PASCH-Jugendkurs lato 2016

Wymiana Polska-Holandia

Działalność Akademii Trzeciego Wieku w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa.
Ćwiczenia z informatyki
przyjaźń ponad podziałami
Sylwia Wyleciał KrTo
Michał Brożek. Ćwiczenie 1 Nazywam się Michał Brożek. Urodziłem się 8 sierpnia 1989 roku w Krakowie. Mieszkam w Zastowie. Małej miejscowości koło Krakowa.
M ILENA G ĄSIOREK Grupa 1016a. T EKST MOJE WAKACJE! M oje ubiegłoroczne wakacje, były bardzo długie, ponieważ ze względu na to że zdawałam wówczas egzamin.
RUMUNIA z nocy październik wyjechalismy do Rumunii w ramach projektu Comenius. Po bardzo długiej 18 godzinnej drodze wreszczie dotarliśmy.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
MOJE HOBBY PODRÓŻOWANIE Autor: Paweł Herma.
Pociąg “życie” Jakiś czas temu przeczytałem książkę,
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
Kurs księgowości komputerowej, w którym uczestniczyliśmy przez 2 tygodnie odbywał się w biurze rachunkowym w Londynie. Prowadziła go pani Nina z firmy.
Staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Przed wyjazdem i rozpoczęciem stażu w Wielkiej Brytanii każdy z uczestników projektu musiał odbyć szkolenie.
Prezentacja Zając Martyna
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Karoliny Kazimierczak
W dniach nasza klasa wraz z klasą 1e i opiekunami uczestniczyła w wycieczce integracyjnej do Lanckorony. Celem było przełamanie pierwszych.
Młode Blogerki przedstawiają….
wspomnienia. Takie były początki Rok 2009.
BUDOWANIE RELACJI Materiał opracowali: Ewa Juszczyk, Paweł Borecki.
Leipzig – Lipsk W dniach – uczniowie klas trzecich Europejskiego Gimnazjum dr Rahn wzięli udział w wymianie polsko-niemieckiej ze.
Bezpieczny w internecie każdego dnia
ŁOTWA grudzień W dniach grudnia 2013 r. uczennice wraz z nauczycielami z ZSO w Józefowie nad Wisła gościli w Jelgavie na Łotwie w ramach.
POJEDŹ! ZOBACZ! POZNAJ LUDZI! WARTO!. Najpierw trzeba było jakoś dolecieć.. :D.
Klaudia Czech KrDZTo1011b Ćwiczenie 1 2. Ćwiczenie 2 3. Ćwiczenie 3 4. Ćwiczenie 4 5. Ćwiczenie 5.
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
Prezentacja Paulina Betlej KrDZTo1011.
FERIE W tym roku ferie trwały od 3 do 14 lutego. Spędziłam je na obozie kondycyjnym w Żabnicy koło Węgierskiej Górki.
Jedna z historii zmieniających życie….
Staż w Plymouth.
Możesz być najlepszym przyjacielem jednego dnia
Prezentacja z zajęć Konrad Ryczek.
Paulina Bies Towaroznawstwo 1011a
CO TO JEST DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH ? Począwszy od roku 2001, 26 września obchodzony jest Europejski Dzień Języków, dzień mający przypominać o korzyściach.
OPRACOWAŁA ELŻBIETA RUSIECKA
Prezentacja klasy VI r.szk. 2007/2008
W dniach od 21 do 31 marca bieżącego roku w naszej szkole odbyły się akcje promujące wolontariat. Na ten czas wcieliliście się w rolę wolontariuszy. Wspólnie.
Forma Aktywności Społecznej !
KŁOPOTY PEWNEJ ALI Była sobie pewna Ala: co bardzo nie zdrowo jadała, sportu nie uprawiała, bo się z brakiem czasu usprawiedliwiała.
Wizyta W Muzeum Wsi Radomskiej. Dnia r.uczniowie klas 4-6 pojechali na wycieczkę do skansenu na świeżym powietrzu. Na początku poszliśmy na.
1) Ćw. 1 Biografia Ćw. 1 Biografia 2) Cd. Biografia Cd. Biografia 3) Ćw. 2 Reakcja chemiczna Ćw. 2 Reakcja chemiczna 4) Ćw. 3 Lista grupy KrDzTo1012.
Wycieczka do ogrodu botanicznego i skansenu r. Opiekunowie: Pan Paweł Teter Pani Dyrektor Edyta Golewska.
E-book Emil Sauer Kopiowanie, drukowanie, sprzedawanie bez zgody autora zabronione.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Uczniowie przebywający na praktyce w Hiszpanii przesyłają gorące pozdrowienia dla dyrekcji, nauczycieli oraz koleżanek i kolegów z Zespołu Szkół Nr 1 W.
Grupa IX na tropie zawodowych możliwości Grupa IX na tropie zawodowych możliwości.
Project COMENIUS - realizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej.
ERASMUS+ PRAKTYKI ZA GRANICĄ N EUMÜNSTER – T ARNÓW 2016.
Mam nadzieję, że ta prezentacja skłoni Was do przemyśleń.
Pociąg “życie” Jakiś czas temu przeczytałem książkę,
Młodzi i zwariowani.
Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER)
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Świetlica – czas zabawy !
Zagraniczne praktyki zawodowe – technik informatyk
Imię i nazwisko nauczyciela
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
Kategoria: Sport Nikodem Salamon.

