Koncepcja pracy szkoły

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Program wychowawczy szkoły
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
WSPÓŁPRACA SZKOŁY I RODZICÓW
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Wizja i misja Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Obrońców Lubaczowa
Koncepcja funkcjonowania Gimnazjum w Dziadowej Kłodzie
PEDAGOG SZKOLNY.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
K ONCEPCJA P RACY S ZKOŁY I P RZEDSZKOLA Dokąd zmierzamy?
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
Zespół Przedszkolno – Szkolno – Gimnazjalny w Podlipiu OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Koncepcja pracy szkoły Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Świnoujściu

Dokumenty tworzące koncepcję pracy szkoły Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Dokumenty tworzące koncepcję pracy szkoły Misja i Wizja zapisana w planie wychowawczym Wewnątrzszkolny plan zapewnienia jakości Roczny plan rozwoju szkoły Harmonogram pracy Plan wychowawczy Plan profilaktyczny

Cele wewnątrzszkolnego programu zapewnienia jakości Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Cele wewnątrzszkolnego programu zapewnienia jakości

Dążenie do zaspokojenia potrzeb stwierdzonych i oczekiwanych Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Dążenie do osiągania jak najlepszych wyników w kształceniu i wychowaniu Dążenie do zaspokojenia potrzeb stwierdzonych i oczekiwanych Dostrzeganie indywidualnych potrzeb ucznia Wspieranie wszechstronnego rozwoju Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym i stworzenie uczniowi możliwości rozwoju na jego poziomie

Dialog i porozumienie z uczniami i jego rodzicami Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Dialog i porozumienie z uczniami i jego rodzicami Uznanie partnerstwa rodziców w działaniu szkoły Realne i skuteczne planowanie i organizowanie działań edukacyjnych Współpraca ze środowiskiem lokalnym Kształtowanie pozytywnego wizerunku placówki Stałe diagnozowanie, monitorowanie i ewaluacja podjętych działań Dbałość o bezpieczeństwo i atmosferę w placówce Zwiększenie indywidualizacji pracy z uczniem i realizacja pomocy psychologiczno- pedagogicznej

Metody i formy wspierania ucznia i jego rodzica Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Metody i formy wspierania ucznia i jego rodzica

Postępowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Postępowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego Realizowanie modelu absolwenta, wizji i misji szkoły Dbanie o wysoką jakość kształcenia przez stosowanie aktywnych metod nauczania i korelacji międzyprzedmiotowej Wspieranie wszechstronnego rozwoju ucznia, poprzez diagnozowanie potrzeb i oczekiwań uczniów Rozwijanie zainteresowań uczniów przez realizowanie zajęć pozalekcyjnych i różnorodnych przedsięwzięć zgodnie z ich potrzebami

Wyrównywanie braków edukacyjnych Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Promowanie aktywnych form spędzania czasu wolnego przez organizowanie różnorodnych imprez i konkursów Wyrównywanie braków edukacyjnych Praca z uczniami sprawiającymi problemy wychowawcze przez realizowanie zajęć socjoterapeutycznych i treningów zastępowania agresji Udzielania wsparcia i pomocy psychologiczno pedagogicznej

Poszanowanie praw ucznia Tworzenie przyjaznej atmosfery dla ucznia Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Poszanowanie praw ucznia Tworzenie przyjaznej atmosfery dla ucznia Dbanie o bezpieczeństwo ucznia poprzez realizowanie różnorodnych programów, funkcjonowanie monitoringu wizyjnego Współpraca ze środowiskiem lokalnym i międzynarodowym w celu wzajemnego rozwoju Współpraca z instytucjami wspierającymi rozwój ucznia Indywidualizacja pracy z uczniem

Dialog i porozumienie z uczniem i jego rodzicami Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym i stworzenie uczniom możliwości rozwoju na ich poziomie Dialog i porozumienie z uczniem i jego rodzicami Stałe diagnozowanie, monitorowanie działań edukacyjnych, wnioskowanie i wprowadzanie zaleceń do dalszej pracy celem rozwoju ucznia

Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Misja szkoły

Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Szkoła pragnie kształtować swoich wychowanków w sferze intelektualnej, moralnej i społecznej tak, by jak najlepiej przygotować ich do życiowych zadań, wychować na dojrzałych i odpowiedzialnych Polaków, szanujących tradycje i przeszłość historyczną kraju, regionu i szkoły. Dążymy do tego, by zbudować twórczą, przyjazną i bezpieczną szkołę, w której będzie panowała atmosfera zrozumienia, wzajemnego szacunku, poszanowania ludzkiej godności, praw człowieka. Inspirujemy uczniów do pracy nad sobą i rozwijania własnych talentów.

Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Dysponujemy nowoczesną ciągle udoskonalaną bazą dydaktyczną i sportową. Prowadzimy klasy z rozszerzonym zagadnieniami. Uczniowie będą mogli rozwijać swoje zainteresowania oraz nawiązywać kontakty z młodzieżą z Unii Europejskiej. Pragniemy, aby rodzice aktywnie uczestniczyli w procesie budowania systemu wartości u swoich dzieci, współdziałali ze szkołą i wspierali nauczycieli oraz pracowników szkoły, współuczestniczyli w rozwiązywaniu problemów i podejmowaniu decyzji. W procesie wychowawczym kierujemy się przekonaniem, że to rodzice uczniów mają obowiązek i prawo wychowywania dzieci zgodnie z wyznaczonym i społecznie akceptowanym systemem wartości, decydują o metodach, formach wychowania swoich dzieci przy aktywnie wspomagającej roli szkoły.

Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Wizja szkoły

Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Nasza szkoła wychowuje nowoczesnego Europejczyka, tolerancyjnego, otwartego na kulturę innych narodów, wolnego od uprzedzeń; patriotę szanującego historię i tradycje kraju i regionu. Szkoła stwarza doskonałe warunki do wszechstronnego intelektualnego, fizycznego i społecznego rozwoju, a także bardzo dobrze przygotowuje do kolejnych etapów kształcenia oraz dorosłego życia. Nauczyciele dbają o każdego ucznia, stosują indywidualizację w nauczaniu, zapewniają pomoc pedagogiczną oraz wsparcie w trudnych sytuacjach życiowych.

Nauczyciele są wykształceni i podnoszą stale swoje kwalifikacje. Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Szkoła umożliwia samokształcenie, rozwijanie zdolności i zainteresowań. Prowadzone są klasy o różnych profilach i zajęcia pozalekcyjne. Uczniowie mają możliwość korzystania z nowoczesnych technologii informacyjnych, sali multimedialnej i informacyjnego centrum multimedialnego, rozwijania umiejętności językowych podczas zajęć edukacyjnych z języka angielskiego i niemieckiego oraz dzięki kontaktom międzynarodowym. Nauczyciele są wykształceni i podnoszą stale swoje kwalifikacje.

Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Rodzice wspierają szkołę w działaniach dydaktyczno - wychowawczych, są partnerami przy podejmowaniu działań wychowawczych i opiekuńczych. Szkoła jest bezpieczna, panuje w niej życzliwa atmosfera oparta na kulturze osobistej nauczycieli, uczniów i rodziców. Szkoła współpracuje z instytucjami lokalnymi wspierającymi oświatę oraz ze szkołami z zagranicy. Działania szkoły znane są w środowisku lokalnym.

Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Model absolwenta

Cechuje go otwartość i ciekawość świata. Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Efektem pracy dydaktycznej i wychowawczej Gimnazjum Publicznego nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Świnoujściu ma być absolwent, który: Zna wartość zdobytej wiedzy, którą wykorzystuje w dalszym kształceniu i życiu. Cechuje go otwartość i ciekawość świata. Potrafi w świadomy i odpowiedzialny sposób dokonać wyboru dalszej drogi życiowej. Ma zainteresowania, rozwija swoje umiejętności. Jest samodzielny i kreatywny, potrafi współdziałać w zespole. Ma poczucie własnej wartości, jest asertywny.

