DEBATA TRANSPORTOWA CYFRYZACJA LĄDOWYCH TERMINALI KONTENEROWYCH TECHNOLOGIE IT W TRANSPORCIE INTERMODALNYM Analiza stanu obecnego, Perspektywy rozwoju, Współpraca z innymi gałęziami transportu. CYFRYZACJA LĄDOWYCH TERMINALI KONTENEROWYCH Piotr Klimek OLTIS Polska „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.
„TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” Rola IT w LOGISTYCE Logistyka to przede wszystkim olbrzymia ilość informacji do przetworzenia i przekazania, pracy tej nie wykonuje jeden system ale wymaga to systemowej integracji kilku systemów do jednego kompleksowego rozwiązania. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.
IT w transporcie intermodalnym Transport intermodalny charakteryzuje się tym, że wymaga WSPÓŁPRACY ROŻNYCH PARTNERÓW: zarządców infrastruktury kolejowej, zarządców terminali intermodalnych, operatorów transportu intermodalnego, przewoźników. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.
IT w transporcie intermodalnym Konieczność komunikacji na różnych poziomach Różne oczekiwania komunikacyjne podmiotów uczestniczących w procesie „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.
Analiza stanu obecnego czyli papier ma się dobrze firmy korzystają z systemów informatycznych, istnieją mechanizmy umożliwiające elektroniczną wymianę danych, mają zastosowanie technologie OCR czy RFID, na coraz większą skale stosuje się urządzenia mobilne, ale dokumenty papierowe nadal muszą być w obiegu „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.
Analiza stanu obecnego czyli papier ma się dobrze BIURO/ SYSTEM CHECKER - KONTROLA TECHNICZNA OPERATOR REACHSTACKERA /ROZŁADUNEK SYSTEM / INFORMACJA O LOKALIZACJI KONTENERA NA PLACU BIURO / WYDANIE DOKUMENTU DLA KIEROWCY KIEROWCA KIEROWCA Przykład (uproszczony) jednego z procesów na terminalu w Kątach Wrocławskich realizowanego w systemie informatycznym i za pomocą urządzeń mobilnych. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.
Jakie sa efekty przeniesienia procesu do aplikacji? Hierarchizacja – raz wprowadzone dane przejmuje następne ogniwo i podaje dalej Porządek – każdy z pracowników widzi bieżące zadania i nic nie „spadnie” za biurko Wydajność – możliwość szybkiego sprawdzenia ile dana czynność zajmuje czasu „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.
Jakie sa efekty przeniesienia procesu do aplikacji? Zwiększenie przepustowości terminala: 2015 – 36 000 TEU 2016 – 108 000 TEU Przy takiej samej ilości ZADOWOLONYCH pracowników „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.
„TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” obecnie można projektować tylko takie procesy, które kończą się dokumentem papierowym, który żyje na zewnątrz. (KONIECZNIE Z PIECZĄTKĄ I PODPISEM) „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.
Perspektywy rozwoju czyli EDI i technologie mobilne rozszerzenie zakresu elektronicznej wymiany informacji pomiędzy podmiotami uczestniczącymi w procesie zwiększenie wykorzystania urządzeń mobilnych szersze wykorzystanie technologii OCR „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.
Perspektywy rozwoju czyli optymalizacja i automatyzacja zwiększenie wydajności, obniżenie kosztów, ograniczenie ilości błędów ludzkich. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.
Współpraca z innymi gałęziami transportu nieunikniona niezbędna gwarantuje szybkość i prawidłowość realizacji procesów transportowych „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.