PASCH-Jugendkurs lato 2016

Super ekipa

W dniach 7 -27 sierpnia 2016 uczestniczyłam w kursie językowym w Niemczech. Stypendium zostało ufundowane przez Instytut Goethe . Ja, wraz z trójką moich przyjaciół z Polski, ze szkół należących do Inicjatywy PASCH polecieliśmy samolotem.

Kurs odbywał się w Sonnenberg, w górach Harz Kurs odbywał się w Sonnenberg, w górach Harz. Kiedy dotarliśmy na miejsce, ogarnęło mnie miłe wrażenie. Zarówno wygląd ośrodka, jak i jego otoczenie przeszły moje oczekiwania.

Pierwszego dnia zostaliśmy przydzieleni do klas według poziomów językowych. Ja zostałam przydzielona do klasy ,,Słoni” („Elefanten”). To jest moja klasa)->

Oprócz codziennych zajęć mogliśmy zapisywać się na zajęcia dodatkowe Oprócz codziennych zajęć mogliśmy zapisywać się na zajęcia dodatkowe. Były to zajęcia z plastyki, sportu, o tematyce filmowej, muzyki. Każdy zawsze mógł znaleźć coś dla siebie i zapisać się na wybrany Projekt -Unterricht. Ja wybrałam projekt „Kochen”.

W każdą sobotę organizowano wycieczkę W każdą sobotę organizowano wycieczkę. W pierwszą sobotę pojechaliśmy do miejscowości Wolfsburg. W drugą sobotę udaliśmy się do miasteczka Goslar. Odwiedziliśmy tam wiele ciekawych miejsc i zjedliśmy dużo smacznych dań 

rozmawialiśmy po niemiecku. Będąc tam przez 3 tygodnie poznałam wiele wspaniałych kolegów i koleżanek z różnych stron świata i innych kontynentów. Jeśli wydaje wam się, że bariera językowa to przeszkoda, mylicie Się . Na początku miałam obawy czy się dogadam, ale okazały się one niepotrzebne. Rozmawiałam po hiszpańsku, angielsku, z niektórymi kolegami można było dogadać się nawet po polsku. Jednak w większość przypadków rozmawialiśmy po niemiecku.

Niestety kiedyś musiał nadejść koniec… Wszyscy płakaliśmy jak bobry Niestety kiedyś musiał nadejść koniec… Wszyscy płakaliśmy jak bobry. Nie mogliśmy się przestać ściskać. Mimo tego, że mieszkamy w różnych stronach świata utrzymujemy kontakt przez Facebook’a i WhatsApp’a.

Pamiętajcie! Jeśli ktoś z was ma szansę pojechać na taki kurs nie zastanawiajcie się! To były wspaniale przeżyte 3 tygodnie. Naprawdę poznałam wielu świetnych ludzi i zobaczyłam wiele ciekawych miejsc, a przy okazji podszkoliłam niemiecki . Szczerze zachęcam!!