Projekt sposobu pomiaru umiędzynarodowienia Wydziałów PW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Kształtowanie motywacji pracowników
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Projektowanie programów studiów
Innowacyjna kontynuacja aktywna adaptacja Program wyborczy Dr hab. Agnieszka Pawłowska, prof. nadzw.
Tworzenie programów kształcenia zgodnie z wymogami KRK – Spotkanie dyskusyjne
Centrum Współpracy Międzynarodowej Politechniki Warszawskiej
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Seminarium Rankingowe Sesja II, cz. II Jak mierzyć warunki studiowania w tym jakość zaplecza bibliotecznego?
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
KONTROLA ZARZĄDCZA w POLITECHNICE GDAŃSKIEJ ROK 2011 Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych MAJA 2011.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Wydział Nauk Społecznych
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
Upowszechnianie produktu projektu MJUP. Ramowy harmonogram 2011 Zadanie 5 - Zarządzanie projektem Zadanie 4 - Upowszechnianie produktu Zadanie 3 - Opracowanie.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
System zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – wybrane zagadnienia Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Spotkanie z Przewodniczącymi.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
PROF. HENRYK KRAWCZYK REKTOR POLITECHNIKI GDAŃSKIEJ.
ICT POLSKA CENTRALNA KLASTER – WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM DLA ROZWOJU KADR, UCZELNI I REGIONU Prorektor PŁ ds. Rozwoju Uczelni prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak.
ZARZĄDZANIE NIEPUBLICZNYM UNIWERSYTETEM PRZYMIOTNIKOWYM W POLSCE Małgorzata Wróblewska.
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
STRATEGIA INFORMATYZACJI POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ DO 2020 ROKU dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki prof. PW.
MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA DOKTORSKA POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Katarzyna Pernal.
DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
POLITECHNIKA GDAŃSKA TO DOBRO NAS WSZYSTKICH! CZAS NA ZMIANĘ. MNIEJ SŁÓW, WIĘCEJ CZYNÓW. Jacek Namieśnik Kandydat na stanowisko Rektora Politechniki Gdańskiej.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Departament Polityki Regionalnej, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Informacja odnośnie stanu wdrażania rekomendacji z przeprowadzonych badań.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Wyższa Szkoła Gospodarki
Zapis prezentacji:

Projekt sposobu pomiaru umiędzynarodowienia Wydziałów PW Projekt „Podniesienie jakości zarządzania Politechniką Warszawską” Projekt sposobu pomiaru umiędzynarodowienia Wydziałów PW 6 listopada, 2013 r.

Plan prezentacji Cele umiędzynarodowienia w naszej Uczelni Zakres umiędzynarodowienia jako ciągłego procesu Sens i potrzeba pomiaru postępu umiędzynarodowienia Proponowana metodologia Organizacja prac i harmonogram działań Wybór wskaźników Spodziewane rezultaty projektu

Cele umiędzynarodowienia Świadoma i zamierzona realizacja procesu umiędzynarodowienia wymaga odpowiedzi na pytania: W JAKIM CELU CHCEMY UMIĘDZYNARODOWIĆ UCZELNIĘ? JAKIE KORZYŚCI I ZMIANY POWINNO PRZYNIEŚĆ UMIĘDZYNARODOWIENIE UCZELNI ? Uczelnia powinna wiedzieć czego oczekuje, w jakiej perspektywie czasowej oraz dlaczego zdecydowała się na realizację tego trudnego i wieloletniego zadania Proces umiędzynarodowienia musi być monitorowany i sterowany ! Nie może być zlepkiem przypadkowych, nieskoordynowanych działań !

Strategia Rozwoju PW do roku 2020 wyznacza kierunki umiędzynarodowienia Obszar „Kształcenie” Dostosowanie wymagań programowych do standardów międzynarodowych Ugruntowanie pozycji PW jako lidera w zakresie wprowadzania innowacji w procesie kształcenia Stworzenie warunków do umiędzynarodowienia Uczelni w zakresie kształcenia Obszar „Badania Naukowe i Komercjalizacja Wyników Badań” Intensyfikacja współpracy z krajowymi i zagranicznymi partnerami w zakresie badań Zwiększenie aktywności w zakresie koordynacji i realizacji międzynarodowych i krajowych przedsięwzięć badawczych Obszar „Współdziałanie Uczelni z Otoczeniem” Wzmocnienie podstaw partnerskiej współpracy międzynarodowej Stworzenie warunków motywujących do współpracy międzynarodowej Modyfikacja oferty edukacyjnej sprzyjająca internacjonalizacji Uczelni Zwiększenie skuteczności działań marketingowych na rzecz Uczelni Wykreowanie pozytywnego wizerunku Uczelni

„Mapa” umiędzynarodowienia

Sens i potrzeba pomiaru umiędzynarodowienia Po co mierzyć? Aspekt zarządczy (Rektor, Dziekan) Aspekt finansowy (Władze Uczelni i Wydziałów) Monitoring procesu w oparciu o wskaźniki Aspekt motywacyjny (rywalizacja międzywydziałowa) „Ranking” umiędzynarodowienia Wydziałów Postęp umiędzynarodowienia w skali Uczelni (ważne z punktu widzenia rankingów krajowych i międzynarodowych) Czy inni mierzą i jak to robią?

