Bioróżnorodność wokół nas

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Interaktywna prezentacja użytkowa
Advertisements

Pierwsze kroki Otwórz przeglądarkę internetową
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie złożone (z wieloma frazami) Szkolenie.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Algorytmy.
Klasa I Opracowanie – Joanna Grządka Uwaga! Do poprawnego wyświetlania prezentacji niezbędny jest program Microsoft Office PowerPoint 2007 (lub nowszy)
Co słychać Panie Darwinie?
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Platforma E-learningowa
Najpierw z menu wyboru wybierz moduł tworzenia Quizów ( JQuiz )
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
BIBLIOTEKI GŁÓWNEJ AMW
Poznajemy pulpit.
Gry dydaktyczne z fizyki
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
BUDOWANIE SCHEMATU BLOKOWEGO REALIZUJĄCEGO PROSTY ALGORYTM
Instrukcja MILO moduł klienta.
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
Prezentacja danych w postaci wykresu
Uaktywnianie i wykorzystywanie opcji INDEKS DOLNY i INDEKS GÓRNY w programie MSWord Klikaj, by przejść na kolejny slajd.
Wystawianie faktur i ich usuwanie i korekta.
Jak tworzyć algorytmy.? Sposób krok po kroku..
PROCEDURA REJESTROWANIA SIĘ W BAZIE UŻYTKOWNIKÓW 1. Po wejściu na Stronę główną portalu przewiń stronę w dół do miejsca … Platforma edukacyjna.
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
INSTRUKCJA DO GRY 1. Gra przeznaczona jest dla maksymalnie trzech graczy. 2. Celem gry jest dotarcie do ostatniego pola, oznaczonego napisem „META”, szybciej.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Przygoda Śmiecia Jakub Śmietana kl. 4c.
K o s t k a i k a R u b.
Kalkulator Wyborczy. Okno startowe Kalkulator w pierwszej kolejności weryfikuje, czy posiada ważne licencje. Jeżeli posiada więcej niż jedną licencję,
Kalkulator Wyborczy. Okno startowe Kalkulator w pierwszej kolejności weryfikuje, czy posiada ważne licencje. Jeżeli posiada więcej niż jedną licencję,
Uonetplus.vulcan.net.pl/kobylka Podany adres należy wpisać w przeglądarce. Wyświetli się powitalna strona systemu lub Kliknąć prawym przyciskiem myszy.
Generatory pomocy multimedialnych
Smart Portal – podstawy użytkowania. W celu uruchomienia aplikacji Smart Portal, należy: -uruchomić nowe okno przeglądarki internetowej, -wpisać w pole.
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Start Instrukcja Wyjście. Trasa Budynki Powrót Koniec gry Szczegóły.
Gry m atematyczne Autorzy: Karolina Ziajka Julia Szkółka.
Sprawdzanie poczty głosowej 1.Kliknij kartę Telefon. Zostaną wyświetlone wiadomości i informacje o osobach dzwoniących. 2.Zatrzymaj wskaźnik na wiadomości.
Gry matematyczne Opracowały: Nikola Hodur Julia Szumniak.
REJESTRACJA NA LEKTORATY PRZEZ USOS Po raz pierwszy.
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Wskazówki Przygotowanie do gry Elementy gry Historia Twórcy Copy Right Notice Informacje dodatkowe Zagraj!!! W świecie sieci.
Jestem przyjacielem lasu!
JabTalk - instrukcja. Przyciski paska wypowiedzi – odtwarzanie i czyszczenie Pasek wypowiedzi – wyświetla wybrane symbole i pozwala na ich odtworzenie.
Opracowały: Katarzyna Celarek V b Natalia Celarek V a.
Jak wykonać prosty licznik odwiedzin strony internetowej?
ANGLOMANIACY Przed nami kolejna edycja konkursu ANGLOMANIACY! Zanim rozpoczniemy, przedstawimy Wam kilka ważnych informacji, które pomogą Wam zrozumieć.
SAMOUCZEK PRZYKŁAD ZASTOSOWANIA PROGRAMU DO MODELOWANIA TARCZ.
PRZYKŁAD OBLICZENIOWY PRĘT
Podręczna karta informacyjna dotycząca programu Lync 2013 POUFNE. Dystrybucja wyłącznie do partnerów objętych umową o zachowaniu poufności. Firma Microsoft.
PRZYJACIEL LASU Miłosz Nickowski SP NĘTNO.
1.Teleturniej „Trzymaj Formę” będzie rozłożony na 3 ciekawe etapy. 2.Zostaniecie podzieleni na 4 kolorowe drużyny 3. Każdy kto wykrzyczy prawidłową odpowiedź.
Dziennik elektroniczny w Zespole Szkół nr 1 w Choczni
Instrukcja obsługi aplikacji „Wizualizacja produktów CRH Klinkier”
REJESTRACJA oraz LOGOWANIE do e-dziennika oprac. Donata Ćmielewska.
Przeglądarka Cyfrowego Archiwum EBSCOhost Przewodnik
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Droga PET z domu do zakładu przetwórstwa tworzyw sztucznych
DynaMed Plus Przewodnik
1. Rozpocznij wyszukiwanie wpisując w googlach poszukiwany temat lub słowa klucze pokrewne temu tematowi 2. np. „historia hip-hopu” lub „subkultury młodzieżowe”
Uonetplus.vulcan.net.pl/kobylka Podany adres należy wpisać w przeglądarce. Wyświetli się powitalna strona systemu lub Kliknąć prawym przyciskiem myszy.
gry dla przyszłych programistów
Ewa Wierzba i Tomasz Ziemann
Bezpieczni w szkole i w drodze do niej
DIAGRAMY PROCENTOWE SŁUPKOWE PROSTOKĄTNE KOŁOWE. Diagramy procentowe słupkowe Diagramy te są bardzo proste do narysowania oraz do odczytu, przy założeniu,
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Bioróżnorodność wokół nas Instrukcja dla Gier edukacyjnych oraz Quizu przyrodniczego

