Program Microsoft® Office Project 2007 — szkolenie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Advertisements

Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Podstawy tworzenia prezentacji
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Menu Tabela program Microsoft Word
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.
Wprowadzenie do obsługi programu PowerPoint
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
Opracowała Urszula Guzikowska
Na pasku komunikatów kliknij przycisk Włącz edytowanie,
MAKRA 1.
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Style i szablony w Wordzie
Tworzenie komiksu MS PowerPoint Beata Sanakiewicz.
Na pasku komunikatów kliknij przycisk Włącz edytowanie,
Wzorce slajdów programu microsoft powerpoint
Aktualizowanie ustawień prywatności i profilu j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
MS Office MS PowerPoint 2007
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
prezentacja multimedialna
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Prezentacja multimedialna
PRZYKŁAD OBLICZENIOWY PRĘT
Podręczna karta informacyjna dotycząca programu Lync 2013 POUFNE. Dystrybucja wyłącznie do partnerów objętych umową o zachowaniu poufności. Firma Microsoft.
POUFNE. Dystrybucja wyłącznie do partnerów objętych umową o zachowaniu poufności. Firma Microsoft nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani domniemanych.
© 2012 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodawanie kontaktu Lista Kontakty upraszcza komunikację i umożliwia sprawdzenie statusu obecności.
Znajdowanie pokoju i wchodzenie do niego Skorzystaj z funkcji wyszukiwania programu Lync w celu znalezienia pokojów, do których masz dostęp. 1.W oknie.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Tworzenie wykresów część I
Przewodnik Wprowadzenie do
Microsoft® Office Word
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Bazy CINAHL Wyszukiwanie zaawansowane Przewodnik
10 kroków dobrej prezentacji
Temat: Tworzenie bazy danych
Microsoft® Office Outlook® 2007 — szkolenie
Microsoft® Office SharePoint® Server 2007 — szkolenie
Microsoft® Office Word 2007 — szkolenie
Microsoft® Office Visio® 2007 — szkolenie
Microsoft® Office Excel® 2007 — szkolenie
Program Microsoft® Office Word 2007 — szkolenie
Microsoft® Office SharePoint® Server 2007 — szkolenie
Program Microsoft® Office PowerPoint® 2007 — szkolenie
Microsoft® Office Outlook® 2007 — szkolenie
Microsoft® Office Word 2007 — szkolenie
Microsoft® Office SharePoint® Server 2007 — szkolenie
Program Microsoft® Office Access 2007 — szkolenie
Program Microsoft® Office SharePoint® Server 2007 Szkolenie
Microsoft® Office SharePoint® Server 2007 — szkolenie
Microsoft® Office Visio® 2007 — szkolenie
Microsoft® Office Excel® 2007 — szkolenie
Program Microsoft® Office Word 2007 — szkolenie
Microsoft® Office SharePoint® 2007 — szkolenie
Microsoft® Office Word 2007 — szkolenie
Program Microsoft® Office Outlook® 2007 — szkolenie
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zapis prezentacji:

Program Microsoft® Office Project 2007 — szkolenie Firma [Nazwa firmy] przedstawia: Program Microsoft® Office Project 2007 — szkolenie Przed rozpoczęciem Ten kurs opracowano przy założeniu, że jego uczestnicy potrafią tworzyć zadania i przypisywać czas trwania. [Notatka dla wykładowcy: Aby uzyskać szczegółową pomoc dotyczącą dostosowywania tego szablonu, zobacz ostatni slajd. Ponadto okienko notatek zawiera dodatkowy tekst lekcji dotyczący niektórych slajdów]. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Zawartość kursu Omówienie. Oszczędzanie czasu podczas zarządzania projektem Lekcja 1. Łącza zależności Lekcja 2. Tworzenie łączy zależności zadań Lekcja 3. Ustawianie czasu zwłoki i czasu wyprzedzenia Dwie z trzech lekcji zawierają listę proponowanych zadań. Każda lekcja zawiera zestaw pytań testowych. Łączenie zadań projektu

