Chcę więcej, mogę lepiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Ul. Harcerska Komorno Tel
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
Gimnazjum w Zespole Szkół w Niedźwiadzie Górnej. Na zebraniu uczniowie zapoznali się z programem „ Talentowisko” oraz regulaminem konkursu „Spółdzielnia.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Sześciolatek idzie do szkoły
Projekt „Lekki tornister”
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Co to jest spacer edukacyjny?
Program eTwinning Planowanie projektów
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJRA H
WYKWALIFIKOWANI, AKTYWNI, KOMUNIKATYWNI – ABSOLWENCI UKW
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Młodzież a Narkotyki Rozpoznanie zjawiska narkomanii wśród młodzieży Tarnobrzeskiej Konferencja Maria Nagaba - Wójcik.
Programy nauczania.
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Podstawa programowa WF założenia
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
REFORMA EDUKACJI
Terra Community and Ethics for the future
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
TRZECIE spotkanie Zespołu
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zgłoszenie do konkursu
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W KLASACH IV-VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Wspomaganie pracy szkół
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Zapis prezentacji:

Chcę więcej, mogę lepiej Działania podjęte w ramach akcji promocji zdrowia i zdrowego stylu życia w Zespole Szkół nr 3. im. Macieja Rataja w Tomaszowie Lubelskim w roku szkolnym 1015/1016.

Cele akcji

Poprawa frekwencji na zajęciach wychowania fizycznego Uświadomienie uczniom i rodzicom konsekwencji nieobecności w szkole Poprawa ocen z wychowania fizycznego Poprawa ogólnej kondycji psychofizycznej uczniów Integracja w grupie młodzieżowej

Ramowy plan działań

1.Sporządzenie harmonogramu działań Zapoznanie społeczności szkolnej z celami akcji Skompletowanie grupy chętnych uczniów do poprawy swoich umiejętności w zakresie wykonywanych ćwiczeń. Spotkanie z uczniami mające na celu diagnozę istniejącego problemu.

Opracowanie przez nauczycieli wychowania fizycznego ćwiczeń ogólnorozwojowych i sprawiających trudność na podstawie postawionej diagnozy. Wyznaczenie dogodnego terminu zajęć. Realizacja w czasie od 1 listopada 2015 roku do 30 maja 2016 roku. Zakończenie i ewaluacja podjętych działań do końca czerwca 2016 roku.

2. Weryfikacja uczniów chętnych do wzięcia udziału w akcji Do wzięcia udziału w akcji zgłosiło się 57 chętnych z technikum i szkoły zasadniczej z różnych grup wiekowych. Zajęcia odbywały się podobnie jak normalne lekcje wychowania fizycznego z podziałem na grupę chłopców i dziewcząt. Technikum: 42 osoby Szkoła zawodowa:15 osób

3. Zebranie i analiza informacji o trudnościach na lekcjach wychowania fizycznego Elementy sprawiające trudności na zajęciach wychowania fizycznego Stanie na rękach Zagrywka sposobem górnym Rzut do kosza po przeskoku z lewej strony Skok rozkroczny przez 5 części skrzyni Wymyk i odmyk na drążku niskim

Wykres przedstawia ilość osób mających problemy z wykonaniem poszczególnych ćwiczeń.

4. Opracowanie przez nauczycieli wychowania fizycznego ćwiczeń pozwalających na poprawne wykonanie poszczególnych elementów Przykładowe ćwiczenia wykonane w celu przygotowania uczestników do stania na rękach 1) W marszu dookoła sali, krążenia ramion: - bieg odstawno- dostawny, przeplatanka - skip A i C - skłony tułowia w przód - wysokie uniesienie kolan na wysokość klatki piersiowej

2) Ćwiczenia ze skakanką: - przeskoki przez skakankę obunóż i jednonóż 3) Ćwiczenia mięśni brzucha - skłony z leżenia w przód (brzuszki) - świeca - unoszenie nóg prostych do pionu i opuszczanie

5. Zapoznanie uczestników z regulaminem zajęć W akcji mogą wziąć udział wszyscy uczniowie technikum i szkoły zawodowej, którzy chcą poprawić swoje umiejętności sportowe. Uczniowie chętni biorący udział w akcji są zobowiązani do uczestnictwa w zajęciach przynajmniej raz w miesiącu. Zajęcia są nadzorowane przez nauczycieli wychowania fizycznego, którzy udokumentowują postępy uczniów. Informacje te brane są pod uwagę przy poprawie ocen z wychowania fizycznego. Uczniowie zobowiązani są do słuchania i wykonywania poleceń nauczyciele prowadzącego.

Przebieg zajęć prowadzonych w ramach akcji „Chcę więcej, mogę lepiej”

Rzut do kosza po przeskoku z lewej strony - zajęcia prowadzone przez Pana Marcina Katę.

Wymyk i odmyk na drążku niskim – zajęcia prowadzone przez Pana Piotra Korkosza

Wnioski

Dotychczas przeprowadzone zajęcia spowodowały wzrost frekwencji na zajęciach wychowania fizycznego. Nauczyciele wychowania fizycznego zauważyli poprawę kondycji fizycznej uczniów. Na zajęciach lekcyjnych uległa poprawie praca w grupie rówieśniczej

Przedstawione wnioski wyciągnięto na podstawie analizie przeprowadzonej dla potrzeb prezentacji. Program jest wciąż realizowany i przynosi coraz lepsze rezultaty. Akcja wzbudza rosnące zainteresowanie wśród uczniów. Podsumowanie i wyciągnięcie wniosków z przebiegu całej akcji odbędzie się we wrześniu, w roku szkolnym 2016/2017.

Prezentację pod opieką nauczycieli: Pani Małgorzaty Ostrówki, Pana Marcina Katy oraz Pana Zbigniewa Kuczyńskiego wykonała uczennica Zespołu Szkół nr 3. im. Macieja Rataja w Tomaszowie Lubelskim Maria Burak .