PRZYSZŁOŚĆ ZAKRESU CZĘSTOTLIWOŚCI 470 – 790 MHz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja wprowqadzająca dla uczestników spotkania plenarnego
Advertisements

Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Naziemna Telewizja Cyfrowa.
Założenia do projektu ustawy
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Środki łączności przewodowej i bezprzewodowej.
Projekt pt.: Wsparcie dla rozwoju i adaptacji na Dolnym Śląsku Realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego.
Spotkanie Zespołów zadaniowych ds. Wsparcia przedsiębiorczości oraz ds. Wsparcia miast Polski Wschodniej w ramach Zespołu roboczego ds. przygotowania Programu.
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
PROJEKT WSPÓŁPRACY ARiMR I IW W ZAKRESIE PRZEPROWADZANIA KONTROLI WYMOGÓW WZAJEMNEJ ZGODNOŚCI Sporządzono na podstawie Zarządzenia Nr…. MINISTRA ROLNICTWA.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji
„TELEWIZJA CYFROWA” DVB-S DVB-T DVB-C ATM/SDH IP.
Tworzenie i rozwijanie standardów usług instytucji pomocy i integracji społecznej Marek Borowski Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Prezentacja na Side Event, Barcelona
Skoro nie wiesz dokąd zmierzasz Nigdy tam nie dojdziesz Konwent zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego Pogorzelica
O PERATOR INFRASTRUKTURALNY I JEGO ROLA W ZARZĄDZANIU SIECIAMI SAMORZĄDOWYMI I ROZWOJU USŁUG E - URZĘDU Rafał Rodziewicz Wiceprezes I NFRATEL OPERATOR.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Wpływ orzecznictwa ETS w sprawie Mediakabel na kwalifikację linearnych usług audiowizualnych Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Polski członek GALA.
Dlaczego przechodzimy na odbiór cyfrowy? Cyfryzacja naziemnej transmisji sygnału telewizyjnego w Europie to rezultat konferencji, która odbyła się w.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Oś 4 Leader EWALUACJA LGD Rzeszów, 21 maja 2013 r.
© Audytel S.A Profil firmy – usługi, referencje, studia przypadków 1 Po co nam szerokie pasmo… … a po co operatorom LTE? Tomasz Kulisiewicz Analityk.
Licencje dla Europy Kongres Wolnego Internetu, Warszawa, 13 lutego 2013 Maciej Tomaszewski, Unit G.1, DG Connect, Komisja Europejska.
BUDOWA TELEFONU KOMURKOWEGO
Budowa sieci mgr inż. Łukasz Dylewski
Rozwój Infrastruktury Telekomunikacyjnej pod kątem ISP
RYNEK ENERGII ELEKTRYCZNEJ W POLSCE - stan na 31 marca 2010 r. Raport TOE Katowice, r. Marek Kulesa dyrektor biura TOE.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Niemieckie doświadczenia w upowszechnianiu dostępu do szerokopasmowego.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
RODZAJE TRANSMISJI PRZESYŁANIE INFORMACJI W MODELU WARSTWOWYM
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Plan Działania Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
Wybrane kierunki rozwoju firmy SES ASTRA
UMTS (Universal Mobile Telecommunication System)
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
DZIAŁAJĄC RAZEM OSIĄGNIEMY WIĘCEJ – współpraca Jednostek Samorządu Terytorialnego dla rozwoju Aglomeracji Kalisko–Ostrowskiej okres realizacji Projektu:
Możliwości przyszłego wykorzystania
Robert Kroplewski Dyrektor Biura Prawnego TVP, radca prawny
EUTELSAT COMMUNICATIONS 1 Corporate Presentation Lipiec 2013.
Usługi Enterprise Europe Network
Inicjatywa MNiSW Inkubator Innowacyjności w Poznańskim Parku Naukowo -Technologicznym.
Regionalne Obserwatorium Terytorialne Województwa Łódzkiego
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Upowszechnianie produktu projektu MJUP. Ramowy harmonogram 2011 Zadanie 5 - Zarządzanie projektem Zadanie 4 - Upowszechnianie produktu Zadanie 3 - Opracowanie.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Instrukcja Ruchu i Eksploatacji Sieci Przesyłowej PSE-Operator S.A.
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GOSPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Zamierzenia.
Debata na temat krajowej strategii gospodarki częstotliwościowej Stanowisko PTC Krzysztof Dryzner Waldemar Koszałkowski Departament ds. Regulacji PTC Warszawa,
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Polityka.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Strategia.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Programy INTERREG i Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa Stan wdrażania i przygotowania do nowej perspektywy Pokrzywna, kwiecień 2018.
Zapis prezentacji:

PRZYSZŁOŚĆ ZAKRESU CZĘSTOTLIWOŚCI 470 – 790 MHz Prace prowadzone w ITU, CEPT i KE Przyszłość rynku medialnego w Polsce Poznań 09 kwietnia 2014 r.

PLAN PREZENTACJI Decyzje WRC-12 Prace w ramach ITU Prace w ramach Unii Europejskiej Prace w ramach CEPT Decyzje podjęte w Europie

Decyzje WRC-12 (1) Uchwała 232 WRC-12: przeznaczenie zakresu (694)-790 MHz w Regionie 1 dla służby ruchomej, z wyjątkiem ruchomej lotniczej, na zasadach służby pierwszej ważności (na równi z radiodyfuzją), przeznaczenie ważne wraz zakończeniem WRC-15, zakres zidentyfikowany dla systemów IMT, dolna granica zakresu (694 MHz) będzie przedmiotem analiz i ostatecznego zatwierdzenia przez WRC-15, na podstawie badań WRC-15 określi warunki techniczne dla służby ruchomej, stacje służby ruchomej będą koordynowane z systemami radionawigacji lotniczej (m.in. Białoruś, Ukraina i Rosja).

Decyzje WRC-12 (2) Uchwała 232 WRC-12 (c.d.): ITU-R przeanalizuje różne możliwości aranżacji kanałów uwzględniając: kompatybilność z systemami w zakresie 790-862 MHz, możliwość harmonizacji we wszystkich Regionach, kompatybilność z innymi służbami pierwszej ważności, ITU-R przeanalizuje możliwości wykorzystania zakresu przez systemy pomocnicze względem radiodyfuzji.

Konferencja WRC-15 Punkt agendy 1.2: …rozpatrzyć wyniki studiów ITU-R na temat wykorzystania zakresu częstotliwości 694-790 MHz przez służbę ruchomą, z wyjątkiem ruchomej lotniczej, oraz podjąć stosowne działania zgodnie z Uchwałą 232 (WRC 12)

źródło: Broadcast Networks Europe, http://www.broadcast-networks.eu/ Udział sieci naziemnej w dostępie do telewizji (procent gospodarstw domowych) źródło: Broadcast Networks Europe, http://www.broadcast-networks.eu/

Prace w ramach ITU (1) Joint Task Group 4-5-6-7 (JTG 4-5-6-7) – grupa w ramach ITU-R odpowiedzialna przygotowania do WRC-15 w zakresie punktów agendy 1.1 i 1.2, odbyły się 4 z 6 zaplanowanych spotkań JTG 4-5-6-7,

Prace w ramach ITU (2) Dotychczasowe rezultaty prac JTG 4-5-6-7 rekomendowanie pozostawienia wartości 694 MHz jako dolnej granicy nowego przeznaczenia dla służby ruchomej, ochrona dla telewizji w kanale 48 wynikająca z porozumienia Genewa `06, prace nad raportem ITU-R dotyczącym kompatybilności IMT i radiodyfuzji – w toku prace nad raportem ITU-R dotyczącym systemów SAB/SAP – w toku

Prace w ramach Unii Europejskiej (1) Możliwe scenariusze wykorzystania pasma 700 MHz: Scenariusz 1 - pozostawienie radiodyfuzji jako podstawowego zastosowania, Scenariusz 2 – pasmo wykorzystywane wyłącznie na potrzeby sieci szerokopasmowej transmisji danych, Scenariusz 3 – współdzielenie pasma, Scenariusz 4 – konwergencja sieci, np. Evolved Multicast Broadcast Multimedia Services w LTE, Future Extension Frames w DVB-T2.