Omówienie. Oszczędzanie czasu podczas zarządzania projektem Po zdefiniowaniu zadań projektu i oszacowaniu, ile czasu potrwa ich wykonanie, można je połączyć. Funkcja łączenia zadań pozwala utworzyć plan oparty na kolejności zadań i zależnościach między nimi, niezależnie od konkretnych dat. Jeśli zostanie zmieniona data rozpoczęcia, czas trwania lub data zakończenia jednego z zadań, program Project automatycznie zaktualizuje wszystkie zadania pokrewne. Dzięki możliwości łączenia zadań plan staje się bardziej elastyczny i niezawodny. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Cele kursu Stosowanie czterech typów zależności zadań. Wybieranie odpowiedniej zależności zadań w danej sytuacji. Znajomość zastosowań czasu wyprzedzenia i czasu zwłoki oraz sposobu ich użycia. Łączenie zadań projektu

Lekcja 1 Łącza zależności

Łączenie zadań projektu Łącza zależności Relacje między zadaniami w planie projektu programu Project można definiować za pomocą czterech typów zależności (lub łączy). Połączenie zadań powoduje, że po wprowadzeniu zmiany w dowolnej części planu program Project automatycznie dostosuje harmonogram. Jeśli natomiast zostaną wprowadzone określone daty rozpoczęcia i zakończenia zadań, ustawienie automatycznego dostosowywania zostanie zastąpione. Tak więc zrozumienie sposobu, w jaki w programie Project są używane typy zależności, jest bardzo istotne. Wprowadzenie konkretnych dat rozpoczęcia i zakończenia oznacza, że w przypadku jakichkolwiek zmian konieczne będzie ich ręczne aktualizowanie — co więcej, trzeba będzie pamiętać o aktualizacji planu za każdym razem. Przy użyciu czterech prostych typów łączy przedstawionych na ilustracji — Zakończenie-rozpoczęcie, Rozpoczęcie-zakończenie, Zakończenie-zakończenie i Rozpoczęcie-zakończenie — można tworzyć plany dla różnych sytuacji, a następnie wprowadzać w nich dowolne zmiany. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu ABC łączenia zadań Po zdefiniowaniu zadań w planie i oszacowaniu ilości czasu potrzebnego na ich wykonanie można ustalić harmonogram zadań, tworząc łącza zależności zadań. Domyślnie program Project planuje rozpoczęcie wszystkich zadań wraz z rozpoczęciem projektu i ustala datę zakończenia projektu na podstawie daty zakończenia ostatniego zadania. Po wprowadzeniu zależności zadań program Project dopasowuje harmonogram w celu przedstawienia dokładniejszych terminów wykonania poszczególnych zadań. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu ABC łączenia zadań Na ilustracji przedstawiono koncepcje. O ile nie określono inaczej, wszystkie zadania planu projektu rozpoczynają się z chwilą rozpoczęcia projektu. Jeżeli nie są stosowane żadne zależności zadań ani ograniczenia, data zakończenia projektu pokrywa się z datą zakończenia ostatniego zadania. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu ABC łączenia zadań Na ilustracji przedstawiono koncepcje. Zależności zadań, takie jak przedstawiona na rysunku zależność zakończenie-rozpoczęcie między zadaniem pierwszym a drugim, mogą zmienić datę planowanego zakończenia projektu. Łączenie zadań projektu

Zadania poprzedników i zadania następników Cztery typy zależności przedstawione na ilustracji ułatwiają ułożenie harmonogramu uwzględniającego rzeczywistą sytuację. Zadanie poprzednika to zadanie, którego data rozpoczęcia lub zakończenia wpływa na datę rozpoczęcia lub zakończenia następnego zadania. Zadanie następnika to zadanie, którego data rozpoczęcia lub zakończenia zależy od daty rozpoczęcia lub zakończenia poprzedniego zadania. Łączenie zadań projektu

Zadania poprzedników i zadania następników Cztery typy zależności przedstawione na ilustracji ułatwiają ułożenie harmonogramu uwzględniającego rzeczywistą sytuację. Typ zależności, który ma zostać użyty, zależy od rodzaju relacji między zadaniem poprzednika a zadaniem następnika. Łączenie zadań projektu

Zależności zakończenie-rozpoczęcie Jeśli pracę nad zadaniem 2 można rozpocząć dopiero po zakończeniu pracy nad zadaniem 1, między zadaniami istnieje zależność typu Zakończenie- rozpoczęcie (ZR). Zależność ZR jest tworzona domyślnie podczas łączenia dwóch zadań w programie Project. Kolejność wybrania zadań decyduje o tym, które zadanie będzie poprzednikiem, a które następnikiem. Zadanie 1 jest poprzednikiem zadania 2, a zadanie 2 jest następnikiem zadania 1. Przykład oparty na rzeczywistości: podręcznik można wydrukować tylko wtedy, gdy zostanie napisany. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących relacji między dwoma zadaniami najlepiej utworzyć między nimi zależność ZR. Jeśli później okaże się, że relacja między tymi zadaniami jest inna, typ zależności będzie można zmienić. Łączenie zadań projektu