Przegląd gier Sortowanie śmieci (slajdy 3-8) Zbieranie jedzenia (slajdy 9-14) Puzzle (slajdy 15-19) Dokarmianie zwierząt (slajdy 20-25) Ślady zwierząt (slajdy 26-30) Quiz (slajd 31-35)

Sortowanie śmieci Gra polega na umieszczeniu przedstawianych odpadów w odpowiednim kontenerze. W ciągu dwóch minut należy posegregować jak największą ilość odpadów

Sortowanie śmieci Na ekranie pojawia się przedmiot, który gestem należy wrzucić do właściwego kontenera na odpady, uwzględniając możliwość jego recyklingu. Pod każdym przedmiotem pojawia się dodatkowa informacja o czasie rozkładu tego przedmiotu w środowisku. W ciągu 2 minut będą pojawiały się kolejne elementy. Spróbuj prawidłowo posegregować jak największą ilość elementów w wyznaczonym czasie.

Sortowanie śmieci Używając myszki należy przenieść wybrany produkt do odpowiedniego pojemnika na śmieci. W lewym górnym rogu znajduje się licznik czasu, natomiast w prawym aktualnie zdobyta liczba punktów.

Sortowanie śmieci Po przełożeniu przedmiotu do dobrego kontenera w dolnej części gry pojawi się informacja o dobrej odpowiedzi i zdobyciu punktu za tę odpowiedź (zielone pole)

Sortowanie śmieci W przypadku upuszczenia przedmiotu do złego kontenera w dolnej części gry pojawi się informacja o złej odpowiedzi i odjęciu punktu za tę odpowiedź (czerwone pole)

Sortowanie śmieci Po upływie wyznaczonego czasu (licznik czasu widnieje w lewym górnym rogu) wyświetli się podsumowanie gry, tj. komunikat „Koniec gry” wraz z sumą zdobytych punktów. Aby wyjść z gry należy użyć przycisku „Zamknij”

Zbieranie jedzenia Gra polega na zebraniu do koszyka jadalnych produktów oraz odrzuceniu niejadalnych. Należy pamiętać, żeby do koszyka nie wrzucać produktów niejadalnych.

Zbieranie jedzenia Na ekranie pojawia się koszyk oraz spadające różne dary lasu. Za pomocą myszki należy naprowadzić jadalne produkty do koszyka. Za każdy prawidłowo umieszczony produkt w koszyku zdobywa się punkty, a za każde niejadalne jedzenie traci się punkty oraz jedno życie (serduszka w prawym górnym rogu). Celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów. Wrzuć do koszyka jak największą ilość jadalnych elementów w ciągu 2 minut

Zbieranie jedzenia Za pomocą myszki należy naprowadzić jadalne produkty do kosza. U góry po lewej stronie znajduje się ilość zdobytych przez gracza punktów, a po prawej stronie widnieje ilość żyć (serduszka)

Zbieranie jedzenia Po przełożeniu jadalnego produktu do koszyka gracz zdobywa 5 punktów

Zbieranie jedzenia Jeśli gracz wrzuci do koszyka produkt niejadalny, wtedy traci 5 punktów oraz jedno życie

Zbieranie jedzenia Po upływie wyznaczonego czasu (lub utracie wszystkich żyć) wyświetli się podsumowanie gry, tj. komunikat „Koniec gry” wraz z sumą zdobytych punktów. Aby wyjść z gry należy użyć przycisku „Zamknij”

Puzzle Gra polega na ułożeniu puzzli przedstawiających elementy przyrody. Gdy ułożysz wszystkie elementy obrazka udziel odpowiedzi na pytanie

