WNIOSKI i REKOMENDACJE PŁYNĄCE Z WYNIKÓW KONTROLI PROJEKTÓW * * *

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2 Wspólne posiedzenie Grupy ds. MŚP przy KK NSRO oraz Grupy ds. Przedsiębiorców Wyniki działalności Grupy ds. Przedsiębiorców Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Advertisements

URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Nieprawidłowości w ZPORR – przypadki nadużyć, obszary ryzyka, działania Instytucji Zarządzającej.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.5 Kraków, 23 kwietnia.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Wyniki kontroli projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego przeprowadzonych przez Urzędy Kontroli Skarbowej w perspektywie finansowej.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Realizacja umowy w ramach POIG
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL ogólnopolskie projekty otwarte Sylwia.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
2009 Warszawa, 5 marca 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL projekty studiów podyplomowych Anna Broniarek.
2009 Warszawa, 27 lutego 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL ponadregionalne projekty zamknięte.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
KONTROLA I AUDYT W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy pn. Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
1Warszawa, 27 lutego 2014 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Działanie 2.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Departament Systemów Informatycznych.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
WKŁAD WŁASNY NIE MUSI STANOWIĆ WŁASNOŚCI BENEFICJENTA
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Warszawa, dnia 09 grudnia 2015 r.
Doświadczenia wynikające z kontroli projektów realizowanych w ramach Działania 6.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) przeprowadzonych.
Realizacja projektu w ramach RPO WSL Działanie 3.2 Październik 2015 Śląskie Centrum Przedsiębiorczości.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Prezentacja wyników zawartych w Rocznym sprawozdaniu audytowym Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 89/91, Olsztyn Tel. (89) , Fax (89) Urząd Marszałkowski.
Kontrola projektów w ramach PO WER Ministerstwo Zdrowia Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Warszawa, r.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Dziękuję za uwagę Pomoc techniczna PROW 2014 – 2020 Koszty kwalifikowalne – informacje ogólne - proj. rozp. MRiRW w spr. szczegółowych warunków i trybu.
1 Zasady realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Spotkanie robocze Warszawa r. Projekt współfinansowany przez.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego - - stan wdrażania wrzesień 2017 roku Kielce, r.
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

WNIOSKI i REKOMENDACJE PŁYNĄCE Z WYNIKÓW KONTROLI PROJEKTÓW * * *

REALIZACJA PROCESU KONTROLI OBEJMUJE: - Weryfikację wydatków - Kontrole na zakończenie realizacji projektów na dokumentach - Kontrole trwałości

Weryfikacja wydatków obejmuje: weryfikację wniosków o płatność beneficjenta, kontrole projektu na miejscu: - kontrole w siedzibie beneficjenta, - wizyty monitoringowe (jako najbardziej efektywna, skuteczna i kompleksowa forma sprawdzenia faktycznej realizacji projektu), kontrole krzyżowe

Kontrola na miejscu Kontroli na miejscu podlegają w szczególności następujące obszary: - zgodność rzeczowa realizacji projektu, w tym zgodność podejmowanych działań merytorycznych z celami projektu i prawidłowość realizacji zadań związanych z monitorowaniem projektu, - prawidłowość realizacji polityk horyzontalnych w tym równość szans i niedyskryminacji oraz równość szans płci, - prawidłowość rozliczeń finansowych

Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach - kwalifikowalność uczestników projektu oraz prawidłowość przetwarzania danych osobowych, - prawidłowość udzielania zamówień publicznych, - poprawność stosowania zasady konkurencyjności, - poprawność udzielania pomocy publicznej / pomocy de minimis, - prawidłowość realizacji działań informacyjno-promocyjnych, - archiwizacja dokumentacji i zapewnienie ścieżki audytu, - prawidłowość realizacji projektów partnerskich.

Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach Wizyta monitoringowa obejmuje sprawdzenie czy: forma wsparcia jest zgodna z wnioskiem o dofinansowanie projektu, liczba uczestników odpowiada założeniom opisanym we wniosku, forma wsparcia jest zgodna z harmonogramem realizacji wsparcia, forma wsparcia jest zgodna z umową na realizację usługi (jeśli została zlecona), pomieszczenia, w których realizowane zadania merytoryczne oraz materiały udostępnione uczestnikom są dostosowane pod kątem osób z niepełnosprawnością zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, pomieszczenia, są oznakowane plakatami i/lub tablicami zawierającymi logotypy UE oraz nazwą Programu informującymi o współfinansowaniu projektu z EFS

