T11. Metodologia Rapid Re - etapy koncepcyjne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Advertisements

Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Zarządzanie systemami dystrybucji
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Ogólnopolska Konferencja Naukowa Finanse – Statystyka – Badania Empiryczne 26 październik 2016 rok Wrocław Katedra Prognoz i Analiz Gospodarczych Uniwersytet.
Zarządzanie przez Internet. Klasyczne funkcje zarządza to: planowanie, organizowanie, decydowanie, motywowanie i kontrolowanie. Dzięki rozwojowi techniki.
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Zarządzanie strategiczne 5
T.15 Wybór narzędzi dla reengineeringu (szczegóły).
T7. Reengineering a inne programy usprawnień.
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ]
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki
Wyższa Szkoła Bankowa - dr inż. Mirosław Loręcki
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
T6. Reengineering - geneza, istota, opinie.
T2. Zarządzanie a sukces firmy.
ORGANIZACJA.
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Przekonania rodziców na temat pomocy psychologicznej dla dzieci
Sprzedaż produktu lub usługi
Konflikt interesów.
TRZECIE spotkanie Zespołu
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Przedszkole Promujące Zdrowie
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Bezpieczeństwo dostępu do danych w systemie Windows
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie do konkursu
Prezentacja planu biznesowego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Zgłoszenia w ramach kategorii Doskonała komunikacja z klientami
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Nazwa firmy Biznesplan.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Współczesne kierunki polityki społecznej
Zgłoszenie do konkursu
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Autor: Magdalena Linowiecka
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

T11. Metodologia Rapid Re - etapy koncepcyjne. Przygotowanie. Przygotowanie: zadania, stosowane techniki. Identyfikacja. Identyfikacja: zadania, stosowane techniki. Tworzenie wizji. Tworzenie wizji: zadania, stosowane techniki. Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki.

Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki. Przygotowanie. W etapie 1 następuje: - wytypowanie osób dla ról: = leadera zmian, = zespołu reengineeringu, = zespołu oceniającego, = zespołu zatwierdzającego. - umocowanie wytypowanych osób (przekazanie uprawnień i odpowiedzialności), - stworzenie warunków do działania zespołu reengineeringu, - wykonanie zadań przewidzianych do etapu 1 (tabela 11.1). Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki.

Przygotowanie: zadania, stosowane techniki. Tabela 11.1 Lp. Zadania Stosowane techniki 1.1 Rozpoznaj potrzeby. - Poszukiwanie celów. 1.2 Osiągnij w ramach zarządu - Wspomaganie działania. porozumienie co do kształtu - Budowanie zespołu. zmian. - Motywowanie. 1.3 Przeszkól zespół reengineeringu. - Zarządzanie zmianą. 1.4 Opracuj Plan zmian. - Zarządzanie projektem. Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki.

Istota technik stosowanych w etapie 1. - Poszukiwanie celów jest podstawą określania celów działania całej organizacji, na których bazują działania procesów organizacyjnych (biznesowych). - Wspomaganie działania , w tym przypadku ma pomóc menedżerom w jasnym formułowaniu celów całej organizacji i w ilościowym opisaniu celów (np..: udziału w rynku, marży zysku, ... ). Występuje we wszystkich fazach projektu. - Budowanie zespołu ma dopomóc w stworzeniu z luźnej grupy osób, zespołu oraz w zapoznaniu go z metodologią reengineeringu. Tu określane są role i zakresy odpowiedzialności wszystkich członków zespołu, zaangażowanych w projekt (kierowników, klientów, partnerów, konsultantów). - Motywowanie ma na celu rozbudzenie zainteresowania oraz entuzjazmu zarówno inicjatorów projektu jak i samych członków zespołu. - Zarządzanie zmianą stosujemy od chwili przygotowania planu zmian, w którym określamy: działania, czas na ich wykonanie, pożądane efekty, terminy dokonania oceny. Uwaga: poziom szczegółowości planu będzie się zmieniał wraz z rozwojem projektu. Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki.