Puzzle W puzzlach gracz ma za zadanie ułożenie układanki przedstawiającej elementy przyrody, które znajdują się w Polsce. Puzzle układa się przeciągając poszczególne elementy w odpowiednie miejsce. Po ułożeniu puzzli gracz otrzymuje punkt oraz pytanie. Jeśli udzieli prawidłowej odpowiedzi na pytanie- otrzymuje dodatkowe 10 punktów

Puzzle Przeciągnięcie puzzla w odpowiednie miejsce odbywa się przy użyciu myszki

Puzzle Po ułożeniu obrazka pojawi się pytanie dotyczące tego, co przedstawia. Po udzieleniu dobrej odpowiedzi gracz otrzyma dodatkowe 10 punktów (zielone pole w prawym górnym rogu)

Puzzle Jeśli gracz na zadane pytanie udzieli błędnej odpowiedzi, otrzyma komunikat „Zła odpowiedź” (czerwone pole w prawym górnym rogu).

Dokarmianie zwierząt Karmienie Zwierząt to gra zręcznościowa polegająca na jak najszybszym połączeniu pożywienia ze zwierzętami, które je jedzą. Każde ze zwierząt posiada swoje ulubione przysmaki

Dokarmianie zwierząt Na ekranie wyświetlają się zwierzęta, a celem gracza jest ich nakarmienie. Co chwilę pojawia się pokarm, który należy przeciągnąć w stronę odpowiedniego zwierzęcia. W przypadku, gdy pokarm trafi do niewłaściwego zwierzęcia (np. jabłko do jeża), zostanie on zmarnowany, a gracz straci punkt. Na wykonanie zadania masz 2 minuty.

Dokarmianie zwierząt Aby dopasować pokarm do zwierzęcia należy wybrać jedzenie, przytrzymać i przy pomocy kursora przesunąć je w kierunku odpowiedniego zwierzęcia

Dokarmianie zwierząt Każdy dopasowany pokarm i zwierzę daje graczowi 1 punkt +1pkt

Dokarmianie zwierząt W przypadku złego dopasowania pożywienia zostaje odjęty 1 punkt z puli -1pkt

Dokarmianie zwierząt Po upływie wyznaczonego czasu (licznik czasu widnieje w lewym górnym rogu) wyświetli się podsumowanie gry, tj. komunikat „Koniec gry” wraz z sumą zdobytych punktów. Aby wyjść z gry należy użyć przycisku „Zamknij”

Ślady zwierząt Gra polega na udzieleniu odpowiedzi czy przedstawiony na obrazku ślad pasuje do pokazanego obok zwierzęcia. Może w przyszłości na spacerze po lesie odgadniesz jakie zwierzę zostawiło znaleziony ślad?

Ślady zwierząt Na ekranie pojawia się zdjęcie zwierzęcia a pod nim zdjęcie śladu. Należy odpowiedzieć czy ten ślad mogło pozostawić wskazane zwierzę. Jeśli uważasz, że to ślad zwierzęcia z obrazka wybierz zielony „ptaszek”, jeśli sądzisz, że ślad nie należy do niego wybierz czerwony „X” Za każdą dobrą odpowiedź otrzymujesz 1 punkt, natomiast za każdą złą odpowiedź odejmowany jest 1 punkt. Celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów. Gra kończy sie po upływie 1 minuty. Postaraj sie udzielić jak najwięcej poprawnych odpowiedzi w tym czasie

Ślady zwierząt Po wybraniu prawidłowej odpowiedzi gracz otrzymuje 1 punkt

Ślady zwierząt Jeśli gracz pomyli się i udzieli błędnej odpowiedzi z puli punktów zostanie odjęty 1 punkt

Ślady zwierząt Po upływie wyznaczonego czasu (licznik czasu widnieje w lewym górnym rogu) wyświetli się podsumowanie gry, tj. komunikat „Koniec gry” wraz z sumą zdobytych punktów. Aby wyjść z gry należy użyć przycisku „Zamknij”

Quiz Quiz polegający na sprawdzeniu swojej wiedzy w zakresie przyrody. Mamy nadzieje, że zdobyta wiedza przyrodnicza przyda się Tobie w przyszłości

Quiz W kolejno pojawiających się pytaniach zaznacz odpowiedź, która wg Ciebie jest prawidłowa, a następnie wybierz opcję „Sprawdź odpowiedź!”

Quiz Jeśli zaznaczona odpowiedź przez gracza jest prawidłowa- zostanie on o tym poinformowany komunikatem

Quiz Jeśli zaznaczona odpowiedź jest błędna- zostanie wyświetlony komunikat wraz ze wskazaniem prawidłowej odpowiedzi (poprawna zaznaczona kolorem zielonym)

Quiz Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania zostanie wyświetlone podsumowanie gry, tj. zdobyta liczba punktów oraz ile procent poprawnych odpowiedzi gracz uzyskał