Przedszkola Miejskiego nr 4

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Technologia informacyjna według MENiS
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
Niepubliczne Przedszkole
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Przedszkole Miejskie Nr 4 im Urszuli Smoczyńskiej w Mińsku Mazowieckim
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Moje dziecko idzie do przedszkola
Kontrowersje wokół szkolnej edukacji sześciolatków w Polsce
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
w praktyce pedagogicznej
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 13 W RADOMIU ul. Garbarska 59/ Radom
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Tel
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 13 W RADOMIU
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Przedszkola Miejskiego nr 4 Koncepcja rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie. 1

Cel ogólny: „ponad granicami” Dziecko Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie ukierunkowanego na współpracę „ponad granicami” wyposażone zostanie w umiejętności niezbędne do samodzielnego i aktywnego funkcjonowania w szkole podstawowej i nawiązywania relacji z rówieśnikami i dorosłymi. 2

Dziecko wykorzystuje własne możliwości intelektualne do rozwoju w szkole podstawowej i poza nią. Dziecko jest samodzielne w zakresie czynności samoobsługowych.. Dziecko odkrywa związki przyczynowo-skutkowe w treściach z różnych przedmiotów. Pyta „dlaczego?” Dziecko poprawnie komunikuje się w grupie i poszukuje sposobów rozwiązywania konfliktów.. Dziecko bezpiecznie czuje się w przedszkolu i lubi w nim przebywać. Dziecko porozumiewa się w sposób poprawny pod względem artykulacyjnym, fleksyjnym i składniowym. Istnieją ujednolicone działania przedszkola i domu rodzinnego w kształtowaniu samodzielności, postaw społecznych i kultury osobistej dzieci. Mamy sprzęt fotograficzny i multimedialny. Mamy dobrze wyposażone sale do działań warsztatowych. Potrafimy obsługiwać internetowy system informacji na poziomie możliwości współpracy w projekcie eTwinning. Nauczyciele posługują się językiem angielskim na poziomie komunikatywnym. Nauczyciel koncentruje się na kształtowaniu u dzieci umiejętności logicznego myślenia i odpowiedzialności za swoją edukacje. Nauczyciele preferują metody aktywizujące w codziennej praktyce dydaktyczno-wychowawczej. Dyrektor poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych dzieciom i nauczycielom poprzez motywowanie do nauki i otwarcie na Europę. 3

4

5

6

7