Zależności rozpoczęcie-rozpoczęcie Jeśli nie można rozpocząć pracy nad zadaniem 2 przed rozpoczęciem pracy nad zadaniem 1, między tymi zadaniami istnieje zależność typu Rozpoczęcie- rozpoczęcie (RR). W rzeczywistości zależności RR są zwykle stosowane wtedy, gdy praca nad dwoma zadaniami ma się na siebie nakładać. Na przykład nie można rozpocząć zadania „Wyrównywanie powierzchni betonu” (zadanie 2) przed rozpoczęciem zadania „Wylewanie fundamentu” (zadanie 1). Łączenie zadań projektu

Zależności rozpoczęcie-rozpoczęcie Praca nakładająca się na siebie pozwala skrócić łączny czas trwania projektu. Jeśli na wykonanie zadania 1 potrzeba 10 dni, a na zadanie 2 — 5 dni, po ustawieniu zależności ZR łączny czas trwania obu zadań będzie wynosić 15 dni. Po ustawieniu zależności RR łączny czas trwania dwóch zadań wyniesie tylko 10 dni (czas potrzebny na wykonanie zadania 1). Jeśli zatem między dwoma zadaniami istnieje zależność ZR, ale praca nad nimi może się na siebie nakładać lub może być wykonywana równolegle, warto zmienić tę zależność na RR, aby skrócić łączny czas trwania projektu. Łączenie zadań projektu

Zależności zakończenie-zakończenie Jeśli data zakończenia zadania 1 pokrywa się z datą zakończenia zadania 2, między tymi zadaniami istnieje zależność typu Zakończenie- zakończenie (ZZ). Na przykład nie można zakończyć „sprawdzania instalacji elektrycznej” (zadanie 2) przed zakończeniem „zakładania instalacji elektrycznej” (zadanie 1). Łączenie zadań projektu

Zależności zakończenie-zakończenie Podobnie jak zależności RR, tak i zależności ZZ skracają łączny czas potrzebny do wykonania dwóch zadań, o ile praca nad nimi może się na siebie nakładać lub może być wykonywana równolegle. Jeśli na wykonanie zadania 1 potrzeba 10 dni, a na zadanie 2 — 5 dni, po ustawieniu zależności ZR łączny czas trwania obu zadań będzie wynosić 15 dni. Po ustawieniu zależności ZZ łączny czas trwania dwóch zadań wyniesie tylko 10 dni (czas potrzebny na wykonanie zadania 1). Jeśli zatem między dwoma zadaniami istnieje zależność ZR, ale praca nad nimi może się na siebie nakładać lub może być wykonywana równolegle, warto zmienić tę zależność na ZZ, aby skrócić łączny czas trwania projektu. Łączenie zadań projektu

Zależności rozpoczęcie-zakończenie Jeśli data rozpoczęcia zadania 1 wpływa na datę zakończenia zadania 2, między tymi zadaniami istnieje zależność typu Rozpoczęcie-zakończenie (RZ). W ten sposób tworzy się harmonogramy typu „dokładnie na czas”. Na przykład pozostające w relacji zadanie musi się zakończyć przed punktem kontrolnym lub datą zakończenia projektu, ale moment zakończenia tego zadania jest nieistotny i jednocześnie jego ewentualne późne zakończenie nie może wpływać na zadania końcowe projektu. Utwórz zależność RZ między zadaniem planowanym „dokładnie na czas” (poprzednikiem) i jego zadaniem powiązanym (następnikiem). W rzeczywistości zależność RZ występuje rzadziej niż pozostałe typy zależności. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Test 1, pytanie 1 Którą zależność należy utworzyć, jeśli nie ma pewności, jaka jest relacja między pracą nad zadaniem A i zadaniem B? Wybierz jedną odpowiedź. Rozpoczęcie-rozpoczęcie (RR). Zakończenie-rozpoczęcie (ZR). Zakończenie-zakończenie (ZZ). Rozpoczęcie-zakończenie (RZ). Łączenie zadań projektu

