Konkurs „Biznes z Sercem” - Dlaczego warto Konkurs „Biznes z Sercem” - Dlaczego warto? - omówienie zasad i korzyści płynących z uczestnictwa w Konkursie Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i miejsce: 23.03.2017, Zabrze Prowadzący: … Data i miejsce: …
CSR – Dlaczego warto? – korzyści z wdrożenia społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwie.
NORMA ISO 26000:2010 – „Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności a niezależne audyty i weryfikacje ISO 26000:2010 nie zawiera wymagań i nie jest przeznaczona do certyfikacji, stosowania w celach regulacyjnych ani związanych z umowami. Wszelkie oferty certyfikacji wg ISO 26000 lub deklarowanie posiadania certyfikatu są sprzeczne z intencją i celem normy.
NORMA ISO 26000:2010 – „Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności a niezależne audyty i weryfikacje ISO 26000 nie jest normą systemu zarządzania ale zawiera elementy, które mogą być włączone do już istniejących systemów, takich jak: zarządzania jakością (ISO 9001), zarządzania środowiskowego (ISO 14001), zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (OHSAS 18001/ PN-N-18001).
NORMA ISO 26000:2010 – „Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności a niezależne audyty i weryfikacje Przegląd oraz doskonalenia działań i praktyk związanych z społeczną odpowiedzialnością Monitorowanie działań w zakresie społecznej odpowiedzialności Przegląd postępów oraz wyników działań Zwiększenie wiarygodności gromadzonych danych oraz informacji Doskonalenia efektów działań
NORMA ISO 26000:2010 – „Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności a niezależne audyty i weryfikacje Dobrowolne inicjatywy na rzecz społecznej odpowiedzialności „Organizacja może uznać za pożyteczny udział w jednej lub kilku inicjatywach na rzecz społecznej odpowiedzialności. Udział w takich inicjatywach powinien prowadzić do konkretnych działań w samej organizacji, takich jak uzyskanie wsparcia lub uczenia się od innych.” „Organizacji może wykorzystać inicjatywy na rzecz społecznej odpowiedzialności w celu zdobycia określonego uznania. Niektóre inicjatywy na rzecz społecznej odpowiedzialności są powszechnie postrzegane jako wiarygodna podstawa do publicznego uznania efektów działań lub zgodności z wymaganiami dotyczącymi określonych praktyk lub zagadnień.”
Konkurs „Biznes z Sercem” – cel, zasady, korzyści
Program „Biznes z sercem” Głównym celem Programu „Biznes z Sercem”, jest umożliwienie Organizacją promowania swoich działań w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Jednocześnie Program „Biznes z Sercem”, umożliwia porównanie swoich osiągnięć z osiągnięciami innych Organizacji.
Ideą Programu „Biznes z Sercem” Promocja standardów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu wśród przedsiębiorców, administracji samorządowej i państwowej oraz wszelkich innych podmiotów działających na rynku
Program „Biznes z Sercem” - Korzyści Działania związane z odpowiedzialnością społeczną są uzasadnione biznesowo, gdyż przekładają się na budowanie przewagi konkurencyjnej
Program „Biznes z Sercem” - Korzyści Podstawowe korzyści odnoszone przez organizacje biznesowe wdrażające idee społecznej odpowiedzialności to przede wszystkim: wzrost innowacyjności i adaptacyjności, ograniczenie kosztów związane z wprowadzeniem rozwiązań proekologicznych, poprawa reputacji, zwiększona motywacja i satysfakcja pracowników.
Program „Biznes z Sercem” - Korzyści Z punktu widzenia administracji państwowej, podejmowanie przez firmy działań w zakresie społecznej odpowiedzialności przyczynia się do zrównoważonego rozwoju społecznego, lepszego wykorzystania zasobów, ochrony środowiska, tworzenia większej liczby stabilnych miejsc pracy, budowania nowoczesnej, konkurencyjnej gospodarki.
Program „Biznes z Sercem” - Korzyści Organizacja odpowiedzialna społecznie Wiarygodny partner =
Program „Biznes z Sercem” - Korzyści Udział w Konkursie „Biznes z Sercem” a promocja Organizacji.
Konkurs „Biznes z sercem” Konkurs „Biznes z sercem” jako inicjatywa na rzecz społecznej odpowiedzialności, ma na celu:
Konkurs „Biznes z sercem” Promocje etyki w działalności gospodarczej opartej na wytycznych i wymaganiach zawartych w normie ISO 26000:2010. Poprawa wizerunku przedsiębiorców, jednostek samorządowych oraz instytucji otoczenia biznesu poprzez promocję tych Organizacji, które postępują zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu,
Konkurs „Biznes z sercem” Zachęcanie Organizacji do doskonalenia swoich działań w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu. Wskazanie Organizacjom biorącym udział w konkursie obszarów do dalszego doskonalenia swoich działań.
LAUREACI KONKURSU "BIZNES Z SERCEM" - edycja 2016 I nagroda w kategorii organizacji dużych: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. Oddział Elektrownia Bełchatów (z Bełchatowa) I nagroda w kategorii organizacji małych: Dom Tłumaczeń SOWA Ewa Rogozińska (z Opola)
Regulamin konkursu „Biznes z Sercem” – zasady uczestnictwa oraz wyłonienie laureatów
Regulamin konkursu „Biznes z Sercem” Warunki udziału w Konkursie: 1. W konkursie mogą wziąć udział Uczestnicy spełniający następujące wymogi: Prowadzili działalność co najmniej przez cały rok 2015 Posiadają siedzibę w Polsce. Wypełnią i prześlą formularz zgłoszeniowy w terminie do dnia 30.06.2016. 2. Kategorie uczestników Organizacje mikro i małe Organizacje średnie Organizacje duże Jednostki samorządu terytorialnego i administracja publiczna
Regulamin konkursu „Biznes z Sercem” Audyt oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 będzie planowany na podstawie informacji zawartych w Formularzu Zgłoszeniowym. Audyty przeprowadzane będą w terminie do 30 września 2016 r. Audyt każdorazowo kończy się przekazaniem raportu z audytu Uczestnikowi konkursu.
Regulamin konkursu „Biznes z Sercem” Formularz zgłoszeniowy http://www.bizneszsercem.pl/konkurs
Regulamin konkursu „Biznes z Sercem” Laureaci Konkursu „Biznes z sercem” Kapituła konkursu ustala ranking Uczestników na podstawie wyników audytów oceny poziomu wdrożenia wytycznych standardu ISO 26000 zawartych w raportach. W przypadku gdy co najmniej 2 Uczestników uzyska ten sam wynik z przeprowadzonego audytu, Kapituła ustala miejsce w rankingu uwzględniając ilość obserwacji wykazanych w raporcie.
Regulamin konkursu „Biznes z Sercem” Laureaci Konkursu „Biznes z sercem” Kapituła zatwierdza laureatów Konkursu „Biznes z Sercem” w poszczególnych kategoriach uczestników. Nagrody otrzymują uczestnicy, które zajęli 3 pierwsze miejsca w każdej kategorii. Każdy Uczestnik w tym Laureaci mogą się zgłosić do kolejnej edycji Konkursu.
Regulamin konkursu „Biznes z Sercem” Laureaci Konkursu „Biznes z sercem” Wyłonienie laureatów nastąpi najpóźniej do dnia 15 października roku w którym przeprowadzana jest dana edycja konkursu. Nagrody statuetki „Biznes z sercem”, będą wręczane na uroczystej gali „Serce za serce” organizowanej w Zabrzu przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi.
Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Dziękuję za uwagę Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja al. gen. J. Hallera 126 80-416 Gdańsk tel.: 58 751 12 73 fax: 58 341 77 69 dc@prs.pl www.prs.pl