Jest obowiązkowy i wywiązuje się z powierzonych zadań. Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Jest obowiązkowy i wywiązuje się z powierzonych zadań. Potrafi wyrażać własne zdanie i słuchać zdania innych. Dba o swój wygląd i zdrowie oraz unika zagrożeń związanych z uzależnieniami Jest odpowiedzialny i umie przewidywać konsekwencje swojego postępowania. Dba o bezpieczeństwo swoje i innych w różnych sytuacjach życiowych. W swoich działaniach kieruje się wartościami ogólnoludzkimi i zasadami etyki. Radzi sobie w trudnych sytuacjach.

Jest tolerancyjny, okazuje szacunek każdemu człowiekowi. Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Jest tolerancyjny, okazuje szacunek każdemu człowiekowi. Dostrzega znaczenie więzi  rodzinnych, społecznych, kulturowych i narodowych. Szanuje tradycje, język ojczysty, symbole narodowe i religijne własne i cudze. Umie korzystać z dóbr kultury, jest wrażliwy na piękno. Sprawnie posługuje się nowoczesnymi technologiami przetwarzania informacji. Potrafi porozumiewać się w co najmniej jednym języku obcym.

Koncepcja wychowania w szkole Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Koncepcja wychowania w szkole

Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Wychowanie jest skomplikowanym procesem kształtowania osobowości człowieka, w którym biorą udział przede wszystkim rodzice i szkoła. Nadrzędnym celem pracy edukacyjnej jest dążenie do wszechstronnego rozwoju ucznia. Edukacja szkolna polega na harmonijnej realizacji przez nauczycieli zadań w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania. Zadania te tworzą wzajemnie uzupełniające się i równoważne wymiary pracy każdego nauczyciela.

Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Program wychowawczy naszego Gimnazjum jest spójny ze szkolnym zestawem programów nauczania oraz szkolnym programem profilaktyki. Powstał w oparciu o Program Rozwoju Szkoły i Statut Szkoły. Program uwzględnia potrzeby indywidualne i rozwojowe młodzieży ich zainteresowania oraz możliwości psychofizyczne. W pełni wykorzystuje możliwości szkoły, zarówno w zakresie potencjału ludzkiego, jak i bazy. Opiera się także na współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym.

Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Zakłada systematyczną i długofalową pracę z młodzieżą w najbardziej istotnych obszarach tematycznych: integracja i rozwój grupy, komunikacja, poczucie własnej wartości, uczucia, zachowania asertywne, rozwiązywanie konfliktów, radzenie sobie ze stresem, podejmowanie decyzji, kreatywność, bezpieczeństwo.

Priorytety wychowawcze Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Priorytety wychowawcze

Tworzenie szkoły bezpiecznej i przyjaznej uczniom. Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Tworzenie szkoły bezpiecznej i przyjaznej uczniom. Rozpoznawanie oczekiwań uczniów i rodziców- szkoła przyjazna uczniom. Wzmacnianie działań wychowawczych poprzez realizację różnorodnych programów psychoedukacyjnych i profilaktycznych. Stała troska o dobrą współpracę z rodzicami. Kształtowanie i rozwijanie osobowości ucznia cechującego się szacunkiem dla potrzeb i poglądów innych Tworzenie środowiska wychowawczego sprzyjającego rozwijaniu poczucia odpowiedzialności za dziedzictwo kulturowe kraju przy jednoczesnym otwarciu sie na wartości kultury, Europy i świat.

Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza Wspieranie uczniów w świadomym i twórczym uczestniczeniu w demokratycznym życiu szkoły i środowiska. Wspieranie i wspomaganie uczniów w dojrzałym przygotowaniu do egzaminu gimnazjalnego. Przygotowanie uczniów do życia w XXI wieku i wychowanie ich na ludzi ambitnych, ciekawych świata, kierujących sie uniwersalnym systemem wartości i mających poczucie własnej wartości i prawa do samookreślenia, odpowiedzialnych, opiekuńczych, wrażliwych i tolerancyjnych, samodzielnych i zaradnych.