Test 1, pytanie 1: odpowiedź Zakończenie-rozpoczęcie (ZR). Dzięki utworzeniu zależności ZR można uniknąć konfliktów w harmonogramie oraz użyć funkcji programu Project umożliwiającej automatyczną aktualizację planu zgodnie z wprowadzonymi zmianami. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Test 1, pytanie 2 Niezwłocznie po zakończeniu zadań „kładzenie dywanu” i „instalowanie oświetlenia” powinno rozpocząć się zadanie „malowanie ścian”. Jakie zależności trzeba utworzyć, aby umieścić takie relacje w planie? Wybierz jedną odpowiedź. Zależność zakończenie-rozpoczęcie między zadaniami „kładzenie dywanu” i „instalowanie oświetlenia” oraz zależność zakończenie- rozpoczęcie między zadaniami „instalowanie oświetlenia” i „malowanie ścian”. Zależność rozpoczęcie-rozpoczęcie między zadaniami „kładzenie dywanu” i „instalowanie oświetlenia” oraz zależność zakończenie- rozpoczęcie między zadaniami „malowanie ścian” i „kładzenie dywanu”. Zależność zakończenie-zakończenie między zadaniami „kładzenie dywanu” i „instalowanie oświetlenia” oraz zależność zakończenie- rozpoczęcie między zadaniami „malowanie ścian” i „kładzenie dywanu”. Łączenie zadań projektu

Test 1, pytanie 2: odpowiedź Zależność zakończenie-zakończenie między zadaniami „kładzenie dywanu” i „instalowanie oświetlenia” oraz zależność zakończenie- rozpoczęcie między zadaniami „malowanie ścian” i „kładzenie dywanu”. Z chwilą zakończenia zarówno zadania „kładzenie dywanu”, jak i zadania „instalowanie oświetlenia” można rozpocząć zadanie „malowanie ścian”. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Test 1, pytanie 3 Napisanie podręcznika zajmie autorowi 12 dni, natomiast zredagowanie podręcznika zajmie redaktorowi 6 dni. Która z zależności pozwoli zakończyć pracę w najkrótszym czasie? Wybierz jedną odpowiedź. ZR — zakończenie pisania, a następnie rozpoczęcie redagowania. RR — jednoczesne rozpoczęcie pisania i redagowania. ZZ — jednoczesne zakończenie redagowania i pisania. Łączenie zadań projektu

Test 1, pytanie 3: odpowiedź ZZ — jednoczesne zakończenie redagowania i pisania. Redagowanie zakończy się z chwilą zakończenia pisania. Ze względu na nakładanie się obu zadań, łączny czas ich trwania wyniesie 12 dni. Łączenie zadań projektu

Tworzenie łączy zależności zadań Lekcja 2 Tworzenie łączy zależności zadań

Tworzenie łączy zależności zadań Pora nauczyć się tworzenia łączy między zadaniami, a następnie zastanowić się, kiedy warto łączyć zadania. Jeśli przeniesiesz dane zadanie lub wstawisz nowe, program Project automatycznie połączy je z innymi zadaniami w taki sam sposób, jakiego użyto do połączenia zadań sąsiednich. Dzięki wcześniejszemu ułożeniu wszystkich zadań w odpowiedniej kolejności można mieć pewność, że sprawnie działające połączenia pozostaną niezmienione. Podczas łączenia dwóch zadań program Project domyślnie tworzy zależność zakończenie-rozpoczęcie. Łączenie zadań projektu

Tworzenie zależności ZR Po ustaleniu, że między dwoma zadaniami istnieje zależność, określ, które z nich jest zadaniem poprzednika. Następnie zaznacz to zadanie, klikając jego identyfikator. Następnie, przytrzymując naciśnięty klawisz CTRL, kliknij następnik już zaznaczonego zadania. Następnie kliknij przycisk Połącz zadania   na pasku narzędzi Standardowy. Łączenie zadań projektu

Tworzenie zależności ZR Po ustaleniu, że między dwoma zadaniami istnieje zależność, określ, które z nich jest zadaniem poprzednika. Następnie zaznacz to zadanie, klikając jego identyfikator. Aby usunąć łącze zależności, wykonaj następujące kroki: Zaznacz połączone zadania. Kolejność ich zaznaczania nie ma znaczenia. Kliknij przycisk Rozłącz na pasku narzędzi Standardowy. Łączenie zadań projektu