Proponowana metodologia Klasyfikacja wskaźników według zasady: Wkład > Działanie > Wynik > REZULTAT Input > Activity > Output > Outcome O doborze wskaźników decydują rezultaty (efekty, cele strategiczne, zmiany), jakie chcemy osiągnąć W miarę równomierne pokrycie czterech obszarów umiędzynarodowienia (kształcenie, badania naukowe, obsługa procesu, społeczność studencka) Mierzalność, dostępność danych, obiektywizm Wskaźniki liczbowe („twarde”) i jakościowe („miękkie”)

Proponowana metodologia - przykład

Organizacja prac i harmonogram działań Zespół 4 Ekspertów i 6 Specjalistów Wydziałowych Realizacja od XI 2012 do IX 2014, a w tym: Analiza istniejących wskaźnikowych systemów pomiaru Opracowanie wstępnej listy wskaźników wraz z oszacowaniem ich wag oraz stopnia trudności pomiaru Konsultacje na Wydziałach Testy pilotażowe wskaźnikowego systemu pomiaru na próbce 3 wybranych Wydziałów (EiTI, IŚ i SiMR) Finalna wersja systemu wskaźnikowego wraz z instrukcją wdrożeniową Rekomendacja wdrożenia dla Władz Uczelni

Wybór wskaźników Wstępna lista to 27 wskaźników (w tym 5 jakościowych): 12 z obszaru „Kształcenie” 9 z obszaru „Badania Naukowe” 5 z obszaru „Obsługa Procesu” 1 z obszaru „Społeczność Studencka” Każdy wskaźnik z (subiektywnie) przypisaną wagą ważności i miarą trudności wyliczenia Weryfikacja i ustalenie ostatecznej listy po pilotażu na trzech Wydziałach – możliwe zarówno usunięcie niektórych wskaźników, jak i uzupełnienie listy o nowe Wyliczenie wartości tak zwanego syntetycznego wskaźnika wydziałowego (jedna miara liczbowa dla Wydziału)

Przykłady rozważanych wskaźników (wszystkie w odniesieniu do danego Wydziału) Procent punktów kredytowych ECTS przyznawanych za przedmioty wykładane w j. angielskim w stosunku do sumy punktów kredytowych ECTS przyznawanych za cały program studiów stacjonarnych I i II stopnia Procent stacjonarnych studentów zagranicznych studiujących w języku obcym lub polskim, w stosunku do wszystkich studentów stacjonarnych Zaksięgowana wartość międzynarodowych projektów edukacyjnych w danym roku budżetowym w przeliczeniu na jednego pracownika Wskaźnik jakościowy: Jakość kształcenia, obsługi studentów międzynarodowych i poziomu integracji studenckiej (na podstawie ankietowania studentów zagr.) Procent nauczycieli akademickich wyjeżdżających za granicę w celu realizacji badań i staży naukowych (min. 5 dni roboczych), w odniesieniu do wszystkich nauczycieli akademickich Punkty za publikacje w językach obcych (czasopisma/publikacje punktowane przez MNiSW) w przeliczeniu na jednego nauczyciela akademickiego Wydziału Wskaźnik jakościowy: Przygotowanie informacyjne do obsługi studentów nieznających j. polskiego (dziekanaty, tablice informacyjne, strony internetowe, portale, oznaczenia budynków, plany zajęć, katalog ECTS ,itp.) Wskaźnik jakościowy: Udokumentowana aktywność Samorządu Studentów, Kół Nauk. i innych organizacji studenckich, skierowana na studentów zagranicznych

Spodziewane efekty projektu (zakładając wdrożenie w Uczelni) Pierwszy w historii Uczelni obiektywny obraz umiędzynarodowienia jej Wydziałów Mapa mocnych i słabych punktów dotyczących umiędzynarodowienia Wydziałów i całej Uczelni Opinia (poziom satysfakcji) studentów międzynarodowych Narzędzie zarządcze w rękach Dziekanów i Kierownictwa Uczelni; możliwość skierowania uwagi i środków na elementy wymagające interwencji Efekt motywujący do poprawy wyniku umiędzynarodowienia (rywalizacja między Wydziałami) Możliwość wykorzystania wyników dla celów rankingów krajowych i zagranicznych

KONTAKT Dziękuję za uwagę! Biuro Projektu ul. Polna 50, pokój 9 Zespół projektowy: - Dr inż. Marek Polak, CWM Doc. dr inż. Roman Podraza, EiTI Doc. dr inż. Andrzej Selenta, SiMR Mgr Łukasz Wojdyga, CWM Prof. dr hab. inż. Michał Hać, SiMR Dr inż. Krzysztof Kiszka, SiMR Dr inż. Wiktor Treichel, IŚ Dr inż. Mirosław Szyłak-Szydłowski, IŚ Mgr inż. Małgorzata Domańska, EiTI Mgr Joanna Zatorska, EiTI Mgr Dominika Frąk-Dudzińska, CWM KONTAKT Biuro Projektu ul. Polna 50, pokój 9 Kontakt: Kierownik Projektu: Katarzyna Modrzejewska E-mail: k.modrzejewska@ca.pw.edu.pl tel. wew. PW: 59-78