Kontrole doraźne przeprowadzane są m. in. w przypadku: - otrzymania przez WUP skarg dotyczących domniemanych nieprawidłowości lub zaniedbań ze strony beneficjenta, - uchylania się przez beneficjenta od obowiązku składania wniosków o płatność zgodnie z umową o dofinansowanie lub stwierdzenia poważnych nieprawidłowości podczas weryfikacji wniosków o płatność - inne

Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach Harmonogramy form wsparcia Obowiązek przesyłania w formie elektronicznej w postaci zeskanowanego pisma zatwierdzonego przez osobę uprawnioną do reprezentowania Beneficjenta na adres harmonogramyefs@wup.kielcce.pl zgodnie z załącznikiem nr 5 do umowy. W przypadku zmiany harmonogramu, przesłanie na adres IP drogą elektroniczną na 7 dni przed rozpoczęciem danej formy wsparcia. Niedopełnienie obowiązku przesłania zaktualizowanego harmonogramu skutkujące odbyciem przez IP bezprzedmiotowej wizyty monitoringowej, zaplanowanej w oparciu o nieaktualny harmonogram, może spowodować obciążenie Beneficjenta kosztami delegacji służbowej pracowników IP.

Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach N Wybór projektów do kontroli Wybór dokonywany jest w oparciu o sporządzany na każdy rok obrachunkowy Roczny Plan Kontroli uaktualniany kwartalnie o projekty wyłonione w nowych konkursach. Wybór projektów najbardziej ryzykownych odbywa się w oparciu o następujące czynniki ryzyka: a) wartość projektu, b) poprawność opracowania wniosków o płatność, c) data zakończenia projektu, d) złożoność projektu, e) wartość stwierdzonych wydatków niekwalifikowalnych,

f) liczba pozytywnie rozpatrzonych skarg lub potwierdzonych podejrzeń oszustw finansowych w związku z realizacją projektu, g) liczba równolegle realizowanych projektów Prośba o zmianę terminu planowej kontroli uwzględniania tylko w wyjątkowych przypadkach, umożliwiających WUP zrealizowanie Rocznego Planu Kontroli.

W roku obrachunkowym 2016/2017 przeprowadziliśmy łącznie: - 60 kontroli planowych - 60 wizyt monitoringowych - 5 kontroli doraźnych Liczba wykonanych kontroli projektów w stosunku do projektów realizowanych: - Działanie 10.1 - 35,7 % - Działanie 10.2 - 87,9 % - Działanie 10.4 - 86,7 %

Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach Stwierdzone i powtarzające się nieprawidłowości: Przeprowadzenie postepowania na wyłonienie wykonawcy usługi bez zachowania reguł Zasady Konkurencyjności. - niezamieszczenie informacji o wynikach postepowania na stronie internetowej https://bazakonkurencyjności.funduszeeuropejskie.gov.pl, - zapytanie ofertowe nie zawierało informacji na temat zakresu wykluczenia w przypadku powiązań kapitałowych lub osobowych, - niezachowanie minimalnego, 7- dniowego terminu na złożenie oferty. Niekwalifikowalny wkład własny wniesiony do projektu z tytułu zawarcia umów o wolontariacie.

Zawarcie umowy o wolontariacie i koszty związane z zaangażowaniem wolontariusza musi być zgodne z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Nieterminowe przekazywanie kwartalnych harmonogramów realizowanych form wsparcia oraz ich aktualizacji. Opóźnienia w rekrutacji uczestników projektu i nieinformowanie WUP o problemach w jego realizacji. Niezgodność danych zawartych w dokumentach finansowych przedstawionych w załącznikach do wniosków o płatność z danymi zawartymi w dokumentacji źródłowej (błędne numery faktur, błędne numery księgowe, błędne kwoty brutto faktur).

Powierzenie przetwarzania danych osobowych uczestników projektu innym podmiotom bez uprzedniej zgody IP. Niezgodność pomiędzy danymi uczestników zawartymi w systemie SL2014, a dokumentacją źródłową (błędne daty przystąpienia do projektu, błędne dane adresowe). W treści umów stażowych podpisanymi z uczestnikami projektu brak wszystkich wymaganych elementów (kwota stypendium, termin wypłaty) lub niedopuszczalne zapisy (uzależnienie wypłaty stypendium od wpływu transz).

Beneficjenci zobowiązani są do poddania się kontroli przez uprawnione organy m.in. Instytucję Zarządzającą danym Programem Operacyjnym, Najwyższą Izbę Kontroli, Urząd Kontroli Skarbowej, Urząd Zamówień Publicznych, Europejski Trybunał Obrachunkowy, Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Dziękuję za uwagę