Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Diagnoza przedszkolna
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Kształcenie specjalne
informacje i wskazówki dla rodziców
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
KONFERENCJE POWIATOWE
„ Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej… ,,
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Kontrowersje wokół szkolnej edukacji sześciolatków w Polsce
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Dydaktyka ogólna.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
6-LATEK W SZKOLE.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Moje dziecko idzie do szkoły
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Ocena gotowości szkolnej pięciolatków
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
KONDYCJA PSYCHOFIZYCZNA BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW PODSUMOWANIE.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr Urszula Zieniewicz Przedszkole Samorządowe nr 15 im. J. Tuwima w Białej Podlaskiej

Diagnozowane sfery rozwoju dziecka pięcioletniego fizyczna społeczno-emocjonalna umysłowa

lateralizacja (stronność ciała) Określając poziom rozwoju fizycznego diagnozowano następujące umiejętności szczegółowe sprawność ruchowa sprawność rąk lateralizacja (stronność ciała)

Poziom rozwoju umysłowego oceniono biorąc pod uwagę następujące kompetencje dziecka spostrzeganie wzrokowe koordynacja wzrokowo-ruchowa (przygotowanie do pisania) spostrzeganie słuchowe słownictwo i poprawność językowa (język polski) mowa – język obcy nowożytny wiadomości ogólne wiadomości i pojęcia matematyczne pamięć słuchowa, wzrokowa i ruchowa uwaga

stosunek do rówieśników Poziom rozwoju społeczno- emocjonalnego badano z uwzględnieniem poniższych kategorii szczegółowych rozwój moralny stosunek do dorosłych stosunek do rówieśników rozwój emocjonalny samoobsługa samodzielność

Rozwój społeczno-emocjonalny

Wyniki diagnozy pedagogicznej dostarczyły wiedzy o dziecku, która została wykorzystana do: Opracowania indywidualnych planów wspierających sfery rozwoju dziecka, w zakresie których wykryto trudności Realizowania procesu wychowawczo-edukacyjnego, zgodnie z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego Wspomagania rozwoju, zgodnie z indywidualnymi potrzebami i możliwościami rozwojowymi dziecka Stymulowania poznawczej aktywności dziecka w jak najszerszym zakresie Przekazywania wiedzy na temat wyników obserwacji pedagogicznej i gotowości szkolnej rodzicom

Proces wychowawczo-edukacyjny powinien być realizowany tak, by dziecko kończyło edukację przedszkolną szczęśliwe, bogate w wiedzę i różnorodne doświadczenia, gotowe do podejmowania wyzwań stawianych uczniom w klasie pierwszej szkoły podstawowej.

„ Dzieci mają skrzydła… „ Dzieci mają skrzydła…. Rolą nauczyciela jest te skrzydła rozwijać tak, by mogły daleko w życiu dorosłym odlecieć.” Dziękuję za uwagę !