Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Praktyczny wymiar ryzyka w transporcie

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Praktyczny wymiar ryzyka w transporcie"— Zapis prezentacji:

1 Praktyczny wymiar ryzyka w transporcie
Praktyczny wymiar ryzyka w transporcie. Szkody i ich konsekwencje dla przewoźnika / spedytora Marek Izraelski TSLA EXPO 2018 Rzeszów, r.

2 Praktyczny wymiar ryzyka w transporcie – szkody i ich konsekwencje dla przewoźnika / spedytora
Podstawową konsekwencją wystąpienia ryzyka w transporcie jest szkoda Szkoda najczęściej rozumiana jest jako zmiana stanu składników majątkowych poszkodowanego Z punktu widzenia przedsiębiorstwa transportowego szkoda to ogół negatywnych dla działalności tego przedsiębiorstwa konsekwencji, o charakterze krótko i długofalowym, wynikających z niewykonania lub nienależytego wykonania zawartej umowy przewozu

3 Praktyczny wymiar ryzyka w transporcie – szkody i ich konsekwencje dla przewoźnika / spedytora
Z punktu widzenia przedsiębiorstwa transportowego szkoda to: ogół negatywnych dla działalności tego przedsiębiorstwa konsekwencji o charakterze krótko i długofalowym, finansowym i niefinansowym wynikających z niewykonania lub nienależytego wykonania zawartej umowy przewozu lub spedycji

4 Praktyczny wymiar ryzyka w transporcie
Szkoda transportowa – perspektywa przewoźnika /spedytora Uszkodzenie ładunku Strata finansowa Przesunięcie w czasie wcześniej zaplanowanych wydatków Utrata klienta / zaufania Utrata rynku Pogorszenie się reputacji firmy Itp.

5 Przyczyny i rodzaje szkód w transporcie
Przyczyny i rodzaje szkód są pochodną wielu różnych czynników: Prowadzonej działalności (spedycja, transport, logistyka) Przyjętego modelu działania (sposobu i organizacji prowadzonej działalności, przyjętych procedur, itp.) Wiedzy i umiejętności kadry zarządzającej oraz pracowników liniowych, w tym z zakresu obowiązujących przepisów prawa transportowego

6 Rodzaje szkód transportowych
Najczęstszym (pod względem częstotliwości występowania) rodzajem szkód transportowych są szkody w substancji przesyłki przyjętej do transportu (uszkodzenie, utrata lub ubytek przesyłki) Szkody inne, niż szkody w substancji przesyłki (np. szkody finansowe z tytułu opóźnienia terminu dostawy, dodatkowe koszty przestojów, opłat celnych, uzyskania zezwoleń i licencji, itp.) mają miejsce relatywnie rzadziej ale zazwyczaj są bardziej dotkliwe finansowo

7 Przyczyny szkód transportowych
Niewłaściwe obładowanie kontenera lub innego urządzenia transportowego (np. palety, skrzyni, itp.) Niewłaściwe obładowanie środka transportu (częsta przyczyna szkód w przypadku przewozów drobnicy i przesyłek konsolidowanych) Opakowanie przesyłki nieadekwatne do zastosowanego rodzaju transportu lub środka transportu (np. charakter i rodzaj sił dynamicznych działających na przesyłkę mogą wykluczać jej transport danym rodzajem transportu) Naturalne właściwości przesyłki

8 Przyczyny szkód transportowych
Wada techniczna opakowania lub urządzenia transportowego np. dziury w plandece, kontenerze, itp. umożliwiające przenikanie wody, zapachów, itp. do przestrzeni ładunkowej środka transportu lub urządzenia transportowego, niewłaściwe umycie środka transportu Piętrowanie przesyłek (dotyczy głównie przesyłek drobnicowych i konsolidowanych) Nieprzestrzeganie instrukcji i wytycznych nadawcy, pomijanie oznaczeń ostrzegawczych zamieszczonych na przesyłce (góra / dół; ostrożnie szkło; nie piętrować)

9 Przyczyny szkód transportowych
Niewłaściwe zabezpieczenie na środku transportu (pasami lub innymi urządzeniami Niedotrzymanie wymaganych parametrów transportu (np. temperatury) Nieadekwatność warunków procesu transportowego do danego rodzaju ładunku (np. zakłócenie procesu chłodniczego, awaria agregatu, ustawienie przez obsługę środka transportu niewłaściwego trybu pracy agregatu chłodniczego, itp.)

10 Przyczyny szkód transportowych
Niewłaściwe przygotowanie przesyłki do przewozu przez nadawcę (np. przy przesyłkach chłodzonych, wymagających utrzymania określonej temperatury na czas przewozu – wyższa niż zakładana temperatura przesyłki w chwili przekazania przewoźnikowi do przewozu; niezabezpieczenie przesyłki w skrzyni, kontenerze, itp.) Wykonywanie czynności ładunkowych (ładowanie, manipulowanie, rozładowanie ze środka transportu), w tym na terminalach i magazynach przeładunkowych

11 Przyczyny szkód transportowych
Niewłaściwy wybór drogi przez przewoźnika (dotyczy najczęściej przewozu przesyłek wielkogabarytowych, np. skrajnia przejazdu poniżej wysokości przesyłki na pojeździe) Niedoładowanie, kradzieże, rabunek Zła organizacja pracy na magazynach i punktach przeładunkowych (np. zaginięcie przesyłki w wyniku utraty fizycznej kontroli nad przesyłką; nadawanie i/lub odbiór przesyłek wyłącznie na podstawie scanów z dokumentów przewozowych)

12 Przyczyny szkód transportowych
Opóźnienia w dostawie (przekroczenie umówionego terminu dostawy) na skutek błędów lub złej organizacji procesu transportowego Błędy ludzkie (nieprzekazanie w terminie informacji, przekazanie niepełnych lub błędnych danych podwykonawcy, niewłaściwe wypełnienie dokumentów transportowych, itp.)

13 Przykłady szkód transportowych

14 Przykłady szkód transportowych

15 Przykłady szkód transportowych

16 Przykłady szkód transportowych

17 Przykłady szkód transportowych

18 Przykłady szkód transportowych

19 Przykłady szkód transportowych

20 Przykłady szkód transportowych

21 Przykłady szkód transportowych

22 Przykłady szkód transportowych

23 Przykłady szkód transportowych

24 Przykłady szkód transportowych

25 Dziękuję Państwu za uwagę!
TSLA EXPO 2018


Pobierz ppt "Praktyczny wymiar ryzyka w transporcie"

Podobne prezentacje


Reklamy Google