Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Podstawowe pojęcia e-learningu
Katarzyna Szypuła-Sajon
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Zastosowania Internetu
Systemy zarządzania treścią CMS
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
E-Uczelnia ATH Moodle dr inż. Jarosław Janusz.
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Rachunek zwrotu inwestycji na przykładzie studiów eksternistycznych
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
Platforma Usług Elektronicznych
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Jak korzystać z MOODLE Jak korzystać z Moodle
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011.
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
E-learning (kurs dla uczniów)
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie przyrody Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Instrukcja obsługi portalu Informacyjno-Edukacyjnego Miasta Oleśnicy
ODPŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIA : 500,00 Zł Kod kursu: PP/EdB/1/2015
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
Projekt Kim będziesz?.
TIK w szkole.
Zapis prezentacji:

Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej Wykład 1

Czym jest e-learning? Termin e-learning oznacza sposób nauczania na odległość, wykorzystujący Internet oraz technikę elektroniczną. Blended learning – nauczanie zintegrowane

Korzyści z e-learningu Możliwość kształcenia dla osób, które z różnych względów nie mogą systematycznie być obecne na uczelni (pracujący na pełny etat, niepełnosprawni, mieszkający daleko od uczelni). Wdrożenie e-learningu pozwala znacząco ograniczyć koszty, eliminując wydatki takie jak dojazdy czy noclegi. Daje możliwość elastycznego uczenia się poprzez indywidualny dobór tempa przekazywanej wiedzy. Korzyścią dla uczelni jest większa elastyczność w planowaniu zajęć, możliwość obniżenia kosztów, urozmaicenie oferty edukacyjnej.

Na czym polega e-learning? Zajęcia odbywają się za pośrednictwem specjalnie zaprojektowanych platform internetowych (portali), które są dostępne dla studentów przez całą dobę, przez wszystkie dni tygodnia. Aby móc uczestniczyć w zajęciach wystarczy komputer podłączony do Internetu. Student kontaktuje się z wykładowcami i kolegami z grupy przez Internet – ma możliwość uczestniczenia w dyskusjach na forum, zadaje pytania, zdobywa informacje, wysyła e-maile, rozmawia z osobą prowadzącą zajęcia na czacie.

Platformy e-learningowe Specjalistyczne systemy informatyczne, określane mianem: wirtualnych środowisk nauczania VLE (ang. Virtual Learning Environments) , LMS (ang. Learning Management System ), czy też LCMS (ang. Learning Content Management System). Systemy te pozwalają na tworzenie dynamicznych serwisów www. Są wyposażone w szereg narzędzi wspomagających i ułatwiających publikowanie treści – zarówno w formie tekstowej, graficznej jak i w postaci gotowych dokumentów, czy też uruchamialnych aplikacji.

Wady i zalety e-learningu niezależność od miejsca i czasu możliwość nauki w indywidualnym tempie niższe koszty brak okazji do nawiązania relacji w grupie. nauka samemu na własną odpowiedzialność samodyscyplina odgrywa główną rolę

E-learning w Politechnice Częstochowskiej

E-learning na Wydziale Zarządzania E-learning na naszej uczelni realizowany jest poprzez portal http://oko.pcz.pl/platforma/ Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej prowadzi zajęcia w formie e-learningu od 2011 roku. Platforma e-learningowa podlega Ośrodkowi Kształcenia na Odległość Politechniki Częstochowskiej (OKO-PCz). 

Platforma Moodle Moodle to oprogramowanie działające w Internecie służące do tworzenia i udostępniania kursów e-learningowych. Nazwa pakietu Moodle jest skrótem od Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment (modularne, zorientowane obiektowo dynamiczne środowisko nauczania).

Jak korzystać z Moodle?

Kliknij przycisk „Zaloguj się” http://oko.pcz.pl/platforma/ Kliknij przycisk „Zaloguj się”

Jak znaleźć właściwy kurs? 1. Wejdź na stronę http://oko.pcz.pl/platforma/ 2. Kliknij „Wydział Zarządzania”

Wybierz kierunek studiów „Zarządzanie”

„Technologia Informacyjna Wykład sem 2 niestacjonarne” Nasz wykład „Technologia Informacyjna Wykład sem 2 niestacjonarne”

Wybierz przedmiot

Mój kontaktowy adres e-mail to: ipaweloszek@zim.pcz.pl Uwagi Aby zobaczyć treści danego kursu i móc w nim uczestniczyć niezbędne jest podanie tzw. klucza dostępu. Który dostajecie Państwo od osoby prowadzącej zajęcia. Jeśli nie wiemy jaki jest klucz dostępu należy się skontaktować z prowadzącym. Adresy e-mail prowadzących są dostępne na stronie wydziału Zarządzania. Mój kontaktowy adres e-mail to: ipaweloszek@zim.pcz.pl

Tak wygląda nasz kurs

Jak wyglądają zajęcia? Ta ikonka ukrywa lub pokazuje moduły Forum dyskusyjne – komunikaty i ogłoszenia oraz warunki zaliczenia Oceny za wykonanie poleceń Treści zajęć Polecenia do wykonania

Ocena uczestnictwa w zajęciach Podgląd aktywności studentów – jakie ćwiczenia zrealizowali, do jakich zasobów mieli dostęp Czas od ostatniego logowania Czasowa dostępność materiałów (na przykład przez tydzień od opublikowania) Oceny z quizów i zadań Dziennik ocen – procentowa ilość wykonanych zadań Na koniec semestru spotkanie w sali – sprawdzian pisemny w ramach wykładów lub ćwiczeń

Tą prezentację można pobrać na mojej stronie internetowej: http://ilona.paweloszek.info