Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DEBATA TRANSPORTOWA TRANSPORT MORSKI I ŚRÓDLĄDOWY

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DEBATA TRANSPORTOWA TRANSPORT MORSKI I ŚRÓDLĄDOWY"— Zapis prezentacji:

1 DEBATA TRANSPORTOWA TRANSPORT MORSKI I ŚRÓDLĄDOWY
Przeładunki intermodalne na przykładzie BCT Gdynia Piotr Frąckowiak BCT Gdynia „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

2 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
BCT informacja ogólna (infrastruktura, przeładunki, rynek) Współpraca z innymi gałęziami Intermodal w Polsce „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

3 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
BCT Gdynia Otwarty w 1979 Zakupiony przez ICTSI, Philippines in 2003 Oferuje najwyższe standardy jakości: Produktywność suwnic nabrzeżowych śr. 32 r/h, Produktywność suwnic kolejowych śr. 25 r/h Czas obsługi samochodów śr. 35 min. (brama/brama) pracuje 24/7 365 dni w roku Lider we wprowadzaniu nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań: Plan inwestycyjny : USD 45 mln : USD 68 mln „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

4 ICTSI Terminale na świece
GDYNIA, POLSKA PORTLAND, USA RIJEKA, CHORWACJA YANTAI, CHINY BATUMI, GRUZJA TUXPAN, MEKSYK BASRA, IRAK KARACHI, PAKISTAN MANZANILLO, MEKSYK MANILA, FILIPINY PUERTO CORTEZ, HONDURAS LEKKI, NIGERIA MUARA, BRUNEI MINDANAO, FILIPINY BUENAVENTURA, KOLUMBIA MATADI, KONGO MAKA, INDONEZJA GUAYAQUIL, EKWADOR JAKARTA, INDONEZJA SUAPE, BRAZYLIA TOAMA SINA, MADAGASKAR LA PLATA, ARGENTYNA MELBOURNE, AUSTRALIA „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

5 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
BCT Gdynia Infrastruktura i przeładunki Roczna zdolność przeładunkowa 1,200,000 TEU Łączna powierzchnia placów składowych: 60 ha Długość nabrzeża 800 m, głębokość 13,2 m 8 suwnic nabrzeżowych: 4 x 19-rzędowe; 2 x 17-rzędowe; 2 x 13-rzędowe 2 samobieżne dźwigi (100 ton udźwigu) i 20 suwnic placowych 3 reach stackery i 36 ciągników terminalowych Powierzchnia magazynowa 21,000 m2 i 1,500 m2 magazynu celnego 600 podłączeń dla kontenerów chłodzonych „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

6 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
Intermodal na BCT Infrastruktura i przeładunki Pięć torów ładunkowych: 3 tory (680m każdy) do przeładunku kontenerów 2 tory (300m każdy) do przeładunku drobnicy Sześciotorowy rejom manewrowo-postojowy w bezpośrednim sąsiedztwie terminala (6x900m). 2 nowe suwnice kolejowe o udźwigu 41 ton każda 50 pociągów tygodniowo, Roczna całkowita zdolność przeładunkowa terminalu kolejowego 500 tyś TEU Projekt elektryfikacji dojazdu ze stacji Gdynia Port do BCT ( ) Modernizacja stacji Gdynia Port ( ) „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

7 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
Intermodal na BCT Operacje Intermodalne Pierwszy pociąg kontenerowy obsłużony w grudniu 1979 7 podstawień wagonów dziennie (możliwe potencjalnie 20) Współpraca z 12 operatorami intermodalnymi oferującymi przewozy z/do 20 lokalizacji w Polsce i za granicą. Obsługa wszystkich rodzajów jednostek intermodalnych (kontenery, cysterny, naczepy drogowe, nadwozia wymienne) Przeładunek ładunków ponadgabarytowych, ciężkich, drobnicy zjednostkowanej „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

8 Intermodal na BCT Struktura serwisów
Op Słupsk Terespol Pomorski Ełk Szczytno Poznań (Franowo/Górczyn) Gądki Inowrocław/Janikowo Kostrzyn Kutno Warszawa Wróblin Głogowski Stryków Łódź Olechów/Chojny Kąty Wrocławskie Żary Radomsko Brzeg Dolny Lublin Puławy Dąnrowa Górnicza Gliwice „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

9 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
Intermodal na BCT Współpraca z przewoźnikami kolejowymi i operatorami intermodalnymi Dynamiczne, elastyczne planowanie podstawień; 24/7; 365 dni w roku Elektroniczna platforma do koordynacji i zarządzania podstawieniami wagonów do przeładunku na terminal (projekty z dofinansowaniem unijnym LogiCon i e-Impact; planowana data zakończenia prac 2018) Współpraca z trzema lokalnymi przewoźnikami manewrowymi (PKP Cargo, Lotos Kolej, CTL) „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

10 Dynamiczny rozwój rynku przewozów intermodalnych w Polsce
Transport intermodalny – przewóz towarów w jednej jednostce ładunkowej (kontener, nadwozie wymienne, naczepy i zestawy samochodowe) przy użyciu co najmniej dwóch gałęzi transportu (np: statek-samochód, kolej – tr. drogowy), na podstawie ujednoliconych warunków umowy o przewóz (jedna stawka, jedno zlecenie, jeden dokument przewozowy) Pociąg intermodalny (kontenerowy) mimo faktu iż przewozi towary ma charakterystykę pociągu pasażerskiego (wahadłowość, punktualność, rozkładowość, częstotliwość) Intermodalny łańcuch dostaw „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

11 Dynamiczny rozwój rynku przewozów intermodalnych w Polsce
Impulsy do rozwoju intermodalu w Polsce Dynamiczny wzrost przeładunku kontenerów w poetach polskich ( 2010r tyś TEU, tyś TEU) Wejście na polski rynek globalnych graczy w wielkimi potokami ładunków (branża motoryzacyjna, meblarska, AGD, chemiczna) Linearyzacja rynku przewozów kolejowych i pojawienie się na rynku operatorów intermodalnych (nowego typu) Budowa sieci terminali intermodalnych w głębi Polski (środki unijne). Pojawienie się masy krytycznej gwałtującej powstanie regularnych stabilnych kontenerowych serwisów kolejowych Niestabilny rynek przewozów drogowych „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

12 Dynamiczny rozwój rynku przewozów intermodalnych w Polsce
Problemy, wyzwania wysokie koszty dostępu do sieci kolejowej i brak wydzielenia przewozów intermodalnych jako osobnej kategorii przewozów kolejowych przez PKP PLK (zastąpienie jej ulgą intermodalną) w porównaniu do przewozów drogowych Intensywne prace modernizacyjne na sieci kolejowej ograniczające przepustowość (niska śr. prędkość pociągów towarowych, częste spóźnienia) ograniczony dostęp do taboru (wagony do przewozu kontenerów) Niechęć środowiska operatorów i przewoźników intermodalnych do kooperowania, tworzenia aliansów i współdzielenia taboru, terminali i przepustowości. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

13 Dziękuję za uwagę Piotr Frąckowiak Intermodal Manager BCT Gdynia
Thank you for your attention Intermodal Manager BCT Gdynia phone: mail: „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.


Pobierz ppt "DEBATA TRANSPORTOWA TRANSPORT MORSKI I ŚRÓDLĄDOWY"

Podobne prezentacje


Reklamy Google