstu, należy wybrać go z listy, z paska „Styl tekstu”. Wprowadzony styl tekstu przyjmuje wszystkie właściwości aktywnego stylu. Uwaga: Zmiana którejkolwiek właściwości, modyfikuje wygląd wszystkich tekstów, związanych z tym stylem. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki.

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki. Użytkownicy. Program e Proces DGA umożliwia ustawienie dostępu do grup i diagramów, użytkownikom lub ich grupom. Administrator ma pełne prawa, w zakresie tworzenia, modyfikacji czy usuwania dowolnej grupy lub diagramu. Wyróżniono trzy kategorie uprawnień: „R” - tylko odczyt (bez prawa zapisu zmian), „V” - można tworzyć wersję roboczą diagramu bazowego (propozycja zmian). „A” - pełny dostęp do diagramu z prawem modyfikacji i usuwania. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki.

Zarządzanie użytkownikami (dodawanie, usuwanie, edycja). Podfolder UŻYTKOWNICY w eksploratorze e Proces DGA udostępnia tabelę użytkowników z polami (tylko do odczytu): Nazwa, Data utworzenia, Utworzył, Data modyfikacji, Modyfikował. Uwaga: Przyciski (u dołu tabeli): dodawanie, usuwanie, edycja, może wykorzystywać wyłącznie Adinistrator. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki.

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki. Logowanie do programu. Logowanie do programu e Proces DGA przebiega intuicyjnie: podajemy dwa razy indywidualne hasło. Uwaga: - hasło można modyfikować dowolną liczbę razy, w sposób „klasyczny” (jak w Windows”), - hasło winno zawierać co najmniej 5 znaków, najlepiej cyfr i liter. NIE ROZPOWSZECHNIAJ SWOJEGO HASŁA. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki.

Dodawanie grup diagramów. - Procesy biznesowe firmy, w e Proces DGA, przedstawiamy w postaci diagramów. - Diagramy grupujemy w celu: = ułatwienia dostępu, = uproszczenia nadawania uprawnień. - e Proces DGA umożliwia grupowanie wielopoziomowe (grupy mogą zawierać podgrupy oraz mogą zawierać diagramy). - Strukturę opisu procesu tworzymy w folderze GRUPA GŁÓWNA, zaznaczając go i wybierając z menu: Diagram - Dodaj grupę. W stosownym oknie wpisujemy nazwę grupy. - Nazwa grupy może być dowolna! Zaleca się tworzyć nazwy, opierając się na: = strukturze organizacyjnej firmy, = typach diagramów. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki.

Dodawanie diagramów i tabel - cz. 1. - Diagramy mają postać sieci, powiązanych wzajemnie obiektów graficznych, reprezentujących: zdarzenia, osoby, role, jednostki organizacyjne, funkcje itp.. - Diagramy tworzy się w e Proces DGA, w oparciu o modele (szablony). - Wersja standardowa ma określoną strukturę, odpowiadającą wymogom współpracy z programem e Jakość DGA (portal internetowy). W wersji tej wyróżniono 5 typów modeli diagramów: = Organizacja (informacje o strukturze organizacyjnej). = Dane. = Procesy (odzwierciedlają działanie firmy). = Funkcje (przedstawiają związki tematyczne pomiędzy procesami). = Tabele. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki.

Dodawanie diagramów i tabel - cz. 2. - Każdy typ modelu posiada listę dostępnych modeli. Przykład: Typ „Procesy” zawiera: = Diagram alokacji funkcji, = Proces biurowy, = Łańcuch wartości dodanej (VACD), = Proces sterowany zdarzeniami zewnętrznymi (EEPC) - wierszowy i drzewiasty. - Diagramy i grupy można przesuwać po strukturze, poprzez schowek Windows, oraz można je usuwać. (Szczegóły - temat 17). Uwaga: USUWANIE MA CHARAKTER BEZPOWROTNY !!! Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki.