Spojrzenie w Przyszłość: Matematyka i Przemysł

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROJEKT uropejski doradca finansowy. Cel kluczowy Przygotować: Bazowe Ramy Kompetencyjne oraz Narzędzie do Oceny Kompetencji… dla the uropejskiego Doradcy.
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
EURYDICE Sieć Informacji o Edukacji w Europie, istnieje od 1980 r.
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Licealiści eksperymentujący na Politechnice Wrocławskiej na Ogólnopolskim Forum Młodych Chemików w Krakowie.
Portal EURES – baza Możliwości nauki Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
Deklaracja Bolońska Europejska Przestrzeń Edukacyjna
Ministerstwo Gospodarki
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Wpływ udziału w projekcie Comenius Regio: Współpraca Swansea i Śląska na rzecz procesu uczenia się realizowanego w okresie od 1 września 2009 do 31 sierpnia.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wirtualne Koła Naukowe
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Zadanie 8 Kurs doszkalający kadrę akademicką "Nowe trendy w metodologii nauk ekonomicznych i możliwości ich zastosowania w procesie kształcenia studentów",
Wydział Podstawowych Problemów Techniki (WPPT) wppt. pwr
Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Wzrost jakości kształcenia zawodowego w branży
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 im. Stefana Garczyńskiego W Zbąszyniu.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Nasza szkoła w partnerskim projekcie szkół Comenius
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 16 czerwca 2011 r.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Proces Boloński Życie i twórczość.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Od informacji do innowacji Prezentacja Ośrodka Przetwarzania Informacji na potrzeby projektu FuturICT Krzysztof Lipiec Warszawa, 25 maja 2011r. Krzysztof.
Recykling Spotkanie Panelu Roboczego P5 WROCŁAW 22 września 2006.
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Zakład Maszyn i Urządzeń Energetycznych
KONFERENCJA PRASOWA 30 listopada 2009 roku Projekty dotychczas realizowane ze środków Unii Europejskiej : Lekarz, pielęgniarka – nowoczesny pracownik.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
KOMISJA EDUKACJI NARODOWEJ
Instytut Matematyki i Informatyki
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Unikatowy model kształcenia na Wydziale Lekarskim Uniwersytetu Medycznego w Łodzi odpowiedzią na potrzeby gospodarki opartej na wiedzy.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
XI FORUM FIRM INFORMATYCZNYCH
PROJEKT L.I.P.S.S Sprawa na Cyprze. Szkoła zaczyna się w wieku 5 lat i 8 miesięcy – ukończenie szkoły podstawowej po 6 latach Promocja do Gimnazjum (12.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
KOŁO NAUKOWE STUDENTÓW EUROPEISTYKI. NASZE CELE: Współpraca naukowa z ośrodkami akademickimi i instytucjami zajmującymi się tematyką europejską Działalność.
Rekrutacja 2014/2015. Propozycje klas na rok szk. 2014/2015.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Program autorskiej klasy matematyczno-fizyczno- -informatycznej dla uczniów wykazujących się uzdolnieniami z przedmiotów ścisłych XX Liceum Ogólnokształcące.
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego
„ROZWÓJ POTENCJAŁU I OFERTY DYDAKTYCZNEJ POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ”
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
AUTOPREZENTACJA prof. nadzwyczajny, dr hab. Anetta Zielińska.
Zapis prezentacji:

Spojrzenie w Przyszłość: Matematyka i Przemysł Wojciech Okrasiński Instytut Matematyki i Informatyki Politechniki Wrocławskiej Zakopane 7 września 2010 r

1. Europejski Projekt „Forward Look: Mathematics and Industry” 2. Dokumenty końcowe Projektu FLMI: i) Raport końcowy ii) Success Stories 3. Najważniejsze wnioski z raportu końcowego i) Europejska edukacja w zakresie matematyki przemysłowej 4. Rozpowszechnianie informacja o Projekcie FLMI w Europie 5. EMS School on Industrial Mathematics – Będlewo - 10 -18 października 2010 r.