Wpisywanie zależności w kolumnie Poprzedniki Co należy zrobić, aby ustawić zależności między zadaniami, które w planie projektu są od siebie sporo oddalone? W programie Project jest dostępne proste rozwiązanie, które przedstawiono na rysunku 1: Łącza zależności można tworzyć, wpisując odpowiednie informacje bezpośrednio w kolumnie Poprzedniki. Łączenie zadań projektu

Wpisywanie zależności w kolumnie Poprzedniki Co należy zrobić, aby ustawić zależności między zadaniami, które w planie projektu są od siebie sporo oddalone? Po pierwsze zanotuj identyfikator zadania poprzednika. Następnie przewiń zawartość kolumny do zadania, które będzie jego następnikiem. Jeśli na przykład w polu Poprzedniki dotyczącym zadania 235 zostanie wpisana zależność 10RR,125RR (wymagany jest przecinek), program Project utworzy łącza zależności rozpoczęcie-rozpoczęcie między zadaniami 10 i 235 oraz między zadaniami 125 i 235. Jeśli w kolumnie Poprzedniki zostanie wpisany tylko identyfikator zadania, program Project utworzy zależność zakończenie-rozpoczęcie. Porada: nie trzeba wpisywać identyfikatorów zadań w określonej kolejności, ale należy je oddzielać przecinkami. W polu Poprzedniki dotyczącym zadania następnika wpisz identyfikator zadania poprzednika oraz skrót odpowiedniej zależności: RR, ZZ, ZR lub RZ. Łączenie zadań projektu

Wpisywanie zależności w kolumnie Poprzedniki Co należy zrobić, aby ustawić zależności między zadaniami, które w planie projektu są od siebie sporo oddalone? Aby usunąć łącze zależności z kolumny Poprzedniki, zaznacz identyfikator zadania poprzednika, a następnie naciśnij klawisz DELETE. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Propozycje ćwiczeń Tworzenie zależności ZR przy użyciu przycisku Połącz zadania. Tworzenie wielu zależności ZR pojedynczym kliknięciem przycisku. Tworzenie zależności ZR polegające na wpisywaniu odpowiednich informacji w kolumnie Poprzedniki. Zmiana zależności ZR na zależność RR. Zmienianie czasu trwania zadania. [Notatka dla wykładowcy: Jeśli na komputerze jest zainstalowany program Project 2007, można kliknąć łącze na slajdzie w celu przejścia do ćwiczeń w trybie online. Ćwiczenia zawierają instrukcje pomagające w wykonywaniu wymienionych zadań w programie Project. Ważne: bez programu Project 2007 nie można uzyskać dostępu do instrukcji dotyczących ćwiczeń]. Ćwiczenia w trybie online (wymagają programu Project 2007) Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Test 2, pytanie 1 W jaki sposób zrobić z zadania o niższej pozycji na liście zadań (zadania o wyższym identyfikatorze) poprzednik zadania o wyższej pozycji na liście zadań (niższym identyfikatorze)? Wybierz jedną odpowiedź. Zaznaczając za pomocą myszy wszystkie zadania od góry do dołu, a następnie klikając przycisk Połącz zadania. Przytrzymując naciśnięty klawisz CTRL, klikając zadanie znajdujące się niżej, klikając zadanie znajdujące się wyżej na liście zadań, a następnie klikając przycisk Połącz zadania. Przytrzymując naciśnięty klawisz SHIFT, klikając wszystkie zadania, a następnie klikając przycisk Połącz zadania. Łączenie zadań projektu

Test 2, pytanie 1: odpowiedź Przytrzymując naciśnięty klawisz CTRL, klikając zadanie znajdujące się niżej, klikając zadanie znajdujące się wyżej na liście zadań, a następnie klikając przycisk Połącz zadania. Jeśli zostanie użyty klawisz CTRL, zadania zostaną połączone zgodnie z kolejnością ich zaznaczania. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Test 2, pytanie 2 Czas trwania bieżącego projektu wynosi 11 dni, a między jego wszystkimi czterema zadaniami istnieje zależność zakończenie- rozpoczęcie. Zadanie 1 trwa dwa dni, zadanie 2 — trzy dni, zadanie 3 — cztery dni, a zadanie 4 — dwa dni. Która z następujących zmian najbardziej skróci czas trwania projektu, nie zmieniając przy tym jego daty rozpoczęcia? Wybierz jedną odpowiedź. Utworzenie zależności rozpoczęcie-zakończenie między zadaniami 1 i 2. Utworzenie zależności rozpoczęcie-zakończenie między zadaniami 2 i 3. Utworzenie zależności rozpoczęcie-zakończenie między zadaniami 3 i 4. Łączenie zadań projektu

