Opracowała Agnieszka Balcerak

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM EDUKACYJNY „Trzymaj formę!”
Advertisements

VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
Szkolny program profilaktyczny „Trzymaj formę”
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
T r z y m a j f o r m ę ! Program profilaktyki zdrowotnej realizowany w Gimnazjum nr 3 w Sieradzu program realizowany w roku szkolnym 2010/2011.
Ramowe założenia realizacji programu pt.
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
G Wiek gimnazjalny trwa od 13 do 16 roku życia.
WYTYCZNE DO REALIZACJI VIII EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
pod hasłem Jesień pełna zdrowia
Prezentacja przedstawiająca projekt pod hasłem „Trzymaj Formę”
Światowy dzień żywności
PROGRAM EDUKACYJNY „TRZYMAJ FORMĘ” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
PROJEKT TRZYMAJ FORMĘ realizowany w roku szkolnym 2006/2007 w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 4 im. C. K. Norwida w Olsztynie Gimnazjum Nr 8 w Olsztynie.
Założenia programu edukacyjnego
TRZYMAJ FORMĘ.
KATARZYNA KONCEWICZ KRYSTYNA POKOJOWCZYK ANNA REJMAN
Projekt „Szkoła z klasą” klasa III A
Trzymamy formę- zdrowy styl życia
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
ZDROWY STYL ŻYCIA.
„Trzymaj Formę!” To program edukacyjny promujący zdrowy styl życia oparty na prawidłowym odżywianiu i aktywności fizycznej. Odżywianie jest jednym z istotniejszych.
w praktyce pedagogicznej
Sprawozdanie z realizacji programu ,,Trzymaj Formę” w Zespole Szkół im
Rok szkolny 2011/2012.
Sprawozdanie z realizacji projektu TRZYMAJ FORMĘ
ZESPÓŁ SZKÓŁ GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W WIELBARKU UL.MIKOŁAJA KOPERNIKA 10.
GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W WIELBARKU
Młodszy asystent PSSE Ostróda PZiOZ mgr Anna Skiba
PROGRAM EDUKACYJNY „Trzymaj formę!”
PODSUMOWANIE II EDYCJI PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ” w powiecie giżyckim
Podsumowanie II edycji programu „Trzymaj form ę !” (r. szk. 2007/2008) w powiecie oleckim Opracowanie: mgr Emilia Naruszewicz Promocja Zdrowia i Oświata.
Program edukacyjny „Trzymaj Formę” II edycja rok szkolny 2007/2008 Bogdan Wlizło Powiatowa Stacja Sanitarno- Epidemiologiczna w Ełku.
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
Program edukacyjny „Trzymaj formę”
Szkoła Promująca Zdrowie
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
Projekt edukacyjny dla uczniów
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
Szkoła Promująca Zdrowie
ZAŁOŻENIA OGÓLNE DO REALIZACJI IX edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Trzymaj Formę!” Warszawa, 27 sierpnia 2014.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Śniadanie daje moc Stowarzyszenie św. Celestyna Mikoszów,
Klasa 2 Szkoła z klasą 2.0.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
PROJEKT EDUKACYJNY „Żyj zdrowo”. ZDROWO ” „ŻYJ ZDROWO” CELE PROJEKTU Edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
TRZYMAJ ZDROWIE PRZY SOBIE
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
XI edycja programu Trzymaj Formę!
Szkoła Promująca Zdrowie
ZDROWA ŻYWNOŚĆ NIEZDROWA ŻWYNOŚĆ.
Szkoła Sportowych Talentów
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

Opracowała Agnieszka Balcerak Trzymaj Formę Opracowała Agnieszka Balcerak

Szkolenie Trzymaj Formę 1. Podsumowanie pierwszej edycji 2. Założenia II edycji Anoreksja i bulimia 4. Znakowanie GDA

Założenia II edycji Dieta zbilansowana Piramida zdrowia Dieta wegetariańska Zaburzenia stanu zdrowia Aktywność fizyczna Edukacja konsumencka

Anoreksja i bulimia Anoreksja czyli jadłowstręt psychiczny charakteryzuje się fałszywą oceną własnego ciała, prowadzącą do głodzenia się. Bulimia to często manifestacja uczuć, których młode osoby często nie potrafią wyrazić lub ukierunkować w inny sposób.

Znakowanie GDA Oznaczenia GDA informują o tym, jakie ilości poszczególnych składników odżywczych są zawarte w produkcie, który spożywasz. Dodatkowo ilości te są podane w procentach, które odnoszą się do wartości referencyjnych Wskazanego Dziennego Spożycia (GDA) poszczególnych składników.