Prace w ramach Unii Europejskiej (2) 11 marca 2013 KE wydała mandat dla CEPT na opracowanie warunków technicznych dla systemów w zakresie 694 – 790 MHz, Zadania zlecone CEPT: opracowanie warunków technicznych (w tym aranżacji kanałów) dla szerokopasmowych systemów komunikacji elektronicznej oraz systemów PPDR, przeprowadzenie analiz dotyczących możliwości przeznaczenia podzakresu dla systemów PMSE.

Prace w ramach CEPT (1) Przygotowania w zakresie punktu agendy WRC-15 1.2 zespół projektowy PT1 – stały zespół działający w ramach ECC, który zajmuje się systemami IMT, zespół projektowy PT D – zespół działający w ramach przygotowań CEPT do konferencji WRC-15, odpowiedzialny za punkty agendy 1.1 i 1.2, prace toczą się głównie w ramach wspólnych spotkań obu zespołów. Strategia dla pasma UHF grupa zadaniowa TG6 – odpowiedzialna za opracowanie raportu na temat różnych scenariuszy rozwoju usług w paśmie UHF.

Prace w ramach CEPT (2) Dotychczasowe wyniki prac PT1 i PTD: 694 MHz – dolna granica zakresu nowego przeznaczenia, utrzymanie porozumienia Genewa `06 w mocy, ochrona dla kanału TV 48 (i poniżej), wstępne poparcie dla systemów PMSE w paśmie 700 MHz, różne propozycje aranżacji kanałów dla IMT…

Prace w ramach CEPT (3)

Prace w ramach CEPT (4) Elementy strategii opracowane przez TG6: sposób zagospodarowania w przyszłości (perspektywa 10, 20 lub nawet 30 lat) zakresu częstotliwości 470 – 694 MHz analizowanie możliwości umieszczenia służb dotychczas pracujących w całym zakresie UHF (470 – 862 MHz) takich jak np. PMSE, DVB-T w zakresie 470 – 694 MHz przygotowanie raportu CEPT (planowane zakończenie prac czerwiec 2014), zawierającego punkty: - wprowadzenie oraz otoczenie regulacyjne, - technika, usługi i ewolucja sieci, - zagadnienia związane z długookresową strategią, czyli opis możliwych scenariuszy rozwoju/zagospodarowania zakresu.

Prace w ramach CEPT (5) Elementy strategii opracowane przez TG6: opracowanie scenariuszy zagospodarowania zakresu 470 – 694 MHz do przekazywania głównie treści audio-wideo przekazywanie treści przy wykorzystaniu różnych systemów DVB-T2, LTE – eMBMS oraz nowych opracowywanych w przyszłości standardów wprowadzenie typów topologii sieci nadawczych (HTHP – High Tower High Power oraz LPLT – Low Power Low Tower) zamiast konkretnych standardów zapewnia neutralność technologiczną oraz elastyczność we wprowadzaniu nowych standardów, zmiana, poprzez wprowadzenie nowych standardów, sposobów dostarczania treści do odbiorcy - przekazywanie treści w sposób linearny lub nielinearny, dwukierunkowa komunikacja na linii nadawca-odbiorca, wprowadzenie usług interaktywnych itp.

Decyzje podjęte w Europie Finlandia jako pierwsza ogłosiła rezygnację z radiodyfuzji powyżej 694 MHz, rezygnacja z T-DAB w paśmie 174-230 MHz – możliwość odtworzenia dwóch pokryć DVB-T, Francja rząd podjął decyzję o udostępnieniu pasma 700 MHz dla IMT w 2015 roku, Niemcy, Wielka Brytania wewnętrzne konsultacje w toku.