Istota technik stosowanych w etapie 1, c.d. . - Analiza organizacji winna określić mocne i słabe jej strony. Określa się m.in.. Cykl życia firmy, formalna struktura organizacyjna, podział zadań i odpowiedzialności, zatrudniony personel i kultura organizacyjna. - Analiza otoczenia ma na celu znalezienie i zrozumienie czynników zewnętrznych, oddziaływujących na firmę. Zalicza się do nich czynniki ekonomiczne, polityczne, prawne, społeczne, etyczne, techniczno - technologiczne oddziaływujące na poziomie regionalnym, krajowym, UE oraz globalnym. - Zarządzanie projektem rozpoczyna się wraz z etapem 1 reengineeringu i trwa przez wszystkie następne. Obejmuje takie działania jak: planowanie, kierowanie projektem (udzielanie wskazówek, rozwiązywanie problemów), raportowanie. Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki.

Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki. Identyfikacja. Głównym celem etapu 2 jest: - zidentyfikowanie najważniejszych klientów, - rozpoznanie i opisanie procesów, - utworzenie kryteriów i miar oceny procesów i ich elementów, - wyodrębnienie procesów tworzących największą wartość dla klienta, Cel etapu 2 zostanie zrealizowany w ramach zadań zestawionych w tabeli 11.2. Typowe wyniki pracy w tym etapie, to: - mapy procesów, zestawienia zasobów, dane dotyczące ilości i częstotliwości, - lista procesów do usprawnień. Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki.

Identyfikacja: zadania, stosowane techniki. Tabela 11.2 Lp. Zadania Stosowane techniki 2.1 Stwórz modelowy obraz klientów - Tworzenie modelu klientów. 2.2 Zdefiniuj i zmierz efekty działania - Miary oceny. - Analiza cyklu wykonania. 2.3 Zdefiniuj kategorie elementów - Tworzenie modelu procesu. 2.4 Modeluj procesy - Tworzenie modelu procesu. 2.5 Zidentyfikuj działania - Tworzenie modelu procesu - Analiza wartości dodanej procesu 2.6 Rozwijaj modelowanie procesów - Tworzenie modelu procesu - Programy integracji z dostawcami. 2.7 Sporządź mapę organizacji - Tworzenie modelu procesu. - Analiza przebiegu pracy. - Sporządzanie map organizacji 2.8 Sporządź mapę zasobów - Analiza ABC 2.9 Przydziel procesom priorytety - Analiza wartości dodanej tworzonej przez proces. Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki.

Istota technik stosowanych w etapie 2. - Tworzenie modelu klientów jest chyba najważniejszą techniką. Jej celem jest : zrozumienie klienta, relacji firma - klient oraz oczekiwań klientów. Jest to fundament reengineeringu. Pozwoli znaleźć te działania i kroki w procesach, które mogą tworzyć największą wartość dla klienta. - Miary oceny oraz analiza cyklu wykonania wykorzystuje się dwojako: = dla zdefiniowania oczekiwań klienta, = dla oceny, jak aktualnie wykonywana jest praca (ilość, czas wykonania). - Tworzenie modelu procesu umożliwia graficzne przedstawienie procesu, związanych z nim podprocesów oraz następujących po sobie działań, powiązanych z nimi zasobów, jego produktów i podstawowych czynników sukcesu. - Programy integracji oraz współpracy z dostawcami są wykorzystywane, aby poszerzyć model procesu o relacje z partnerami w biznesie. - Analiza przebiegu pracy uzupełnia modelowanie procesu, służy do wyodrębnienia działań, koniecznych dla realizacji procesu oraz tych, które dodają wartość. - Mapy firmy służą do analizy i udokumentowania relacji pomiędzy obecną strukturą funkcjonalną, realizowanymi zadaniami, odpowiedzialnością i procesem. Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki.

Istota technik stosowanych w etapie 2, c.d. . - Analiza ABC pozwala na obliczenie kosztów, związanych z wykonaniem konkretnych zadań, w aktualnie realizowanych procesach. - Analiza wartości dodanej tworzonej przez proces, pozwala na uporządkowanie procesów w kolejności ich wpływu na realizację celów firmy. Analizie poddaje się również: zakres potencjalnych usprawnień, wymagany czas ich realizacji, koszt oraz ryzyko związane z wprowadzeniem w życie radykalnych zmian. - Zarządzanie zmianą, zarządzanie projektem oraz wspomaganie działań, są tak samo wykorzystywane jak w etapie 1. Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki.

Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki. Tworzenie wizji. W etapie trzecim tworzy się wizję nowego procesu, która pozwoli na osiągnięcie radykalnej poprawy wyników: - jest analizowany obecny przebieg procesu, - są identyfikowane problemy i poszukiwane potencjalne rozwiązania, - mierzone są wyniki procesu, - określane są możliwości oraz cele, którym ma służyć usprawnienie, - formułowane są konieczne zmiany, - tworzona jest wizja nowego procesu. Prace te zostaną wykonane w ramach zadań, określonych w tabeli 11.3, przy wykorzystaniu, podanych tam technik zarządzania. Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki.

Tworzenie wizji: zadania, stosowane techniki. Tabela 11.3 Lp. Zadania Stosowane techniki 3.1 Zrozum strukturę procesu - Analiza przebiegu procesu. 3.2 Zrozum przebieg procesu. - Analiza przebiegu procesu. 3.3 Zidentyfikuj działania - Analiza wartości dodanej tworzące wartość dodaną tworzonej przez proces. 3.4 Porównaj wyniki działania - Analiza cyklu wykonania. do wyników innych firm - Benchmarking 3.5 Określ czynniki wpływające - Analiza przebiegu pracy. na efektywność działania. 3.6 Oszacuj możliwość usprawnienia. - Analiza cyklu wykonania. 3.7 Stwórz wizję idealnego procesu - Tworzenie wizji. (relacje: firma - otoczenie) - Programy integracji z dostawcami. 3.8 Stwórz wizję idealnego procesu - Tworzenie wizji. (relacje wewnątrz firmy). 3.9 Zintegruj wizje. - Tworzenie wizji. 3.10 Opracuj subwizje. - Tworzenie wizji. Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki.

Istota technik stosowanych w etapie 3. - Analiza przebiegu pracy jest wykorzystywana do pogłębionej analizy opisanego i przedstawionego na mapie procesu, w tym na poziomie zadań i wykorzystywanych technologii. Analiza obejmuje: wsady (dostarczane zasoby) oraz produkty , każdego z działań w procesie. Dla wybranych procesów dokonuje się pomiaru czasu realizacji. - Analiza wartości dodanej, tworzonej przez proces, stosowana jest do analizy działań w ramach procesu, aby znaleźć te, które mają największy wpływ na wartość tworzoną przez cały proces. Wpływ ten może być zarówno negatywny jak i pozytywny . - Analiza cyklu wykonania wykorzystywana jest do oceny siły wpływu czynników pozytywnych i negatywnych. - Benchmarking, czyli czerpanie wzorców od najlepszych, pozwala na określenie miar oceny procesu i tam, gdzie to jest możliwe, porównanie ich z wynikami konkurencji. Może on stanowić źródło inspiracji dla nowych pomysłów. - Tworzenie wizji jest działaniem stanowiącym istotę radykalnej zmiany procesów. Wizjami są idealne procesy, które mogłyby zaistnieć, gdyby wszystkie miary procesu uległy optymalizacji. Wizja zmienia cały proces. Projektuje się wizje alternatywne i subwizje. Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki.

Pytania kontrolne do tematu 11. 1. Uzasadnij potrzebę wyodrębnienia w metodologii Rapid Re, etapu „Przygotowanie”. 2. Określ role i zadania realizatorów reengineeringu. 3. Uzasadnij konieczność formalnego umocowania realizatorów. 4. Przedstaw uzasadnienie dla tezy, że utworzenie modelu klienta jest fundamentem reengineeringu. 5. Uzasadnij konieczność rozpoznania i opisania procesów i ich elementów (podprocesy, czynności, operacje, ... ), utworzenia kryteriów i miar ich oceny w kontekście potrzeb, preferencji i poglądów klienta. 6. Wymień podstawowe typy map firmy, opisujących różne „perspektywy” i podaj istotę metody dekompozycji i agregacji, podczas mapowania perspektyw. 7. Uzasadnij konieczność zrozumienia struktury i przebiegu procesów, jako podstawy do wyartykułowania problemów i tworzenia wizji procesu idealnego - fundamentu usprawnień (zmian). 8. Przedstaw celowość podziału wizji procesu na zewnętrzną, obejmującą relacje firma - otoczenie oraz wewnętrzną , obejmującą relacje wewnątrz firmy. 9. Przedstaw istotę metod identyfikacji i modelowania w reengineeringu. Wyższa Szkoła Bankowa, dr inż. Mirosław Loręcki.