Test 2, pytanie 2: odpowiedź Utworzenie zależności rozpoczęcie-zakończenie między zadaniami 3 i 4. W efekcie łączny czas trwania projektu zostanie skrócony do 9 dni, a data jego rozpoczęcia nie ulegnie zmianie. Łączenie zadań projektu

Ustawianie czasu zwłoki i czasu wyprzedzenia Lekcja 3 Ustawianie czasu zwłoki i czasu wyprzedzenia

Ustawianie czasu zwłoki i czasu wyprzedzenia Życie bywa skomplikowane. Czasem trzeba uwzględnić w planie bardzo złożone relacje między zadaniami. W programie Project można zaplanować przerwę między zakończeniem jednego zadania a rozpoczęciem kolejnego. Można także tak ułożyć harmonogram, aby jedno zadanie nakładało się na drugie. Łączenie zadań projektu

Ustawianie czasu zwłoki i czasu wyprzedzenia Na ilustracji przedstawiono oba podejścia. W celu opóźnienia wykonania zadania należy wprowadzić czas zwłoki. Pozwoli to uwzględnić czynności, które muszą zostać wykonane między dwoma zadaniami, na przykład oczekiwanie na dostawę materiałów eksploatacyjnych. Jak można się spodziewać, czas wyprzedzenia i czas zwłoki są synchronizowane z innymi zmianami. Data rozpoczęcia lub zakończenia danego zadania może się zmienić, ale następne zadanie pozostanie odpowiednio z nim połączone i zaplanowane w odpowiednim czasie. W celu zastosowania nałożenia zadań należy wprowadzić czas wyprzedzenia. Jeśli realizację jakiegoś zadania można rozpocząć na tydzień przed zakończeniem poprzedniego zadania, uruchomienie go umożliwi wprowadzenie siedmiodniowego czasu wyprzedzenia. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Czas zwłoki Czas zwłoki to opóźnienie między zadaniami zależnymi. Załóżmy na przykład, że planujesz rozpocząć redagowanie podręcznika po upływie trzech dni od rozpoczęcia jego pisania. Dla zadania „Redagowanie podręcznika” wprowadź wartość 3 w polu Zwłoka na karcie Poprzedniki w oknie dialogowym Informacje o zadaniu, a następnie kliknij przycisk OK. To okno dialogowe można otworzyć, klikając dwukrotnie zadanie następnika. Uwaga: Domyślną jednostką czasu zwłoki są dni, ale można wskazać tę jednostkę jawnie, wprowadzając literę D lub d. Można wprowadzić inną jednostkę czasu, wpisując: Min lub min w przypadku minut, H lub h w przypadku godzin, T lub t w przypadku tygodni oraz M lub m w przypadku miesięcy. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Czas zwłoki Czas zwłoki to opóźnienie między zadaniami zależnymi. Czas zwłoki można również wprowadzić bezpośrednio w kolumnie Poprzedniki dotyczącej zadania następnika na wykresie w widoku Wykres Gantta. Jeśli zadaniem 1 jest „Pisanie podręcznika”, a zadaniem 2 jest „Redagowanie podręcznika”, w kolumnie Poprzedniki dotyczącej zadania 2 należy wpisać 1RR3. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Czas wyprzedzenia Czas wyprzedzenia to czas nakładania się na siebie zadań zależnych. Na przykład jeśli zadanie „Przygotowywanie oprawy” może rozpocząć się na dwa dni przed zakończeniem zadania poprzednika „Drukowanie podręcznika”, czas wyprzedzenia można ustawić na dwa dni. Praca nad zadaniami będzie się na siebie nakładać, co oznacza, że będzie wykonywana równolegle. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Czas wyprzedzenia Czas wyprzedzenia to czas nakładania się na siebie zadań zależnych. Czas wyprzedzenia jest wprowadzany jako wartość ujemna w polu Zwłoka na karcie Poprzedniki w oknie dialogowym Informacje o zadaniu. Aby otworzyć to okno dialogowe, należy kliknąć dwukrotnie zadanie następnika na liście zadań. Czas wyprzedzania można również wprowadzić bezpośrednio w kolumnie Poprzedniki zadania następnika na wykresie w widoku Wykres Gantta. Jeśli zadaniem 4 jest „Drukowanie podręcznika”, a zadaniem 5 jest „Przygotowanie oprawy”, w kolumnie Poprzedniki dla zadania 5 należy wpisać tekst 4ZZ-2. W tym przykładzie należy kliknąć dwukrotnie zadanie „Przygotowywanie oprawy”, aby otworzyć okno dialogowe, a następnie wybrać kartę Poprzedniki i wpisać wartość -2 w polu Zwłoka. Na koniec należy kliknąć przycisk OK. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Propozycje ćwiczeń Ustawianie czasu zwłoki między zadaniami. Ustawianie czasu wyprzedzenia między zadaniami. Dodawanie zadania. [Notatka dla wykładowcy: Jeśli na komputerze jest zainstalowany program Project 2007, można kliknąć łącze na slajdzie w celu przejścia do ćwiczeń w trybie online. Ćwiczenia zawierają instrukcje pomagające w wykonywaniu wymienionych zadań w programie Project. Ważne: bez programu Project 2007 nie można uzyskać dostępu do instrukcji dotyczących ćwiczeń]. Ćwiczenia w trybie online (wymagają programu Project 2007) Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Test 3, pytanie 1 Zadanie „Malowanie ścian” może rozpocząć się dopiero po rozpoczęciu zadania „Kładzenie dywanu”. Każde zadanie trwa 10 dni, a praca nad nimi może się na siebie nakładać. Który typ zależności należy wybrać i jaki czas zwłoki lub wyprzedzenia należy ustawić, aby praca została wykonana w prawidłowej kolejności i w jak najkrótszym czasie? Wybierz jedną odpowiedź. Zależność rozpoczęcie-rozpoczęcie między zadaniami „Kładzenie dywanu” i „Malowanie ścian” z czasem wyprzedzenia wynoszącym 3 dni. Zależność rozpoczęcie-zakończenie między zadaniami „Kładzenie dywanu” i „Malowanie ścian” z czasem zwłoki wynoszącym 3 dni. Zależność rozpoczęcie-rozpoczęcie między zadaniami „Kładzenie dywanu” i „Malowanie ścian” z czasem zwłoki wynoszącym 3 dni. Łączenie zadań projektu