„Forward Look: Mathematics and Industry” Europejski Projekt „Forward Look: Mathematics and Industry” Matematyka Europejska posiada potencjał, który może być bardzo ważnym czynnikiem dla ekonomicznego i technologicznego rozwoju Przemysłu Europejskiego www.ceremade.dauphine.fr/FLMI/

Dokumenty końcowe Projektu FLMI: i) Raport końcowy Projektu FLMI ii) Success Stories Raport i Success Stories można znaleźć na www.ceremade.dauphine.fr/FLMI/ Dnia 2 grudnia br Raport Końcowy zostanie przekazany politykom w Brukseli. Na podstawie Raportu zostaną przygotowane dyrektywy UE

Najważniejsze rekomendacje z Raportu końcowego 1. Utworzenie Europejskiego Instytutu Matematyki i Innowacji. 2. Stworzenie Europejskiego programu nauczania matematyki przemysłowej (Bachelor Master, PhD) – program powinien być elastyczny, ale podlegać ścisłej akredytacji europejskiej. Uwaga W strukturze ECMI już istnieje taka akredytacja. 3. Program nauczania powinien uwzględniać kursy dla nauczycieli i uczniów szkół średnich przekazujące wiedzę o zastosowaniach matematyki w otaczającym świecie.

4.Wiele zajęć z metod numerycznych i obliczeń naukowych (scientific computing) związanych z problemami rzeczywistymi. 5. Bardzo ważne Tygodnie Modelowania dla studentów Uwaga Przygotowania do zmiany statutu ECMI uwzględniajace zalecenia FLMI (Vincenzo Cappaso (Mediolan), Magnus Fontes (Lund), WO (Wrocław)). Pierwotny statut ECMI został zrejestrowany w Amsterdamie w 1987 roku. Nowy statut ma być gotowy w 2012 roku.

Komentarze 1. Istnieją już programy Master z zakresu matematyki przemysłowej np. program ECMI czy program stworzony w ramach projektu ECMIMIM. 2. Projekty muszą być oparte na prawdziwych problemach z przemysłu. Matematycy muszą kontaktować się z przemysłem. 3. Nie wystarczy zmiana nazwy wykładu np. z równań różniczkowych na wykład z modelowania matematycznego, bo to nie to samo.

4. W każdym kraju studia mają być prowadzone w języku angielskim. 5. Studia MIC Master w języku angielskim na Politechnice Wrocławskiej od 2007 (ECMI). www.im.pwr.wroc.pl/~hugo/HSC/hsc 6. Eksperymentalne zajęcia z modelowania dla uczniów gimnazjum w Rawiczu-Sierakowie od 2008. www.gazeta-rawicka.pl/

Jak jest rozpowszechniana informacja o Projekcie FLMI ? 1. Konferencja w Sofii „ Mathematics in Industry” - 11 – 14 lipca 2010 r www.math.bas.bg/MathInIndustry/home.php 2. Spotkanie w Izbie Lordów w Londynie – lipiec 2010 3. ECMI Conference Wuppertal – lipiec 2010 4. Narodowe Towarzystwa Matematyczne przekazują informacje swoim członkom

EMS School on Industrial Mathematics – Będlewo - 10 -18 października 2010 r. www.impan.pl/BC/Program/conferences/10School/ Organizatorzy: Helmut Neunzert, Wojciech Okrasiński, Andrzej Palczewski, Łukasz Stettner Wykładowcy: Antonio Fasano (University of Florence), Alistair Fitt (University of Southampton), Anders Heyden (Lund University), Joachim Linn (Fraunhofer-Institut), Helmut Neunzert (Fraunhofer-Institut), Daniel Wachsmuth (RICAM Linz)

Forma zajęć: 1. Codzienne wykłady przez zaproszonych góści (2-3 godziny – będzie zwracało się dużo uwagi metody numeryczne) 2. Modelowanie matematyczne problemów przemysłowych pochodzących z Polski. (przygotowano sześć problemów – instruktorami będą zaproszeni goście) 3. Przewidywane są także dyskusje okrągłego stołu