Test diagnostyczny dla klas pierwszych z języka polskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 FRAZEOTRANSLACJA ORAZ JEJ ZNACZENIE W KSZTAŁCENIU I DOSKONALENIU TŁUMACZY MONIKA SUŁKOWSKA Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytet Śląski,
Advertisements

„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
PYT. 1 CZY PRZED LEKCJAMI ZJADASZ W DOMU I Ś NIADANIE Jedynie 44% badanych uczniów zawsze zjada w domu śniadanie, a przecież wiadomo, że jest to najważniejszy.
1 1 Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w 2013 roku Miasto Gdańsk Gdańska Rada Oświatowa, 14 listopada 2013 roku Barbara Przychodzeń Wydział Badań i.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Projekt przygotowany w ramach akcji CEO i Gazety Wyborczej „Szkoła myślenia”
Rok szkolny 2015/2016 Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Glinkach Opracowanie: Zespół ds. analizy sprawdzianów: Elżbieta Wachnik-Kulpa,Agnieszka.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
1 Przygotowanie egzaminu maturalnego Konferencja dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych Kraków, Rzeszów, Lublin, październik 2007 roku.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwietnia 2016 r.. W tym roku został zorganizowany po raz ostatni sprawdzian po klasie VI W przyszłym roku MEN sprawdzianu już.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie Wydział Egzaminów dla Uczniów Gimnazjów PREZENTACJA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Warszawa,sierpień 2005.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Nasza szkoła w liczbach Dane zebrane przez uczniów klasy IV w styczniu 2010 r.
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
● Kwartalnik istniejący w wersji elektronicznej i udostępniany bezpłatnie ● Ukazuje się od 2005 roku ● Zespół redakcyjny: Teresa Kosiarek (redaktor naczelny),
Wielka Brytania po kryzysie finansowym Karolina Konopczak Zakład Koniunktury Krajowej i Eksportowej
Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2015/2016 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty w Tychach, czerwiec 2016 r.
DIAGNOZA WSTĘPNA Z JĘZYKA POLSKIEGO. LO XVIII LO XII LOVIII LO X LO XXIII ZS NR 2 ZCEMIP ZSB.
O PARADOKSIE BRAESSA Zbigniew Świtalski Paweł Skałecki Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii Uniwersytet Zielonogórski Zakopane 2016.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2015/2016 Raport przeznaczony dla dyrekcji, rady pedagogicznej, rodziców i uczniów szkoły.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Jak uczyć gramatyki języka polskiego jako obcego//drugiego?
Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec
Co to jest spacer edukacyjny?
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
Informacja o maturze w 2018 roku
System wspomagania decyzji DSS do wyznaczania matematycznego modelu zmiennej nieobserwowalnej dr inż. Tomasz Janiczek.
Ciąg arytmetyczny Opracowały : Iwona Głowacka i Małgorzata Jacek.
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Przekonania rodziców na temat pomocy psychologicznej dla dzieci
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A
Dodawanie liczb całkowitych
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Informacja Ministra Edukacji Narodowej
KWIECIEŃ 2014.
LOSY ABSOLWENTÓW LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO IM
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Klasyfikacja ŚRódroczna w Gimnazjum nr 11 w Toruniu
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Egzamin ósmoklasisty.
Wyniki ankiety nt. odżywiania przeprowadzonej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Rudach w dniu 8 września 2015 roku Oprac. Marta Depta.
Ocena jakościowa- zdecydowana większość dzieci nie miała trudności adaptacyjnych w szkole Wniosek- należy kontynuować współprace przedszkola ze szkołą.
Implementacja rekurencji w języku Haskell
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Informacje dla rodziców o egzaminie ósmoklasisty 2019
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Centralna Komisja Egzaminacyjna
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Zapis prezentacji:

Test diagnostyczny dla klas pierwszych z języka polskiego

Test składał się z dwóch części: Czytanie ze zrozumieniem w oparciu o tekst literacki; Rozprawka na wybrany przez ucznia temat w oparciu o tekst literacki lub film.

Wyniki procentowe Klasa ILO Średni wynik klasy za obie części wyniósł 55% (najwyższy 84%, najniższy 19%). Klasa ITI Średni wynik klasy za obie części wyniósł 51% (najwyższy 77%, najniższy 19%).

Wnioski z analizy: - uczniom sprawia problem interpretowanie wypowiedzi bohatera literackiego (wskazanie ironicznego charakteru wypowiedzi); - uczniom sprawia kłopot nazwanie cech bohatera literackiego w oparciu o fragment lektury; - uczniowie nie rozróżniają imiesłowów, myląc je z nieosobowymi formami czasownika; - uczniowie poprawnie tworzą wyrazy pochodne od podstawowych, ale nie potrafią poprawnie oddzielić podstawy słowotwórczej od formantu; - uczniowie nie odróżniają części mowy od części zdania, błędnie nazywają poszczególne składniki zdania; - uczniowie wykazują słabą znajomość związków frazeologicznych; - uczniowie mają problemy z rozpoznaniem rodzajów i gatunków literackich; Rozprawka – wnioski: - niewielu uczniów używa rzeczowych argumentów w wypracowaniu; - prace są krótkie i bardzo lakoniczne; - słownictwo mało urozmaicone, przeważają kolokwializmy; - błędy ortograficzne i interpunkcyjne liczne w większości wypracowań. Wniosek ogólny : w dalszej pracy z uczniami należy ćwiczyć przede wszystkim stylistykę wypowiedzi oraz zwracać uwagę na poprawność składniową, ortografię i interpunkcję wypowiedzi pisemnych.