Test 3, pytanie 1: odpowiedź Zależność rozpoczęcie-rozpoczęcie między zadaniami „Kładzenie dywanu” i „Malowanie ścian” z czasem zwłoki wynoszącym 3 dni. Najpierw rozpocznie się zadanie „Kładzenie dywanu”, a zadanie „Malowanie ścian” rozpocznie się trzy dni później. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Test 3, pytanie 2 Zadanie „Wybieranie obrazów” musi zakończyć się przynajmniej na tydzień przed zakończeniem zadania „Prezentacja”. Który typ zależności należy wybrać i jaki czas zwłoki lub wyprzedzenia należy ustawić, aby cała praca została wykonana w jak najkrótszym czasie? Wybierz jedną odpowiedź. Zależność zakończenie-zakończenie między zadaniami „Wybieranie obrazów” i „Prezentacja” z czasem wyprzedzenia wynoszącym jeden tydzień. Zależność rozpoczęcie-zakończenie między zadaniami „Wybieranie obrazów” i „Prezentacja” z czasem wyprzedzenia wynoszącym jeden tydzień. Zależność zakończenie-zakończenie między zadaniami „Wybieranie obrazów” i „Prezentacja” z czasem zwłoki wynoszącym jeden tydzień. Łączenie zadań projektu

Test 3, pytanie 2: odpowiedź Zależność zakończenie-zakończenie między zadaniami „Wybieranie obrazów” i „Prezentacja” z czasem wyprzedzenia wynoszącym jeden tydzień. Zadania są łączone według ich dat zakończenia, ale zadanie „Wybieranie obrazów” zakończy się na tydzień przed zakończeniem zadania „Prezentacja”. Łączenie zadań projektu

Łączenie zadań projektu Test 3, pytanie 3 Zadanie „Pisanie podręcznika” zajmie 15 dni, a zadanie „Redagowanie podręcznika” zajmie 12 dni. Który typ zależności należy wybrać i jaki czas zwłoki lub wyprzedzenia należy ustawić, aby cała praca została wykonana w 18 dni? Wybierz jedną odpowiedź. Do zadania redagowania należy przypisać zależność rozpoczęcie-rozpoczęcie z czasem wyprzedzenia równym 6 dni. Do zadania redagowania należy przypisać zależność rozpoczęcie-rozpoczęcie z czasem zwłoki równym 6 dni. Do zadania redagowania należy przypisać zależność zakończenie-rozpoczęcie z czasem wyprzedzenia równym 6 dni. Łączenie zadań projektu