Program Edukacyjny „W zdrowym ciele zdrowy duch”   „Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz - stracisz życie” Aleksander Fredro

Program edukacyjny 1. Cel główny 2. Cele szczegółowe 3.   Uczestnicy programu 4.   Pomoce do programu 5.   Ogólne treści 6.   Procedury osiągania celów 7.   Sposób ewaluacji 8.   Scenariusze  

Cel główny Zwiększenie świadomości dotyczącej wpływu żywienia i aktywności fizycznej na zdrowie.   Cele szczegółowe   1.     Pogłębienie wiedzy w zakresie znaczenia zbilansowanej diety i aktywności fizycznej dla organizmu człowieka. 2.     Kształtowanie zmiany postaw i zachowań związanych z prawidłowym żywieniem, odpowiednią jakością zdrowotną żywności i aktywnością fizyczną. 3.     Dostarczenie wiedzy i umiejętności korzystania z informacji zamieszczonych na opakowaniach produktów spożywczych. 4.   Zwiększenie świadomości dotyczącej wpływu żywienia i aktywności fizycznej N na zdrowie.

Uczestnicy programu Pomoce do programu Adresatami programu edukacyjnego „ W zdrowym ciele zdrowy duch” w Regnowie są:uczniowie, rodzice oraz nauczyciele  Pomoce do programu Poradnik dla nauczycieli „Trzymaj formę”. 2.    Strona internetowa www.trzymajforme.pl 3.  Podręczniki, książki, czasopisma, broszury i plakaty. 4.     Ankieta ewaluacyjna. 5.   Scenariusze. Tt Tabela kaloryczności Sprzęt sportowy

Ogólne treści Treści programu „Trzymaj formę” obejmują następujące zagadnienia: Żywienie młodzieży – zbilansowana dieta: - rozkład posiłków w ciągu dnia i % dobowego zapotrzebowania na energię, - dzienne zalecenia żywieniowe dla młodzieży, - rola podstawowych składników odżywczych - zasady zdrowego żywienia - alternatywne sposoby żywienia na przykładzie diety wegetariańskiej - zaburzenia stanu zdrowia i rozwoju związane z nieprawidłowym odżywianiem. Wybrane elementy edukacji konsumenckiej: - prawa konsumenta - znakowanie etykiet z żywnością. Aktywność fizyczna: - znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia: - pożądana aktywność fizyczna dla dzieci i młodzieży, - test wydolności fizycznej, - test sprawności fizycznej.

Procedury osiągania celów Wybierając sposoby osiągania celów edukacyjnych, nauczyciel powinien uwzględnić przede wszystkim możliwości i zainteresowania uczniów, nie zapominając o zasadzie stopniowania trudności. Dobieranie interesujących przykładów rozbudza naturalną ciekawość uczniów i rozwija ich zainteresowania. Podstawową zasadą przy realizacji niniejszego programu jest, aby jego treści nie wyprzedzały tematów z programu podstawowego a były jego uzupełnieniem i rozszerzeniem. Wprowadzanie na zajęciach różnych metod aktywnego uczenia (ankiety, burza mózgów, dyskusja, dyskusja panelowa, zajęcia w terenie), Do każdej ze stosowanych metod należy wykorzystywać odpowiednie do omawianego zagadnienia, dostępne środki dydaktyczne ( czasopisma, filmy, komputery, plakaty, broszury itp.).

Motywowanie uczniów do działania na rzecz własnego zdrowia i rozwiązywanie aktualnych problemów dotyczących prawidłowego żywienia i kształtowania właściwej sylwetki. Należy też poświęcić czas na pracę z podręcznikiem, która pomaga nauczyć ucznia czytania tekstu ze zrozumieniem i kształtuje umiejętność odróżniania treści ważnych od mniej istotnych. Należy również zachęcać uczniów do pogłębiania swojej wiedzy poprzez szukanie wiadomości w literaturze, czasopismach, internecie i innych dostępnych źródłach.

Sposób ewaluacji 1. Ankiety 2. Obserwacje 3   Sposób ewaluacji 1.    Ankiety 2.    Obserwacje 3. Rozmowy (indywidualne i grupowe) 4. Analiza dokumentacji nauczycieli    Scenariusze Do programu edukacyjnego opracowane zostały scenariusze na zajęcia z biologii, godziny z wychowawcą, wychowania fizycznego oraz scenariusz ogólnoszkolnego apelu „Trzymaj formę”.