Test 3, pytanie 3: odpowiedź Do zadania redagowania należy przypisać zależność rozpoczęcie- rozpoczęcie z czasem zwłoki równym 6 dni. Redagowanie rozpocznie się 6 dni po rozpoczęciu pisania. Pisanie i redagowanie będzie wykonywane równolegle przez 9 dni, a następnie redagowanie będzie kontynuowane przez kolejne 3 dni. Łączny czas trwania projektu wyniesie 18 dni. Doskonały plan! Łączenie zadań projektu

Podręczna karta informacyjna Podsumowanie zadań omówionych w tym kursie można znaleźć w dokumencie Podręczna karta informacyjna.   Łączenie zadań projektu

KORZYSTANIE Z TEGO SZABLONU Ten szablon programu Microsoft Office PowerPoint® zawiera treść szkolenia dotyczącego łączenia zadań w programie Microsoft Office Project 2007 w celu nadania planowaniu większej elastyczności i niezawodności. Szablon umożliwia przeprowadzenie prezentacji dla grupy osób, a w razie konieczności można go także dostosować. Treść szablonu zaczerpnięto ze szkolenia dostępnego w witrynie Microsoft Office Online zatytułowanego „Łączenie zadań projektu”. Elementy szablonu Slajd tytułowy: Pierwszy slajd zawiera tekst zastępczy, w miejsce którego należy wpisać nazwę firmy. Jeśli ten tekst jest niepotrzebny, można usunąć to pole tekstowe. Animacje. W prezentacji zostały zastosowane efekty animacji niestandardowych, takie jak Wkraczanie, Rozciąganie, Rozpraszanie i Szachownica. Wszystkie te efekty są odtwarzane w poprzednich wersjach programu PowerPoint (od wersji 2000). Aby zmienić efekty animacji, otwórz menu Pokaz slajdów, kliknij polecenie Animacja niestandardowa i użyj opcji, które się pojawią. Jeśli ta prezentacja zawiera animację programu Macromedia Flash: Aby odtworzyć plik Flash, należy zarejestrować na komputerze formant Microsoft ActiveX o nazwie Obiekt Shockwave Flash. W tym celu należy pobrać najnowszą wersję programu Adobe Flash Player z witryny firmy Adobe w sieci Web. Ostrzeżenie dotyczące zapisywania animacji Flash: Animacje Flash są odtwarzane w starszych wersjach programu PowerPoint (od wersji 2000). Jednak aby zapisać ten szablon w programie PowerPoint 2007, należy zapisać go w formacie plików starszych wersji programu PowerPoint: Prezentacja programu PowerPoint 97-2003 (*.ppt) lub Szablon programu PowerPoint 97-2003 (*.pot). (Typy plików są widoczne w oknie dialogowym Zapisywanie jako obok pozycji Zapisz jako typ). Jeśli zostanie wybrany format programu PowerPoint 2007, taki jak Prezentacja programu PowerPoint (*.pptx) lub Szablon programu PowerPoint (*.potx), animacje nie zostaną zachowane w zapisanym pliku. Przejście slajdu. W pokazie jest stosowane przejście typu Ścieranie w dół. Aby zastosować inne przejście, należy w menu Pokaz slajdów kliknąć polecenie Przejście slajdu i wybrać jedną z dostępnych opcji. Hiperłącza do kursu w trybie online: Szablon zawiera łącza do wersji online tego kursu szkoleniowego. Łącza prowadzą do sesji ćwiczeń praktycznych dla każdej lekcji oraz do opublikowanego dla tego kursu dokumentu Podręczna karta informacyjna. Uwaga: W celu wyświetlenia sesji ćwiczeń praktycznych należy zainstalować program Project 2007. Bez tego programu nie można uzyskać dostępu do instrukcji dotyczących ćwiczeń. Nagłówki i stopki. Szablon zawiera stopkę z tytułem kursu. Stopki można zmieniać i usuwać w oknie dialogowym Nagłówek i stopka (dostępnym z menu Widok). KORZYSTANIE Z TEGO SZABLONU Aby uzyskać szczegółową pomoc dotyczącą tego szablonu, zobacz okienko notatek lub wyświetl pełną stronę notatek (menu lub karta Widok).